Första bilden på en svensk tesla med V7.0

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
jjmaskin
Teslaägare

Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0

Inlägg av jjmaskin »

efter att ha byggt en parabol av aluminiumfolie och en torkvinda samt kopplat denna i ladduttaget med hjälp av två grillspett lite tape och en damstrumpa samt riktat denna åt Amerikat så kom äntligen uppdateringen men hur ser ni hur lång tid det är kvar tills jag kan åka, och jädrar vad glad jag är att det inte blev något vin ikväll :D
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare

Inlägg av pegs »

Kanske 1:45 efter att du har startat uppdateringen.
Om du hittar release notes på nätet så kan du spara lite tid.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
Albatross
Teslaägare

Inlägg av Albatross »

Har du en ajfån så kommer en notifiering när uppdateringen är klar. Har du inte det så får du troligen en notifiering när bilen börjar ladda igen. uppdateringen ska ta ca 1 timme och 40 minuter när den väl startat (nedräkning 2 min först). någon tipsade om att man kunde "dubbeltrycka" på nedräkningssiffrorna så startar den omgående. :)
Användarvisningsbild
Albatross
Teslaägare

Inlägg av Albatross »

pegs skrev:
Kanske 1:45 efter att du har startat uppdateringen.
Om du hittar release notes på nätet så kan du spara lite tid.
Pegs hann före!! :(
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Någon som testat om navigationen är piggare nu? Glömde ... :oops:
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Nu har jag gjort första turen.
Löste säga att det känns ganska obehagligt o början. Speciellt att ratten är lite stel först när man ska ha över själv.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Nu står även min och uppdaterar. Orkade inte avvakta för att straffa Elin utan han kommer att datan ifrån min bil också :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

Pontus skrev:
Nu står även min och uppdaterar. Orkade inte avvakta för att straffa Elin utan han kommer att datan ifrån min bil också :)
Hehe, trodde inte du skulle kunna motstå frestelsen ;)
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Nya layouten e såklart snygg, men känns som dom har missat lite när dom tänkte.
Jag vill gärna ha aktuell energiförbrukning /generering framme hela tiden, så då måste använda en av sidoplatserna.
Sätten man då igånh navigeringen, så försvinner ju den ena, och snackar man i telefon samtidigt så försvinner båda.
Användarvisningsbild
ELBIL
Teslaägare

Inlägg av ELBIL »

Så nu är den på g här med, har väntat hela kvällen men öppnade en flaska vin o när den var slut så klickade det i telefonen
Då var det bara ut o starta uppdateringen. Men då vi får en timma tillgodo i natt så blir det att använda den i morgon bitti och ut o åka en lång testrundor inann alla andra har vaknat.
Det finns väl ingen tråd här på forumet som har haft så många inlägg o många besökare under dessa timmar som denna man har ju varit inne o tittat var femte minut.
Nu blir det många demokörningar för alla kompisar den närmaste tiden.
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

Fick precis min nu också. Ska bli intressant att prova hur bra den funkar jämfört med de jag har/haft på andra bilar.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
tornblad
Teslaägare

Inlägg av tornblad »

Körde tur och retur SuC Ödeshög från Jönköping nyss. Helt otroligt vad smidigt det är på motorvägen. Ett tillfälle vid en omkörning av en lastbil sa bilen till ordentligt och jag fick styra undan. Annars helt klockrent. På småvägar och 2+1-väg känns det ju lite mer svajigt. Dock inte testat med en bil framför...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tesla Model S 85D Vit
Användarvisningsbild
TAndersson
Teslaägare

Inlägg av TAndersson »

jjmaskin skrev:
efter att ha byggt en parabol av aluminiumfolie och en torkvinda samt kopplat denna i ladduttaget med hjälp av två grillspett lite tape och en damstrumpa samt riktat denna åt Amerikat så kom äntligen uppdateringen men hur ser ni hur lång tid det är kvar tills jag kan åka, och jädrar vad glad jag är att det inte blev något vin ikväll :D
Klarade mig utan torkvinda men plockade bort lite onödiga möbler som ev kunde störa wifi ut till garaget! Fick uppdateringen runt 19 och det tog ca 1,5 h. Tog med hela familjen en sväng på 44-an till U-a. Autopiloten funkar helt makalöst, kände mig trygg med den direkt! Noterade även att autopiloten korrigerade riktigt bra för ganska kraftiga vindar. Filbyte kräver hands on. Offrade lördagspilsnern men det var det värt
Model 3 Performance -20
Cybertruck AWD Reserverad
Model 3 Long Range -19
Model S 85D -15

Renault Zoe -16
Användarvisningsbild
Machris
Teslaägare

Inlägg av Machris »

