Ser ut som en blandning mellan slipstream och sporthjulen till 3, ovant.Zalman3 skrev:Nya fälgar blir det visst också.
Tesla has released a new Model 3 wheel design as part of its 2021 refresh and the vehicles are starting to ship.
https://electrek.co/2020/10/11/tesla-mo ... 1-refresh/
Värmepump, nya strålkastare och elektrisk baklucka
Moderator: Redaktion
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: Värmepump, nya strålkastare och elektrisk baklucka
-
Det står ju att dessa nyheter redan är implementerade i Freemont?
Har letat, men har inte lyckats (igår) hitta några user-experiences på nyheterna överhuvudtaget. Med tanke på hur mycket YT-klick man kan tjäna på att vara först med reviews av den här saken (ffa dubbla rutor) så är jag högst tveksam om det redan är implementerat?
Har letat, men har inte lyckats (igår) hitta några user-experiences på nyheterna överhuvudtaget. Med tanke på hur mycket YT-klick man kan tjäna på att vara först med reviews av den här saken (ffa dubbla rutor) så är jag högst tveksam om det redan är implementerat?
- OfarligTesla
- Teslaägare
Hur hade du tänkt att massa bilar gjorda för export skall ha hunnits levereras på några dagar?mastodontfilmsmats skrev:Det står ju att dessa nyheter redan är implementerade i Freemont?
-
Det hade jag inte tänkt alls, hade inte koll på att Freemont bara körde export.
Kan således förklara saken

- OfarligTesla
- Teslaägare
De flesta bilder som lagts upp var väl högerstyrda tycker jag. Sen kör Fremont för export tidigt i kvartalen och inhemskt i mitten/slutet.mastodontfilmsmats skrev:Det hade jag inte tänkt alls, hade inte koll på att Freemont bara körde export.
Fast även amerikaner lär väl kunna publicera nyheter om de dyker upp där?OfarligTesla skrev:Hur hade du tänkt att massa bilar gjorda för export skall ha hunnits levereras på några dagar?mastodontfilmsmats skrev:Det står ju att dessa nyheter redan är implementerade i Freemont?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- OfarligTesla
- Teslaägare
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Det har ju publicerats bilder på bilarna när de transporteras eller står parkerade inför leverans. Men om alla bilar de gör nu är för export finns det ju inte amerikaner som fått leverans av dem ännu och kan recensera dem.bylund skrev:Fast även amerikaner lär väl kunna publicera nyheter om de dyker upp där?
- krillokrokodil
- Teslaägare
Är det någon som förstår sig på interfacet för båtfrakt som det skrivs om i väntrummet. Där borde man kanske snart (?) kunna se är båt kommer lastad mot Europa med förhoppningsvis 2021-modellerna?
Ja, om de inte har byggt några för lokal leverans är det klart att det inte levererats några lokalt. Är det alltså klarlagt att brytpunkten var tidigast när de började med en exportbatch?OfarligTesla skrev:Jag förstår inte riktigt vad du menar. Det har ju publicerats bilder på bilarna när de transporteras eller står parkerade inför leverans. Men om alla bilar de gör nu är för export finns det ju inte amerikaner som fått leverans av dem ännu och kan recensera dem.bylund skrev:Fast även amerikaner lär väl kunna publicera nyheter om de dyker upp där?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- OfarligTesla
- Teslaägare
Inga rykten har ju sagt att de rullat ut i flera veckor iaf, bara att de kommer ut ur fabriken när ryktena skrevs. Minns inte exakt när de ställer om till vad men om jag inte kommer ihåg helt fel är det väl RHD som byggs sista veckan/veckorna i kvartalet och första veckan i nästa kvartal? Sen blir det LHD för export några veckor sen USA spec. Så det jag vände mig emot var att man skulle på något sätt kunna sätta ryktena som falska för att det inte kommit upp några YT videor som visar upp det just eftersom inget i ryktena har sagt att det skulle pågått i flera veckor.bylund skrev:Ja, om de inte har byggt några för lokal leverans är det klart att det inte levererats några lokalt. Är det alltså klarlagt att brytpunkten var tidigast när de började med en exportbatch?
