Jag trodde Clever var mer smarta(!) än att ställa den på ett sånt idiotiskt ställe?
Och varför skulle jag öht behöva ladda min Leaf innan färjan? När det finns en CHAdeMO på Gotland en km från hamnen där?
Och kan jag öht ladda bilen när jag har kört av FRÅN färjan från Gotland och jag ska ta mig till närmsta CHAdeMO i Sverige därifrån (Kalmar, 75 km därifrån)
Jag har i alla fall lagt upp den på uppladdning.nu - den är ju en användargenererad sajt, det är vi själva som ska lägga in alla nya fynd!
Åkte förbi Lillänge köpcentrum idag för att kolla snabbladdarna status. Fullt fungerande och fortfarande gratis. Jämtkraft har slagit sig ihop med Clever så snart blir det dyra kilowattimmar även i Jämtland... En annan positiv sak här är att kommunen har köpt en stor hink med grönfärg som de målar alla laddplatserna med. Svårt att missa att det är platser avsedda för elbilar då...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Åkte förbi Lillänge köpcentrum idag för att kolla snabbladdarna status. Fullt fungerande och fortfarande gratis. Jämtkraft har slagit sig ihop med Clever så snart blir det dyra kilowattimmar även i Jämtland... En annan positiv sak här är att kommunen har köpt en stor hink med grönfärg som de målar alla laddplatserna med. Svårt att missa att det är platser avsedda för elbilar då...
Kanon med den gröna färgen! Någon som kan tipsa Ikea om det hela?
Men hur tänkte de om placeringen innan för staketet då missar man ju alla andra som inte skall åka båt och man vill väl sälja ström och tjäna pengar?
Det låter ju märkligt om det är så. Här är en bild från en annan vinkel, ifall det tydliggör läget:
Tror den är innanför men skall skicka en fluktare.
Lite OT för denna tråd, men att kunna ladda medans man väntar på färjan (eller i Calais på tåget där Tesla har en supercharger innanför incheckningen till tunneltåget) är ju bra använd tid, då man ändå bara väntar. Sedan ska ju det inte vara enda möjligheten i grannskapet.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Kanon med den gröna färgen! Någon som kan tipsa Ikea om det hela?
Sen om det stora problemet är att folk helt enkelt skiter i det (vilket jag tror ofta är fallet vid Ikea) så hjälper det ju ändå inte... Fast visst, det kanske höjer tröskeln lite när det blir mer uppenbart för alla runtomkring hur fel man gör.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Sen om det stora problemet är att folk helt enkelt skiter i det (vilket jag tror ofta är fallet vid Ikea) så hjälper det ju ändå inte... Fast visst, det kanske höjer tröskeln lite när det blir mer uppenbart för alla runtomkring hur fel man gör.
Det står ju faktiskt inte att det är förbjudet för andra att parkera på IKEA elplatserna, det kan ju bidra till att folk ställer sig där. Det är väl lite som familjeparkeringarna utanför ICA. Jag frågade om de kollade parkeringen eller inte.
-Nä det är upp till folkssamvete.
-Jaha så då är det alltså parkering för familjer och skitstövlar då?
De vill bara visa upp en fin profil men skiter sedan fullständigt i om det funkar eller inte... lite som krav och närodlat också.
Den anläggningen skulle jag vilja ge toppbetyg med tanke på:
Väl markerade (grönmålade) platser
Det finns 6st platser
Hög effekt, bra kontaktstandarder
Fast kabel
Gratis är gott, men egentligen tycker jag det är bättre med hög driftsäkerhet och betalning med internationella kreditkort utan någon föranmälan. Gärna i kombination med ett supersnabbt/enkelt betalsätt såsom RFID-tag.
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27 Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Ingen ide att rösta på Sveriges sämsta, när nästan alla städer platsar. Jag har inte hittat någon bra stad ännu.
Hittar flera centralt belägna typ 2 laddmöjligheter när jag åker till Stockholm eller Malmö men inget i Gbg, sticker ut som klart sämst bland storstäderna. Bland mellanstora städer håller jag med om att det saknas fungerande destinationsladdning i rätt många av dem.
Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Har idag varit i GBG och om man man tittar på uppladdning.nu finns det ganska många möjligheter att ladda i GBG och visst många snigelladdare men finns några snabbare också så borde finnas städer som är sämre?
Men laddade senare i Falkenberg och träffade en taxiägare som kom fram och pratade och enligt honom godkände de i GBG som upphandlade färdtjänst att man körde med ex Tesla eller Prius utan man förespråkade gas- eller etanolbilar???
Enköping ska tydligen ha en utställning "ELBIL 2015" den 15 September. Jag tänkte ett tag åka dit med min Leaf... tills jag insåg att det finns summa två (2) publika laddstolpar i anslutning till utställningsområdet.
Lite ironiskt.
Enköping ska tydligen ha en utställning "ELBIL 2015" den 15 September. Jag tänkte ett tag åka dit med min Leaf... tills jag insåg att det finns summa två (2) publika laddstolpar i anslutning till utställningsområdet.
Lite ironiskt.
Drar de inte fram el till evenemanget? Det låter för dumt annars...
Lite ironiskt.
Är det inte den 5/9 ?
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27 Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Du får ladda i Uppsala. ikea eller ICA Maxi. Finns chademo vid MC Donalds vid fyrmackskorsningen.
...förutom att tor Uppsala-Enköping är också 10 mil. Då skulle man hellre chansa på att åka direkt till Enköping och hoppas på det bästa.
Men tack och lov blev jag upptagen på annat håll den helgen så jag slipper ens överväga åka dit.
CHAdeMO-n vid McDonalds i Uppsala är förresten min älskling. Det är tack vare henne jag kan blåsa på i vanlig motorvägsfart när jag åker till Uppsala (kring en gång i månaden) och slipper bekymra mig.