Standardlacken är ju inte känd för att ha den bästa kvaliteten direkt, så en bil som är nylackad (i Sverige) skulle jag tro får en bättre lack
Ja, om hela bilen är omlackad, men nu handlar det troligen om en dörr, stötfångare eller skärm.
Med risk för färgskiftningar, som dessutom kan visa sig långt senare.
Min fru jobbade ett tag på en benammingsfirma i Södertälje där hennes personal hade hand om avlastningen av VW, Audi och Porsche från båt/tåg till lastbil eller till leverans osv.
Förvånasnvärt många bilar hade lackskador när de väl var avlastade och många gick direkt till lackfirma.
Ofta han aldrig kunden se detta eftersom det var planerat lite "luft" i schemat men även om du köper en tysk bil så vet du inte om den är omlackad eller ej för det är relativt vanligt.
Har du köpt 10st nya bilar i ditt liv är sannolikheten väldigt stor att någon har varit omlackad utan din vetskap innan leverans.
Renault Zoe Intens 41kWh -17 Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Jag kommer hämta min SR+ nu på fredag den 11/12 på Trosta.
Beställde den 13/10.
Tydligen en Kines enligt VIN numret.
Kommer bli spännande å se vad som är uppdaterat eller inte. Kommer bli awesome vilket som!
Min fru jobbade ett tag på en benammingsfirma i Södertälje där hennes personal hade hand om avlastningen av VW, Audi och Porsche från båt/tåg till lastbil eller till leverans osv.
Förvånasnvärt många bilar hade lackskador när de väl var avlastade och många gick direkt till lackfirma.
Ofta han aldrig kunden se detta eftersom det var planerat lite "luft" i schemat men även om du köper en tysk bil så vet du inte om den är omlackad eller ej för det är relativt vanligt.
Har du köpt 10st nya bilar i ditt liv är sannolikheten väldigt stor att någon har varit omlackad utan din vetskap innan leverans.
Jag har bara köpt 6 nya bilar, men jag har aldrig sett någon färgskiftning på dessa.
Däremot på min V70 som fick en dörr omlackad efter ett par år. Ungefär två år efter omlack började man se skillnad.
Min senaste bil köptes begagnad och även på den kunde jag se skillnad mellan bak- och framdörr i vissa ljusförhållanden. Fast i det fallet vet jag inte om den var omlackad.
Nu har jag fått besked om att min bil står på Trosta, så nu håller jag tummarna för att allt är ok. Jag vill inte vänta ytterligare en vecka, oavsett orsak.
Tesla ringde mig nu ...
Skulle få leverans 17de på min performance vit/svart men eftersom båtarna är försenade så flyttades det fram till 29/12 ” min födelsedag ”
Beställt : Tesla model 3 Performance -2021 Ägt : Volkswagen Passat -18 Gte
Tesla ringde mig nu ...
Skulle få leverans 17de på min performance vit/svart men eftersom båtarna är försenade så flyttades det fram till 29/12 ” min födelsedag ”
När beställde du din M3P? I vilken stad ska den levereras? Försöker förstå när min ska komma...
Tesla ringde mig nu ...
När beställde du din M3P? I vilken stad ska den levereras? Försöker förstå när min ska komma...
Göteborg ...
1 november
Men bytte min long range till P 1 december
Beställt : Tesla model 3 Performance -2021 Ägt : Volkswagen Passat -18 Gte
Tesla ringde mig nu ...
Göteborg ...
1 november
Men bytte min long range till P 1 december
Tesla hörde precis av sig. Ska också hämta min på din födelsedag men i Stockholm. Bilarna är troligen då på Glovis Sun. Inte långt kvar nu...
Dagen jag väntat på så länge är nu här. Dagen jag fyller 40, sammanfaller med dagen då jag blir Teslaägare och då jag lämnar väntrummet. Sitter nu på tåget med avstigning på Arlanda om ungefär 90 minuter för vidare färd mot Trosta Park och leverans av en röd TM3P
Fick nu 28/12 i Trosta, M3P. Eftersom den hämtas ut med sommarpuckarna kommer snön garanterat senast den 27:e i Stockholm, bara så ni vet.
Vilken tid tog du?
Skickat från min SM-G988B via Tapatalk
13:30, hoppas på lite dagsljus så man kan inspektera för transportskador etc, förut har jag hämtat inomhus.
Kl13 och hoppas på en ren bil denna gång...
Skickat från min SM-G988B via Tapatalk
Haha, modigt, jag hoppas också men drar ner förväntningarna baserat på tidigare erfarenheter. Å andra sidan, nån gång måste man ju få hämta en felfri bil, plötsligt händer det..