Rent generellt är det ju smart av Tesla om de ställer om samtidigt som de ställer om till export. Det ger ju dem några veckor innan det levereras bilar med den specen vilket innebär att de flesta gamla kommer hinna säljas innan det blir officiellt och deras ångervecka är slut.
Bra poäng!
- krillokrokodil
- Teslaägare
Har fipplat lite med båtsidan och ännu verkar inga skepp vara på väg mot Europa. Så väntar man på sin bil fortfarande så är det väl rätt goda chanser att man får en modell med nyheterna om dessa är de enda bilar som lämnar Fremont härnäst.
Om de inte har tillverkat bilar av den förra modellen, sådär i september, som inte har skeppats hit än? Jag vet inte hur de jobbar där riktigt? Jag väntar på en LR, hoppas det blir en 2021:akrillokrokodil skrev:Har fipplat lite med båtsidan och ännu verkar inga skepp vara på väg mot Europa. Så väntar man på sin bil fortfarande så är det väl rätt goda chanser att man får en modell med nyheterna om dessa är de enda bilar som lämnar Fremont härnäst.

2021 Blå Model 3 LR
- krillokrokodil
- Teslaägare
Nja, om jag fattar rätt så var det senaste skeppen till Zeebrugge (Platinum Ray & Glovis Sigma) som båda anlände 12e september. De bilarna borde ju pytsats ut redan efter som det var exakt en månad sedan. Nästa båt borde ha Q4-leveransen men om båtsidan är korrekt har inget skepp EU som destination ännu.Garak skrev:Om de inte har tillverkat bilar av den förra modellen, sådär i september, som inte har skeppats hit än? Jag vet inte hur de jobbar där riktigt? Jag väntar på en LR, hoppas det blir en 2021:akrillokrokodil skrev:Har fipplat lite med båtsidan och ännu verkar inga skepp vara på väg mot Europa. Så väntar man på sin bil fortfarande så är det väl rätt goda chanser att man får en modell med nyheterna om dessa är de enda bilar som lämnar Fremont härnäst..
- OfarligTesla
- Teslaägare
Bestämde mig för att avbeställa bilen faktiskt, Q4 är en rätt stressig period med jobbet som det är och uppdateringarna är inte värda tillräckligt mycket för att trötta ut mig. Sitter dock såklart och velar fram och tillbaka som vanligt :p. Blev iaf erbjuden 570k av Tesla i inbyte på min som skulle vara 10 månader gammal och gått typ 300 mil vid inbytestidpunkten, antar att det är med vinterdäcken vilket skulle gett ett värdetapp på 63k efter miljöbilspremien. Helt okej inbytespris ändå faktiskt, går att få bättre av andra men inte så att man skrattar åt det då det faktiskt är mycket smidigare att byta in hos Tesla om man skall hämta en bil av dem.
- metchristian
- Teslaägare
Har du bara kört 300mil på 10mån?OfarligTesla skrev:Bestämde mig för att avbeställa bilen faktiskt, Q4 är en rätt stressig period med jobbet som det är och uppdateringarna är inte värda tillräckligt mycket för att trötta ut mig. Sitter dock såklart och velar fram och tillbaka som vanligt :p. Blev iaf erbjuden 570k av Tesla i inbyte på min som skulle vara 10 månader gammal och gått typ 300 mil vid inbytestidpunkten, antar att det är med vinterdäcken vilket skulle gett ett värdetapp på 63k efter miljöbilspremien. Helt okej inbytespris ändå faktiskt, går att få bättre av andra men inte så att man skrattar åt det då det faktiskt är mycket smidigare att byta in hos Tesla om man skall hämta en bil av dem.
Jag har erbjudande på 566tkr för min lr som gått 3000mil.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Typ ja, har haft den i 8 nu och kört 260 så räknade lite högt med 300 efter 10 när nya skulle kommit i så fall. Bor mitt i stan så använder knappt bilen förutom fruns jobb som är typ 1,2 mil enkel väg och nu har hon jobbat hemma sen april. Är ditt erbjudande via Tesla eller?metchristian skrev:Har du bara kört 300mil på 10mån?
