Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Bästa fall leverans början på nästa vecka, i värsta slutet. Allt beror på när skyltarna kommer säger de. Får köra en YOLO ang betalning av förmånsvärdet... Orkar inte rackla med att ställa av den och sitta och titta på bilen.
Skyltarna anländer imorgon till Trosta, och gör de mot förmodan inte det så löser de lånebil. Tycker jag var sjysst hanterat. Någonstans är det ändå sjukt kul att de säljer så mycket bilar. När jag köpte min S så var det sällan mer än 2 minuters kö på telefon.fakerlind skrev:Det verkar faktiskt såhär långt som att jag hämtar bilen imorgon kl 10.00. Men är lite rädd för att de räknar med att skyltarna anländer idag eller imorgon.

(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Nuvarande bil protesterar de vildaste, vet väl om att den ska bytas ut
Synd att leverans av Model 3 är först 4/7, hade ju varit fint att ha den nu...

Synd att leverans av Model 3 är först 4/7, hade ju varit fint att ha den nu...
Tesla ringt idag och dubbelkollat att jag kommer imorgon
Trosta 13.00 20/6. Beställde 26/5.

Hämtar min M3P i Trosta 29/6 och beställde den 12/6. Känns för bra för att vara sant! Längtan är enorm.
Model 3 Performance -19
-
Grattis ! Har du fått regnummer?Zbonk skrev:Hämtar min M3P i Trosta 29/6 och beställde den 12/6. Känns för bra för att vara sant! Längtan är enorm.
Beställde en M3P den 2 maj leverans bokad den 26 juni men än så länge finns det inte ett regnummer.. det lutar starkt åt att dom inte kan leverera då....
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Nordman
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jrgen16756
Har också en M3P som jag beställde 28/4. En vit med vit inredning. Leverans 26/6 16,00. Fått VIN men inget regnummer ännu.
Väntar också på min P. Röd/vit. Fått leveransdatum den 27/6 klockan 16:00 i Sisjön, Göteborg.
Beställde i början av mars(!). Har haft så många inställda leveranser att jag tappat räkningen.
Har VIN men kollade med Transportstyrelsen precis och de har inte fått in någon registrering av bilen.
Får se hur det går. F-n tro't. Man är ganska luttrad vid det här laget...
Beställde i början av mars(!). Har haft så många inställda leveranser att jag tappat räkningen.
Har VIN men kollade med Transportstyrelsen precis och de har inte fått in någon registrering av bilen.
Får se hur det går. F-n tro't. Man är ganska luttrad vid det här laget...
Model 3 Performance, Röd med vit inredning, FSD
Har inte fått regnummer.Jonasteslan skrev:Grattis ! Har du fått regnummer?
Beställde en M3P den 2 maj leverans bokad den 26 juni men än så länge finns det inte ett regnummer.. det lutar starkt åt att dom inte kan leverera då....
Jag beställde en svart med svart interiör. Håller tummarna för att det inte blir ombokat!
Model 3 Performance -19
Alltså när man beställer, står det leveransort då? Ni som på egen bekostnad reser till t ex Trosta, hur tänker ni?
Jag skulle nog kräva hemleverans om inget annat anges.
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
När du beställer fyller du i din egna adress. Utifrån det bestäms leveransplats. Bor du i Stockholm blir det Trosta. Bor du i Göteborg blir det Mölndal, har du oturen att bo i Svedala blir det i Malmö, get the point? Bor du bland renarna i Arjeplog, ja då får du fint flyga till Trosta. Varför skulle Tesla leverera bilen hem till dig gratis för att du bor långt ifrån? Det förvånar mig inte om de kan ordna transport men det blir isåfall på köparens bekostnad.B99 skrev:Alltså när man beställer, står det leveransort då? Ni som på egen bekostnad reser till t ex Trosta, hur tänker ni?
Hur många bilhandlare har hemleverans?B99 skrev:Alltså när man beställer, står det leveransort då? Ni som på egen bekostnad reser till t ex Trosta, hur tänker ni?
20 Mars 2025, 15:00, Tesla såld
22 Mars 2025, 16:00, ID.7 Pro Inköpt!
Som jag trodde då, varför ska en enskild kund betala olika beroende på var man bor och att Tesla har en utvecklingsstörd placering av sina SC?MDurante skrev:När du beställer fyller du i din egna adress. Utifrån det bestäms leveransplats. Bor du i Stockholm blir det Trosta. Bor du i Göteborg blir det Mölndal, har du oturen att bo i Svedala blir det i Malmö, get the point? Bor du bland renarna i Arjeplog, ja då får du fint flyga till Trosta. Varför skulle Tesla leverera bilen hem till dig gratis för att du bor långt ifrån? Det förvånar mig inte om de kan ordna transport men det blir isåfall på köparens bekostnad.B99 skrev:Alltså när man beställer, står det leveransort då? Ni som på egen bekostnad reser till t ex Trosta, hur tänker ni?
Ytterligare ett argument att avvakta en beställning.
I.. dont even.....B99 skrev:Som jag trodde då, varför ska en enskild kund betala olika beroende på var man bor och att Tesla har en utvecklingsstörd placering av sina SC?MDurante skrev:När du beställer fyller du i din egna adress. Utifrån det bestäms leveransplats. Bor du i Stockholm blir det Trosta. Bor du i Göteborg blir det Mölndal, har du oturen att bo i Svedala blir det i Malmö, get the point? Bor du bland renarna i Arjeplog, ja då får du fint flyga till Trosta. Varför skulle Tesla leverera bilen hem till dig gratis för att du bor långt ifrån? Det förvånar mig inte om de kan ordna transport men det blir isåfall på köparens bekostnad.B99 skrev:Alltså när man beställer, står det leveransort då? Ni som på egen bekostnad reser till t ex Trosta, hur tänker ni?

