Om man uppdaterar ju annars inteYKC skrev:Ledsen att säga men även bilar med USS kommer framöver få dessa inaktiverade när Vision är tillräckligt bra, typ. Samma som med radarn alltså så inget att göra, om man inte vill vara lite glad så länge de nu förblir aktiva då. Räknar kallt med att vår M3P -21 tappar USS så småningom.
Vi som hämtat ut MYP!
Moderator: Redaktion
Re: Vi som hämtat ut MYP!
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7738
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Antingen så installerar bilen själv, eller så gör SC/MS det trots att man sagt till att man inte vill uppdatera.Olten skrev:Om man uppdaterar ju annars inteYKC skrev:Ledsen att säga men även bilar med USS kommer framöver få dessa inaktiverade när Vision är tillräckligt bra, typ. Samma som med radarn alltså så inget att göra, om man inte vill vara lite glad så länge de nu förblir aktiva då. Räknar kallt med att vår M3P -21 tappar USS så småningom.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Har inte hänt mig, har inte uppdaterat på ett år.mikebike skrev:Antingen så installerar bilen själv, eller så gör SC/MS det trots att man sagt till att man inte vill uppdatera.Olten skrev:Om man uppdaterar ju annars inteYKC skrev:Ledsen att säga men även bilar med USS kommer framöver få dessa inaktiverade när Vision är tillräckligt bra, typ. Samma som med radarn alltså så inget att göra, om man inte vill vara lite glad så länge de nu förblir aktiva då. Räknar kallt med att vår M3P -21 tappar USS så småningom.
Senast redigerad av Olten, redigerad totalt 1 gånger.
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7738
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Min trea uppdaterade sig sig själv en gång. Mobil Service uppdaterade min Model Y.Olten skrev:Hr inte hänt mig, har inte uppdaterat på ett år.mikebike skrev:Antingen så installerar bilen själv, eller så gör SC/MS det trots att man sagt till att man inte vill uppdatera.Olten skrev:Om man uppdaterar ju annars inteYKC skrev:Ledsen att säga men även bilar med USS kommer framöver få dessa inaktiverade när Vision är tillräckligt bra, typ. Samma som med radarn alltså så inget att göra, om man inte vill vara lite glad så länge de nu förblir aktiva då. Räknar kallt med att vår M3P -21 tappar USS så småningom.
Nu har jag haft 2022.36 väntande ett par veckor, sedan försvann den och sedan ett par dagar har jag 2022.40 väntande.
Min bil är redan "förstörd", så det kvittar men jag orkar inte sätta mig i bilen med mobilens hotspot....
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3645
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Du kan börja använda helljusautomatiken efter uppdatering som tröst.mikebike skrev:Min trea uppdaterade sig sig själv en gång. Mobil Service uppdaterade min Model Y.Olten skrev:Hr inte hänt mig, har inte uppdaterat på ett år.mikebike skrev:Antingen så installerar bilen själv, eller så gör SC/MS det trots att man sagt till att man inte vill uppdatera.Olten skrev:Om man uppdaterar ju annars inteYKC skrev:Ledsen att säga men även bilar med USS kommer framöver få dessa inaktiverade när Vision är tillräckligt bra, typ. Samma som med radarn alltså så inget att göra, om man inte vill vara lite glad så länge de nu förblir aktiva då. Räknar kallt med att vår M3P -21 tappar USS så småningom.
Nu har jag haft 2022.36 väntande ett par veckor, sedan försvann den och sedan ett par dagar har jag 2022.40 väntande.
Min bil är redan "förstörd", så det kvittar men jag orkar inte sätta mig i bilen med mobilens hotspot....
Vi har kvar en YLR och M3P på radar programvaran.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Tellus skrev:Hur långt har bilen rullat? Märkte ni några symtom innan haveriet? Missljud?Lystico skrev:Nu la min värmepump av.
