Y gör sig riktigt bra i grått för den matchar den svartmatta plasten och Aero-fälgarna bäst. Kan funka i vitt också då det bryter av i svart mot plasten.
Röd och blå är den fruktansvärd ful i. Svart var inget vidare heller mest för att jag överlag inte gillar helsvarta bilar.
3 är den snyggaste Teslan utan tvekan. Så länge man inte förstör den och ersätter Aero-hjulen med något BMW/Mercedez krafs.
Y är den näst snyggaste av de bilder jag sett men gör sig som sagt bäst i vissa färger. Bra att de tagit bort kromet runt fönstren men i handtaget kunde det ha fått vara kvar. Stör mig lite på den stora plastdetaljen i baken. Sedan huvudnumret är att den är bra mycket mer praktisk än 3.
S och X är ju är riktigt fula med den gigantiska kromade listen mellan baklyktorna och den stora svarta munnen med tesla-loggan som tunga i fronten. Är dessutom för stora på längd och bredd samt ser väldigt omoderna ut inuti. Men bra för er som köpte den så Tesla kunde utveckla något snyggare.
Här var det åsikter minsann, men det är väl det forum är till för
Håller med om kromade listan bak på S, ser gammaldags "amerikanskt" ut. Låg framför en S på väg till jobbet idag och tänkte på just den listen, att den inte var speciellt snygg. Annars är S snygg, föredrar dock 3:an från många vinklar men inte alla. Framförallt rakt framifrån från lite avstånd. Sen tycker jag faktiskt att X är snygg. Problemet med X och även då Y är att den pga höjden och bulligare former (runda bilar = lågt Cd = bra) blir lite känsligare för färg/fälgval. 18" + navkapslar ser inte klokt ut på Y tycker jag. Vit bil, svarta/mörka fälgar tycker jag annars är snyggt på X och det gäller även Y. Kan nog även tänka mig 18" på Y men då med absolut krav på mörka fälgar.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Svårt att se men jag tycker inte bakluckan ser ut att sitta speciellt högt.
Jag blir mer&mer osäker på nyttan av 7 sits. Kan inte var längre än 150cm för att få plats där, och så små är inte mina barn.
Kommer nog flera bilden på 3:e raden inom ”kort” hoppas jag.
Y gör sig riktigt bra i grått för den matchar den svartmatta plasten och Aero-fälgarna bäst. Kan funka i vitt också då det bryter av i svart mot plasten.
Röd och blå är den fruktansvärd ful i. Svart var inget vidare heller mest för att jag överlag inte gillar helsvarta bilar.
3 är den snyggaste Teslan utan tvekan. Så länge man inte förstör den och ersätter Aero-hjulen med något BMW/Mercedez krafs.
Y är den näst snyggaste av de bilder jag sett men gör sig som sagt bäst i vissa färger. Bra att de tagit bort kromet runt fönstren men i handtaget kunde det ha fått vara kvar. Stör mig lite på den stora plastdetaljen i baken. Sedan huvudnumret är att den är bra mycket mer praktisk än 3.
S och X är ju är riktigt fula med den gigantiska kromade listen mellan baklyktorna och den stora svarta munnen med tesla-loggan som tunga i fronten. Är dessutom för stora på längd och bredd samt ser väldigt omoderna ut inuti. Men bra för er som köpte den så Tesla kunde utveckla något snyggare.
Här var det åsikter minsann, men det är väl det forum är till för
Håller med om kromade listan bak på S, ser gammaldags "amerikanskt" ut. Låg framför en S på väg till jobbet idag och tänkte på just den listen, att den inte var speciellt snygg. Annars är S snygg, föredrar dock 3:an från många vinklar men inte alla. Framförallt rakt framifrån från lite avstånd. Sen tycker jag faktiskt att X är snygg. Problemet med X och även då Y är att den pga höjden och bulligare former (runda bilar = lågt Cd = bra) blir lite känsligare för färg/fälgval. 18" + navkapslar ser inte klokt ut på Y tycker jag. Vit bil, svarta/mörka fälgar tycker jag annars är snyggt på X och det gäller även Y. Kan nog även tänka mig 18" på Y men då med absolut krav på mörka fälgar.
Ja är det något jag skulle vilja ha omdesignat på min Model S är det baklyktorna samt chromelisten bak. Plus bromsljuset i bakrutan. Annars tycker jag den är världens vackraste bil!
Bak är den ingen höjdare. Eller jo, den är jättehög, så då är den kanske en höjdare iaf
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Bak är den ingen höjdare. Eller jo, den är jättehög, så då är den kanske en höjdare iaf
Tycker den ser ut som en Model X bakifrån. Vilket kanske inte är så konstigt. Svårt att göra något annat om man ska få en mera praktisk bil och behålla den klassiska Tesla formen.
Och bättre med lite Nicki Minaj former än
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Bak är den ingen höjdare. Eller jo, den är jättehög, så då är den kanske en höjdare iaf
Tycker den ser ut som en Model X bakifrån. Vilket kanske inte är så konstigt. Svårt att göra något annat om man ska få en mera praktisk bil och behålla den klassiska Tesla formen.
Och bättre med lite Nicki Minaj former än
Vetifan, två olika varianter av ful, på Toyotan har dom försökt för mycket, på Model Y verkar dom inte ha försökt alls.
Skulle personligen hellre offra några mil i räckvidd om det är luftmotstånd det handlar om.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Vetifan, två olika varianter av ful, på Toyotan har dom försökt för mycket, på Model Y verkar dom inte ha försökt alls.
Skulle personligen hellre offra några mil i räckvidd om det är luftmotstånd det handlar om.
Om du tycker Toyota C-HR är mindre ful än Model Y blir jag mörkrädd.
Vad tusan har hänt med den egentligen. Fördelen är att om den blir krockskadad gör det inte så mycket för den ser redan krockskadad ut från början.
Vetifan, två olika varianter av ful, på Toyotan har dom försökt för mycket, på Model Y verkar dom inte ha försökt alls.
Skulle personligen hellre offra några mil i räckvidd om det är luftmotstånd det handlar om.
Om du tycker Toyota C-HR är mindre ful än Model Y blir jag mörkrädd.
Vad tusan har hänt med den egentligen. Fördelen är att om den blir krockskadad gör det inte så mycket för den ser redan krockskadad ut från början.
Två olika sorters ful, svårt att säga att den ena är fulare än den andra. Som sagt, Toyota har överdesignat, Tesla har inte designat alls. Många tillverkare som har svårt att designa bra bakdelar, tittar man på den klassiska 3/4-vinkeln bakifrån så är det tydligt att det är svårt.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Oj vilken skillnad bakifrån! Trodde inte det skulle vara så stor skillnad faktiskt. Kommer vara sugen på byte när den dyker upp. Hoppas det går att få ett bra värde på nuvarande
Ja! Det är så ett fäste för dragkrok ska se ut; inte som på X och 3 som sitter undertill.
Detta är den amerikanska varianten med fyrkantsrör så räkna med samma krok på Model Y som för X och 3.
Min förhoppning är att de ger oss ordentliga dragvikten med Model Y eftersom den är designad för det från start, det är ju en SUV vet ni.