Brun MS Stulen/saknad?
Moderator: Redaktion
Re: Brun MS Stulen/saknad?
För att samma fruar bestämt att det ska vara så
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
Re: Brun MS Stulen/saknad?
Absolut, det är väl snarare tillverkningskostnaden än vad man får som gör Model S och X till miljonbilar. Får konkurrenterna ut elbilar med vettig räckvidd för halva priset och med en fungerande serviceorganisation anpassad för mer än ett fåtal ägare i storstäderna lär andrahandsvärdet påverkas snabbt.vigge50 skrev:Det sa jag inte men att ta för givet att Teslan kommer hålla ett bättre andrahandsvärde bara för att några äldre bilar har gjort det har jag svårt att se anledningen till. Det händer så mycket nu framöver inom elbilsbranschen som kan påverkar andrahandsvärdet både för elbilar men även fossilbilar framöver.Walker skrev:Det får nog bli en sån här Svensson-bil istället då...
https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... ?ca=11&w=3
Tänk vilket bra köp jag gör då. Halva priset mot en Tesla som man hela tiden måste vara rädd för att man missat att ladda. Den underbara doften av diesel när man tankar. Ni har nog rätt. Det är för tidigt att köra på el. Eftersom man inte vet om bostadsmarknaden kollapsar, det blir ett världskrig, en ekonomisk krasch eller en ny istid.... kanske klokast att sitta ner i båten, eller köpa häst och vagn.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
Re: Brun MS Stulen/saknad?
Vet inte vilka du ser som "konkurrenterna" men att "tyskarna", Jaguar, RR, Lexus osv skulle släppa bilar i samma storlek för halva priset finns ju inte på kartan. Särskilt som de troligen vill behålla sina höga marginaler även på elbilarna...improwise skrev:Absolut, det är väl snarare tillverkningskostnaden än vad man får som gör Model S och X till miljonbilar. Får konkurrenterna ut elbilar med vettig räckvidd för halva priset och med en fungerande serviceorganisation anpassad för mer än ett fåtal ägare i storstäderna lär andrahandsvärdet påverkas snabbt.vigge50 skrev:Det sa jag inte men att ta för givet att Teslan kommer hålla ett bättre andrahandsvärde bara för att några äldre bilar har gjort det har jag svårt att se anledningen till. Det händer så mycket nu framöver inom elbilsbranschen som kan påverkar andrahandsvärdet både för elbilar men även fossilbilar framöver.Walker skrev:Det får nog bli en sån här Svensson-bil istället då...
https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... ?ca=11&w=3
Tänk vilket bra köp jag gör då. Halva priset mot en Tesla som man hela tiden måste vara rädd för att man missat att ladda. Den underbara doften av diesel när man tankar. Ni har nog rätt. Det är för tidigt att köra på el. Eftersom man inte vet om bostadsmarknaden kollapsar, det blir ett världskrig, en ekonomisk krasch eller en ny istid.... kanske klokast att sitta ner i båten, eller köpa häst och vagn.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Brun MS Stulen/saknad?
250 000 billigare, säljare som svarar i telefon och en mogen organisation räcker rätt långt. Jag hoppas att Tesla får ordning på saker och ting men är lite orolig för det jag hör.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
Re: Brun MS Stulen/saknad?
Har svårt att se att de skulle bli billigare överhuvudtaget. De ska som sagt kräma ut mer marginal än Tesla, plus att de nog helst vill kompensera för uteblivna serviceintäkter.improwise skrev:250 000 billigare, säljare som svarar i telefon och en mogen organisation räcker rätt långt. Jag hoppas att Tesla får ordning på saker och ting men är lite orolig för det jag hör.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
Dessutom lång väg att gå för att bli lika bra som Tesla. Är ju bara att titta på i-Pacens alla tillkortakommanden trots prislappen. Att någon av dessa skulle släppa en vettig M3-utmanare (pris, storlek, prestanda, tech, ladd) i närtid finns inte på kartan i min värld.
Jag hoppas absolut att det kommer, men jag tror det dröjer länge tyvärr. Är väl ingen av dem som ens börjat samla ap-data i volym? Egna batterifabriker ligger också långt borta för de flesta = högre produktionskostnader.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Brun MS Stulen/saknad?
Legato skrev:Vet inte vilka du ser som "konkurrenterna" men att "tyskarna", Jaguar, RR, Lexus osv skulle släppa bilar i samma storlek för halva priset finns ju inte på kartan. Särskilt som de troligen vill behålla sina höga marginaler även på elbilarna...improwise skrev:Absolut, det är väl snarare tillverkningskostnaden än vad man får som gör Model S och X till miljonbilar. Får konkurrenterna ut elbilar med vettig räckvidd för halva priset och med en fungerande serviceorganisation anpassad för mer än ett fåtal ägare i storstäderna lär andrahandsvärdet påverkas snabbt.vigge50 skrev:Det sa jag inte men att ta för givet att Teslan kommer hålla ett bättre andrahandsvärde bara för att några äldre bilar har gjort det har jag svårt att se anledningen till. Det händer så mycket nu framöver inom elbilsbranschen som kan påverkar andrahandsvärdet både för elbilar men även fossilbilar framöver.Walker skrev:Det får nog bli en sån här Svensson-bil istället då...
https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... ?ca=11&w=3
Tänk vilket bra köp jag gör då. Halva priset mot en Tesla som man hela tiden måste vara rädd för att man missat att ladda. Den underbara doften av diesel när man tankar. Ni har nog rätt. Det är för tidigt att köra på el. Eftersom man inte vet om bostadsmarknaden kollapsar, det blir ett världskrig, en ekonomisk krasch eller en ny istid.... kanske klokast att sitta ner i båten, eller köpa häst och vagn.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
Exakt. Den som vill kan ju gå in på Mercedes eller BMWs hemsida och speca upp en bil som är tillräckligt stor för en barnfamilj, som gör 0-100 på 4-5 sekunder, som har navi, värmare, backkamera, skinn, stolar med minne, bra ljud, rattvärme, förarstöd (AP typ), keyless go osv osv. Jag hävdar att de kostar från ca 700 tusen inklusive all dyr utrustning och efter rabatt. Sen är det ju för och nackdelar med allt men en sån kärra drar minst 1 liter per mil men å andra sidan kan man ju ligga i 250 km/h genom Tyskland om det nu är därför man har bil... Och då är det ändå det billigaste alternativen jag kollat på. E-klass kombi och 5-serie touring. Vill man ha lite snyggare kaross som står ut lite mer så pratar vi miljonen...
Och kollar man på Volvo så kostar en helt vanlig XC60 absurda pengar. En XC90 är ännu dyrare. En vanlig välutrustad V90 kostar ju också lätt över halvmiljonen. Tror inte en V90 med elmotor skulle kosta mindre direkt. Bilar är dyra idag helt enkelt.
Re: Brun MS Stulen/saknad?
X5 har klarat sig relativt bra ändå jämfört med t ex 7-serien. Där kan vi börja prata ekonomisk katastrof. Det finns väldigt få köpare av en några år gammal lyxlimpa som kostade 1,5 miljoner som ny. Den är fortfarande svindyr (dyr försäkring, dyr skatt, hög förbrukning, höga kostnader för service och reparation) även om man får den för 600 tusen och särskilt praktisk är den inte heller.Walker skrev:Exakt Verdi! Vi är överens!
Skulle vilja påstå att det är en privatekonomisk katastrof att köpa en BMW X5 t.o.m i basutförande. (Tappar 40% på 2 år!)
Re: Brun MS Stulen/saknad?
Vet inte vilka du ser som "konkurrenterna" men att "tyskarna", Jaguar, RR, Lexus osv skulle släppa bilar i samma storlek för halva priset finns ju inte på kartan. Särskilt som de troligen vill behålla sina höga marginaler även på elbilarna...[/quote]Walker skrev:Absolut, det är väl snarare tillverkningskostnaden än vad man får som gör Model S och X till miljonbilar. Får konkurrenterna ut elbilar med vettig räckvidd för halva priset och med en fungerande serviceorganisation anpassad för mer än ett fåtal ägare i storstäderna lär andrahandsvärdet påverkas snabbt.Verdi skrev:Det sa jag inte men att ta för givet att Teslan kommer hålla ett bättre andrahandsvärde bara för att några äldre bilar har gjort det har jag svårt att se anledningen till. Det händer så mycket nu framöver inom elbilsbranschen som kan påverkar andrahandsvärdet både för elbilar men även fossilbilar framöver.Walker skrev:Det får nog bli en sån här Svensson-bil istället då...