- metchristian
- Teslaägare
Nej inte via tesla, bilhandlare.OfarligTesla skrev:Typ ja, har haft den i 8 nu och kört 260 så räknade lite högt med 300 efter 10 när nya skulle kommit i så fall. Bor mitt i stan så använder knappt bilen förutom fruns jobb som är typ 1,2 mil enkel väg och nu har hon jobbat hemma sen april. Är ditt erbjudande via Tesla eller?metchristian skrev:Har du bara kört 300mil på 10mån?
- krillokrokodil
- Teslaägare
Franco Mossotto @FMossotto som driver https://t.co/AIr2qLq95e?amp=1 tippar på att det är Donigton som skall ta nästa sändning bilar till Europa med ETD den 17e october med ankomst runt den 7e november. Sedan skall bilarna transporteras upp till bl.a. Sverige. Gissningsvis finns leveransklara bilar i mitten/slutet av november. Gissar att det tar ca 1-2 dagar att lossa båten. Sedan skall väl bilarna koordineras och på lastbilsflak om inte det är en båt som tar bilarna till Göteborg då vi har RORO här. Men jag kan inte processen vad som händer när bilarna väl anländer till distributionscentren. Kanske skall dom gås igenom, genomgå SW-uppdateringar etc. QC vet vi ju att dom inte görkrillokrokodil skrev:Nja, om jag fattar rätt så var det senaste skeppen till Zeebrugge (Platinum Ray & Glovis Sigma) som båda anlände 12e september. De bilarna borde ju pytsats ut redan efter som det var exakt en månad sedan. Nästa båt borde ha Q4-leveransen men om båtsidan är korrekt har inget skepp EU som destination ännu.Garak skrev:Om de inte har tillverkat bilar av den förra modellen, sådär i september, som inte har skeppats hit än? Jag vet inte hur de jobbar där riktigt? Jag väntar på en LR, hoppas det blir en 2021:akrillokrokodil skrev:Har fipplat lite med båtsidan och ännu verkar inga skepp vara på väg mot Europa. Så väntar man på sin bil fortfarande så är det väl rätt goda chanser att man får en modell med nyheterna om dessa är de enda bilar som lämnar Fremont härnäst..

Frågan är när VIN-numren börjar delas ut och hamnar på våra konton. Då kan vi ju se om det är 2021-versionen vi blivit tilldelade.
Intressant! Det blir spännande att se när VIN-nummer börjar delas ut då.krillokrokodil skrev:Franco Mossotto @FMossotto som driver https://t.co/AIr2qLq95e?amp=1 tippar på att det är Donigton som skall ta nästa sändning bilar till Europa med ETD den 17e october med ankomst runt den 7e november. Sedan skall bilarna transporteras upp till bl.a. Sverige. Gissningsvis finns leveransklara bilar i mitten/slutet av november. Gissar att det tar ca 1-2 dagar att lossa båten. Sedan skall väl bilarna koordineras och på lastbilsflak om inte det är en båt som tar bilarna till Göteborg då vi har RORO här. Men jag kan inte processen vad som händer när bilarna väl anländer till distributionscentren. Kanske skall dom gås igenom, genomgå SW-uppdateringar etc. QC vet vi ju att dom inte gör
Frågan är när VIN-numren börjar delas ut och hamnar på våra konton. Då kan vi ju se om det är 2021-versionen vi blivit tilldelade.
2021 Blå Model 3 LR
- Frippanecci
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Chrome delete och ny fälgdesign?
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
Det är någon märklig variant på navkapsel. Kolla ventilerna...Frippanecci skrev:Chrome delete och ny fälgdesign?
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Frippanecci
- Teslaägare
Tror du?Legato skrev:Det är någon märklig variant på navkapsel. Kolla ventilerna...Frippanecci skrev:Chrome delete och ny fälgdesign?
- man ser ju igenom fälgarna på den övre bilen.
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
Hmm, hade ju varit kul om det var en vanlig pin wheel bakom, men jag tror inte det pga att Tesla väl aldrig har transporterat bilarna med navkapslarna på? Man vill helt enkelt inte tappa de, så de ligger väl normalt i bagaget tills SC monterar de innan leverans?Legato skrev:Det är någon märklig variant på navkapsel. Kolla ventilerna...Frippanecci skrev:Chrome delete och ny fälgdesign?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Frippanecci
- Teslaägare
Finns fler bilder här:
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld