Nu börjar jag fan tröttna.
Moderator: Redaktion
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Så, för balansens skull:
Jag har kört 3300 mil på ett år, och haft ett halvallvarligt problem under tiden. När vi var ute och körde i Europa i somras pulserade bromsarna mer och mer, så vi kontaktade servicecentret vid Gatwick som fixade bilen nästa dag (bytte bromsskivor fram). Annars har jag bara varit av med bilen en dag för service (med lånebil) och p g a parkeringsskador som man knappast kan lasta Tesla för.
Jag har kört 3300 mil på ett år, och haft ett halvallvarligt problem under tiden. När vi var ute och körde i Europa i somras pulserade bromsarna mer och mer, så vi kontaktade servicecentret vid Gatwick som fixade bilen nästa dag (bytte bromsskivor fram). Annars har jag bara varit av med bilen en dag för service (med lånebil) och p g a parkeringsskador som man knappast kan lasta Tesla för.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Det finns problem med alla bilar.
Fruagns Golf TSI 160 rasade motorn efter 3700 mil.
Jag sa att det måste vara det kända kamkedja felet, men VW ljög och tyckte det var kolven som gick sönder först för att det skulle gå på försäkringen.
Samtidigt gjorde dom en uppdatering av programvaran för DSG lådan, vilket torde bilen slö. Så nu måste man köra i sportläget för att den ska vara ordentligt pigg. Dock var det ett problem förut att den varvade för mycket på 1an, så man fick vara lugn med gaspedalen till den växlat till 2an.
Fruagns Golf TSI 160 rasade motorn efter 3700 mil.
Jag sa att det måste vara det kända kamkedja felet, men VW ljög och tyckte det var kolven som gick sönder först för att det skulle gå på försäkringen.
Samtidigt gjorde dom en uppdatering av programvaran för DSG lådan, vilket torde bilen slö. Så nu måste man köra i sportläget för att den ska vara ordentligt pigg. Dock var det ett problem förut att den varvade för mycket på 1an, så man fick vara lugn med gaspedalen till den växlat till 2an.
MYP -22 | MIB | svart/svart
- Teslamannen
- Teslaägare
- Inlägg: 43
- Blev medlem: 09 nov 2015 02:13
- Ort: Bromma, Stockholm
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Min bil som jag haft de senaste 5 åren en Audi A4 Avant 2.0 TFSI -10 drack olja bokstavligen, typ 1 liter på 100 mil ibland mer. Fick köpa 20 liters dunkar på SWEDOL och fylla på med.
Lacken släppte fram nere i innerskärmarna, bakljusens glas krackelerade med tiden, kopplingen högg konstigt när man växlade mellan 1-2, huvlåset med elektronik slutade funka,
nyckeln? klumpen fastnade i tändningslåset (gick inte att låsa bilen på 2 dygn) med låsbyte som följd. Vatten letade sig in i bottenplattan på ngt sätt så jag fick suga ut det under batteriet
i bagageluckan. Osv...
Så jag hoppas verkligen att Teslan ger mig mer sinnesfrid, nu när jag gjort mig av med Audin.
Lacken släppte fram nere i innerskärmarna, bakljusens glas krackelerade med tiden, kopplingen högg konstigt när man växlade mellan 1-2, huvlåset med elektronik slutade funka,
nyckeln? klumpen fastnade i tändningslåset (gick inte att låsa bilen på 2 dygn) med låsbyte som följd. Vatten letade sig in i bottenplattan på ngt sätt så jag fick suga ut det under batteriet
i bagageluckan. Osv...
Så jag hoppas verkligen att Teslan ger mig mer sinnesfrid, nu när jag gjort mig av med Audin.
85D Titanium sen 30/12-2015
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Av alla bilar jag ägt så har alltid några varit problembilar, och jag tror inte Tesla är annorlunda heller, prisklass verkar inte spela nån roll, utan har man otur så har man. Min nuvarande bil, en VW Tiguan har på 2 år haft en trasig lampa i nummerplåtsbeslysningen, så det är väl måttstocken nu. Allt annat kommer väl bli "jäkla skitbil" så fort det händer nåt. Kan hålla med om att det är surt på en miljonbil, men sett till andra miljonbilar är det ju samma problem, vissa håller utan problem, andra har en förkärlek att vistas på verkstad. Även om det råkar vara samma märke och modell.