https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... ?ca=11&w=3
Tänk vilket bra köp jag gör då. Halva priset mot en Tesla som man hela tiden måste vara rädd för att man missat att ladda. Den underbara doften av diesel när man tankar. Ni har nog rätt. Det är för tidigt att köra på el. Eftersom man inte vet om bostadsmarknaden kollapsar, det blir ett världskrig, en ekonomisk krasch eller en ny istid.... kanske klokast att sitta ner i båten, eller köpa häst och vagn.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
Exakt. Den som vill kan ju gå in på Mercedes eller BMWs hemsida och speca upp en bil som är tillräckligt stor för en barnfamilj, som gör 0-100 på 4-5 sekunder, som har navi, värmare, backkamera, skinn, stolar med minne, bra ljud, rattvärme, förarstöd (AP typ), keyless go osv osv. Jag hävdar att de kostar från ca 700 tusen inklusive all dyr utrustning och efter rabatt. Sen är det ju för och nackdelar med allt men en sån kärra drar minst 1 liter per mil men å andra sidan kan man ju ligga i 250 km/h genom Tyskland om det nu är därför man har bil... Och då är det ändå det billigaste alternativen jag kollat på. E-klass kombi och 5-serie touring. Vill man ha lite snyggare kaross som står ut lite mer så pratar vi miljonen...
Och kollar man på Volvo så kostar en helt vanlig XC60 absurda pengar. En XC90 är ännu dyrare. En vanlig välutrustad V90 kostar ju också lätt över halvmiljonen. Tror inte en V90 med elmotor skulle kosta mindre direkt. Bilar är dyra idag helt enkelt.[/quote]
Exakt Verdi! Vi är överens!
Skulle vilja påstå att det är en privatekonomisk katastrof att köpa en BMW X5 t.o.m i basutförande. (Tappar 40% på 2 år!)[/quote]
Men måste man ta Mercedes och BMW?
Kan man inte ta en Opel ?
Man får alt detta ni kräver för 400 000 i en Insignia.
Man kan inte räkna en Model S som premium bara för att den er dyr.
Re: Brun MS Stulen/saknad?
Finns ingen Opel Insignia som är i närhet lika kvick som basmodell av Model S. Väljer du en OPC med AWD så kommer du lite närmare men då är det inga 400k längre och är ändå sekunder långsammare 0-100 plus att nyare variant inte finns ännu.nek0 skrev:
Men måste man ta Mercedes och BMW?
Kan man inte ta en Opel ?
Man får alt detta ni kräver för 400 000 i en Insignia.
Man kan inte räkna en Model S som premium bara för att den er dyr.
PS. Ta och förhandsgranska posten innan klick på Skicka vid citat. Blir rätt oläsligt om man missar eller gör fel på quote
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Brun MS Stulen/saknad?
Nej det måste man väl inte. Fast en Tesla är ju påkostad och premium på många sätt. Byggd i aluminium så den lär väl inte rosta bort som en Opel.nek0 skrev:Men måste man ta Mercedes och BMW?
Kan man inte ta en Opel ?
Man får alt detta ni kräver för 400 000 i en Insignia.
Man kan inte räkna en Model S som premium bara för att den er dyr.
Sen är det klart att interiören i en Tesla är lite speciell pga den stora skärmen men ärligt talat så är interiören helt ok tycker jag. Stolarna var väl dåliga i början men nu är de väl helt ok? Sen gillar jag att det inte är så mycket plast. Instrumentbrädan är klädd, dörrsidorna likaså. Ingen sån där "skinnmönstrad" plast som är så vanlig i andra bilar.
Sen saknar den HUD, genomtänkt förvaring och andra smarta detaljer. Den känns inte lika genomarbetad som andra bilar helt enkelt.
Re: Brun MS Stulen/saknad?
http://teknikensvarld.se/opel-gsi-ar-ti ... ia-498896/Svenssons skrev:Finns ingen Opel Insignia som är i närhet lika kvick som basmodell av Model S. Väljer du en OPC med AWD så kommer du lite närmare men då är det inga 400k längre och är ändå sekunder långsammare 0-100 plus att nyare variant inte finns ännu.nek0 skrev:
Men måste man ta Mercedes och BMW?
