Jäkligt kul att Tour de France-ledningen (kommissarie-bilen) är en Skoda Enyaq!
Åtminstone säger dom det i reklam-snutten, måste kolla på nästa etapp om det stämmer...
Touren är väl (normalt) världens näst största sportevenemang liksom...
äntligen slipper cyklisterna ligga och trampa i avgaser, jag har aldrig fattat varför dom inte har som krav att följebilar och bilar som rör sig i cykeltävlingar måste vara elektriska. Det är ju helt optimalt att köra 100-200km i 20-60km/h. Inga som helst problem.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Bilarna ligger ju oftast bakom cyklisterna, men dessa motorcyklar som surrar runt framför och bredvid dem
nja, de kör inte sällan på alla sidor, specielt om de ska förbi och assistera en ryttare som har problem. Oavsett så blir ju loppet bättre med mindre avgaser och motorbrum om det kommer från sidan, bak eller framifrån
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Är det klart när man kan bygga bilen i deras konf. och därmed beställa på riktigt? för leverans början av 2021.
Vad har den för effekt på snabbladdning? (Tycker deras hemsida är hemsk gällande infon...
Tycker detta ser ut att bli ett riktigt bra alternativ till Model Y. Trevligt att få lite alternativ att välja mellan. När jag köpte en Model S tidigt 2016 så var utbudet av elbilar som funkar som enda bil för en tre-barns familj väldigt begränsat..
Jäkligt kul att Tour de France-ledningen (kommissarie-bilen) är en Skoda Enyaq!
Åtminstone säger dom det i reklam-snutten, måste kolla på nästa etapp om det stämmer...
Touren är väl (normalt) världens näst största sportevenemang liksom...
Ja de sade på premiärvisningen att de skulle ha Enyaq med där. Anledningen till detta var för att Laurin & Klement som startade Skoda en gång i tiden började med cyklar.
I övrigt bör nog vissa i tråden läsa lite om MEB plattformen - den plattform som Enyaq bygger på. Den plattformen har inget med fossilbilar att göra i alla fall.
Jag är inte påläst, men är det gemensam plåtbotten, dvs bottenplatta? Att drivlinan inkl allt är gemensam vet jag. Om bottenplan är gemensam förstår jag varför Id 4 ser lika liten ut som ID3, bara rundare o högre.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Jag är inte påläst, men är det gemensam plåtbotten, dvs bottenplatta? Att drivlinan inkl allt är gemensam vet jag. Om bottenplan är gemensam förstår jag varför Id 4 ser lika liten ut som ID3, bara rundare o högre.
Nja Det är som att jämföra TM3 med TMS avseende måttet på bilen. ID4 är ca 40 cm längre än ID3
Viktig kundinformation
Alla priser, data och information som angivs i detta dokument gäller för en Europeisk ENYAQ version och är preliminär och kan komma att ändras. All teknisk data som t ex räckvidd och elförbrukning är baserad på uppskattade värden utifrån körcykeln WLTP och baseras inte på en officiell homologering; ŠKODA förbehåller sig rätten att ändra informationen, speciellt avseende priser, datum, färger och teknisk data angiven i detta dokument. Vänligen notera: Den valda utrustningen i konfigurationen speglar inte dess påverkan på räckvidd och energiförbrukning. Alla bilder är enbart avsedda för illustrations- och informationssyfte. Vänligen observera att bilkonfiguratorn inte fullt ut visar hur den byggda bilen slutgiltigen kommer att se ut, beroende på vilka paket och tillval som valts. Vänligen observera att priser på visa tillval saknas. De är angivna som ”1” och kommer att uppdateras så snart de fastställts.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Jag är inte påläst, men är det gemensam plåtbotten, dvs bottenplatta? Att drivlinan inkl allt är gemensam vet jag. Om bottenplan är gemensam förstår jag varför Id 4 ser lika liten ut som ID3, bara rundare o högre.
Ja det är gemensam bottenplatta som används, en plattform helt för elbilar vilket vissa verkar ha svårt att inse. Men man kan göra bilar i olika storlekar på samma plattform, ID4 är större än ID3. Ford kommer även de att använda sig av MEB plattformen från VW.
Jag tror att det är begreppet "bottenplatta" som ställer till det för en del. En viss plattform kan ha flera olika storlekar men ändå vara samma plattform... Det handlar om hur komponenter placeras, krocksäkerhet etc etc.
Ja verkligen många. "Sovpaket" fanns för sömntutor också dock inte som fristående men lite lustigt ändå tycker jag. 230V uttag till baksätet fanns i nått paket.
Ja verkligen många. "Sovpaket" fanns för sömntutor också dock inte som fristående men lite lustigt ändå tycker jag. 230V uttag till baksätet fanns i nått paket.
Jag hamnade på 660 med 80 och massa tillval
Kändes som mkt skulle på innan man blev nöjd men ändå rimligt pris.
Yepp "Värmepump, för lägre räckvidd 12 800 kr", gäller verkligen att hålla sinnena skärpta när man ska konfigurera. Värmepump skulle inte jag vilja missa.
Yepp "Värmepump, för lägre räckvidd 12 800 kr", gäller verkligen att hålla sinnena skärpta när man ska konfigurera. Värmepump skulle inte jag vilja missa.
På tal om skärpta sinnen så ser jag nu att det står lägre räckvidd. Nej, fan, det vill jag inte betala extra för.
Yepp "Värmepump, för lägre räckvidd 12 800 kr", gäller verkligen att hålla sinnena skärpta när man ska konfigurera. Värmepump skulle inte jag vilja missa.
På tal om skärpta sinnen så ser jag nu att det står lägre räckvidd. Nej, fan, det vill jag inte betala extra för.
Blir det lägre räckvidd med värmepump? Såg nu... tryckfelsnisse har varit framme.
Senast redigerad av Anonymous FTW, redigerad totalt 1 gånger.