Menar du Spotify eller Summon? Om man jämför Summon med AP så har vi ju en ungefärlig tid.Haglund skrev:När tror ni erfarna Teslaåkare att man senast kan vänta sig denna uppdateringen? Väntan är inte lättare av att jag kan åka ner till Teslacentret och få bort det kassa internetradioljudet ur högerhögtalarna som jag antar försvinner med denna uppdateringen...
Ny uppdatering med spotify!
Moderator: Redaktion
Re: Ny uppdatering med spotify!
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Nej, jag menar Spotify.Pontus skrev:Menar du Spotify eller Summon? Om man jämför Summon med AP så har vi ju en ungefärlig tid.Haglund skrev:När tror ni erfarna Teslaåkare att man senast kan vänta sig denna uppdateringen? Väntan är inte lättare av att jag kan åka ner till Teslacentret och få bort det kassa internetradioljudet ur högerhögtalarna som jag antar försvinner med denna uppdateringen...
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
japp ungefärlig tid är ca: 1 år eller lite plus. Tiden går fort när man har roligt 

har ännu inte fått senaste uppdatering
är det många som fortfarande väntar?
kan man få snabbare uppdatering om man åker till Tesla service?
Teslaservice kan inte hjälpa dig med att få 7.1. Var precis där (GBG) och de visste inte ens att den hade börjat rullas ut...lennart skrev:har ännu inte fått senaste uppdatering
Frågan kvarstår dock. När kan vi som inte redan fått det få det, tror Teslarävarna?
Under veckan bör alla ha fått den.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Innan veckan är slut är min gissning.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Vi fick den precis, men kör väl in den ikväll. Hur lång tid ska de ta? Enligt bilen så säger den 1t 40m.
/Sony Z3 Dual
/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
En kvalificerad gissning är kring 1h40 min... De uppdateringar jag fått hittills har nog alla gått något snabbare än uppskattad tid.drakbane skrev:Vi fick den precis, men kör väl in den ikväll. Hur lång tid ska de ta? Enligt bilen så säger den 1t 40m.
/Sony Z3 Dual
Driver sajten Car.info
Nu sa min app att det finns en ny mjukvara tillgänglig. Lagom som bilen står på Teslacentret och uppdateras till en halvny mjukvara...

Jahaja, då verkar det som att åtminstone två bilar som levererats i december (drakbane och haglund, om jag inte missminner mig) fått senaste uppdateringen. De som fått den verkar mestadels befinna sig i södra delen av landet. Sondell var iofs. "först" och där är det väl Karlstad som hemmaort, men dock ett lågt VIN. Försöker hitta alla möjliga teorier runt i vilken ordning Tesla skickar ut uppdateringar, har så svårt att tro på slumpen.
Tesla M3 AWD
- Datordoktorn
- Teslaägare
Kan meddela att Spotify funkar utmärkt och garageportsöppningen är suveränt nördig. Gillade aldrig att behöva sträcka mig ända fram till mittskärmen för att öppna porten.
Men för er som hoppas på att navigationen skulle ha blivit bättre.....tyvärr, den är precis lika korkad som tidigare. Tillkom ju en ny funktion där också förresten som ska tala om hur fort man maximalt kan köra för att nå fram till sin destination. Låter ju smart i teorin med i verkligheten är funktionen erbarmligt usel. Föreslår att man ska hålla 70 trots att man ligger 2 mil "plus".....Den är så feg i sin beräkning att jag tror att Dan Persson har utarbetat algoritmen....
Men för er som hoppas på att navigationen skulle ha blivit bättre.....tyvärr, den är precis lika korkad som tidigare. Tillkom ju en ny funktion där också förresten som ska tala om hur fort man maximalt kan köra för att nå fram till sin destination. Låter ju smart i teorin med i verkligheten är funktionen erbarmligt usel. Föreslår att man ska hålla 70 trots att man ligger 2 mil "plus".....Den är så feg i sin beräkning att jag tror att Dan Persson har utarbetat algoritmen....
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Leaf Tekna 2015
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber
Elskåp (e-NV200 2017)
Deläger Leaf 2021, Zoe 2017 & Ora 2022....
http://---
Så där ja, nu står min och uppdaterar sig
ska iväg om inte allt för länge, men uppdateringen kunde ta upp til 1h40min, får ta frugans bil, viktigare att jag uppdaterar direkt 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
HahahaDatordoktorn skrev:Den är så feg i sin beräkning att jag tror att Dan Persson har utarbetat algoritmen....
Nu uppdaterar min också 

Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Hur blev det med inloggning till Spotify? Fick man ett eget premium ,eller ?
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
- johanlindholm
- Teslaägare
- johanlindholm
- Teslaägare
+1maxwell skrev:"Software update avaliable" ploppade upp i mobilen nu
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Hjälp!!!
Satte igång uppdateringen för ca 20 minuter sedan. Nu står det "Software Update Required" "Contact Tesla Service"
Har något gått fel? Det är min första uppdatering. Eller är det bara att vänta lite till?
Satte igång uppdateringen för ca 20 minuter sedan. Nu står det "Software Update Required" "Contact Tesla Service"
Har något gått fel? Det är min första uppdatering. Eller är det bara att vänta lite till?
85D / vit / Panorama