Kan man inte ta en Opel ?
Man får alt detta ni kräver för 400 000 i en Insignia.
Man kan inte räkna en Model S som premium bara för att den er dyr.
PS. Ta och förhandsgranska posten innan klick på Skicka vid citat. Blir rätt oläsligt om man missar eller gör fel på quote
260 hk och 400 Nm kommer inte att ge några blixtrande prestanda, men borde vara tillräckligt för acceleration från 0-100 km/h på runt fem sekunder och en toppfart på en bra bit över 200 km
2,0 Turbo 260 hk 8-vxl automat 4x4 & Flexride Business 313.900 kronor.
Finn det någon el E-Klass eller BMW 5 electro?
Re: Brun MS Stulen/saknad?
5 sekunder kan du glömma. Insignia är väl en stor och tung bil?nek0 skrev:http://teknikensvarld.se/opel-gsi-ar-ti ... ia-498896/
260 hk och 400 Nm kommer inte att ge några blixtrande prestanda, men borde vara tillräckligt för acceleration från 0-100 km/h på runt fem sekunder och en toppfart på en bra bit över 200 km
2,0 Turbo 260 hk 8-vxl automat 4x4 & Flexride Business 313.900 kronor.
Finn det någon el E-Klass eller BMW 5 electro?
http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... nsiktslyft
Opel Insignia OPC kombi med 325 hästar gjorde 0-100 på 6,3 sekunder. Även om automatlådan är snabbare nu så blir det nog svårt att nå under 6 sekunder med 260-hästars spisen.
Re: Brun MS Stulen/saknad?
Vet inte. Det var teknikensvärld som gissade . Problemet är att vi inte kan jämföra elbilar med diesel eller bensin bilar.Verdi skrev:5 sekunder kan du glömma. Insignia är väl en stor och tung bil?nek0 skrev:http://teknikensvarld.se/opel-gsi-ar-ti ... ia-498896/
260 hk och 400 Nm kommer inte att ge några blixtrande prestanda, men borde vara tillräckligt för acceleration från 0-100 km/h på runt fem sekunder och en toppfart på en bra bit över 200 km
2,0 Turbo 260 hk 8-vxl automat 4x4 & Flexride Business 313.900 kronor.
Finn det någon el E-Klass eller BMW 5 electro?
http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... nsiktslyft
Opel Insignia OPC kombi med 325 hästar gjorde 0-100 på 6,3 sekunder. Även om automatlådan är snabbare nu så blir det nog svårt att nå under 6 sekunder med 260-hästars spisen.
Alla har sina bra och dåliga egenskaper och är bra och dåliga på olika saker
Re: Brun MS Stulen/saknad?
7,5 sekunder tycker jag inte är "runt fem sekunder..."nek0 skrev:http://teknikensvarld.se/opel-gsi-ar-ti ... ia-498896/
260 hk och 400 Nm kommer inte att ge några blixtrande prestanda, men borde vara tillräckligt för acceleration från 0-100 km/h på runt fem sekunder och en toppfart på en bra bit över 200 km
2,0 Turbo 260 hk 8-vxl automat 4x4 & Flexride Business 313.900 kronor.
Finn det någon el E-Klass eller BMW 5 electro?
https://teknikensvarld.se/opel-insignia ... ft-529366/
Flera sekunder långsammare än basmodell av Model S.Dieselvarianten gör 0-100 km/h på 7,9 sekunder och toppar 231 km/h samt förbrukar 0,73 liter (192 gram koldioxid per kilometer) enligt NEDC-körcykeln. Bensinaren är något raskare med 0-100 km/h på 7,5 sekunder och en toppfart på 245 km/h. Men den är också törstigare med sina 0,87 liter per mil vid blandad körning, vilket motsvarar 199 gram koldioxid per kilometer.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Brun MS Stulen/saknad?