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Nästan samma här. Några kända fel första året. Andra året, sen nyår, inte ett fel.kanylbullen skrev:Inte för att det hjälper er med måndagsex men jag har kört 3300 mil med min och det värsta som hänt mig var att spolarvätskan tog slut efter 3000 mil. Har inte satt min fot hos servicecentret eller ringt Tesla en enda gång.
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Det som är konstigt är väl att en del kända barnsjukdomar får leva vidare medans det kommer 100 nya features, med barnsjukdomar.
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Jag tycker att de fixar barnsjukdomarna, om än långsammare än man skulle hoppats på.sondell skrev:Det som är konstigt är väl att en del kända barnsjukdomar får leva vidare medans det kommer 100 nya features, med barnsjukdomar.
Man har nu bland annat ny design på glastaket för att lösa läckagen, och man har bytt ut den bakre kromlisten för att få bukt med fukten i reflexerna som aldrig tycks vilja försvinna.
Har heller inte hittat någon större mängd buggar i de nya funktionerna som tillkommit, utan tycker över lag att min bil är långt mycket bättre än den 2013-bil som jag fick låna för en tid sedan.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Jag har kört 4500 mil och inte haft ett enda fel som gjort att jag fått besöka service. Småbuggar möjligtvis, men inget annars.
- DperssonBIlrekond
- Inlägg: 66
- Blev medlem: 08 nov 2015 09:23
- Ort: Åstorp (Helsingborg)
- Kontakt:
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Jag som var sugen på en Modell 3 när den kommer ut 2017.. man kanske kan beställa en 2020 så de fixat alla barnsjukdomar 

www.DperssonBilrekond.se
Kör AMG GTs i väntan på att få råd med en Tesla Modell 3
Kör AMG GTs i väntan på att få råd med en Tesla Modell 3
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Jorå. Så är det väl. Det tog väl ett par år innan de fixade nytt panotak. Samma med listen bak. Tre år om man räknar de amerikanska bilarna. Som exempel. Och drive unit. Är det löst på rwd?...Herr X skrev:Jag tycker att de fixar barnsjukdomarna, om än långsammare än man skulle hoppats på.sondell skrev:Det som är konstigt är väl att en del kända barnsjukdomar får leva vidare medans det kommer 100 nya features, med barnsjukdomar.
Man har nu bland annat ny design på glastaket för att lösa läckagen, och man har bytt ut den bakre kromlisten för att få bukt med fukten i reflexerna som aldrig tycks vilja försvinna.
Har heller inte hittat någon större mängd buggar i de nya funktionerna som tillkommit, utan tycker över lag att min bil är långt mycket bättre än den 2013-bil som jag fick låna för en tid sedan.
Nu är nog model s en nästan färdigutvecklad bil

Var väl mest förvånad över att barnsjukdomar jag fick på 2013 bil levde kvar på 2014 bilar och till dels 2015 bilar. Men möjligt det mesta är löst nu. Jag har bara haft de stora missarna, 12V batteriet, panotak, backspeglarna, fukt i backljus etc...
Nu har ju värmen blivit sämre vid senare uppdateringar och även styrningen av fönsterhissarna vid kallt väder på min bil, förmodligen för att hindra att listen åker med. Men bägge var bättre förr. Men totalt sett supernöjd och aldrig haft bättre bil. Och felfri i år.
- Franz
- Teslaägare
- Inlägg: 1816
- Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
- Ort: Kungsbacka
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
I version 2.9.12 verkar det ha skett förbättringar med värmen för de som haft problem i och med 7:an.sondell skrev:Jorå. Så är det väl. Det tog väl ett par år innan de fixade nytt panotak. Samma med listen bak. Tre år om man räknar de amerikanska bilarna. Som exempel. Och drive unit. Är det löst på rwd?...Herr X skrev:Jag tycker att de fixar barnsjukdomarna, om än långsammare än man skulle hoppats på.sondell skrev:Det som är konstigt är väl att en del kända barnsjukdomar får leva vidare medans det kommer 100 nya features, med barnsjukdomar.