Hela anläggningen kärvade ihop. Så felet med att värmen lägger av drabbar även Berlin byggda
Gick den sönder efter parkering ute och utan förvärmning?
Bilen har gått runt 1500 mil, inga som helst tendenser till missljud osv. Helt plötsligt i morse när jag skulle ta bilen till jobbet så upptäckte att det fortfarande var frost på rutan och ja ”systemfel klimatanläggning”.
SC ringde upp mig nu på kvällen och undrade om jag hörde något eller gjort då hela pumpen totalhavererat. Alltså inte vara någon ventil eller sensor utan hela skiten är helt kaputt.
De skulle skicka till fabriken för att se om det är tillverkningsfel.
P3D-20 Grå med vit inredning
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Nu har jag haft bilen i en vecka och är väldigt nöjd. 21" med Hakka R3 funkar fint i halka och snöväglag för de som undrar. Saknar inte USS, bara att hålla lite mer marginal vid parkering.
-
- Inlägg: 22
- Blev medlem: 19 sep 2022 15:53
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Haft min bil 1,5 vecka och kört drygt 160 mil.
Passform paneler bra. En fönsterlist stack upp lite men var bara att trycka till.
Helljusassistenten funkar klart bättre än på min tidigare Volvo XC40 P8.
Komfort sämre än på Volvon. Den stöter och guppar klart mer vid lite sämre vägar. I och för sig inte konstigt med de lågprofildäcken.
Har Hakka R3 dubblösa vinterdäck. Sjunger en del om dem i alla fall när man kör på barmark (har inte kört på snö ännu).
Klart bättre invändig ljudnivå än Volvon.
Mycket mer plats för bagage och passagerare.
P8:an var snabb men denna är ett snäpp snabbare och känns ändå mindre ansträngd vid omkörningar.
Tog ett tag för mig att ställa om från ”vanlig” bil. Känns inte som att den är lika lätt att låna ut till någon som aldrig kört Tesla innan. Behövs lektion i så fall.
Dragkrok saknades vid leverans men kunde beställa den efter 2 dagar. Fixade de på garageuppfarten - suveränt
MYP V/S
Passform paneler bra. En fönsterlist stack upp lite men var bara att trycka till.
Helljusassistenten funkar klart bättre än på min tidigare Volvo XC40 P8.
Komfort sämre än på Volvon. Den stöter och guppar klart mer vid lite sämre vägar. I och för sig inte konstigt med de lågprofildäcken.
Har Hakka R3 dubblösa vinterdäck. Sjunger en del om dem i alla fall när man kör på barmark (har inte kört på snö ännu).
Klart bättre invändig ljudnivå än Volvon.
Mycket mer plats för bagage och passagerare.
P8:an var snabb men denna är ett snäpp snabbare och känns ändå mindre ansträngd vid omkörningar.
Tog ett tag för mig att ställa om från ”vanlig” bil. Känns inte som att den är lika lätt att låna ut till någon som aldrig kört Tesla innan. Behövs lektion i så fall.
Dragkrok saknades vid leverans men kunde beställa den efter 2 dagar. Fixade de på garageuppfarten - suveränt
MYP V/S
MYP V/S best 6/9
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Intressant! Nöjd med den hittills?Vintersladd skrev:Haft min bil 1,5 vecka och kört drygt 160 mil.
Passform paneler bra. En fönsterlist stack upp lite men var bara att trycka till.
Helljusassistenten funkar klart bättre än på min tidigare Volvo XC40 P8.
Komfort sämre än på Volvon. Den stöter och guppar klart mer vid lite sämre vägar. I och för sig inte konstigt med de lågprofildäcken.
Har Hakka R3 dubblösa vinterdäck. Sjunger en del om dem i alla fall när man kör på barmark (har inte kört på snö ännu).
Klart bättre invändig ljudnivå än Volvon.
Mycket mer plats för bagage och passagerare.
P8:an var snabb men denna är ett snäpp snabbare och känns ändå mindre ansträngd vid omkörningar.
Tog ett tag för mig att ställa om från ”vanlig” bil. Känns inte som att den är lika lätt att låna ut till någon som aldrig kört Tesla innan. Behövs lektion i så fall.
Dragkrok saknades vid leverans men kunde beställa den efter 2 dagar. Fixade de på garageuppfarten - suveränt
MYP V/S
-
- Inlägg: 39
- Blev medlem: 30 maj 2022 20:41
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Är detta något ni andra fick upp som hade problem med värmen?
Inte ens haft den i två veckor. Suck
Inte ens haft den i två veckor. Suck
MYP 18/5, Trosta RN11718xxxx, Vit/Svart, ej vinterhjul, VIN PB04208xxx, EDD 16-30/11
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19604
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Hoppas att du bor hyfsat nära ett service center, för jag gissar att du inte får någon värme
alls i den bilen? Annars får dom väl komma med lånebil på en bärgare och byta på plats…
alls i den bilen? Annars får dom väl komma med lånebil på en bärgare och byta på plats…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
-
- Inlägg: 39
- Blev medlem: 30 maj 2022 20:41
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Ahhh hyfsat nära, men dom har ingen tid förens 15 december enligt appen.Bjelke skrev:Hoppas att du bor hyfsat nära ett service center, för jag gissar att du inte får någon värme
alls i den bilen? Annars får dom väl komma med lånebil på en bärgare och byta på plats…
Måste ringa dom idag och kolla detta.
Som sagt, ingen värme alls i bilen…
MYP 18/5, Trosta RN11718xxxx, Vit/Svart, ej vinterhjul, VIN PB04208xxx, EDD 16-30/11
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19604
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Ok men då kan ju ett byte till en loaner gå smidigt iaf för den du har är ju i princip oanvändbar nu liksom…Smokingliraren skrev:Ahhh hyfsat nära, men dom har ingen tid förens 15 december enligt appen.Bjelke skrev:Hoppas att du bor hyfsat nära ett service center, för jag gissar att du inte får någon värme
alls i den bilen? Annars får dom väl komma med lånebil på en bärgare och byta på plats…
Måste ringa dom idag och kolla detta.
Som sagt, ingen värme alls i bilen…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
-
- Inlägg: 22
- Blev medlem: 19 sep 2022 15:53
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Yes!qwe skrev:Intressant! Nöjd med den hittills?Vintersladd skrev:Haft min bil 1,5 vecka och kört drygt 160 mil.
Passform paneler bra. En fönsterlist stack upp lite men var bara att trycka till.
Helljusassistenten funkar klart bättre än på min tidigare Volvo XC40 P8.
Komfort sämre än på Volvon. Den stöter och guppar klart mer vid lite sämre vägar. I och för sig inte konstigt med de lågprofildäcken.
Har Hakka R3 dubblösa vinterdäck. Sjunger en del om dem i alla fall när man kör på barmark (har inte kört på snö ännu).
Klart bättre invändig ljudnivå än Volvon.
Mycket mer plats för bagage och passagerare.
P8:an var snabb men denna är ett snäpp snabbare och känns ändå mindre ansträngd vid omkörningar.
Tog ett tag för mig att ställa om från ”vanlig” bil. Känns inte som att den är lika lätt att låna ut till någon som aldrig kört Tesla innan. Behövs lektion i så fall.
Dragkrok saknades vid leverans men kunde beställa den efter 2 dagar. Fixade de på garageuppfarten - suveränt
MYP V/S
MYP V/S best 6/9
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Någon som alldeles nyligen plockat ut en MYP som kan bekräfta att rattvärme finns kvar?
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Hämtade ut min förra veckan, tillverkad 25 Oktober. Den har rattvärme.
Och eftersom man alltid kan gnälla skulle jag önska mig en ställbar nivå på rattvärmen.
