S85D som företags bil

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Re: S85D som företags bil

Inlägg av mahulkp »

Ett tips är att ladda ned "Toyota Kalkylator" om du har en IPhone. Det är samma leasingkalkylator som bilhandlaren använder, där du själv kan skriva in alla parametrar och se vad fin månadskostnad blir. Mycket smidigt.
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

mahulkp skrev:
Ett tips är att ladda ned "Toyota Kalkylator" om du har en IPhone. Det är samma leasingkalkylator som bilhandlaren använder, där du själv kan skriva in alla parametrar och se vad fin månadskostnad blir. Mycket smidigt.
Appen fanns till Android också. Tack för tipset!

Enligt appen så stämmer 2,95%, men jag förstår fortfarande inte hur man räknar fram det.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
Idesta
Teslaägare

Inlägg av Idesta »

Jag har möjlighet att ta min bil som tjänstebil och kommer att välja leasing nu för att kunna dra av halva momsen (momsen får inte dras av all vid konktantköp om det inte är yrkesfordon). Wasa Kredit har varit snabba, inte haft några bekymmer med finansiera Tesla och gett låg ränta, 2.95% så jag har inte letat vidare efter potentiellt billigare alternativ. Känns som att man inte bör kunna komma ned så mkt mer på en bil leasing.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Vårt företag använder sig bara av två olika leasingföretag och Pelaro är det jag valde. De har köpt in ett antal Teslor och har bra kontakt där. Det gick väldigt fort tills ordern var lagd dock är räntan 3,45% tror jag. Skillnaden mot 2,95% är väl ungefär 200 kr oskattade pengar, inte något att bråka om.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

Känner någon till om det går att lägga upp ett leasingavtal för Tesla Model S på 48 eller 60 månader med något bolag? 48 hade jag tyckt varit det mest logiska eftersom nybilsgarantin gäller fyra år.

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

kanylbullen skrev:
Känner någon till om det går att lägga upp ett leasingavtal för Tesla Model S på 48 eller 60 månader med något bolag? 48 hade jag tyckt varit det mest logiska eftersom nybilsgarantin gäller fyra år.
Dnb
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Skriv svar