Nu har min bil äntligen blivit förregistrerad och fått ett regnummer iaf. Bara vänta på meddelandet nu då
Fick du reda på det nu? Är det bara här i Sverige de sköter det där? Är konstant inloggad på kontot och kör F5 par gånger/timme. Kanske är meningslöst så här sent och på helgen.
Jag har tillgång till bilregistret som uppdateras dagligen. Sökte på mitt VIN där.
Nu har min bil äntligen blivit förregistrerad och fått ett regnummer iaf. Bara vänta på meddelandet nu då
Fick du reda på det nu? Är det bara här i Sverige de sköter det där? Är konstant inloggad på kontot och kör F5 par gånger/timme. Kanske är meningslöst så här sent och på helgen.
Jag har tillgång till bilregistret som uppdateras dagligen. Sökte på mitt VIN där.
Ah just de. Trevligt.
Skicka PM om du vill ha hjälp att kolla.
Vill du ta en kik om vår bil är registrerad vi fick vin 17/11, uppskattad leverans 10-24 december....
Precis som flera av er så har jag bokad leverans av en LR nu på fredag men fortfarande Ingert registreringnummer. Min fru beställde en Y efter mig med prel leverans 11/12 och där kom registreringsnumret redan för en vecka sedan.
Men hur vet du säkert att den har E5LD? Det framgår inte av VIN-nummer.
Chook skrev:
Datzun skrev:
valleb skrev:
Fick genom reg-nummer se att bilen är tillverkad den 1 juli (LR pearl/svart/drag).
Inte för att det spelar någon roll, men är det inte lite tidigt med tanke på att Tesla inte har bilar på "lager" och att versionen är en E5LD?
Min (hustruns) LR är visst också tillverkad i juli, beräknad leverans i december. Också E5LD.
Lite konstigt är det allt.
Min ska vara tillverkad i slutet av oktober och har E5LD. Leverans om drygt en vecka.
I tjänsten "fordonsuppgifter" hos Transportstyrelsen kan du med hjälp av regnumret få ganska mycket uppgifter om bilen, bl.a. WLTP, variant (batteritypen), tillverkningsdatum m.m.
Det finns förutom ”Variant” där batteritypen presenteras även ett fält där ”Version” framgår. Det verkar finnas minst två olika versioner som kommer med batchen nu i december. En version som är tillverkad i juli och en annan version som är tillverkad i oktober. Någon som vet om det finns någon skillnad mellan versionerna?
Det finns förutom ”Variant” där batteritypen presenteras även ett fält där ”Version” framgår. Det verkar finnas minst två olika versioner som kommer med batchen nu i december. En version som är tillverkad i juli och en annan version som är tillverkad i oktober. Någon som vet om det finns någon skillnad mellan versionerna?
Intressant!
Jag har versionen som är tillverkad i oktober. Kan något i WLTP skilja sig åt? Min ser ut enligt bilden.
Intressant!
Jag har versionen som är tillverkad i oktober. Kan något i WLTP skilja sig åt? Min ser ut enligt bilden.
Nä, WLTP är samma, likaså batteriet. Men du har en annan version än de som är tillverkade i juli.
Livet är härligt. Nu får jag snart min M3LR grå. Prel. Leveransdag 1-15 december, men nu fastställd till den 13 december kl 10 på Trosta park. Gummimattor och annat tillbehör inhandlat, nu är jag snart Teslaägare
Livet är härligt. Nu får jag snart min M3LR grå. Prel. Leveransdag 1-15 december, men nu fastställd till den 13 december kl 10 på Trosta park. Gummimattor och annat tillbehör inhandlat, nu är jag snart Teslaägare