Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tuppel
Teslaägare

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tuppel »

Var in i källkoden och rotade lite. Hittade VIN-kod enligt bild på ett ställe mitt i. På flera andra ställen i källkoden står det VIN:null eller VIN:(tomt).

Innebär detta att jag fått VIN? :D

Ingen slutfaktura ska nämnas.
Namnlös.png
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av pinussen »

Japp, nice!
Användarvisningsbild
RagWal
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ragnar71607

Inlägg av RagWal »

dhanjel skrev:
Problemet här är väl lite att de slutat med lr rwd lite för att de "känner för det" (för att förenkla lite). Det är inte direkt så att det är pga att en komponent inte går att få tag på lägre tex.

Då får de ju också stå sitt kast med brutna avtal och allt vad det innebär.

(Jag avvaktar med vad som händer min order)
Inte formellt skyldiga att ersätta verkar det som enligt köpavtalet som ligger på deras web idag: "Vi har också rätt att avbryta din order och återbetala din orderbetalning om vi återkallar en produkt, funktion eller ett val efter det att du gjort din order, eller om vi gör bedömningen att du handlat i ond tro."

https://www.tesla.com/sv_SE/order/downl ... el_code=m3
Bejje

Inlägg av Bejje »

Screenshot 2019-06-14 at 13.43.53.png
Känns tryggt det här.. =D
Flyttade fram leveransdagen i förmiddags, den gamla står kvar och det droppar in nya credit notes och final (?) invoices på löpande band.

Kan nästan sätta pengar på att någon kommer ringa med andan i halsen och fråga om jag kan ta en expressleverans nästa vecka när jag nu skjutit på leveransen till nästkommande vecka.

24 Juni 2019, 15:17: Pearl White SR+ Model 3 Uthämtad
4 Juni 2021, 14:40: Ultra Red SR+ Modell 3 Uthämtad!

20 Mars 2025, 15:00, Tesla såld
22 Mars 2025, 16:00, ID.7 Pro Inköpt!
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

Bejje skrev:
Flyttade fram leveransdagen i förmiddags, den gamla står kvar och det droppar in nya credit notes och final (?) invoices på löpande band.

Kan nästan sätta pengar på att någon kommer ringa med andan i halsen och fråga om jag kan ta en expressleverans nästa vecka när jag nu skjutit på leveransen till nästkommande vecka.
Har du betalat någon av fakturorna? Blir orolig nu när man betalat Final invoice 2 ...
Bejje

Inlägg av Bejje »

MDurante skrev:
Bejje skrev:

Har du betalat någon av fakturorna? Blir orolig nu när man betalat Final invoice 2 ...
Ja.. Nån är betald, oklart vilken :mrgreen:

24 Juni 2019, 15:17: Pearl White SR+ Model 3 Uthämtad
4 Juni 2021, 14:40: Ultra Red SR+ Modell 3 Uthämtad!

20 Mars 2025, 15:00, Tesla såld
22 Mars 2025, 16:00, ID.7 Pro Inköpt!
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

Bejje skrev:
MDurante skrev:
Bejje skrev:

Ja.. Nån är betald, oklart vilken :mrgreen:
Då sitter vi i samma båt GÖTT, sjunker skutan ja då kan vi iaf skratta åt varandras misär :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Michel

Inlägg av Michel »

RagWal skrev:
Michel skrev:
Pratade precis med Tesla Delivery som förklarade att det ännu inte finns något officiellt uttalande om hur det ligger till med LR RWD. Hon hänvisade till siten (Nya bilar i lager) där man kan välja mellan ett fåtal LR RWD för snabb leverans, men vill man ha i princip något annat än sv/sv/aero finns idag ingen mer info.

Rätt sämst faktiskt. Har man gjort en beställning och betalat 15000kr så har man. Vägrar gå med på att köpa en AWD för befintligt pris. Tycker de ska erbjuda uppgraderingen gratis som kompensation för utebliven produkt.
"Utebliven produkt"? Du har beställt och inte fått leverans på 2v? Oj!
Det handlar inte om att leveransen tar lång tid, det handlar om att det just nu pekar mot att alla som för ca 3-5v sedan lagt en beställt på en LR RWD kommer få sin beställning avbokad utan förklaring. Ingen bil med andra ord. LR RWD kommer inte längre gå att köpa och man måste därför välja en SR+, AWD eller Performance.

