benke_berguv skrev:Om vi bortser från den trötta frågan om förbrukning (vilket verkar var den enda nackdelen med bilen eller?) hur är resten av bilen? Håller den ”Audi-nivå” i kvalitet osv?
För mig, som skiter i om den drar 200 eller 400wh så är det mer intressant. Det som får mig att inte köpa tesla är deras brist på kvalitet, både upplevt och faktiskt, totala brist på service och support i norr samt oförmåga att leverera en genomtänkt produkt (Lex dörrhandtag på S tex) så mitt hopp ör att andra fabrikanter kan komma nära teslas tekniktänk (för de är jävligt bra på det) men få ett utförande som en ”vanlig bil” i funktion på allt övrigt ej elbilsspecifikt
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Audi e-tron 55 Quattro är inte alls felfri.
Fel som säkerhetsbälte som inte går att låsa och det låter tuuuuut i bilen är starkt störande. Jag råkade ut för detta under en 12mils körning.
Inte fick man bärgning av Audi heller eftersom det inte var förarens bälte som krånglade.
Vinande elmotorljud klagar vissa på.
Haveri på laddningen om man laddar mer än 12 timmar hemma.
Kräver besök hos Audi verkstad. Ingen OTA där inte.
Fel på dörrar, när man drar i öppningshandtaget inne i bilen öppnas det i ett steg. Men man får inte upp dörren.
Det man då får göra är att dra igen dörren, och sedan pröva igen och trycka upp dörren rejält.
Inte premium precis.
Det har också varit stora problem med att snabbladda, framförallt hos Ionity.
Svårigheten är av typen, det går inte att starta laddning, eller att den avbryts.
Ionity har nu gått ut med infon att man måste hålla uppe handtaget tills man hör ett klick, annars startar inte laddningen.
Klart irriterande.
Dessutom tar det väldigt lång tid innan laddkortet avlästa, också irriterande.
Det är prat om att Audi måste designa om laddkontakten i bilen.
Folk klagar också på att den läser alla möjliga skyltar som hastighetsskyltar, så Autopiloten blir galen.
Backspeglarna i form av kameror är helt kass.
Ej elektriskt infällbar krok.