Gött! Ser lovande ut för resorna till Sälen/Trysil!mati skrev:27 live, 48 building
Såhär ser der ut i Karlstad just nu. 6 laddare blir det.
Ionitys laddnätverk
Moderator: Redaktion
Re: Ionitys laddnätverk
Re: Ionitys laddnätverk
27 live, 49 building
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
Längtar efter CCS adapter till Teslan. Jäklar vad bra det kan bli.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Re: Ionitys laddnätverk
Ryktet att Ionity bara levererar 80kW verkar stämma. Men samtidigt är laddarna dimensionerade för mycket mer än så. Det är bara fel kablar i dagsläget. Konstigt. Varför gör de så? Det är ganska uppenbart att det är tillfälligt, och iofs gör det inget så länge det inte finns bilar som kan CCS2, men är det inte lite omständligt att behöva byta alla kablar om några månader? Leveransproblem kanske?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
Nån som vet när den kommer? Sålde min chademo-adapter för nån vecka sen. Aldrig använt den iofs. Men en CCS kanske blir använd.MangeT skrev:Längtar efter CCS adapter till Teslan. Jäklar vad bra det kan bli.
Re: Ionitys laddnätverk
Han säger väl att det är de vätskekylda kablarna som dröjer, så vi får väl gissa att det är leveransproblem med dessa.mati skrev:Ryktet att Ionity bara levererar 80kW verkar stämma. Men samtidigt är laddarna dimensionerade för mycket mer än så. Det är bara fel kablar i dagsläget. Konstigt. Varför gör de så? Det är ganska uppenbart att det är tillfälligt, och iofs gör det inget så länge det inte finns bilar som kan CCS2, men är det inte lite omständligt att behöva byta alla kablar om några månader? Leveransproblem kanske?
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Re: Ionitys laddnätverk
Om det är så att de vätskekylda kablarna är försenade måste jag ändå säga att det är positivt att de bygger laddstationer ändå, hellre det än att de hade väntat med utbyggnaden pga kablarna. 80 kW är ju inte fy skam så länge om man jämför med de 50 kW max som finns tillgängligt utöver Ionity (med några få undantag från exempelvis Fortum).mati skrev:Ryktet att Ionity bara levererar 80kW verkar stämma. Men samtidigt är laddarna dimensionerade för mycket mer än så. Det är bara fel kablar i dagsläget. Konstigt. Varför gör de så? Det är ganska uppenbart att det är tillfälligt, och iofs gör det inget så länge det inte finns bilar som kan CCS2, men är det inte lite omständligt att behöva byta alla kablar om några månader? Leveransproblem kanske?
Re: Ionitys laddnätverk
Det är nog smart att muta in de attraktiva platserna nu, så kan man bygga ut sedan. Att vara tidig på bra platser är nog en stor fördel om ett halvt decennium eller så.Geni87 skrev:Om det är så att de vätskekylda kablarna är försenade måste jag ändå säga att det är positivt att de bygger laddstationer ändå, hellre det än att de hade väntat med utbyggnaden pga kablarna. 80 kW är ju inte fy skam så länge om man jämför med de 50 kW max som finns tillgängligt utöver Ionity (med några få undantag från exempelvis Fortum).mati skrev:Ryktet att Ionity bara levererar 80kW verkar stämma. Men samtidigt är laddarna dimensionerade för mycket mer än så. Det är bara fel kablar i dagsläget. Konstigt. Varför gör de så? Det är ganska uppenbart att det är tillfälligt, och iofs gör det inget så länge det inte finns bilar som kan CCS2, men är det inte lite omständligt att behöva byta alla kablar om några månader? Leveransproblem kanske?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- gellerstam
- Teslaägare
- Inlägg: 2072
- Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
- Ort: Vid Runn
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Re: Ionitys laddnätverk
Egentligen är det väl bra att de bygger vad de kan och sedan förhoppningsvis uppgraderar i snabb takt. Men ändå komiskt att många konkurrenter till Tesla alltid slår på stora trumman om mycket bättre teknik och när det väl kommer till kritan så är det sämre än vad Tesla kört i många år. Men i framtiden, dååååå kommer det grejer! Tesladödare!!!mati skrev:Ryktet att Ionity bara levererar 80kW verkar stämma. Men samtidigt är laddarna dimensionerade för mycket mer än så. Det är bara fel kablar i dagsläget. Konstigt. Varför gör de så? Det är ganska uppenbart att det är tillfälligt, och iofs gör det inget så länge det inte finns bilar som kan CCS2, men är det inte lite omständligt att behöva byta alla kablar om några månader? Leveransproblem kanske?
Re: Ionitys laddnätverk
CCS2 standarden har ju inte funnits så länge. Och förutom IPace finns väl än så länge inga bilar som stödjer standarden. Jaguar ingår dessutom inte ens i Ionity. Så sett behöver de inte de snabba laddarna just nu. E-Golf, i3 osv kan ju ändå inte ladda så snabbt. Men den dagen e-tron rullas ut till kunderna måste ionitys laddare leverera 150kW. Annars blir det årets största flopp.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
Kona och Niro ska väl klara 100 kW? Ioniq har jag för mig ska klara 70 kW.mati skrev:CCS2 standarden har ju inte funnits så länge. Och förutom IPace finns väl än så länge inga bilar som stödjer standarden. Jaguar ingår dessutom inte ens i Ionity. Så sett behöver de inte de snabba laddarna just nu. E-Golf, i3 osv kan ju ändå inte ladda så snabbt. Men den dagen e-tron rullas ut till kunderna måste ionitys laddare leverera 150kW. Annars blir det årets största flopp.
Re: Ionitys laddnätverk
Tesla Superchargers har ju ändå funnits sedan 2012 så man kan ju tycka att Ionity borde kunna matcha dem från start.
Re: Ionitys laddnätverk
28 live, 49 building
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
En nyöppnad station i Schweiz, annorlunda design (leverantör) på laddstolparna jämfört med den i Norge. Schysst utsikt också.
Re: Ionitys laddnätverk
Räknade till 28 Ionity laddsajter i Sverige på kartan.
http://elbilsnytt.se/wp-content/uploads ... pe-map.jpg
12st pratades det om från Audi på eCar är mässan.
Vad är det som gäller?
http://elbilsnytt.se/wp-content/uploads ... pe-map.jpg
12st pratades det om från Audi på eCar är mässan.
Vad är det som gäller?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Ionitys laddnätverk
UK har fått sin första.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
Precis norr om gränsen mellan England och Skottland.mati skrev:UK har fått sin första.
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7089
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Ionitys laddnätverk
Ny graf, inga större skillnader mot tidigare dock:
/fthX90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: Ionitys laddnätverk
Ett pågående arbete. Jag vet att jag är nördig
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
De måste ju börja konvergera mot varandra så småningom. Annars blir det lite lustigt.mati skrev:Ett pågående arbete. Jag vet att jag är nördig
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Ionitys laddnätverk
Dom kanske har AD/HD, påbörjar en jäkla massa men slutför inteVerdi skrev:De måste ju börja konvergera mot varandra så småningom. Annars blir det lite lustigt.mati skrev:Ett pågående arbete. Jag vet att jag är nördig
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19