Har försökt få klarhet i vad som gäller, har både ringt och mailat Tesla men de har inga svar idag, gissar på att något officiellt kommer inom kort.
Alan Vega

Inlägg av Alan Vega »

Fick hämt-tid i Trosta Park nu. Tis 25/6 kl 9.
Användarvisningsbild
dhanjel
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av dhanjel »

Michel skrev:
RagWal skrev:
Michel skrev:
Pratade precis med Tesla Delivery som förklarade att det ännu inte finns något officiellt uttalande om hur det ligger till med LR RWD. Hon hänvisade till siten (Nya bilar i lager) där man kan välja mellan ett fåtal LR RWD för snabb leverans, men vill man ha i princip något annat än sv/sv/aero finns idag ingen mer info.

Rätt sämst faktiskt. Har man gjort en beställning och betalat 15000kr så har man. Vägrar gå med på att köpa en AWD för befintligt pris. Tycker de ska erbjuda uppgraderingen gratis som kompensation för utebliven produkt.
Det handlar inte om att leveransen tar lång tid, det handlar om att det just nu pekar mot att alla som för ca 3-5v sedan lagt en beställt på en LR RWD kommer få sin beställning avbokad utan förklaring. Ingen bil med andra ord. LR RWD kommer inte längre gå att köpa och man måste därför välja en SR+, AWD eller Performance.

Har försökt få klarhet i vad som gäller, har både ringt och mailat Tesla men de har inga svar idag, gissar på att något officiellt kommer inom kort.
Jag har blivit "tvingad" att betala första förhöjda betalningen innan det ens fanns någon bil tilldelad (de påstod att jag hade bett om det, yeah right...). Ska bli intressant att se vad som gäller då, då har man väl rent tekniskt passerat beställningsstadiet och faktiskt köpt något som de inte levererat (än).

Väntar fortfarande på svar, så man ska inte tänka för mycket på det, de kan ju faktiskt lösa det på ett bra sätt. Även om jag har mina tvivel :)
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Michel

Inlägg av Michel »

dhanjel skrev:
Michel skrev:
RagWal skrev:
Michel skrev:

Jag har blivit "tvingad" att betala första förhöjda betalningen innan det ens fanns någon bil tilldelad (de påstod att jag hade bett om det, yeah right...). Ska bli intressant att se vad som gäller då, då har man väl rent tekniskt passerat beställningsstadiet och faktiskt köpt något som de inte levererat (än).

Väntar fortfarande på svar, så man ska inte tänka för mycket på det, de kan ju faktiskt lösa det på ett bra sätt. Även om jag har mina tvivel :)
Ja, jo men det löser sig säkert på ett eller annat sätt :)
Steffe

Inlägg av Steffe »

Fick det här svaret i dag....

Vi beklagar att vi inte kan ge er klara besked i detta skede.

För tillfället är det förseningar på bakhjulsdrivna Long Range och när vi får mer information kommer vi återkoppla till er direkt.

Med vänliga hälsningar,

Inside Delivery Advisor | EMEA Sales
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Inlägg av loftux »

Redigerat inlägget för att skapa separat diskussion kring vad som händer med leverans av LR RWD.
Senast redigerad av loftux, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
tr1
Teslaägare

Inlägg av tr1 »

Tråkigt med LR RWD-trassel men kanske inlägg om det problemet ska läggas i en separat tråd så att berörda kan hitta info lättare osv.
X 90D (levererad 26 september 2016)
3 SR+ Beställd 28 maj 2019 Pearl White
X LRPL Beställd 28 maj 2019 Pearl White
Användarvisningsbild
erikstarck
Teslaägare

Inlägg av erikstarck »

Beställde Model 3 med vita stolar, AWD och dragkrok 9:e juni. Beräknad leverans mellan 24-30:e juni. Får se om det håller.

