Nu släpper det!

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1873
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nu släpper det!

Inlägg av bjelkeman »

ippodrome skrev:
YEEES!! Nu fick jag äntligen det där efterlängtade sms’et!
Beräknad lev 21-30/3!

Nu är det iaf i rullning! Bild
Fick också det SMSet, med samma datum. Som en som hade tidig reservationsplats på MoS (nr 26), och har en Tesla redan så kan jag säga att jag inte bryr mig att vi är sist i den här första batchen. (Vi skulle ju få först.) Eftersom den faktiskt kommer och Tesla inte är bankwupt. ;)
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1583
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Nu släpper det!

Inlägg av pefreli »

PatrikS skrev:
Nej det var en blå LR med vit klädsel och 19" enligt personalen den enda hittills :)
Så jag kanske tog en vinnande kombination :P

Det var en sedvanlig genomgång och visning, en list som satt lite lågt för en dörr, de noterade det.

Men bilen, ... Helt underbart, fyf*n!

Äntligen är väntan över
Grattis!! :P

Hur känns den vita inredningen?
Hur är den vita instrumentbrädan?

Kvällskörning med vit klädsel?
Jag upplevde den svarta inredningen som lite steril i kvällskörning då det är lite dåligt med mysbelysning... :o
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Användarvisningsbild
ippodrome
Teslaägare
Inlägg: 197
Blev medlem: 01 apr 2016 18:37
Ort: Stockholm

Re: Nu släpper det!

Inlägg av ippodrome »

Martey skrev:
ippodrome skrev:
YEEES!! Nu fick jag äntligen det där efterlängtade sms’et!
Beräknad lev 21-30/3!

Nu är det iaf i rullning! Bild
Vad har du för konfiguration? :)
Jag har en svart LR, svart inredning och numera sen torsdags med AP.

Stått i kö sen dag 1 och beställde 15/12 efter lite velande. Bild
Användarvisningsbild
ippodrome
Teslaägare
Inlägg: 197
Blev medlem: 01 apr 2016 18:37
Ort: Stockholm

Re: Nu släpper det!

Inlägg av ippodrome »

bjelkeman skrev:
ippodrome skrev:
YEEES!! Nu fick jag äntligen det där efterlängtade sms’et!
Beräknad lev 21-30/3!

Nu är det iaf i rullning! Bild
Fick också det SMSet, med samma datum. Som en som hade tidig reservationsplats på MoS (nr 26), och har en Tesla redan så kan jag säga att jag inte bryr mig att vi är sist i den här första batchen. (Vi skulle ju få först.) Eftersom den faktiskt kommer och Tesla inte är bankwupt. ;)
Jag var på MoS ungf 19.30 31/3, åkte dit direkt efter jobbet. Det var iaf ingen kö! Bild
PatrikS
Inlägg: 112
Blev medlem: 06 dec 2018 18:30

Re: Nu släpper det!

Inlägg av PatrikS »

pefreli skrev:
PatrikS skrev:
Nej det var en blå LR med vit klädsel och 19" enligt personalen den enda hittills :)
Så jag kanske tog en vinnande kombination :P

Det var en sedvanlig genomgång och visning, en list som satt lite lågt för en dörr, de noterade det.

Men bilen, ... Helt underbart, fyf*n!

Äntligen är väntan över
Grattis!! :P

Hur känns den vita inredningen?
Hur är den vita instrumentbrädan?

Kvällskörning med vit klädsel?
Jag upplevde den svarta inredningen som lite steril i kvällskörning då det är lite dåligt med mysbelysning... :o
Känns riktigt grymt på alla sätt, jag har aldrig haft vit läder tidigare så svårt att säga men när man vänder sig om i bilen ser det nästan overkligt ut.
Den vita instrumentbrädan har hittills inte stört mig det minsta vid körning på dag eller kväll.

Kvällskörning med vit klädsel är nice, man tänker inte på den förrän man åker in under någon form av ljus och då blir den en aha-upplevelse igen.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Nu släpper det!

Inlägg av TiborBlomhall »

Inget SMS, inget VIN, ingen faktura, ingen förberedelse inför leverans, ingen fungerande Tesla-konto sida.
Tesla-konto borken.png
Undrar om jag ens får nåt bil i år.