- NEO
- Teslaägare
Trevligt ordval du använder. Skönt att du avvaktar beställning, en sådan människa som dig som hyser noll respekt för människor med något som avviker från ditt "normala" vill jag ogärna dela rum med på service center.B99 skrev:Som jag trodde då, varför ska en enskild kund betala olika beroende på var man bor och att Tesla har en utvecklingsstörd placering av sina SC?MDurante skrev:När du beställer fyller du i din egna adress. Utifrån det bestäms leveransplats. Bor du i Stockholm blir det Trosta. Bor du i Göteborg blir det Mölndal, har du oturen att bo i Svedala blir det i Malmö, get the point? Bor du bland renarna i Arjeplog, ja då får du fint flyga till Trosta. Varför skulle Tesla leverera bilen hem till dig gratis för att du bor långt ifrån? Det förvånar mig inte om de kan ordna transport men det blir isåfall på köparens bekostnad.B99 skrev:Alltså när man beställer, står det leveransort då? Ni som på egen bekostnad reser till t ex Trosta, hur tänker ni?
Alla utom Tesla har väl leveranspunkter i din hemkommun, eller åtminstone hemlän.Bejje skrev:Hur många bilhandlare har hemleverans?B99 skrev:Alltså när man beställer, står det leveransort då? Ni som på egen bekostnad reser till t ex Trosta, hur tänker ni?
Och att äga en Tesla är en mänsklig rättighet?B99 skrev:Alla utom Tesla har väl leveranspunkter i din hemkommun, eller åtminstone hemlän.Bejje skrev:Hur många bilhandlare har hemleverans?B99 skrev:Alltså när man beställer, står det leveransort då? Ni som på egen bekostnad reser till t ex Trosta, hur tänker ni?
- NEO
- Teslaägare
Ja likaså om du bor i Jäckvik och vill käka McDonalds så ska absolut Foodora eller hungrig.se cykla hem till dig från Kirunahed skrev:Och att äga en Tesla är en mänsklig rättighet?B99 skrev:Alla utom Tesla har väl leveranspunkter i din hemkommun, eller åtminstone hemlän.Bejje skrev:Hur många bilhandlare har hemleverans?B99 skrev:Alltså när man beställer, står det leveransort då? Ni som på egen bekostnad reser till t ex Trosta, hur tänker ni?

Då skulle jag kräva hemleverans om inget annat anges !MDurante skrev:Ja likaså om du bor i Jäckvik och vill käka McDonalds så ska absolut Foodora eller hungrig.se cykla hem till dig från Kirunahed skrev:Och att äga en Tesla är en mänsklig rättighet?B99 skrev:Alla utom Tesla har väl leveranspunkter i din hemkommun, eller åtminstone hemlän.Bejje skrev:Hur många bilhandlare har hemleverans?B99 skrev:Alltså när man beställer, står det leveransort då? Ni som på egen bekostnad reser till t ex Trosta, hur tänker ni?