Och jag vill ha en läderratt.
Och eftersom man alltid kan gnälla skulle jag önska mig en ställbar nivå på rattvärmen.
Och jag vill ha en läderratt.
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Tack! Ja 3 steg på rattvärmen hade varit bra.Lurkern skrev:Hämtade ut min förra veckan, tillverkad 25 Oktober. Den har rattvärme.
Och eftersom man alltid kan gnälla skulle jag önska mig en ställbar nivå på rattvärmen.
Och jag vill ha en läderratt.
-
- Inlägg: 22
- Blev medlem: 19 sep 2022 15:53
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Hämtade ut min för 1,5 vecka sedan. Tillverkad i Berlin 2/11 och har rattvärme.Tiimpan skrev:Någon som alldeles nyligen plockat ut en MYP som kan bekräfta att rattvärme finns kvar?
MYP V/S best 6/9
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Hämtade ut min MYP i onsdags i Malmö, det var nog hundra bilar totalt där, alla färger, alla specs, många med reg-plåtar, många utan.
Eftersom detta är min 1a Tesla, och även mitt första El-bil, om man inte räknar en hybrid Volvo..
Än så länge har jag bara kört kanske 30 mil, och är vääääldigt nöjd.. Har dock ett par frågor som någon här förhoppningsvis kan svara på
1. Jag köpte EAP, så jag har navigate on autopilot, etc. Men vet inte direkt om det är jag som gör fel, men den känns ”så där” - Vid filbyte så måste jag både initiera med att blinka, samt att ”lätt röra på ratten” - Problemet är att det här ”lätt röra på ratten” är i princip omöjligt, antingen så gör jag för lite, så den avbryter filbytet, eller för mycket så den avbryter Autopilot helt och hållet.. Är det bara en vanesak, att hitta det uppenbarligen pyttelilla läget för att den ska byta fil?
Även när den vill göra filbyte för omkörning / tillbaka till högra körfältet så är den väldigt slö på att faktiskt vilja köra om, men samtidigt väldigt snabb på att vilja tillbaka till högra körfältet? (Har testat allt från Slow till Mad Max, utan någon egentlig skillnad).
2. Jag har laddat 2 gånger på Ionity, en gång i Malmö och 1 gång i Värnamo. Båda gångerna så parkerade jag, öppnade laddluckan, stoppade in kabeln från Ionity boxen, och bilen började direkt ladda… Inte aktiverat något i Ionity appen, eller på Ionity skärmen, bara in med kabeln och den laddar.. Och ingen kostnad för laddningen.. ? Why?
3. Kan inte bifoga bild nu, men på fronten har jag en ”Cut out” eller vad man kan kalla det, förarsidan ser ut som en stor ring (Tänk som en USS sensor, fast stor som en snusdosa) Någon som vet vad som gömmer sig där bakom? Eftersom bilen varken har radar eller USS, så kan det ju inte vara det..? Den finns bara på förarsidans front (Typ framför hjulet)
Eftersom detta är min 1a Tesla, och även mitt första El-bil, om man inte räknar en hybrid Volvo..
Än så länge har jag bara kört kanske 30 mil, och är vääääldigt nöjd.. Har dock ett par frågor som någon här förhoppningsvis kan svara på
1. Jag köpte EAP, så jag har navigate on autopilot, etc. Men vet inte direkt om det är jag som gör fel, men den känns ”så där” - Vid filbyte så måste jag både initiera med att blinka, samt att ”lätt röra på ratten” - Problemet är att det här ”lätt röra på ratten” är i princip omöjligt, antingen så gör jag för lite, så den avbryter filbytet, eller för mycket så den avbryter Autopilot helt och hållet.. Är det bara en vanesak, att hitta det uppenbarligen pyttelilla läget för att den ska byta fil?