Nu ska Tesla sköta hela försäljningen online.

Stabilt. Stabilt som fan.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1873
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nu släpper det!

Inlägg av bjelkeman »

Tråkigt. Hoppas de blir bättre.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Jonas83
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 08 feb 2019 23:18

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Jonas83 »

Någonting är ju seriöst fel med din beställning Tibor. Ser ju inte just ut med den statusen. Men jag håller tummarna för att det snart rasslar till med leverans för dig!
Svart XP100DL Vit inredning - Beställd
MODEL ≡ - Avbokad
Pellej
Inlägg: 5
Blev medlem: 16 jan 2019 13:21

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Pellej »

Jag har fått regnummer, men ingen leverans :lol:
Helt bakvänt jämfört med vissa andra känns det som.
Model 3 - LR - AWD - Midnight Silver - bokad 18/4-16
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Nu släpper det!

Inlägg av themax »

TiborBlomhall skrev:
Inget SMS, inget VIN, ingen faktura, ingen förberedelse inför leverans, ingen fungerande Tesla-konto sida.
Tesla-konto borken.png
Undrar om jag ens får nåt bil i år.

Nu ska Tesla sköta hela försäljningen online.

Stabilt. Stabilt som fan.
Har VIN, registreringsnummer, handpenningsfaktura ska skickas. Haft så länge. Enligt slutfakturan har jag leverans idag.

Jo. Stabilt sa Bull...
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
PatrikS
Inlägg: 112
Blev medlem: 06 dec 2018 18:30

Re: Nu släpper det!

Inlägg av PatrikS »

TiborBlomhall skrev:
Inget SMS, inget VIN, ingen faktura, ingen förberedelse inför leverans, ingen fungerande Tesla-konto sida.
Tesla-konto borken.png
Undrar om jag ens får nåt bil i år.

Nu ska Tesla sköta hela försäljningen online.

Stabilt. Stabilt som fan.
Har du försökt ringa Tesla och fråga hur det ser ut på deras sida?
Efter ett besök och ett telefonsamtal så gick allt betydligt smidigare, mer info på sidan och bättre statusuppdatering.
Jag skulle inte tro, och hoppas inte att det är så men allt gick dessutom väldigt fort efter det också.
Användarvisningsbild
dbar
Teslaägare
Inlägg: 300
Blev medlem: 12 sep 2018 13:42

Re: Nu släpper det!

Inlägg av dbar »

TiborBlomhall skrev:
Inget SMS, inget VIN, ingen faktura, ingen förberedelse inför leverans, ingen fungerande Tesla-konto sida.
Tesla-konto borken.png
Undrar om jag ens får nåt bil i år.

Nu ska Tesla sköta hela försäljningen online.

Stabilt. Stabilt som fan.
Same, same, same. Men nästan en fungerande sida. Dom har "förberett min faktura" i drygt två veckor nu. Börjar orolig för hur stor den kommer bli.
Är faktiskt duktig less på oinformerad väntan. Börjar tapp lusten
Model 3 LR +FSD+AccBoost, Pearl White, svart premiumklädsel, 18" Aero-fälgar
Model Y LR +FSD, Grå med matt PPF, svart premiumklädsel, 21" custom made fälgar
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Nu släpper det!

Inlägg av themax »

PatrikS skrev:
TiborBlomhall skrev:
Inget SMS, inget VIN, ingen faktura, ingen förberedelse inför leverans, ingen fungerande Tesla-konto sida.
Tesla-konto borken.png
Undrar om jag ens får nåt bil i år.

Nu ska Tesla sköta hela försäljningen online.

Stabilt. Stabilt som fan.
Har du försökt ringa Tesla och fråga hur det ser ut på deras sida?
Efter ett besök och ett telefonsamtal så gick allt betydligt smidigare, mer info på sidan och bättre statusuppdatering.
Jag skulle inte tro, och hoppas inte att det är så men allt gick dessutom väldigt fort efter det också.
Jodå. Ringde förra veckan. Kom fram på en signal. De skulle ”påskynda min handpenningsfaktura” eftersom allt såg bra ut för dem.