Helt galet. Här är man iväg en kväll på middag och ser nu att man har 22 nya sidor i den här tråden att plöja igenom. Måste vara nytt rekord i antal inlägg / timme. Tur man får en extra timme inatt :D :lol:
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Machris skrev:
Helt galet. Här är man iväg en kväll på middag och ser nu att man har 22 nya sidor i den här tråden att plöja igenom. Måste vara nytt rekord i antal inlägg / timme. Tur man får en extra timme inatt :D :lol:
Hoppas du lärt dig nu att du ska ha kollkoll även när du är på middag. :D
Användarvisningsbild
Jonnen
Teslaägare

Inlägg av Jonnen »

Tänk att tomten kom tillslut.. men oj vilken tid det tog att öppna paketet, nästan 1 timme och 40 min.. men nu är äntligen dax att ta provturen.

Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare

Inlägg av Alx »

Min står och uppdaterar
Användarvisningsbild
jjmaskin
Teslaägare

Inlägg av jjmaskin »

jag var jätteladdenördig så nu sitter jag o grabben på sc uddevalla och hypokondriladdar fast det inte behövdes. Tur att sambon sover annars hade hon idiotförklarat mig, får smyga in sedan :P
det fungerar ptroligt bra fast den gillar inte mörker regn och dåliga linjer men bilj-n ser bättre än vad jag gör
Användarvisningsbild
Bow
Teslaägare

Inlägg av Bow »

Efter en trevlig fest så fick vi det trevliga meddelandet att det var klart för inst. Får väl prova imorgon hur det funkar spännande :lol:
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Användarvisningsbild
Machris
Teslaägare

Inlägg av Machris »

Kul läsning. Känner mig nöjd med min beställning av AP.
Tror att någon i Mölndal snart öppnar företagets sparbössa ;)
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Första bilden på en svensk tesla med V7.0

Inlägg av Herr X »

Körde på några regniga småvägar med autopilot och den var faktiskt lite svajig ett par gånger. Någon gång var den över på motsatt sida, på ungefär samma sätt som den amerikanska youtube-videon där den plötsligt kör över i motgående fil.
Men på motorväg funkar det fantastiskt bra - på samma sätt som någon annan skrev, kände jag mig efter en stund bekväm med autopilotens goda och dåliga sidor. Känns bra!

Vet inte varför jag hade det initiala meddelandet att jag skulle kontakta Tesla, det funkade helt fint för mig när jag väl kommit ut på vägen.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare

Inlägg av pegs »

Martinen skrev:
Nya layouten e såklart snygg, men känns som dom har missat lite när dom tänkte.
Jag vill gärna ha aktuell energiförbrukning /generering framme hela tiden, så då måste använda en av sidoplatserna.
Sätten man då igånh navigeringen, så försvinner ju den ena, och snackar man i telefon samtidigt så försvinner båda.
+1

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare

Inlägg av jonas »

Fick samma felmeddelande som herr X. Men min funkade också. Jag blev förvånad hur bra det funkade. Vid plankorsningar och påfarter blev den osäker och körde lite utanför linjerna. Men reder ut situationen utan att släppa kontrollen till mig.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

jjmaskin skrev:
jag var jätteladdenördig så nu sitter jag o grabben på sc uddevalla och hypokondriladdar fast det inte behövdes. Tur att sambon sover annars hade hon idiotförklarat mig, får smyga in sedan :P
det fungerar ptroligt bra fast den gillar inte mörker regn och dåliga linjer men bilj-n ser bättre än vad jag gör
Massa regn, mörker och vind funkade fint för mig igår. Bara när hjulspåren fylls med vatten och man mer eller mindre kör vattenscooter, som bilen blir lite sur.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

HelectriC skrev:
Massa regn, mörker och vind funkade fint för mig igår. Bara när hjulspåren fylls med vatten och man mer eller mindre kör vattenscooter, som bilen blir lite sur.
Funkade fint för mig också, men på riktigt kurviga småvägar var den lite skakig emellanåt. I en kurva vinglade den ut en bra bit ut i mötande körfält - det var ingen trafik så jag lät den fortsätta. Då upptäckte den sitt misstag och körde tillbaka in i rätt fil.
På motorväg funkade den exemplariskt för mig. Den automatiska filbytaren kräver en hand på ratten. Från filmerna från USA känner jag inte igen att de måste ta i ratten innan de byter fil, så det ser ut att vara något nytt för oss européer (kanske det som någon gnällt på som har fördröjt releasen?).

Provade också att lyfta på rumpan så att sensorn i sätet inte kunde känna av mig, och det var inga problem - den fortsatte att köra utan att gnälla.
Sedan provade jag att koppla loss säkerhetsbältet, men då slog den av ögonblickligen och stannade mitt i vägen (testade på platser utan trafik).
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Skriv svar