Hej!
Tänkte täcka pianolacken med en film för att inte ha något som konstant får fingeravtryck eller repor. Tidigare har jag funderat på de mallar man kan köpa och applicera själv men efter att ha sett denna video blev jag sugen på att låta någon professionell applicera en film:
Dels för att jag tror att slutresultatet blir snyggare och sitter bättre, men även för att jag hellre låter någon annan göra jobbet än att riskera sabba mallen.
Fråga: Vet ni något företag som gör detta? De kanske även kör med 3M film wrap? Verkar hålla bra standard.
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Jag har en liten skärmasikin
Enklast vore att få tag på måtten eller en vektoriserad fil med dem, så kan vi nog göra det billigt. Själva vinylen är nästan gratis
Jag är är ute efter 3M Di-Noc Carbon fiber vinyl, för center konsolen och att täcka den fula träbiten.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Varför använda mallar? Bättre att bara lägga på en lite för stor bit och skära med en fin kniv. Inga problem alls, det har jag gjort både på bil, mobil och annat. Film kan man beställa på nätet billigt.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Varför använda mallar? Bättre att bara lägga på en lite för stor bit och skära med en fin kniv. Inga problem alls, det har jag gjort både på bil, mobil och annat. Film kan man beställa på nätet billigt.
Detta var ju exakt min fråga. Men saknar konkreta tips
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Är det bara jag som är skeptisk till "kolfiber"-wrap? Känns lite B:igt att ha en film med låtsas-kolfiber i en så fin bil. Då kan man ju likagärna ha låtsas-tegelsten eller något annat material.
Jag håller med om att det blanka kommer att bli en mardröm när det gäller fingeravtryck, men då hade jag nog wrapat med något enfärgat.
2023 Model Y LR Quicksilver 2021 Model 3 LR Midnight 2019 Model 3 LR Svart
Är det bara jag som är skeptisk till "kolfiber"-wrap? Känns lite B:igt att ha en film med låtsas-kolfiber i en så fin bil. Då kan man ju likagärna ha låtsas-tegelsten eller något annat material.
Jag håller med om att det blanka kommer att bli en mardröm när det gäller fingeravtryck, men då hade jag nog wrapat med något enfärgat.
Men den är nog extremt svårt att forma vid t.ex. mugghållarna.
Jo, det hade varit okej med riktig kolfiber om själva panelen varit gjord av det. Annars tillför man ju bara något i onödan. Kolfiber är till för att vara lätt och starkt när man har det i bilar.
2023 Model Y LR Quicksilver 2021 Model 3 LR Midnight 2019 Model 3 LR Svart
Jag gjorde det utan mall. Skulle klassa det som väldigt lätt framtill på konsolen och för skjutluckan. Bakre delen av konsolen svårare. Där måste man töja filmen pga vinklar.
Köpte färdigutskurna från Abstract Ocean. Väldigt nöjd med påde passform och utseende.
Köpte även till träpanelen, men efter att ha fått bilen, så gjorde jag en kovändning, den är rätt snygg som den är faktiskt. Livar upp den annars helt svarta interiören.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Nu är även min Abstract Ocean installerad. Jag lyckades förstöra den övre delen som sitter på mittkonsollen, men AO skickade en ny, utan kostnad. Rekommenderas.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Hämtade ut min bil igår och drog på folie på mittkonsolen idag då jag insåg som så många på forumet påtalat att den svarta mittkonsolen snabbt kommer att bli repig.
Köpte folien på rulle på biltema. Kostade inte många kronor och var enkelt att applicera.
Hämtade ut min bil igår och drog på folie på mittkonsolen idag då jag insåg som så många på forumet påtalat att den svarta mittkonsolen snabbt kommer att bli repig.
Köpte folien på rulle på biltema. Kostade inte många kronor och var enkelt att applicera.
Snyggt!
Hur applicerade man den? Artikelnummer på biltema?
Snyggt!
Hur applicerade man den? Artikelnummer på biltema?
Art. 33-592
Applicera med såpvatten och plastskrapa och skär till på plats. Varmluftpistol kan va bra för detaljer och veck.