Man har nu bland annat ny design på glastaket för att lösa läckagen, och man har bytt ut den bakre kromlisten för att få bukt med fukten i reflexerna som aldrig tycks vilja försvinna.
Har heller inte hittat någon större mängd buggar i de nya funktionerna som tillkommit, utan tycker över lag att min bil är långt mycket bättre än den 2013-bil som jag fick låna för en tid sedan.
Nu är nog model s en nästan färdigutvecklad bil. Så den hade jag hellre beställt nu än X.
Var väl mest förvånad över att barnsjukdomar jag fick på 2013 bil levde kvar på 2014 bilar och till dels 2015 bilar. Men möjligt det mesta är löst nu. Jag har bara haft de stora missarna, 12V batteriet, panotak, backspeglarna, fukt i backljus etc...
Nu har ju värmen blivit sämre vid senare uppdateringar och även styrningen av fönsterhissarna vid kallt väder på min bil, förmodligen för att hindra att listen åker med. Men bägge var bättre förr. Men totalt sett supernöjd och aldrig haft bättre bil. Och felfri i år.
Driver sajten Car.info
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 6198
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Va f-n, bjuder du över mitt bud?apkungen skrev:Jag köper den gärna billigt600kkr?

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Jag har haft ett par mindre "småfix" som jag tycker att Tesla lagat rätt fort.
Det är bara EN sak kvar som dom inte fixat: självstängande laddluckan. Den är fungerar fortfarande inte.
Det är bara EN sak kvar som dom inte fixat: självstängande laddluckan. Den är fungerar fortfarande inte.
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Får du aldrig om de inte byter din bil mot usa versionen men då får du helt andra problemdstr skrev:Jag har haft ett par mindre "småfix" som jag tycker att Tesla lagat rätt fort.
Det är bara EN sak kvar som dom inte fixat: självstängande laddluckan. Den är fungerar fortfarande inte.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Nu börjar jag fan tröttna.
Min värsta bil någonsin var en volvo xc70. Fy.... Under de första tre åren var den mer på service än vad jag körde den och då fick de byta i stort sett allt (tom en ny a-balk). De efterföljande tre åren kostade den mig över 80 kkr i reperationen innan jag slängde in den för i stort sett 0 kr när jag tog ut en bmw som sedan dess fungerat felfritt.
Gissar att alla biltillverkare gör en och en annan skitbil men Tesla har ju dessutom fortfarande sina barnsjukdomar. Jag måste åka in med min då laddluckan inte öppnar som den ska (klickar till men öppnar inte) och så har jag haft problem med UMCn som tar in vatten. Men jag är riktigt nöjd med Tesla ändå.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Gissar att alla biltillverkare gör en och en annan skitbil men Tesla har ju dessutom fortfarande sina barnsjukdomar. Jag måste åka in med min då laddluckan inte öppnar som den ska (klickar till men öppnar inte) och så har jag haft problem med UMCn som tar in vatten. Men jag är riktigt nöjd med Tesla ändå.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
För ett ännu mer balanserat samtal
Saker jag varit tvungen att åtgärda på bilen på bilden (utöver vanlig service):
Utslitna spindelleder, utslitna krängningshämmare, lossnad sladd till tutan (2 ggr), avramlat blinkersglas, sprucken kylare (iofs mitt eget fel), snedslitna framdäck, sprucket avgasrör, elkontakt till släpvagn, för låg tomgång, kärvande bromsar, lös handbroms. Slut på listan.
Då har jag bara kört den 4000 mil (totalt har bilen åkt 30000 mil).
Utslitna spindelleder, utslitna krängningshämmare, lossnad sladd till tutan (2 ggr), avramlat blinkersglas, sprucken kylare (iofs mitt eget fel), snedslitna framdäck, sprucket avgasrör, elkontakt till släpvagn, för låg tomgång, kärvande bromsar, lös handbroms. Slut på listan.
Då har jag bara kört den 4000 mil (totalt har bilen åkt 30000 mil).
