Vilken fossiltillverkare konkar först?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Vilken fossiltillverkare konkar först?

Inlägg av LarsL »

nek0 skrev:
LarsL skrev:
nek0 skrev:
Har skapat en tråd där du kan spotta på mig håll andra trådar rena tack .
Så du menar att du ska få snacka skit i alla andra trådar utan att bli emot sagd? Lägg ner!
Var har jag snackat skit om dig? Det gör du bra själv
Ja, i de två senaste inläggen!

Du hävdar jag inte för kritisera dina uttalanden för då blir du kränkt och att du faktiskt skapat en speciell tråd där vi får säga emot dig.

Sådan menar att när du kommer med skruvad påpekanden så ska vi inte svara i den tråden som hör till ämnet utan växla till din speciella tråd?!?

Lägg ner och acceptera att folk kommer att säga emot dig!
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4207
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Vilken fossiltillverkare konkar först?

Inlägg av nek0 »

LarsL skrev:
nek0 skrev:
LarsL skrev:
nek0 skrev:
Har skapat en tråd där du kan spotta på mig håll andra trådar rena tack .
Så du menar att du ska få snacka skit i alla andra trådar utan att bli emot sagd? Lägg ner!
Var har jag snackat skit om dig? Det gör du bra själv
Ja, i de två senaste inläggen!

Du hävdar jag inte för kritisera dina uttalanden för då blir du kränkt och att du faktiskt skapat en speciell tråd där vi får säga emot dig.

Sådan menar att när du kommer med skruvad påpekanden så ska vi inte svara i den tråden som hör till ämnet utan växla till din speciella tråd?!?

Lägg ner och acceptera att folk kommer att säga emot dig!
Säga emot mig kan du hur mycket du vill men när jag ställer frågor till dig och du inte kan svara då börjar du snacka skit . Jag är inte förvånad har läst dina kommentarer på flera forum och ner argumenten tryter har man alltid personliga påhopp att tillgå. Kör hårt du äger.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5407
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Vilken fossiltillverkare konkar först?

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Popcorn time. :D
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3357
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Vilken fossiltillverkare konkar först?

Inlägg av Niklas Z »

nek0 skrev:
Har du tänkt att det kanske kommer en ny teknik inom 5 år?
Tänk att det här blir verklighet https://www.nyteknik.se/fordon/fiskers- ... aign=mail4

Vem vill då köpa någon bil från 2022 eller äldre?
Vilka konkar då?
Eller kan du lova mig att man säljer flera elbilar i världen än fossil bilar år 2025.
Kan du vara snäll och svara på frågorna?
Ja precis, vem vill då köpa en bil från 2022 eller äldre? Framför allt, vem vill köpa en fossilbil om det blir verklighet?
Som jag ser det slår en sådan utveckling inte hårdast mot övriga elbilar, utan mot fossilbilar.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Jerka
Inlägg: 943
Blev medlem: 25 mar 2016 21:19

Re: Vilken fossiltillverkare konkar först?

Inlägg av Jerka »

Smutt skrev:
Jerka du missar människors starka ovilja att göra en dålig affär när polletten ramlat ner köper dom inget för att det finns dom behåller vad dom har tills dom kan köpa vad dom tror är en bra affär ( läs elbilar) personligen fattar jag att min Autlander är svartepetter men jag kör den tills min M3 kommer oavsett hur försenad min M3 är.
Ja, det är sant. Jag kommer då rakt inte att köpa någon ny fossilbil nu. Nu gäller det att gå runt på minsta möjliga bilbudget tills det kommer en billig elbil med lång räckvidd.

Angående Fiskers batterirevolution så är det väl rätt uppenbart vid det här laget att den mannen enbart letar efter nya investerare att skinna. Han är ju inte ens verksam i batteribranschen. Om någon ska tillkännage ett avgörande framsteg inom batteriteknik så tror jag mer på att ett universitet eller någon av de stora aktörerna gör det (LG, Samsung, Panasonic/Tesla etc).
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Vilken fossiltillverkare konkar först?

Inlägg av LarsL »

Har noll lust att argumentera med folk av som använder härskarteknik så, nej tack jag hoppar popcornen.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Vilken fossiltillverkare konkar först?

Inlägg av Svenssons »

LarsL skrev:
Har noll lust att argumentera med folk av som använder härskarteknik så, nej tack jag hoppar popcornen.
+1
Att angripa påståenden är inte att angripa personen. Alla har rätt att ha åsikter, presenterar man dessa får man räkna med att personer man presenterar dem för kan ha andra åsikter. Presenterar man felaktig fakta eller åsikter om vad som inte är möjligt när andra har erfarenheter som visar på motsattsen lär man här snabbt få rättelse eller höra om erfarenheterna.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4207
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Vilken fossiltillverkare konkar först?

Inlägg av nek0 »

Svenssons skrev:
LarsL skrev:
Har noll lust att argumentera med folk av som använder härskarteknik så, nej tack jag hoppar popcornen.
+1
Att angripa påståenden är inte att angripa personen. Alla har rätt att ha åsikter, presenterar man dessa får man räkna med att personer man presenterar dem för kan ha andra åsikter. Presenterar man felaktig fakta eller åsikter om vad som inte är möjligt när andra har erfarenheter som visar på motsattsen lär man här snabbt få rättelse eller höra om erfarenheterna.
Att angripa påståenden är inte att angripa personen
Vad är det som angrips här påståenden eller person?

