2019.12
Moderator: Redaktion
Re: 2019.12
Hej alla,,,
Hur länge har ni haft bilen, ni som nyligen fått senaste uppdateringen ??
Jag har fortvarande 8.6 efter ca 4 v ägande.
//P
Jag har 8.4 efter en dryg månad som ägare.Paul N skrev:Hej alla,,,
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Aha, då har det inget med tiden att göra. Mer slumpvis utrullning.frippan skrev:Jag har 8.4 efter en dryg månad som ägare.Paul N skrev:Hej alla,,,
//P
Jag har 8.6 efter 1,5 års ägandePaul N skrev:Hej alla,,,

Då fick jag plötsligt 2019.12.1 direkt efter att ha haft 2019.8.3 innan. Release notes någonstans förutom i bilen?
2019.12.1.2 dök upp här också.
Spännande, hade det inte varit så mycket snö hade jag sprungit ut och kikat på vad den innehöll
Spännande, hade det inte varit så mycket snö hade jag sprungit ut och kikat på vad den innehöll
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
*SPOILER*Crappy skrev:2019.12.1.2 dök upp här också.
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Fick också det efter en väldigt lång tids väntan, typ 60 dagar. Förra vöntan var på 72 dagar.MDurante skrev:Fick 2019.12.1.1 i min idag, haft 2018.50 lääääääänge.
Trodde inte att den skulle komma då jag förstått att det inte är så mycket nytt för en ap1 bil.
Men inte hunnit med att testa för att se vad som ändrats. Nästa helg ska jag se om SuC hastigheten ändrats.
Model Y LR.
Model S70D
Jag har idag (kl 02:30 ungefär) fått den nya 2019.12.1.2, installerat men inte kikat på vad som är nytt...
Vad hände med bilspelet
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
De fick plocka bort det pga licensproblemPontus skrev:Vad hände med bilspelet
Min uppgradering försvann för några dar sen. Sen kom den tillbaka igår natt men installationen misslyckades så nu går jag här och väntar igen på ett nytt försök.
Har det kommit något som är värt att vänta på?
Jag har 8.5 nu.
Jag har 8.5 nu.
Model 3 LR AWD
Betteriuppvärmningen gick upp 10min innan SuC besök men laddhastigheten har inte gått upp, fick 70kw barafrippe skrev:Fick också det efter en väldigt lång tids väntan, typ 60 dagar. Förra vöntan var på 72 dagar.MDurante skrev:Fick 2019.12.1.1 i min idag, haft 2018.50 lääääääänge.
Trodde inte att den skulle komma då jag förstått att det inte är så mycket nytt för en ap1 bil.
Men inte hunnit med att testa för att se vad som ändrats. Nästa helg ska jag se om SuC hastigheten ändrats.
Sedär. Nu damp den ner när jag var på jobbet idag. 2019.12.1.2perre skrev:Min uppgradering försvann för några dar sen. Sen kom den tillbaka igår natt men installationen misslyckades så nu går jag här och väntar igen på ett nytt försök.
Jag har 8.5 nu.
Installerades över 4G
Det enda spännande jag hittade var automatiskt helljus. Det har jag verkligen väntat på.
Model 3 LR AWD
Provade heljuset på 12.1.1 men den lyckades inte blända av en enda gång.perre skrev:Sedär. Nu damp den ner när jag var på jobbet idag. 2019.12.1.2perre skrev:Min uppgradering försvann för några dar sen. Sen kom den tillbaka igår natt men installationen misslyckades så nu går jag här och väntar igen på ett nytt försök.
Jag har 8.5 nu.
Installerades över 4G
Det enda spännande jag hittade var automatiskt helljus. Det har jag verkligen väntat på.
Ungefär som den automatiska vindrutetorkaren då...?frippan skrev:Provade heljuset på 12.1.1 men den lyckades inte blända av en enda gång.perre skrev:Sedär. Nu damp den ner när jag var på jobbet idag. 2019.12.1.2perre skrev:Min uppgradering försvann för några dar sen. Sen kom den tillbaka igår natt men installationen misslyckades så nu går jag här och väntar igen på ett nytt försök.
Jag har 8.5 nu.
Installerades över 4G
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Nu har jag visserligen AP1 på Model X men den automatiska vindrutetorkaren hakade upp sig efter senaste firmwaren, funkade inte alls när det regnade. Startade om och efter det funkade den klockrent. AP2 och senare har dock annan mjukvara och är ju ett känt problem med den automatiska vindrutetorkaren. Är det så att den aldrig funkar på AP2 på någon bil?Walker skrev:Ungefär som den automatiska vindrutetorkaren då...?frippan skrev:Provade heljuset på 12.1.1 men den lyckades inte blända av en enda gång.perre skrev:Sedär. Nu damp den ner när jag var på jobbet idag. 2019.12.1.2perre skrev:Min uppgradering försvann för några dar sen. Sen kom den tillbaka igår natt men installationen misslyckades så nu går jag här och väntar igen på ett nytt försök.
Jag har 8.5 nu.
Installerades över 4G
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Har aldrig haft problem med torkarna på model 3, nu har det inte regnat så mycket. Men det har fungerat när det regnat hittillsSvenssons skrev:Nu har jag visserligen AP1 på Model X men den automatiska vindrutetorkaren hakade upp sig efter senaste firmwaren, funkade inte alls när det regnade. Startade om och efter det funkade den klockrent. AP2 och senare har dock annan mjukvara och är ju ett känt problem med den automatiska vindrutetorkaren. Är det så att den aldrig funkar på AP2 på någon bil?Walker skrev:Ungefär som den automatiska vindrutetorkaren då...?frippan skrev:Provade heljuset på 12.1.1 men den lyckades inte blända av en enda gång.perre skrev:Sedär. Nu damp den ner när jag var på jobbet idag. 2019.12.1.2perre skrev:Min uppgradering försvann för några dar sen. Sen kom den tillbaka igår natt men installationen misslyckades så nu går jag här och väntar igen på ett nytt försök.
Jag har 8.5 nu.
Installerades över 4G
Vänta tills det är mörkt och regnar...frippan skrev:Har aldrig haft problem med torkarna på model 3, nu har det inte regnat så mycket. Men det har fungerat när det regnat hittills

MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
MS 75D -17 (såld -22)
Hittade en intressant bugg idag i 2019.12.1.2
Körde autopilot på autobahn och helt plötsligt kommer det upp på stora skärmen att jag ska ta över kontrollen samtidigt som det tjuter.
”Tar över” men autopiloten verkar funka... Stänger av autopiloten för att få tyst på larmet. Provar att aktivera igen eftersom allt ser normalt ut. Får omedelbart samma meddelande på skärmen igen.
Efter ytterligare cirka 20 sekunder så fryser instrumentklustret helt. Visar samma hastighet mm hela tiden.
Då blev det omstart med scrollhjulen i 80 km/h (tror jag) mitt i ett vägbygge på autobahn...
De senaste versionerna verkar väldigt buggiga. Har haft massor med strul med 2019.12, 2019.12.1 och 2019.12.2
Körde autopilot på autobahn och helt plötsligt kommer det upp på stora skärmen att jag ska ta över kontrollen samtidigt som det tjuter.
”Tar över” men autopiloten verkar funka... Stänger av autopiloten för att få tyst på larmet. Provar att aktivera igen eftersom allt ser normalt ut. Får omedelbart samma meddelande på skärmen igen.
Efter ytterligare cirka 20 sekunder så fryser instrumentklustret helt. Visar samma hastighet mm hela tiden.
Då blev det omstart med scrollhjulen i 80 km/h (tror jag) mitt i ett vägbygge på autobahn...
De senaste versionerna verkar väldigt buggiga. Har haft massor med strul med 2019.12, 2019.12.1 och 2019.12.2
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Jag tyckte faktiskt "regnssensorn" fungerade riktigt bra med 12.1.2 på min X / AP 2.5, i dagsljus... 

Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Några har problem med blinkersen. Jag med torkarna.frippan skrev:Har aldrig haft problem med torkarna på model 3, nu har det inte regnat så mycket. Men det har fungerat när det regnat hittills
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24