Även när den vill göra filbyte för omkörning / tillbaka till högra körfältet så är den väldigt slö på att faktiskt vilja köra om, men samtidigt väldigt snabb på att vilja tillbaka till högra körfältet? (Har testat allt från Slow till Mad Max, utan någon egentlig skillnad).
2. Jag har laddat 2 gånger på Ionity, en gång i Malmö och 1 gång i Värnamo. Båda gångerna så parkerade jag, öppnade laddluckan, stoppade in kabeln från Ionity boxen, och bilen började direkt ladda… Inte aktiverat något i Ionity appen, eller på Ionity skärmen, bara in med kabeln och den laddar.. Och ingen kostnad för laddningen.. ? Why?
3. Kan inte bifoga bild nu, men på fronten har jag en ”Cut out” eller vad man kan kalla det, förarsidan ser ut som en stor ring (Tänk som en USS sensor, fast stor som en snusdosa) Någon som vet vad som gömmer sig där bakom? Eftersom bilen varken har radar eller USS, så kan det ju inte vara det..? Den finns bara på förarsidans front (Typ framför hjulet)
MYP SV/SV - Beställd 2022-06-30 - RN1174XXXXX
- NEO
- Teslaägare
- Inlägg: 2801
- Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
- Ort: Mälardalen
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Bogserkrok som ligger i trunken ska skruvas in bakom den panelen.Vitoc skrev:
3. Kan inte bifoga bild nu, men på fronten har jag en ”Cut out” eller vad man kan kalla det, förarsidan ser ut som en stor ring (Tänk som en USS sensor, fast stor som en snusdosa) Någon som vet vad som gömmer sig där bakom? Eftersom bilen varken har radar eller USS, så kan det ju inte vara det..? Den finns bara på förarsidans front (Typ framför hjulet)
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Vanesak, du behöver bara hålla handen "klockan 5" eller 7 med lite tyngd. Men det är lätt att det blir som det blir för dig i börjanVitoc skrev:1. Jag köpte EAP, så jag har navigate on autopilot, etc. Men vet inte direkt om det är jag som gör fel, men den känns ”så där” - Vid filbyte så måste jag både initiera med att blinka, samt att ”lätt röra på ratten” - Problemet är att det här ”lätt röra på ratten” är i princip omöjligt, antingen så gör jag för lite, så den avbryter filbytet, eller för mycket så den avbryter Autopilot helt och hållet.. Är det bara en vanesak, att hitta det uppenbarligen pyttelilla läget för att den ska byta fil?
Även när den vill göra filbyte för omkörning / tillbaka till högra körfältet så är den väldigt slö på att faktiskt vilja köra om, men samtidigt väldigt snabb på att vilja tillbaka till högra körfältet? (Har testat allt från Slow till Mad Max, utan någon egentlig skillnad).
Sen kan du bara ignorera förslagen från bilen, oftast är det fel, i allafall på vägar i Stockholm. Det är bara förslag. Så det är bara slå på blinkersen när du vill byta och ha lite tyngd på handen så sker bytet efter ungefär 2 sekunder om det är fritt samt att den inte tror det är heldraget mellan filerna. 2 sekunder är enligt EU direktiv som jag förstått det.
Ingen aning, kan inte säga mer än GRATTIS!Vitoc skrev:
2. Jag har laddat 2 gånger på Ionity, en gång i Malmö och 1 gång i Värnamo. Båda gångerna så parkerade jag, öppnade laddluckan, stoppade in kabeln från Ionity boxen, och bilen började direkt ladda… Inte aktiverat något i Ionity appen, eller på Ionity skärmen, bara in med kabeln och den laddar.. Och ingen kostnad för laddningen.. ? Why?
Model Y Long Range Vit/Svart 2022
https://www.personalbilskalkylen.se
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3645
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Angående Ionity. När uppkopplingen mot nätet ligger nere för ionity så låter dom laddaren vara öppen(gratis) har jag hört.