Gissar att stackaren först testade lågenergilampor som visade sig vara flr långsamma och hade dåligt ljus. Sedan testade han halogen som inte håller. När sedan Ledlampor a kom tänkte han, precis som nek0, att nu får det vara nog jag hamstrar dieselbilar.
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Vilken fossiltillverkare konkar först?

Inlägg av ovelundkvist »

Låter som en toppenidé, köp alla dieselbilar du kommer över! :lol:
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Vilken fossiltillverkare konkar först?

Inlägg av Svenssons »

nek0 skrev:
Vad är det som angrips här påståenden eller person?

Gissar att stackaren först testade lågenergilampor som visade sig vara flr långsamma och hade dåligt ljus. Sedan testade han halogen som inte håller. När sedan Ledlampor a kom tänkte han, precis som nek0, att nu får det vara nog jag hamstrar dieselbilar.
Ingetdera. Det är en referens till ditt påstående:
nek0 skrev:
Ingen vet vad som kommer om 10 år.
Först var de bra med bensin dåligt med diesel
sen var det bra med etanol
sen var det bra med diesel dåligt med bensin och etanol
nu är det bra med el
imorgon är det dåligt med el men bra med .......?
I detta påstående verkar du på likställa el med energibärande vätskor och utgår från att el är dåligt imorgon pga att vi kommit fram till att bensin, etanol och diesel är "dåligt".

Liknelsen var att den som först testade lågenergilampor och sedan halogen drog slutsatsen att eftersom dessa inte var bra ur vissa aspekter så skulle även LED vara dåligt.

Vad ser du för angrep mot din person i texten ovan?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare
Inlägg: 999
Blev medlem: 05 nov 2015 21:54
Ort: Frufällan

Re: Vilken fossiltillverkare konkar först?

Inlägg av Foluke »

Svenssons skrev:
nek0 skrev:
Vad är det som angrips här påståenden eller person?

Gissar att stackaren först testade lågenergilampor som visade sig vara flr långsamma och hade dåligt ljus. Sedan testade han halogen som inte håller. När sedan Ledlampor a kom tänkte han, precis som nek0, att nu får det vara nog jag hamstrar dieselbilar.
Ingetdera. Det är en referens till ditt påstående:
nek0 skrev:
Ingen vet vad som kommer om 10 år.
Först var de bra med bensin dåligt med diesel
sen var det bra med etanol
sen var det bra med diesel dåligt med bensin och etanol
nu är det bra med el
imorgon är det dåligt med el men bra med .......?
I detta påstående verkar du på likställa el med energibärande vätskor och utgår från att el är dåligt imorgon pga att vi kommit fram till att bensin, etanol och diesel är "dåligt".

Liknelsen var att den som först testade lågenergilampor och sedan halogen drog slutsatsen att eftersom dessa inte var bra ur vissa aspekter så skulle även LED vara dåligt.

Vad ser du för angrep mot din person i texten ovan?
Tyvärr tycker jag att nek0 förpestar tråd efter tråd.
Model S P85D,
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5407
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Vilken fossiltillverkare konkar först?

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Foluke skrev:
Tyvärr tycker jag att nek0 förpestar tråd efter tråd.
Hysch... Inte så högt. :shock:

Det finns en speciell tråd där du får uttrycka sådan kritik. Gör du det här i denna tråden får du snart en uppsträckning av vederbörande.

Luta dig tillbaka och ta lite popcorn. ;)
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2073
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Vilken fossiltillverkare konkar först?

Inlägg av gellerstam »

nek0 skrev:
Tänk att det här blir verklighet https://www.nyteknik.se/fordon/fiskers- ... aign=mail4
Men detta är ingen ny motorteknik, detta är fortfarande en EL-bil som visserligen kan laddas fortare. Men lik väl en elbil. Precis som lastbilar kan tanka diesel snabbare än en personbil. Blir knappast en ny dieselvåg bara för att personbilar skulle få möjlighet att tanka med samma l/min som en lastbil kan.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Vilken fossiltillverkare konkar först?

Inlägg av helix »

För de som kan/förstår Tyska är detta en intressant dokumentär som belyser utmaningarna för tysk bilindustri och hur mycket som står på spel med jobb, underleverantörer, serviceverkstäder, osv.

Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3686
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Vilken fossiltillverkare konkar först?

Inlägg av jonasl »

För att återanknyta till trådens ämne;

Jag tror att Subaru kommer vara en av de första att ryka. Tyvärr, för jag är något av ett fan själv och har varit väldigt nöjd med de Subarus jag kört tidigare. Men de verkar hårdnackat köra vidare med förbränningsmotorer (även om de verkar lägga ner dieselspåret) och är en av de mindre tillverkarna även om jag har för mig att Toyota är lite inblandade numera (AE86 och BRZ är ju samma bil i princip).

Om inte Model 3 uppfyller mina grundläggande krav så kommer jag (om inte Model S magiskt trillar ner i rätt prisklass) att leasa en fossilbil i tre år. Vill inte sitta med svarte petter sen.. Det går att privatleasa löjligt billigt just nu. VW Passat Sportcombi för 2695 / mån i tre år och 4500 mil t.ex.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Skriv svar