Mellan Örebro och Oslo har du Fortums två 150kW laddare i Kristinehamn. Och de är nog inte de sista två av sitt slag som har satts upp i Sverige. Det är alltså inte bara Ionity man behöver förlita sig på framöver.DvD skrev:Det jag gillar med Tesla, som jag är lite orolig för gällande Audi:n, är just tillgången till SuC. Vi gör en hel del längre resor, senast Oslo, och behöver därför veta att det inte ska vara ett problem att ladda bilen snabbt och enkelt på vägen.
Jag som ni hör är jag väldigt kluven.
Jag tror att det är överdrivet att säga att bara en Tesla fungerar för långfärd i nuläget. Visserligen tar det längre tid att ladda vid en 50kW-laddare, och visst är de ofta ensamma där de står. Men samtidigt står de mycket tätare än Supercharger stationerna. Det går inte att förneka att man är troligen snabbare med en Tesla, men hur mycket snabbare beror väldigt mycket på omständigheterna. Att ladda 50kW (20-25 mil) i en e-tron tar vid en vanlig 50kW-snabbladdare en timme. För en Tesla med 75-batteri tar det kanske 45 minuter att ladda samma mängd energi vid en Supercharger. Det är alltså inte så vansinnigt mycket snabbare. Men det summeras naturligtvis ju oftare man laddar.
För mig väger dragkroken väldigt väldigt mycket. Att byta till en X finns inte på tapeten.