Hämtade bilen idag efter att ha tagit tåget upp till Arlanda och sedan lite taxifärd.
Jag har aldrig tidigare haft en elbil och jag har endast provkört MS i ca 10 minuter på motorväg...
Efter att ha kontrollerat bilen i en timme så bar det iväg, och jag försökte komma ihåg alla färgkoder på Teslasymbolen på laddluckan.
Dock kom jag inte ihåg hur fasen han fick fram kartan med alla SUC stationer... Men jag har ju min Clevertag så det skulle nog lösa sig på ett eller annat sätt.
Bilen var tankad med 297km så det borde räcka till LInköping tyckte jag...
Provade lite acceleration tillsammans som jag hade igång Waze för att kolla hur långt det var kvar och hur mycket bilen tyckte batteriet skulle klara.
Det var först ca 45 km tillgodo, men efter kungens kurva var jag ner till 20km tillgodo... Hmm måste nog tanka på vägen ändå.
Kartan som rullade hade märkt ut alla SUC så det fanns tydligen en vid OkQ8 i Tystberga. Det var typ den enda hela vägen fram till Linköping...
Jag startade upp navigationen och den hjälpte mycket bra. Den planerade att jag var tvungen att tanka på Tystberga för att hålla marginalerna på rätt sida.
Skulle tro att Tesla vill ha typ 100km i marginal eller nått sånt.
Navigationen bad mig svänga in på macken och mycket riktigt, där stod det en annan M3.

Har man otur kan det bli tjockt där.
Det finns två M3 stolpar, men den ena hade en säck överdraget...
Jag hade frågat DM och han sade att man bara skulle trycka i kablen. Bilen skulle sedan kommunicera med laddstationen och då var man redan känd och Tesla kunde så debitera kunden på valfritt sätt. Så jag tryckte i kabeln, och då fick jag upp att jag behövde tanka i 20 minuter för "time remaining". Oj tänkte jag det var mycket kräm i den. Perfekt att få fullladdat på 20 minuter... Men det är ju typ omöjligt... Då insåg jag att bilen rapporterade "20 minuter time remaining" men menade att jag skulle "klara" mig till Linköping som var slutdestination, eller till Ödeshög som verkar vara nästa ställe... Ingen aning varför den valde 20 minuter, om det var pga navigationen eller pga nästa SUC.
In och köpa korv och ut. Efter 20 minuter så visade bilen 67kr (fint att få upp priset direkt på skärmen) och så växlade bilden om from 5 minuter time remaining och skrev helt plöstligt 30 minuter time remaining. Vilken destination som då åsyftas vet jag inte. Helt självklart var det i alla fall inte.
Hem kom jag

Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.