Glöm inte lövblåsen i del 4. Det är den som gör att man slipper rinn från lampor, speglar handtag mm.
Tack för påpekandet av lövblåsen. Testade idag med den sladdbundna blåsen. Perfekt! Nu blir det en sladdlös. Någon som har tips om sladdlös lövblås? Är Roybi 18V tillräckligt blåsig?
Om nu inte någon gjort det innan måste jag rekommendera MrCap i Linköping.
Har lämnat in där för lackbehandling och har därefter återkommit för tvätt av bilen. Väldigt professionella och har varit kanonnöjd med resultatet. 370:- ink moms för utvändig tvätt samt invändig enklare dammsugning(WashAll) om du har gjort lackbehandlingen där, annars en hundring extra tror jag.
Jag har kört deras MasterTreatment (Både invändig och utvändig behandling), jag är ingen lackexpert men känner mig nöjd.
Jag med men jag upplever lacken som "Fet"/sträv. Visst bilen är lättvättad, inget snack om det. Men efter en liten fender bender, och Mr Cap i Falun har gjort kk, så vart det Dietec på fram kofångare. Dietec har en mycket glattare och halare yta, känns som att det borda fasna mindre smuts på den!
Och så gillar jag inte allt "silicon" sprejande i motorrummet, visst det är jättefint när man hämtar bilen men sen då? Allt damm fasnar ju bara i kladdet!
Kolla alternativ till MrCap skulle jag säga. På min nästa bil blir det inte MrCap, det beror inte bara på att han har stängt .... Kolla upp de där Keramiska varianterna .... Dyrare men ska vara bättre sägar de som påstårsig kunna detta.