kenjon skrev:SMS 7-10 dagar innan.
tack för svar.

Moderator: Redaktion
Fått 3-fas 32A Blå Mennekes på 4 m bägge gångerna. Både till vår M3 2019, och till vår nya M3 2021. Tycker det normalt är smidigare och enklare med 4 m på de flesta uttag. Blir rätt tungt och klumpig i 7,5 m 32A Mennekes.tigermann skrev:Bilen blev klar två dagar tidigare än inbokad leverans så jag kunde hämta den igår kväll. Noggrann genomgång av bilen visade ett litet litet märke under dimljuset vänster fram. Kan vara smuts också. Fick det noterat av säljaren. Jag orkade inte testa funktioner utan lade enbart tid på att se om det fanns några skador på lack och inredning.
Har bokat ett serviceärende för montering av lackskyddsfilm framför bakskärmarna, dom får passa på att kontrollera märket i lacken samtidigt. Hade jag inte velat ha lackskyddsfilmen hade jag nog inte orkat göra ett ärende av lackmärket.
Jag fick bara en 4 m kabel dock så jag beställde en 8 m lång med Teslaknapp nu ikväll så jag slipper backa in bilen varje gång. Hur långa kablar har ni andra fått?
Jag ska förhoppningsvis hämta min M3 nästa eller näst nästa vecka. Är min första Tesla så har lite dålig koll vad som skall ingå. Så min undran är om lackskyddsfilm framför bakskärmarna är något som alltid skall ingå och vara monterat eller något du lagt till som extra?tigermann skrev:Har bokat ett serviceärende för montering av lackskyddsfilm framför bakskärmarna, dom får passa på att kontrollera märket i lacken samtidigt. Hade jag inte velat ha lackskyddsfilmen hade jag nog inte orkat göra ett ärende av lackmärket.
Det ingår inte men finns som tillbehör. Du kan inte få det monterat innan leverans utan måste boka ett serviceärende i efterhand. Du kan också beställa det via shoppen och montera själv.andreasdrake skrev:Jag ska förhoppningsvis hämta min M3 nästa eller näst nästa vecka. Är min första Tesla så har lite dålig koll vad som skall ingå. Så min undran är om lackskyddsfilm framför bakskärmarna är något som alltid skall ingå och vara monterat eller något du lagt till som extra?tigermann skrev:Har bokat ett serviceärende för montering av lackskyddsfilm framför bakskärmarna, dom får passa på att kontrollera märket i lacken samtidigt. Hade jag inte velat ha lackskyddsfilmen hade jag nog inte orkat göra ett ärende av lackmärket.
Samma här 27/9 kl 10.40Nemic skrev:Då har man fått tid för upphämtning den 27:e sep, förväntat lev datum var 22-30
11.00 härandreasdrake skrev:Samma här 27/9 kl 10.40Nemic skrev:Då har man fått tid för upphämtning den 27:e sep, förväntat lev datum var 22-30
Grattis! Fick du sms idag?dstr skrev:Och jag får leverans på -trumvirvel- TORSDAG - badumm tisch
Tack!paltskallen skrev:Car.info och sök med VIN istället för regnr. Får du träff så har den ett regnr annars är det inte satt än.
Car.info gör bara uppdateringar på tisdagar… Så om din bil registrerades t.ex på tisdagen eller onsdagen i veckan som gick så finns datan inte med förrän nästa tisdag.pefreli skrev:Tack!paltskallen skrev:Car.info och sök med VIN istället för regnr. Får du träff så har den ett regnr annars är det inte satt än.
Testade men utan att få träff.
Lite konstigt då jag ska hämta bilen på tisdag…![]()
Får ju hoppas de hinner registrera in den på måndag…
Jaha! Då finns det ju ingen anledning att vara inne flera gånger om dagen och kolla (Facepalm).Imolarot skrev:Car.info gör bara uppdateringar på tisdagar… Så om din bil registrerades t.ex på tisdagen eller onsdagen i veckan som gick så finns datan inte med förrän nästa tisdag.pefreli skrev:Tack!paltskallen skrev:Car.info och sök med VIN istället för regnr. Får du träff så har den ett regnr annars är det inte satt än.
Testade men utan att få träff.
Lite konstigt då jag ska hämta bilen på tisdag…![]()
Får ju hoppas de hinner registrera in den på måndag…
Yes! Suger att missa gröndalskörnimgen på onsdag dock.Sebastian+ skrev:Grattis! Fick du sms idag?dstr skrev:Och jag får leverans på -trumvirvel- TORSDAG - badumm tisch
Grymt! Grattis!thomaslljstd skrev:Äntligen!
Beställt 1 juni. Vit longrange med dragkrok.
Beräknad leverans augusti som blev november..
Matchad med lagerbil i mitten av augusti. Tvekade för länge och den försvann.
En grå fanns och den tog jag. Beräknad leverans 3-19 sept. På slutfakturan stod det 11 sept.
Blev klar för hämtning 15 sept.
Regnummer dök upp på carinfo 9 sept.
Letade efter fel men hittade inga.
Nu står bilen hemma på laddning.
Tack för besöket i väntrummet.