Sen sänkte Elon priserna ...
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 596
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Sofie »

TiborBlomhall skrev:
Inget SMS, inget VIN, ingen faktura, ingen förberedelse inför leverans, ingen fungerande Tesla-konto sida.
Tesla-konto borken.png
Undrar om jag ens får nåt bil i år.

Nu ska Tesla sköta hela försäljningen online.

Stabilt. Stabilt som fan.
Det är bara att sitta lugnt i båten, det var lika illa för 5 år sedan. Men när du väl får bilen och sitter där bakom ratten, är allt glömt och förlåtet.
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Martey »

TiborBlomhall skrev:
Inget SMS, inget VIN, ingen faktura, ingen förberedelse inför leverans, ingen fungerande Tesla-konto sida.
Tesla-konto borken.png
Undrar om jag ens får nåt bil i år.

Nu ska Tesla sköta hela försäljningen online.

Stabilt. Stabilt som fan.
Mitt konto såg lika trasigt ut förra veckan, sen ringde jag och förklarade. De loggade in som mig på mitt konto och konstaterade samma sak. Sen fixade de felet direkt i luren och sen var jag tillbaka på "Betala"-steget.
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
akeller
Teslaägare
Inlägg: 321
Blev medlem: 28 feb 2016 08:22
Ort: Hörby

Re: Nu släpper det!

Inlägg av akeller »

Har inplanerad leverans i morgon och har inte fått någon faktura på min "Första förhöjda hyra" trots att jag både ringt och mailat dem. Antar att man inte kan få sin bil utan att ha betalt den?
Model x performance Raven 2019
Model 3 LR svart med vit inredning
Användarvisningsbild
StoffeT
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 23 jan 2019 16:47

Re: Nu släpper det!

Inlägg av StoffeT »

TiborBlomhall skrev:
Inget SMS, inget VIN, ingen faktura, ingen förberedelse inför leverans, ingen fungerande Tesla-konto sida.
Tesla-konto borken.png
Undrar om jag ens får nåt bil i år.

Nu ska Tesla sköta hela försäljningen online.

Stabilt. Stabilt som fan.
Jag vara insamma situation för en vecka sedan. Inget VIN i sikte så långt ögat kunde nå, ringde Tesla och dom var osäkra på om bilen ens var tillverkad. Eftersom jag reserverade 31/3-16 erkände dom att något måste gått fel så dom satte upp mig på en lista med reservationer som skulle granskas manuellt. Vet inte om dom ringde Elon in person som flög hit bilen i sitt privatjet, för i fredags fans det helt plötsligt ett VIN och bilen var i Zeebruge. Det ska poengteras att på dessa 3 dagar hade ingen ny båt anlänt till Europa. Så din bil är säkert mycket närmre än du tror! Ring dom, kräv att få svar det gjorde jag!
Användarvisningsbild
Ante74
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 20 nov 2018 08:59
Ort: Skellefteå

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Ante74 »

akeller skrev:
Har inplanerad leverans i morgon och har inte fått någon faktura på min "Första förhöjda hyra" trots att jag både ringt och mailat dem. Antar att man inte kan få sin bil utan att ha betalt den?
Jag fick ett mail igår om första förhöjd hyra som skulle betalas 4 dagar innan leverans.
Jag har också leverans imorgon, jag har betalt nu och skickat inbetalningbevis via pdf som det står i mailet.
Det är ett svenskt bankgiro så dom har pengarna i eftermiddag och syns på BGC imorgon bitti.
Som jag förstår det så nöjer dom sig med ett betalningsbevis via pdf.
Vinterhjulen skall betalas med kort på plats stod det.
2019 Model 3 Performance FSD, Svart
2021 Model 3 Performance FSD, Midnight Silver Metallic
2024 BMW i4 M50
Användarvisningsbild
akeller
Teslaägare
Inlägg: 321
Blev medlem: 28 feb 2016 08:22
Ort: Hörby

Re: Nu släpper det!

Inlägg av akeller »

Det svaret minskar inte min ångest på något sätt
Model x performance Raven 2019
Model 3 LR svart med vit inredning
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 29 jan 2019 11:01
Ort: Täby

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Melkin »

Ni som hämtat/ska hämta ut era 3:or, har ni fått mail med formulär om val av vinterdäck? Jag valde ju vinterdäck vid beställning, men om jag inte får leverans förrän i april kanske det vore smidigare att skippa dem (så man slipper betala för däckhotell en säsong). Frågan är då om de helt enkelt tar bort vinterdäcken från ordern om jag inte bekräftar i formuläret att jag vill ha dem... Varför annars fråga igen. Vad tror ni?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 09 dec 2018 19:27
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: Nu släpper det!