De gissar fel. En BMW 530i Touring med fyrcylindrig bensinmotor på 252 hästar gör 0-100 på 6,5 sekunder. För att en så stor bil ska nå under 5 sekunder krävs uppåt 350 hästar...nek0 skrev:Vet inte. Det var teknikensvärld som gissade . Problemet är att vi inte kan jämföra elbilar med diesel eller bensin bilar.Verdi skrev:5 sekunder kan du glömma. Insignia är väl en stor och tung bil?nek0 skrev:http://teknikensvarld.se/opel-gsi-ar-ti ... ia-498896/
260 hk och 400 Nm kommer inte att ge några blixtrande prestanda, men borde vara tillräckligt för acceleration från 0-100 km/h på runt fem sekunder och en toppfart på en bra bit över 200 km
2,0 Turbo 260 hk 8-vxl automat 4x4 & Flexride Business 313.900 kronor.
Finn det någon el E-Klass eller BMW 5 electro?
http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... nsiktslyft
Opel Insignia OPC kombi med 325 hästar gjorde 0-100 på 6,3 sekunder. Även om automatlådan är snabbare nu så blir det nog svårt att nå under 6 sekunder med 260-hästars spisen.
Alla har sina bra och dåliga egenskaper och är bra och dåliga på olika saker
Och nej, vi kan inte jämföra. Det har du rätt i. Det är inte accelerationen i sig som är det bästa med el utan det är den omedelbara responsen och kraftens tillgänglighet. För att nå max effekt på en bensinmotor ska du upp i ett visst varvtalsområde och sen ska det växlas för att hålla motorn där. Gör man inte det så får man inte den utlovade effekten.
Re: Brun MS Stulen/saknad?
Jo Verdi Teslan är påkostad och har fina material val men jag tycker inte att det är premium ändå. Det krävs lite mer detaljfinish för att kalla en bil premium .Instrumentbrädan som inte möter dörrsidan är ett exempel på icke premium .Verdi skrev:Nej det måste man väl inte. Fast en Tesla är ju påkostad och premium på många sätt. Byggd i aluminium så den lär väl inte rosta bort som en Opel.nek0 skrev:Men måste man ta Mercedes och BMW?
Kan man inte ta en Opel ?
Man får alt detta ni kräver för 400 000 i en Insignia.
Man kan inte räkna en Model S som premium bara för att den er dyr.
Sen är det klart att interiören i en Tesla är lite speciell pga den stora skärmen men ärligt talat så är interiören helt ok tycker jag. Stolarna var väl dåliga i början men nu är de väl helt ok? Sen gillar jag att det inte är så mycket plast. Instrumentbrädan är klädd, dörrsidorna likaså. Ingen sån där "skinnmönstrad" plast som är så vanlig i andra bilar.
Sen saknar den HUD, genomtänkt förvaring och andra smarta detaljer. Den känns inte lika genomarbetad som andra bilar helt enkelt.
Man kanske ska ge Tesla lite tid . Inga av erkända premium märken blev premium med första modellen .
Re: Brun MS Stulen/saknad?
0-100 km/h fördel TeslaSvenssons skrev:7,5 sekunder tycker jag inte är "runt fem sekunder..."nek0 skrev:http://teknikensvarld.se/opel-gsi-ar-ti ... ia-498896/
260 hk och 400 Nm kommer inte att ge några blixtrande prestanda, men borde vara tillräckligt för acceleration från 0-100 km/h på runt fem sekunder och en toppfart på en bra bit över 200 km
2,0 Turbo 260 hk 8-vxl automat 4x4 & Flexride Business 313.900 kronor.
Finn det någon el E-Klass eller BMW 5 electro?
https://teknikensvarld.se/opel-insignia ... ft-529366/Flera sekunder långsammare än basmodell av Model S.Dieselvarianten gör 0-100 km/h på 7,9 sekunder och toppar 231 km/h samt förbrukar 0,73 liter (192 gram koldioxid per kilometer) enligt NEDC-körcykeln. Bensinaren är något raskare med 0-100 km/h på 7,5 sekunder och en toppfart på 245 km/h. Men den är också törstigare med sina 0,87 liter per mil vid blandad körning, vilket motsvarar 199 gram koldioxid per kilometer.
0-1000km ?
Hur ofta använder man 0-100 sprint?
Det finns annat som är viktigt och bra med Tesla. Inte är det 0-100 viktigast för en Tesla ägare?
Re: Brun MS Stulen/saknad?