Så man borde ha någon app som känner av när nätet ligger nere
Så man borde ha någon app som känner av när nätet ligger nere
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19604
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Hur slår man ut nätet då?Tellus skrev:Angående Ionity. När uppkopplingen mot nätet ligger nere för ionity så låter dom laddaren vara öppen(gratis) har jag hört.
Så man borde ha någon app som känner av när nätet ligger nere
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Allt går att lösa, men är la inte värt att sitta på kåken om man blir påkommen.Bjelke skrev:Hur slår man ut nätet då?Tellus skrev:Angående Ionity. När uppkopplingen mot nätet ligger nere för ionity så låter dom laddaren vara öppen(gratis) har jag hört.
Så man borde ha någon app som känner av när nätet ligger nere
- Rocko
- Teslaägare
- Inlägg: 46
- Blev medlem: 30 aug 2022 21:44
- Ort: Eksjö
- Referralkod: ts.la/michael48338
Re: Vi som hämtat ut MYP!
Neeeeeeeej!
Blev uppringd idag och fick info att det var möjligt att tidigarelägga leverans (Vit/svart TMYP RN1177..) från 19/12 till 15-16/12. Bokade in 16:e och några timmar senare kom detta SMSet.
Hej kära kund,
Vi ser fram emot att få leverera din nya Tesla Model Y Performance till dig inom kort.
Vi behöver dock meddela att er bil är en av de bilarna som har en tilldelats en återkallning.
Återkallningen är på grund utav att AC kompressorn slutar fungera efter en stunds körande och blir satt ur funktion. Kompressorn kommer därför behöva bytas ut innan vi kan leverera din nya Tesla. Detta påverkar uppvärmingen av kupén och batteriet vilket medför en säkerhetsrisk.
Det ser idag ut som att det kommer kunna åtgärdas inom de närmsta 1-2 veckorna men vi kommer att nå ut till dig så snart bilen är tillgänglig för upphämtning på nytt.
Har du några funderingar så går det fint att svara på detta SMS så ska vi föröska återkoppla så fort vi kan.
Beklagar följderna som detta kan medföra men vi arbetar intensivt för att vi ska kunna leverera er bil så snart som möjligt.
Vi önskar er en fin kväll och trevlig helg!
Vänligen,
Tesla Team Göteborg
Blev uppringd idag och fick info att det var möjligt att tidigarelägga leverans (Vit/svart TMYP RN1177..) från 19/12 till 15-16/12. Bokade in 16:e och några timmar senare kom detta SMSet.
Hej kära kund,
Vi ser fram emot att få leverera din nya Tesla Model Y Performance till dig inom kort.
Vi behöver dock meddela att er bil är en av de bilarna som har en tilldelats en återkallning.
Återkallningen är på grund utav att AC kompressorn slutar fungera efter en stunds körande och blir satt ur funktion. Kompressorn kommer därför behöva bytas ut innan vi kan leverera din nya Tesla. Detta påverkar uppvärmingen av kupén och batteriet vilket medför en säkerhetsrisk.
Det ser idag ut som att det kommer kunna åtgärdas inom de närmsta 1-2 veckorna men vi kommer att nå ut till dig så snart bilen är tillgänglig för upphämtning på nytt.
Har du några funderingar så går det fint att svara på detta SMS så ska vi föröska återkoppla så fort vi kan.
Beklagar följderna som detta kan medföra men vi arbetar intensivt för att vi ska kunna leverera er bil så snart som möjligt.
Vi önskar er en fin kväll och trevlig helg!
Vänligen,
Tesla Team Göteborg
Mvh: Michael
M3P Msilver/Sv -21 (Såld)
2st MYP Vit/Sv -22 (Sålda)
MYP Qsilver -23
XC40 Twin Ultimate Recharge -23
M3P Msilver/Sv -21 (Såld)
2st MYP Vit/Sv -22 (Sålda)
MYP Qsilver -23
XC40 Twin Ultimate Recharge -23