e5m1r skrev:Grattis igen
Tack (officiellt).
Moderator: Redaktion
e5m1r skrev:Grattis igen
Whoop whoop!!Mistafrizz skrev:Japp, äntligen.Remuz skrev:Ny bil?!
Baserar du det påblincoln skrev:AP1 ser jag
Det är AP1 och inte ens med en Ifån X kan jag ta bra bilder.e5m1r skrev:Baserar du det påblincoln skrev:AP1 ser jag
1 att han släppte ratten för att ta bild
Fast bilden är så suddig så här väger det mot AP2
2 för att den ser andra bilar
PHEVEn byttes idag mot en:Gustafsson skrev:alla detaljer tack !
Tack, ja det blev grymt.Verdi skrev:Grattis! Kul att det löste sig.
Har inte tankat egen bil sen före midsommar. Känns jättebra!
Ps. Men vad hände med den lite arrogante Ferrari-killen från Autopower?
Tars skrev:Grattis! Det blev en tesla ganska omgående! Frun får köra p85dl sen då?
Zoe borde ändå vara bättre alternativ för pendling ?Mistafrizz skrev:Tars skrev:Grattis! Det blev en tesla ganska omgående! Frun får köra p85dl sen då?
Tackar.
Hon åker bara 6 mil per dag, så jag tänkte försöka hitta en fin Leaf till henne - hälften av dagarna kan hon nog tänka sig att samåka.
Tror också det, men hon är skeptisk till storleken..e5m1r skrev:Zoe borde ändå vara bättre alternativ för pendling ?Mistafrizz skrev:Tars skrev:Grattis! Det blev en tesla ganska omgående! Frun får köra p85dl sen då?
Tackar.
Hon åker bara 6 mil per dag, så jag tänkte försöka hitta en fin Leaf till henne - hälften av dagarna kan hon nog tänka sig att samåka.
Är hon inte skeptisk till leafens fulhet ?Mistafrizz skrev:Tror också det, men hon är skeptisk till storleken..e5m1r skrev:Zoe borde ändå vara bättre alternativ för pendling ?Mistafrizz skrev:Tars skrev:Grattis! Det blev en tesla ganska omgående! Frun får köra p85dl sen då?
Tackar.
Hon åker bara 6 mil per dag, så jag tänkte försöka hitta en fin Leaf till henne - hälften av dagarna kan hon nog tänka sig att samåka.
Hon vill ha en elbil - med app och grejer. Men jag bad henne kika på Zoe nu när jag släppte av henne. Konstigt att hon ej ville ta Q7an till jobbet idag.e5m1r skrev:Är hon inte skeptisk till leafens fulhet ?Mistafrizz skrev:Tror också det, men hon är skeptisk till storleken..e5m1r skrev:Zoe borde ändå vara bättre alternativ för pendling ?Mistafrizz skrev:Tars skrev:Grattis! Det blev en tesla ganska omgående! Frun får köra p85dl sen då?
Tackar.
Hon åker bara 6 mil per dag, så jag tänkte försöka hitta en fin Leaf till henne - hälften av dagarna kan hon nog tänka sig att samåka.
Mistafrizz skrev:Kör ni I3 Bev eller Rex?
Det är lite därför jag ej gillar I3 Rex, man kan ju tanka.. blir liksom ingen sport. Sen är ju min erfarenhet bara med PHEVen, och den körde jag ju på 95% bensin (18 mil t&r till jobbet)Verdi skrev:Mistafrizz skrev:Kör ni I3 Bev eller Rex?
Jag har en REX men efter snart ett år så inser jag att en BEV hade fungerat också. Man får bättre räckvidd på vintern med en sån pga värmepump. Och så blir den lite kvickare då man sparar rätt mycket vikt (150 kg har jag för mig) på att inte ha rex.
Dock är det faktiskt lite skönt att ha nåt att falla tillbaka på om man måste köra längre än batteriet medger. Att erkänna det är lite som att svära i kyrkan här men så känner jag. Det möjliggör ju även att man kan "chansa" lite mer. Man behöver inte ha den där säkerhetsmarginalen och det ökar den praktiska räckvidden en del. Visst kan man gå ner i hastighet om det kniper men det är förnedrande för då ska alla fossilbilister åka och skratta åt muppen i elbil som måste krypköra för att komma fram... Känns inte som bra reklam för elbilar direkt.
i3 REX är en "inverterad" hybrid. Jag ligger nog på 99% elektricitet.Mistafrizz skrev:Det är lite därför jag ej gillar I3 Rex, man kan ju tanka.. blir liksom ingen sport. Sen är ju min erfarenhet bara med PHEVen, och den körde jag ju på 95% bensin (18 mil t&r till jobbet)Verdi skrev:Mistafrizz skrev:Kör ni I3 Bev eller Rex?