Alltså, det jag vänder mig emot är att folk beställer en bil utan att veta leveransplats. Sedan reser man typ 100 mil på egen bekostnad för att hämta den, det är inte acceptabelt.MDurante skrev:Trevligt ordval du använder. Skönt att du avvaktar beställning, en sådan människa som dig som hyser noll respekt för människor med något som avviker från ditt "normala" vill jag ogärna dela rum med på service center.B99 skrev:Som jag trodde då, varför ska en enskild kund betala olika beroende på var man bor och att Tesla har en utvecklingsstörd placering av sina SC?MDurante skrev:När du beställer fyller du i din egna adress. Utifrån det bestäms leveransplats. Bor du i Stockholm blir det Trosta. Bor du i Göteborg blir det Mölndal, har du oturen att bo i Svedala blir det i Malmö, get the point? Bor du bland renarna i Arjeplog, ja då får du fint flyga till Trosta. Varför skulle Tesla leverera bilen hem till dig gratis för att du bor långt ifrån? Det förvånar mig inte om de kan ordna transport men det blir isåfall på köparens bekostnad.B99 skrev:Alltså när man beställer, står det leveransort då? Ni som på egen bekostnad reser till t ex Trosta, hur tänker ni?
Jäkkvik heter det.MDurante skrev:Ja likaså om du bor i Jäckvik och vill käka McDonalds så ska absolut Foodora eller hungrig.se cykla hem till dig från Kirunahed skrev:Och att äga en Tesla är en mänsklig rättighet?B99 skrev:Alla utom Tesla har väl leveranspunkter i din hemkommun, eller åtminstone hemlän.Bejje skrev:Hur många bilhandlare har hemleverans?B99 skrev:Alltså när man beställer, står det leveransort då? Ni som på egen bekostnad reser till t ex Trosta, hur tänker ni?
Det är det minsta problemet när man som jag köper en bil för halvmillen utan att ha provkörtB99 skrev:Alltså, det jag vänder mig emot är att folk beställer en bil utan att veta leveransplats. Sedan reser man typ 100 mil på egen bekostnad för att hämta den, det är inte acceptabelt.MDurante skrev:Trevligt ordval du använder. Skönt att du avvaktar beställning, en sådan människa som dig som hyser noll respekt för människor med något som avviker från ditt "normala" vill jag ogärna dela rum med på service center.B99 skrev:Som jag trodde då, varför ska en enskild kund betala olika beroende på var man bor och att Tesla har en utvecklingsstörd placering av sina SC?MDurante skrev:När du beställer fyller du i din egna adress. Utifrån det bestäms leveransplats. Bor du i Stockholm blir det Trosta. Bor du i Göteborg blir det Mölndal, har du oturen att bo i Svedala blir det i Malmö, get the point? Bor du bland renarna i Arjeplog, ja då får du fint flyga till Trosta. Varför skulle Tesla leverera bilen hem till dig gratis för att du bor långt ifrån? Det förvånar mig inte om de kan ordna transport men det blir isåfall på köparens bekostnad.B99 skrev:Alltså när man beställer, står det leveransort då? Ni som på egen bekostnad reser till t ex Trosta, hur tänker ni?

Model 3 LR AWD -19 HW3 dragkrok
Är det inte acceptabelt så kan väl ”folk” bara köpa en annan bil istället ? Jag flög själv ner från Luleå ska tilläggas.B99 skrev:Alltså, det jag vänder mig emot är att folk beställer en bil utan att veta leveransplats. Sedan reser man typ 100 mil på egen bekostnad för att hämta den, det är inte acceptabelt.
Men jag kan tipsa om att Tesla kommer att bygga ett servicecenter i Umeå. Exakt datum är inte känt men det står ”coming soon” på deras karta.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Ja, men skulle vilja se svaren från Stockholmare som fick meddelande om att deras bil finns att hämta i Kiruna.Laban skrev:Är det inte acceptabelt så kan väl ”folk” bara köpa en annan bil istället ? Jag flög själv ner från Luleå ska tilläggas.B99 skrev:Alltså, det jag vänder mig emot är att folk beställer en bil utan att veta leveransplats. Sedan reser man typ 100 mil på egen bekostnad för att hämta den, det är inte acceptabelt.
Men jag kan tipsa om att Tesla kommer att bygga ett servicecenter i Umeå. Exakt datum är inte känt men det står ”coming soon” på deras karta.
Men det vet man ju när man beställer... Kan knappt hålla mig för skratt.B99 skrev:Ja, men skulle vilja se svaren från Stockholmare som fick meddelande om att deras bil finns att hämta i Kiruna.Laban skrev:Är det inte acceptabelt så kan väl ”folk” bara köpa en annan bil istället ? Jag flög själv ner från Luleå ska tilläggas.B99 skrev:Alltså, det jag vänder mig emot är att folk beställer en bil utan att veta leveransplats. Sedan reser man typ 100 mil på egen bekostnad för att hämta den, det är inte acceptabelt.