- Datordoktorn
- Teslaägare
- Inlägg: 330
- Blev medlem: 27 mar 2014 21:46
- Ort: Partille
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Du kan ju få byta dig till min felfria svarta S85, utan autopilot eller pano. 6500 mil och fungerande kabel. 50 kkr emellan....Rich-hard skrev:Haha! Ja men tror inte ens det hjälper.
Blir att byta ut den här bilen snarast.
Kan man få 700k för en Model S 85kwh
Med autopilot? Och 2800 mil, vinter paket, grå metallic. Ljust skinn och panorama.
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Leaf Tekna 2015
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber
Elskåp (e-NV200 2017)
Deläger Leaf 2021, Zoe 2017 & Ora 2022....
http://---
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Håller med om det, det är ju faktiskt en digitalt fysisk funktion som dom lovade. Sist sa de att det bara vara en frågan rätt mjukvara och att dom skulle återkomma så fort dom hade mer information. Verkar inte som dom ansträngt sig för att ta reda på mer då det var ett tag sedan nu. Någon som frågat vad som händer om dom inte kan leverera de dom lovat?dstr skrev:Jag har haft ett par mindre "småfix" som jag tycker att Tesla lagat rätt fort.
Det är bara EN sak kvar som dom inte fixat: självstängande laddluckan. Den är fungerar fortfarande inte.
Annars bara två små saker.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
De fick för sig att model s som levereras i eu har samma funktioner som usa modellenPontus skrev:Håller med om det, det är ju faktiskt en digitalt fysisk funktion som dom lovade. Sist sa de att det bara vara en frågan rätt mjukvara och att dom skulle återkomma så fort dom hade mer information. Verkar inte som dom ansträngt sig för att ta reda på mer då det var ett tag sedan nu. Någon som frågat vad som händer om dom inte kan leverera de dom lovat?dstr skrev:Jag har haft ett par mindre "småfix" som jag tycker att Tesla lagat rätt fort.
Det är bara EN sak kvar som dom inte fixat: självstängande laddluckan. Den är fungerar fortfarande inte.
Annars bara två små saker.
Det hjälpte inte till att alla informations filmer guider är baserade på usa modellen
För att hålla detta någorlunda kort så har isa bilen annan mindre kontakt än vår type 2 och därmed finns plats för stängnigs motor och coola dioder runt själva anslutningen
Type 2 kontakten är mycket större och det finns inte plats för motorn
Så det är inget de kan fixa genom mjukvara då hårdvaran saknas
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Gun o Frank
- Teslaägare
- Inlägg: 36
- Blev medlem: 06 jun 2015 10:22
- Ort: Dösjebro
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
När det gäller laddluckan så torkade Tesla av min magnet med en torr trasa och sedan dess har den fungerat bra.C Johan skrev:Min värsta bil någonsin var en volvo xc70. Fy.... Under de första tre åren var den mer på service än vad jag körde den och då fick de byta i stort sett allt (tom en ny a-balk). De efterföljande tre åren kostade den mig över 80 kkr i reperationen innan jag slängde in den för i stort sett 0 kr när jag tog ut en bmw som sedan dess fungerat felfritt.
Gissar att alla biltillverkare gör en och en annan skitbil men Tesla har ju dessutom fortfarande sina barnsjukdomar. Jag måste åka in med min då laddluckan inte öppnar som den ska (klickar till men öppnar inte) och så har jag haft problem med UMCn som tar in vatten. Men jag är riktigt nöjd med Tesla ändå.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Det finns en ny Umc kabel nu. Fick leverans av min Model S i torsdags i Göteborg. Enligt uppgift var jag bil nr 3 från Götet som fick den nya kabeln. Knappen är nu inbyggd bl a. Har ingen gammal att jämföra med men kan ta foto om någon är intresserad. För övrigt är jag sjuk nöjd efter 4 dagars körande men så är jag ju fortfarande på smekmånad med bilen...hoppas det blir en lång sådan 

70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Lägg gärna upp ett par bilder.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Ok. Bilder kommer här.
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Tycker mig se ett B som revision på umcn. Det är samma som förut, så kanske dom bytt ut enbart handtaget, och behållit umc hw.