Jag har en REX men efter snart ett år så inser jag att en BEV hade fungerat också. Man får bättre räckvidd på vintern med en sån pga värmepump. Och så blir den lite kvickare då man sparar rätt mycket vikt (150 kg har jag för mig) på att inte ha rex.
Dock är det faktiskt lite skönt att ha nåt att falla tillbaka på om man måste köra längre än batteriet medger. Att erkänna det är lite som att svära i kyrkan här men så känner jag. Det möjliggör ju även att man kan "chansa" lite mer. Man behöver inte ha den där säkerhetsmarginalen och det ökar den praktiska räckvidden en del. Visst kan man gå ner i hastighet om det kniper men det är förnedrande för då ska alla fossilbilister åka och skratta åt muppen i elbil som måste krypköra för att komma fram... Känns inte som bra reklam för elbilar direkt.
Men den där sista procenten gör ju att man måste hålla i ett bensin/dieselhandtag - vilket jag ska undvika.Verdi skrev:i3 REX är en "inverterad" hybrid. Jag ligger nog på 99% elektricitet.Mistafrizz skrev:Det är lite därför jag ej gillar I3 Rex, man kan ju tanka.. blir liksom ingen sport. Sen är ju min erfarenhet bara med PHEVen, och den körde jag ju på 95% bensin (18 mil t&r till jobbet)Verdi skrev:Mistafrizz skrev:Kör ni I3 Bev eller Rex?
Jag har en REX men efter snart ett år så inser jag att en BEV hade fungerat också. Man får bättre räckvidd på vintern med en sån pga värmepump. Och så blir den lite kvickare då man sparar rätt mycket vikt (150 kg har jag för mig) på att inte ha rex.
Dock är det faktiskt lite skönt att ha nåt att falla tillbaka på om man måste köra längre än batteriet medger. Att erkänna det är lite som att svära i kyrkan här men så känner jag. Det möjliggör ju även att man kan "chansa" lite mer. Man behöver inte ha den där säkerhetsmarginalen och det ökar den praktiska räckvidden en del. Visst kan man gå ner i hastighet om det kniper men det är förnedrande för då ska alla fossilbilister åka och skratta åt muppen i elbil som måste krypköra för att komma fram... Känns inte som bra reklam för elbilar direkt.
Jo, hade jag vetat det jag vet idag så hade jag nog valt en BEV också. När jag köpte min i3 hade jag inte en tanke på en Tesla så då värderade jag "långreseaspekten" högre. Nu tar vi Teslan när vi ska nånstans lite längre bort. Var inte så insatt i var och hur man snabbladdade heller på den tiden.Mistafrizz skrev:Men den där sista procenten gör ju att man måste hålla i ett bensin/dieselhandtag - vilket jag ska undvika.Verdi skrev:i3 REX är en "inverterad" hybrid. Jag ligger nog på 99% elektricitet.Mistafrizz skrev:Det är lite därför jag ej gillar I3 Rex, man kan ju tanka.. blir liksom ingen sport. Sen är ju min erfarenhet bara med PHEVen, och den körde jag ju på 95% bensin (18 mil t&r till jobbet)Verdi skrev:Mistafrizz skrev:Kör ni I3 Bev eller Rex?
Jag har en REX men efter snart ett år så inser jag att en BEV hade fungerat också. Man får bättre räckvidd på vintern med en sån pga värmepump. Och så blir den lite kvickare då man sparar rätt mycket vikt (150 kg har jag för mig) på att inte ha rex.
Dock är det faktiskt lite skönt att ha nåt att falla tillbaka på om man måste köra längre än batteriet medger. Att erkänna det är lite som att svära i kyrkan här men så känner jag. Det möjliggör ju även att man kan "chansa" lite mer. Man behöver inte ha den där säkerhetsmarginalen och det ökar den praktiska räckvidden en del. Visst kan man gå ner i hastighet om det kniper men det är förnedrande för då ska alla fossilbilister åka och skratta åt muppen i elbil som måste krypköra för att komma fram... Känns inte som bra reklam för elbilar direkt.
Men jag ska absolut undersöka BEV varianten.