josve skrev:Intressant, jag har en bil från 2014 där jag börjat få något märkligt ljud där jag upplever att det kom från framrutan vid ratten. Det ”knarrar” på något obestämt bart sätt. Hade fått för mig att det var något som ligger och skaver men svårt att lokalisera det. Hörs bara när jag kör bilen inte om jag står still.
Några kreativa idéer från någon som upplevt samma sak?
Min kan också låta från nånstans bakom lilla skärmen eller vid vindrutan. Telsa har haft isär den en gång och konstaterat att det var en skumbit som var lös och orsakade ljudet. Därefter var det bättre, men inte borta. Sen var det plötsligt mycket sämre igen, nästan så att jag funderade på att slå sönder skiten men en slägga eller nåt, men nu har jag inte hört det på ett tag. Jag antar att det som låter har kilats fast på nåt sätt. Eller så har det självläkt.
Jag har även märkt att luftutblåsen kan låta. Jag trodde alltid att det var förardörren, och det kan det iofs ändå vara, men nu har jag märkt att det kan komma ett rasselljud från luftutblåset till vänster. Jag trycke till den där fejk-kromade pluppen som man riktar luftflödet med och då blev det tyst.
Oljud i bilen är det värsta som finns. Ibland låter det från nånstans men sen visar det sig att det kommer från nån helt annanstans.
Häromdagen började det rassla i e-Golfen. Högt som fanken. Svårt att lokalisera. Hundens sittposition och rasslet verkade ha nåt samband, men inte alltid. Jag blev vansinnig, det räcker ju med en skrammelbil. Sambon fick köra och jag kröp omkring i bilen. Det visade sig att det var varningstriangeln som sitter bakom ett lock i bagageluckan där hunden sitter. Jag plockade fram det, tittade på det, stoppade tillbaka det, och så var det tyst.