Nu försöker du blanda bort korten och kan inte erkänna att du har fel. Det var du som tog upp Opel Insignia som uppfyllde alla kriterier trotts att den är mer än 50% långsammare, inte har AP och misslyckas på andra kriterier också. Det viktigaste för en Tesla-ägare är antagligen elmotor med alla dess fördelar. Där har fossilen och avgasbilen Opel Insignia inget att hämta, den är hopplöst efter och är ingen bil som har allt det som Model S har.nek0 skrev:
0-100 km/h fördel Tesla
0-1000km ?
Hur ofta använder man 0-100 sprint?
Det finns annat som är viktigt och bra med Tesla. Inte är det 0-100 viktigast för en Tesla ägare?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Brun MS Stulen/saknad?
Nu när Tesla kommunicerar med Siri så känns alla andra bilar så sjukt antikaSvenssons skrev:Nu försöker du blanda bort korten och kan inte erkänna att du har fel. Det var du som tog upp Opel Insignia som uppfyllde alla kriterier trotts att den är mer än 50% långsammare, inte har AP och misslyckas på andra kriterier också. Det viktigaste för en Tesla-ägare är antagligen elmotor med alla dess fördelar. Där har fossilen och avgasbilen Opel Insignia inget att hämta, den är hopplöst efter och är ingen bil som har allt det som Model S har.nek0 skrev:
0-100 km/h fördel Tesla
0-1000km ?
Hur ofta använder man 0-100 sprint?
Det finns annat som är viktigt och bra med Tesla. Inte är det 0-100 viktigast för en Tesla ägare?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Re: Brun MS Stulen/saknad?
Nej jag blandar inte kortenSvenssons skrev:Nu försöker du blanda bort korten och kan inte erkänna att du har fel. Det var du som tog upp Opel Insignia som uppfyllde alla kriterier trotts att den är mer än 50% långsammare, inte har AP och misslyckas på andra kriterier också. Det viktigaste för en Tesla-ägare är antagligen elmotor med alla dess fördelar. Där har fossilen och avgasbilen Opel Insignia inget att hämta, den är hopplöst efter och är ingen bil som har allt det som Model S har.nek0 skrev:
0-100 km/h fördel Tesla
0-1000km ?
Hur ofta använder man 0-100 sprint?
Det finns annat som är viktigt och bra med Tesla. Inte är det 0-100 viktigast för en Tesla ägare?
Skrev Insignia kunde skrivit Superb det kvittar. Superben har AP och kallar den active lane assist. Acceleration 0-100 km/h 5,8 s, toppfart 250 km/h. Pris: 361 900 kronor Jag vet inte vad en Tesla har för utrustning som inte finns till Superben. Däremot har Superben dragkrok, regnsensor mm. men det är inte viktigt.
Vi kan prata till döden men till slut måste vi enas att man inte kan jämföra el och bensin bil .Jag kan inte se en ända bensin bil som man kan jämföra med Tesla och det är det jag vill sega.
Re: Brun MS Stulen/saknad?
Blir ju bara tydligare och tydligare att du försöker backa ur och blanda korten. Du skrev Insignia och vill inte erkänna att den inte uppfyller kriterierna. Nu tar du istället upp en annan bil som fortfarande inte uppfyller kriterierna och låtsas som att den gör det. Läs igenom posten som du svarade på från början.nek0 skrev:Nej jag blandar inte korten
Skrev Insignia kunde skrivit Superb det kvittar. Superben har AP och kallar den active lane assist. Acceleration 0-100 km/h 5,8 s, toppfart 250 km/h. Pris: 361 900 kronor Jag vet inte vad en Tesla har för utrustning som inte finns till Superben. Däremot har Superben dragkrok, regnsensor mm. men det är inte viktigt.
Vi kan prata till döden men till slut måste vi enas att man inte kan jämföra el och bensin bil .Jag kan inte se en ända bensin bil som man kan jämföra med Tesla och det är det jag vill sega.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Brun MS Stulen/saknad?
Ok Insignian uppfyller inte kriterierna. Nöjd?Svenssons skrev:Blir ju bara tydligare och tydligare att du försöker backa ur och blanda korten. Du skrev Insignia och vill inte erkänna att den inte uppfyller kriterierna. Nu tar du istället upp en annan bil som fortfarande inte uppfyller kriterierna och låtsas som att den gör det. Läs igenom posten som du svarade på från början.nek0 skrev:Nej jag blandar inte korten
Skrev Insignia kunde skrivit Superb det kvittar. Superben har AP och kallar den active lane assist. Acceleration 0-100 km/h 5,8 s, toppfart 250 km/h. Pris: 361 900 kronor Jag vet inte vad en Tesla har för utrustning som inte finns till Superben. Däremot har Superben dragkrok, regnsensor mm. men det är inte viktigt.
