Någon som beställt

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

fdbrandis
Inlägg: 4
Blev medlem: 18 apr 2014 08:44

Någon som beställt

Inlägg av fdbrandis »

Hej alla!
Är det någon som har beställt en modell X eller hört om någon har gjort det?
Själv har en person här i Halland sagt att X:en är beställd och betalt handpenningen.
Längtar att få se den live, ska till Orlando i sommar och nu är mitt mål att få se en tesla.

/D
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Någon som beställt

Inlägg av Kalle »

jag pratade med en nisse i zyrich som hadde canselerat sin model S bestelning och gjort en X bestelning i stellet.
Användarvisningsbild
z balata
Teslaägare
Inlägg: 335
Blev medlem: 05 mar 2014 19:57
Ort: Stockholm

Re: Någon som beställt

Inlägg av z balata »

Med tanke på det enormt plågsamma att vänta 5 mån på en S så verkar det vara ett onödigt självplågeri att beställa en X nu. Det kan ju ta 2 år innan man får den. Dessutom gillar jag S bättre än X, det enda bra med X är att den får 4-hjulsdrift, men det kommer ju då också S att få. Tycker inte det verkar så smart att beställa en X så här tidigt. Lev nu! 8-)
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Någon som beställt

Inlägg av Kalle »

håller helt med, trist för han att vänta så länge
fdbrandis
Inlägg: 4
Blev medlem: 18 apr 2014 08:44

Re: Någon som beställt

Inlägg av fdbrandis »

Håller med om lång väntan.
Är dock intresserad om den håller det att det ska vara en mellanting mellan suv och familjebil.
Kommer behöva en bil som måste minst 5 vuxna sitta bra men ogillar skarpt de stora familjebilarna.
/D
Mangan
Inlägg: 11
Blev medlem: 19 mar 2014 14:51

Re: Någon som beställt

Inlägg av Mangan »

Bumpar denna tråden lite! Är så jävla nöjd mer vår Model S som hämtades i Täby den 25/6 att jag nu funderar på att lägga en beställning på en Model X signaturs edition.
Någon som vågat beställa ännu?
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Någon som beställt

Inlägg av lator »

Jag känner till en som har bokat och betalat en Model X och ja, han lär få vänta, länge...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Nichen
Inlägg: 36
Blev medlem: 12 jun 2014 22:17
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Någon som beställt

Inlägg av Nichen »

Själv så är jag inställd på att köpa en Gen III Tesla. Undrar hur många års väntan jag har.....
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Någon som beställt

Inlägg av Kalle »

Jag siktar ochså på gen III, ekonomin tillåter tyvärr inte en model s :(
Mangan
Inlägg: 11
Blev medlem: 19 mar 2014 14:51

Re: Någon som beställt

Inlägg av Mangan »

Sådär då var en Model X reserverad. Fick reservationssekvensnr 2199!
Gött e det!
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7401
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Någon som beställt

Inlägg av TiborBlomhall »

Grattis! De måste köra egen reservationsserie för Europa - det ryktas om att det är över 15 000 Model X redan beställda. :shock:
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Någon som beställt

Inlägg av Herr X »

Har reservationsnummer 995 eller nåt sånt. Längtar som ett litet barn till nästa sommar.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
henhob
Inlägg: 34
Blev medlem: 03 jul 2014 10:34

Re: Någon som beställt

Inlägg av henhob »

Har beställt (april)en Model X Signature, med sekvensnummer 350 hoppas att få den levererad
aug 2015.
Användarvisningsbild
Dan
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 08 mar 2014 20:52
Ort: Bunkeflostrand

Re: Någon som beställt

Inlägg av Dan »

henhob skrev:
Har beställt (april)en Model X Signature, med sekvensnummer 350 hoppas att få den levererad
aug 2015.
Fick du betala 263K SEK i reservationsavgift? Har inte förstått varför reservationsavgiften för SIgnature modellen är så extremt mycket högre än för den vanliga Model X (på 33K SEK).
henhob
Inlägg: 34
Blev medlem: 03 jul 2014 10:34

Re: Någon som beställt

Inlägg av henhob »

Ja , en förskottsbetalning om 263 000 och sedan får man ett antal tillval, färg , klädsel och lite annat som ej kommer på vanliga x .
Användarvisningsbild
McAber
Teslaägare
Inlägg: 47
Blev medlem: 05 maj 2014 10:31
Ort: Göteborg

Re: Någon som beställt

Inlägg av McAber »

Jag har en signatur på order med sekvensnummer 338.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Någon som beställt

Inlägg av hybris »

Signature handlar i stort sett bara om att vara först. Tycker det var ganska kassa alternativ till model S tex... Dessutom hade första generationen massor av barnsjukdomar. De har fixat det via service men hört från SC att första halvårets bilar var mycket meck med...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Någon som beställt

Inlägg av hybris »

jag har kört två generationer av BMW X5 som anses en av världens bästa SUV. jag ser för egen del noll anledning att köpa model X. dels kommer den garanterat bli dyrare än model S och den är inte lika snygg. den kommer inte heller vara lika snabb. AWD klarar jag mig utan och dragkrok använder jag extremt sällan. Så den enda anledningen är 7 sitsig när barnen växt ur 5+2... Dvs jag skulle aldrig vänta på en X. personliga referenser och alla har olika behov. :-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Inlägg: 971
Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
Referralkod: ts.la/jesper1523

Re: Någon som beställt

Inlägg av Segelflygaren »

hybris skrev:
jag har kört två generationer av BMW X5 som anses en av världens bästa SUV. jag ser för egen del noll anledning att köpa model X. dels kommer den garanterat bli dyrare än model S och den är inte lika snygg. den kommer inte heller vara lika snabb. AWD klarar jag mig utan och dragkrok använder jag extremt sällan. Så den enda anledningen är 7 sitsig när barnen växt ur 5+2... Dvs jag skulle aldrig vänta på en X. personliga referenser och alla har olika behov. :-)
Nog hade åtminstone P och P+ varianten mått bra av AWD, det spinner väldigt lätt loss vid kraftigt gaspådrag även på torr asfalt. Och Hybris, erkänn att du hade valt till AWD om det funnits som tillval...
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Någon som beställt

Inlägg av Svenssons »

.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Någon som beställt

Inlägg av Svenssons »

.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Någon som beställt

Inlägg av Svenssons »

.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
z balata
Teslaägare
Inlägg: 335
Blev medlem: 05 mar 2014 19:57
Ort: Stockholm

Re: Någon som beställt

Inlägg av z balata »

Om man får vänta så länge, finns ju risken att man köper grisen i säcken. Mycket kan hinna hända innan man får bilen.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Någon som beställt

Inlägg av Svenssons »

.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Fredriksv
Teslaägare
Inlägg: 342
Blev medlem: 10 okt 2014 18:04
Ort: Sigtuna

Re: Någon som beställt

Inlägg av Fredriksv »

Hej!
Ny här på forumet, och grymt sugen på en Tesla Model X. Någon som hört någonting nytt om hur utvecklingen går? Antar att de är på banan med själva bottenplattan med tanke på D. Verkar rimligt att tro X och S D kommer dela bottenplatta framöver också. Så då kvarstår det, hur går det med falkon-dörrarna, och hur verkar det bli med backspeglarna?

/Fredrik
Skriv svar