Jag har PM:at dom som vart intresserade (utom dom första som jag tror/hoppas att Bjelkeman har skickat till, annars får dom gärna PM mig istället).Surfaren skrev:Ingen som vill berätta vad det kostar? Jag funderar på om det är värt att köpa en. I mitt fall finns det katter hemma så den hamnar nog på jobbet. Men jag jobbar med design och är kinkig, så det behövs nog en sån där slät putsad variant. :p
Priset har varierat en del beroende på om man velat ha dom billigt och göra lite jobb själv som att ta bort stödmaterial och putsa lite osv, samt storleken såklart, jag
har gjort någon i lite större än den som modellritaren gjorde och som vi sett div. bilder på. Ska posta en bild på den större senare, den är lite cool

Jag har även gjort några i en proffsmaskin som blir finare då den har betydligt högre upplösning och inte lämnar märken kvar efter stödmaterial alls mm, Bod har en tex

Jag har även gjort någon enstaka där jag putsat upp ytan som på en av bilderna jag postat lite tidigare, så fast den är gjord i en lite enklare typ av plastmaskin där det
normalt blir lite "ränder" så blev den faktiskt riktigt fin

Så priset har varierat från typ 500kr till 1300kr (proffsmaskinmodellen) och normalvariant kring 850kr (Bjelkeman och jag räknade först fram 950kr men efter han i Norge som
säljer sina för typ 700kr så tyckte jag att 850kr var mer rimligt här, då ingår frakt och en slant till killen som ritade upp modellerna från början också)
Mvh Micke - Bollnäs