Inlägg av UrbanL »

Melkin skrev:
Ni som hämtat/ska hämta ut era 3:or, har ni fått mail med formulär om val av vinterdäck? Jag valde ju vinterdäck vid beställning, men om jag inte får leverans förrän i april kanske det vore smidigare att skippa dem (så man slipper betala för däckhotell en säsong). Frågan är då om de helt enkelt tar bort dessa från ordern om jag inte fyller i formuläret... Vad tror ni?
Nix, har inte fått något formulär om det. Jag valde i och för sig att ta däcken på en separat faktura (som jag väl får vid leverans), det jag fick till mig var att däckhotell ingick fram till nästa byte, (men det blir ju rätt så snart :-) ) Och jag tror nog att jag plockar med mig däcken hem till garaget när det blir dags.

Det är om du väljer att få bilen levererad med sommardäck på, så får du "gratis" hotell fram till nästa byte. Men vinterväglag verkar ju kunna komma när man minst anar det.
Användarvisningsbild
Perry
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 09 okt 2014 15:20
Ort: Helsingborg

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Perry »

Nu verkar åtminstone bilen vara registrerad. Dock försvann ju VIN-numret från min profil förra veckan så jag får väl se om det fortfarande är min bil.
Användarvisningsbild
Ante74
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 20 nov 2018 08:59
Ort: Skellefteå

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Ante74 »

UrbanL skrev:
Melkin skrev:
Ni som hämtat/ska hämta ut era 3:or, har ni fått mail med formulär om val av vinterdäck? Jag valde ju vinterdäck vid beställning, men om jag inte får leverans förrän i april kanske det vore smidigare att skippa dem (så man slipper betala för däckhotell en säsong). Frågan är då om de helt enkelt tar bort dessa från ordern om jag inte fyller i formuläret... Vad tror ni?
Nix, har inte fått något formulär om det. Jag valde i och för sig att ta däcken på en separat faktura (som jag väl får vid leverans), det jag fick till mig var att däckhotell ingick fram till nästa byte, (men det blir ju rätt så snart :-) ) Och jag tror nog att jag plockar med mig däcken hem till garaget när det blir dags.

Det är om du väljer att få bilen levererad med sommardäck på, så får du "gratis" hotell fram till nästa byte. Men vinterväglag verkar ju kunna komma när man minst anar det.
Du ska betala vinterdäcken med kort vid leveranstillfället stod det i mitt mail.
2019 Model 3 Performance FSD, Svart
2021 Model 3 Performance FSD, Midnight Silver Metallic
2024 BMW i4 M50
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Crappy »

Sofie skrev:

Det är bara att sitta lugnt i båten, det var lika illa för 5 år sedan. Men när du väl får bilen och sitter där bakom ratten, är allt glömt och förlåtet.
Tyvärr gör det faktiskt inte det ett enda skit bättre. Snarare tvärt om.
På fem har organisationen i vilket fall som helst inte blivit bättre. Snarare kanske tvärt om
Stabilt som sagt.

Med vänlig hälsning,
Duktig less
Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 09 dec 2018 19:27
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: Nu släpper det!

Inlägg av UrbanL »

Ante74 skrev:
Du ska betala vinterdäcken med kort vid leveranstillfället stod det i mitt mail.
Jepp, jag antog också att det är fallet. Och det är ju inga problem i sammanhanget. Men det är lite underligt att däcken inte har fått någon faktura för dem på MyTesla, jag har 3 credit notes och två handpenningsfakturor, ett beställningsavtal och en slutfaktura så de har ju inget emot att skapa dokument :-) Och i en vända låg däcken med i designdetaljer...

Men de har inte fallit bort från Teslas interna system när jag pratade med dem sist. Och om än så vore ska det nog gå att fixa en sådan detalj vi leverans utan problem.
Vad som borde få en riktig ordentlig genomgång är Teslas kommunikationsrutiner och MyTesla :-)
Skriv svar