Erik
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Inlägg av loftux »

tr1 skrev:
Tråkigt med LR RWD-trassel men kanske inlägg om det problemet ska läggas i en separat tråd så att berörda kan hitta info lättare osv.
Bra förslag, gjort det nu.
Var ju jag som skapade denna tråd och satte "reglerna", men man tycker ju alla borde får veta om just min vånda när leveransen dröjer ännu mer :lol:
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
Antti V
Teslaägare

Inlägg av Antti V »

Har nu fått slutfaktura och VIN på min SR+.
Äntligen!
Jag köper bilen privat med DNB som finansierar den.
Slutfaktura var på hela bilens belopp.. Ska det vara så? Hade väntat mig en faktura på 20% kontantinsats? Hjälp?
Blå TM3 SR+ med dragkrok, 2019
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av pinussen »

Jag fick lika dant, faktura på allt idag på kontot. Faktura på kontantinsatsen kom förra veckan på mail och den är betald.

Drog ett mail till delivery, inte hört nått än men missade ett samtal från dom... Är nog bara vanlig Teslaförvirring.

Skickat från min moto x4 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Perkan
Teslaägare

Inlägg av Perkan »

7/6 Beställde en Svart Model 3 LR AWD, Dragkrok, 19" Sport & Vinterhjul
12/6 Order ändras till LR RWD
14/6 Slutfaktura, VIN och leveransbekräftelse.

Håller tummarna :roll:
Användarvisningsbild
MEF
Teslaägare

Inlägg av MEF »

Jag tillhör också dem som fått leveransdatum men ingen faktura eller regnr än. Som tur är blev jag tvungen att skjuta fram leveransen pga resa så dom bitarna hinner väl förhoppningsvis falla på plats tills dess.

Jag kan också berätta att mitt vin-nummer i källkoden har ändrats minst 1 gång. Så bara för att det finns ett nr i koden betyder det inte att du kommer att få just den bilen.
Återstår att se vad mitt slutgiltiga vin blir...

Är det fortfarande tveksam kvalitetskontroll vid fabriken?
Vilka områden ska man kolla närmare på vid leverans förutom de uppenbara som lackdefekter och karossgap etc..
Hertsh

Väntrum Model 3

Inlägg av Hertsh »

Antti V skrev:
Äntligen!
Slutfaktura var på hela bilens belopp.. Ska det vara så? Hade väntat mig en faktura på 20% kontantinsats? Hjälp?
Antti, jag fick samma igår på mitt Tesla-konto. Rätt faktura med betalinstruktioner kom i mail idag mot slutet av arbetsdagen. Vänta så löser det sig nog.
Glad för att jag sålt min Tesla
Jonasteslan

Inlägg av Jonasteslan »

MDurante skrev:
RagWal skrev:
Michel skrev:

Typ. Folk är riktigt bortskämda, jag var hos BMW, Mercedes och Audi innan jag klubbade beställningen för P3D. BMW kunde erbjuda mig 2 års nybilsgaranti samt leverans i December 2019 plus minus 1 månad på en M4 Competition. E-tron hade mindre lagringsplats i bagaget än frugans VW Polo och drog 320wH/km på samma sträcka min gamla P85+ drar 230-240 och JA jag körde Audin i samma hastighet, samma sträcka, med dynamic mode avslaget och range mode på. Inte imponerad ...[/quote

Avd dåliga leveranser med dåliga kompensationer
I dec 2018 fick jag min leverans av en BMW 530e. Men säljaren lyckades köra rakt igenom porten så den blev ståendes på verkstad i till i mars efter diverse fuskjobb
Fick en sketen värdecheck på 4000kr att handla för i BMW shopen .... som kompensation när man totalt demolerat en spretans ny bil. Att inte ta emot bilen var det inte snack om .... men så köpte jag inte min kommande bil där heller skall åka förbi där när jag hämtat min M3P... och ge dom Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Alan Vega

Inlägg av Alan Vega »

Antti V skrev:
Äntligen!
Samma här – förväntade mig en faktura på kontantinsats + förhöjda avgiften, men fick "slutfaktura" på hela bilens belopp. Fick först besked på tfn att jag bara skulle betala in 20% + förhöjda, på samma fakturanummer, sedan ändrat besked att jag skulle avvakta ny kontakt från Tesla. Sen tog de helg...
Användarvisningsbild
s-o
Teslaägare

Inlägg av s-o »

Nu har jag också fått en slutfaktura, och då har jag en dum fråga.
Hur gör man rent praktiskt för att föra över pengarna från DNB till Tesla? Det senaste jag hört från DNB är mailet där de beviljade lånet, och där finns det ju inte mycket detaljer ...
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av pinussen »

Jag antar att DNB och Tesla fixar överföringen själva.
Skriv svar