Basutbud skrev:ErikHallq skrev:
Basutbud skrev:Nu ändrat datum från 15-29 nov till 29/11-13/12. Suck, suck, suck... Har ju fått VIN sen flera veckor, hur svårt kan det vara? Är det stopp i suezkanalen igen eller vad pågår?
Du kan söka i lasten för Hoegh Copenhagen efter ditt VIN om de har din bil
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo
Båten når Zeebrugge i Belgien 3 November. Jag antar att bilarna åker lastbil därfrån
Mitt datum är samma sen beställningen gjordes, dvs fortfarande 04-18 november, fast mitt sms säger 14-28 november.
Tack för länken men Höegh har ingen info om bilen.
Jag fick likt dig en uppdatering idag till samma datum.
Den fjärde ändringen på en vecka! Den 24 okt: 17 nov - 1 dec, 26 okt: 2-9 nov, 28 okt: 15-29 nov, samt idag ändrat till 29 nov - 13 dec.
Åkte in till TA i Gbg för att få svar på hur f-n det är möjligt att det hoppar så. Hade tusen andra frågor och fick förmodligen nästan lika många svar. Några mer tydliga än andra. Fick dessutom upp tusen följdfrågor när jag satt i bilen på väg därifrån…
Min bil ska tydligen finnas på antingen Hoegh Copenhagen (ingen träff när jag söker med VIN) eller Glovis Summit (95% säker på att det var den som nämndes). En av dem ska/har passerat Barcelona (Hoegh-båten?) och den andra skulle direkt till Zeebrügge. Om jag förstod det rätt ska båda lossa i Göteborg, dvs ingen lastbilstransport från Zeebrügge för min bil. Åtminstone EN av båtarna gör det och det är endast några dagars skillnad mellan när bilen verkligen landar i Göteborg för leverans.
Fick mitt VIN för rätt länge sedan och hur det kom sig att 2-9 november dök upp som möjligt datum kunde de inte svara på. Tydligen kan man få ett VIN i någon lightversion och då kan bilen allokeras om och skickas till någon annan. Vad är det VIN:et värt då kan man undra?
Fyll gärna på ni som sitter inne med bättre kunskaper om det här!