Kontaka en Sales Advisor. Scrolla runt på hemsidan så hittar du.Honkan skrev:Model P ska det bytas till nu men blir en vithur fasen ändrar jag beställning ???
Blev en vit performance för oss istället för en vit long range med 19".
Moderator: Redaktion
Kontaka en Sales Advisor. Scrolla runt på hemsidan så hittar du.Honkan skrev:Model P ska det bytas till nu men blir en vithur fasen ändrar jag beställning ???
Det är bekräftat att det är krokar och hatthylla på MYP_TonyV skrev:La in en till beställning nu.. MYP, förra veckan en MYLR 20'
Om tysklands bilarna kommer med hatthyllan och krokar i baggaget är relevant.
Sen har de tydligen 3 modes. Chill, Normal och Sport så behöver inte bli åksjuk varje dag
Vågar man hoppas på Track Mode, eller är MY för tung och hög för det?Honkan skrev:Verkar vara uppdatering på mjukvaran också![]()
Hur länge har ni fått vänta på pris för inbytet ?
Jag lyckades beställa en igår så bara hoppas den kommer tills 11:e april då jag bokat installation i Segeltorp.Honkan skrev:Har ni hört något om dragkrok om det finns hemma ??
Hur beställer ni?R2_m3 skrev:Jag lyckades beställa en igår så bara hoppas den kommer tills 11:e april då jag bokat installation i Segeltorp.Honkan skrev:Har ni hört något om dragkrok om det finns hemma ??
Skulle vara väldigt märkligt om de tar bort matrix lampor på berlin bilarna. Så mest sannolikt är det Matrix lampor, likt kina bilarnaHonkan skrev:Ryktet säger ju att det är bättre dämpare och sedan undrar jag om det är Matrix led lampor på filmen ??
Gammal artikel, det är mycket som har ändrats sedan den skrevs.Esandh skrev:Mycket bra info om uppdateringarna som kommer på MY från Berlin (4680, Matrix osv)
https://www.teslaoracle.com/2021/10/10/ ... giga-fest/
Nej, man måste ha en bil för att kunna beställa en dragkrok.Tegnell skrev:Hur beställer ni?R2_m3 skrev:Jag lyckades beställa en igår så bara hoppas den kommer tills 11:e april då jag bokat installation i Segeltorp.Honkan skrev:Har ni hört något om dragkrok om det finns hemma ??
På hemsidan får jag inte beställa för bilen finna inte på mitt konto.
Hade lite bråttom där, trodde det var från invigningen!eDrive skrev:Gammal artikel, det är mycket som har ändrats sedan den skrevs.Esandh skrev:Mycket bra info om uppdateringarna som kommer på MY från Berlin (4680, Matrix osv)
https://www.teslaoracle.com/2021/10/10/ ... giga-fest/
Det är inte 4680 eller front gigacasting på de Model Y som tillverkas i Berlin nu, kommer tidigast Q3 (eller troligen under Q1 2023).
Hårdare stoppning, de 'vingar' som är på övre delen av sätet är smalare/mer omslutande än tidigare. en söm som ändrats.Honkan skrev:
Grabbarna är väldigt nöjda men om någon är bra på tyska får ni gärna sammanfatta, särskilt det de säger om sätena.
Ljudisolering och komfort är väl ännu mer nedprioriterat på P jämfört med LR?lakke skrev:Alla test på tyska som kommit ut. Fattar ju noll![]()
Nån som vet om någon sagt något om ljudisolering eller åk komforten?
Går att slå på textning + översättning från tyska på Youtube clipslakke skrev:Alla test på tyska som kommit ut. Fattar ju noll![]()
Nån som vet om någon sagt något om ljudisolering eller åk komforten?
Kina har också dubbelglas glas och snabbare processor.DjuDju skrev:Går att slå på textning + översättning från tyska på Youtube clipslakke skrev:Alla test på tyska som kommit ut. Fattar ju noll![]()
Nån som vet om någon sagt något om ljudisolering eller åk komforten?![]()
Detta har jag förstått som skillnad på MYP Berlin och MY LR Kina:
-Insynsskydd bagage
-Dubbla glas både framdörrar och bakdörrar (enbart framdörrar på Kina-modellen samt annan typ)
-Annan processor/hårdvara för infotainment = snabbare/kvickare.
-Säten är något annorlunda (mer komfortabla).
-Kvalitén / Panelgaps (dock bara 30 bilar) verkar vara topp!
Fyll gärna på om jag har missat något (eller missuppfattat)
Fästtöglor i bagagetDjuDju skrev:Går att slå på textning + översättning från tyska på Youtube clipslakke skrev:Alla test på tyska som kommit ut. Fattar ju noll![]()
Nån som vet om någon sagt något om ljudisolering eller åk komforten?![]()
Detta har jag förstått som skillnad på MYP Berlin och MY LR Kina:
-Insynsskydd bagage
-Dubbla glas både framdörrar och bakdörrar (enbart framdörrar på Kina-modellen samt annan typ)
-Annan processor/hårdvara för infotainment = snabbare/kvickare.
-Säten är något annorlunda (mer komfortabla).
-Kvalitén / Panelgaps (dock bara 30 bilar) verkar vara topp!
Fyll gärna på om jag har missat något (eller missuppfattat)