Vi kan prata till döden men till slut måste vi enas att man inte kan jämföra el och bensin bil .Jag kan inte se en ända bensin bil som man kan jämföra med Tesla och det är det jag vill sega.
Tog Insignian efter detta " Exakt. Den som vill kan ju gå in på Mercedes eller BMWs hemsida och speca upp en bil som är tillräckligt stor för en barnfamilj, som gör 0-100 på 4-5 sekunder, som har navi, värmare, backkamera, skinn, stolar med minne, bra ljud, rattvärme, förarstöd (AP typ), keyless go osv osv. Jag hävdar att de kostar från ca 700 tusen inklusive all dyr utrustning och efter rabatt. Sen är det ju för och nackdelar med allt men en sån kärra drar minst 1 liter per mil men å andra sidan kan man ju ligga i 250 km/h genom Tyskland om det nu är därför man har bil... Och då är det ändå det billigaste alternativen jag kollat på. E-klass kombi och 5-serie touring. Vill man ha lite snyggare kaross som står ut lite mer så pratar vi miljonen...
Och kollar man på Volvo så kostar en helt vanlig XC60 absurda pengar. En XC90 är ännu dyrare. En vanlig välutrustad V90 kostar ju också lätt över halvmiljonen. Tror inte en V90 med elmotor skulle kosta mindre direkt. Bilar är dyra idag helt enkelt."
Uppfyller Mercedes och BMW kriterierna?
Bara 0-100 uppfyller inte Insignian jämfört med Mercedes och BMW vad är det mer som fattas? Och det skiljer minst 400 000kr
Vilken bensin bil kan du jämföra med Tesla?
Jag påstår att det inte finns sådan bil.
- SolnaGnagarn
- Teslaägare
- Inlägg: 507
- Blev medlem: 28 dec 2016 05:10
- Ort: Solna
Re: Brun MS Stulen/saknad?
Bilen du såg ägs utav en av inköparna på Stockholm Auto. Hur jag vet det? Jo jag har firman bredvid och känner ägaren.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5317
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Brun MS Stulen/saknad?
Du menar Fredrik. Hur vet jag det? Jo jag har läst denna tråd där ägaren presenterar sig.SolnaGnagarn skrev:Bilen du såg ägs utav en av inköparna på Stockholm Auto. Hur jag vet det? Jo jag har firman bredvid och känner ägaren.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skickat från min Ericsson Hotline med Tapatalk Con
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Brun MS Stulen/saknad?
Har du kört Superb 2018?Walker skrev:Stopp, stopp, STOPP!
Škodas lane assist är ingen ap!!!
Den är ett väldigt dåligt skämt. Haft/har den på 2 bilar och det är något som är PERMANENT avstängt. Om du jämför det med Teslas ap (1 eller 2) så betvivlar jag att du någonsin kört Tesla.
Jag har kört min 1000 mil och kommer aldrig att stänga av lane assist. Visst man kan inte sova och köra men den är tillräckligt bra för mig . Jag kan titta runt och slänga blicken till min dotter utan att vara rädd att bilen ska hamna i diket . Jo du har rätt den är störande om man inte blinkar när man svänger men man kan väl lära sig och blinka.
Och nej det är ingen AP men den är 8 gånger billigare en Teslas AP . Tycker inte att den är 8 gånger sämre. Adaptiva farthållaren är garanterat bättre än Teslas inga häftiga inbromsningar eller rivstarter mjukt och fint.
Sen vad det gäller Tesla visst jag vill ha en sodan bil men den måste uppfylla mina kriterier och tyvärr gör den inte det än.
Min nästa bil kommer att ha elmotor de kan jag nästan garantera men det är om 3 år.
Nu återstår bara att läsa, läsa, läsa och hoppas
Många här seger att man inte behöver längre räckvidd . Jag vill ha längre räckvidd och Tesla visade idag att det går att fixa och att det kommer .