Stugsemestra i fjällen, laddning?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Fluid
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 07 mar 2014 07:57
Ort: Borås

Re: Stugsemestra i fjällen, laddning?

Inlägg av Fluid »

Har mailat skistar två år i rad nu om att laddningsmöjligheterna i Lindvallen är för usla. Fått samma mumbojumbosvar varje gång:
(men om många är på dem så kanske de tar tag i problemet lite snabbare)

Från: Support Sälen <support.salen@skistar.com>
Skickat: tisdag, november 13, 2018 9:19 fm
Till: Fredrik Carlstein
Ämne: SV: Laddning Elbil vid stugan

Hej Fredrik,
Tack för ditt mail!
Närmsta laddstation till Dalbyn har du vid stora parkeringen vid SkiStar Lodge Experium.

I dagsläget kan vi inte erbjuda det du skriver nedan, men som du säger så pågår ett arbete kring detta.

Ha de gott!



Bästa hälsningar,

Emelie Andersson
På platsförsäljningssupport Sälen
SkiStar AB


SKISTAR AB
SE-780 67 Sälen

www.skistar.com

skistar_salen_signatur


Från: Fredrik Carlstein <fredrik@carlsteins.se>
Skickat: den 12 november 2018 kl 15:40
Till: Support Sälen <support.salen@skistar.com>
Ämne: Laddning Elbil vid stugan

Hej,

Lite frågor/förslag angående laddning av elbil.
Vi äger en stuga i Lindvallen Dalbyn i Sälen, finns det möjlighet att installera ett ladduttag i den för ladding av elbil?
Känns ju inte helt säkert att dra en kabel ut genom ett fönster som vi och många andra gör som kör elbil till era destinationer för att ladda.
(ni har ju dessvärre inte många uttag för att ladda elbil på era destinationer, men ni kanske har det i era planer?)

Nästa fråga, om vi får installera uttag för att ladda elbil vid stugan finns det då någon möjlighet att lägga till detta när gäster söker efter stuga via skistar.com ?
Så som hotels.com och andra bokningssiter har nu för tiden så kan man ju bocka i att man söker efter boende med möjlighet att ladda elbil.

Ni jobbar säkert hårt med dessa frågor redan, men kanske bra att ni får lite input ifrån era gäster/stugägare också.

Med vänlig hälsning

Fredrik Carlstein
Tesla Model S 100D
Användarvisningsbild
johan_w
Teslaägare
Inlägg: 286
Blev medlem: 09 nov 2017 18:56

Re: Stugsemestra i fjällen, laddning?

Inlägg av johan_w »

Gralle skrev:
Har varit i Lindvallen över julen så kan rapportera status ang. tillgång till laddning.

Fick ej ladda i stugan.
Sälen by: Clever 50kW/22kW laddare fick jag att fungera först efter julen efter tel.kontakt med Clever support (som också hade julledigt). :(
Skilodge Lindvallen Schucko var blockade av översnöade BEVS hela veckan. :(
Lammet o Grisen Tesla Destination Charger (OBS endast 1st): Mycket hjälpsamma och räddade mig 2ggr. Kostade 60 kr för 3tim om man inte var matgäst. Vid det andra tillfället hade jag parkerat min bil sidan om en laddande Tesla. Såg sedan i min app att de hade pluggat in min bil, så jag slapp onödigt spring mellan stugan o bilen för att checka när laddaren var ledig. Tesla gemenskap när den är som bäst!!! :D
SkiStar huvudkontor laddare: Stolpen påkörd av bil eller snöröjningspatrullen och fungerade ej. :(
Sälfjällstorget: Någon laddstolpe gick ej att finna men ful-laddade 1gång via en trefaskabel som hängde på "Harrys" vägg. :mrgreen:

Så lite utmaning var det trots att jag kände mig väl förberedd innan vi åkte med en förcheck i uppladdning .nu och ett för tillfället obrukbart Cleverkort i min hand.
Håller med om att laddstrukturen är för dålig för att vara en destination! Laddaren på Sälfjällstorget ligger nära Sälenhuset (Volvo) på parkeringen ut mot vägen. Funkade för 2 veckor sedan (2*22kw gratis).

Olarsgården har bara laddning på ett uteuttag (10A) och Gammelgården har en stolpe med kanonfin kvalite men bara 16A enfas (ser ut som proffsig trefas :-)

Bygger hus i Tandådalen och då blir det laddbox där!
Användarvisningsbild
erkap
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 14 jun 2017 16:21

Re: Stugsemestra i fjällen, laddning?

Inlägg av erkap »

I garaget i Sälfjällstorget fanns flera schuko förra året. Oklart vad tanken är med uttagen men laddade där en gång när jag tinade upp bilen.
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
Skriv svar