Leveransupplevelse Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MrStarhouse
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 15 apr 2016 16:23
Ort: Örebro

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av MrStarhouse »

Nu har jag fått ”preliminär” lev tid 15/3 kl 16 i Trosta.
Frågan är hur preliminär en sån är. Måste åka tåg, undrar när man vågar boka biljett? Eller om man bör ta ombokningsbar biljett.
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Liibo »

MrStarhouse skrev:
Nu har jag fått ”preliminär” lev tid 15/3 kl 16 i Trosta.
Frågan är hur preliminär en sån är. Måste åka tåg, undrar när man vågar boka biljett? Eller om man bör ta ombokningsbar biljett.
Jävlar då fick du exakt samma tid som mig :)

Fick du den idag som mig?
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av TiborBlomhall »

MrStarhouse skrev:
Nu har jag fått ”preliminär” lev tid 15/3 kl 16 i Trosta.
Frågan är hur preliminär en sån är. Måste åka tåg, undrar när man vågar boka biljett? Eller om man bör ta ombokningsbar biljett.
Ett gott råd: ta ombokningsbar biljett.
Användarvisningsbild
Anekdot
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 08 mar 2019 11:10
Ort: Stockholm

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Anekdot »

taliz skrev:
Anekdot skrev:
Hämtade ut vår M3 LR Vit 19” igår.
Pics! Vit och 19" är precis vad jag siktar på, verkar inte så vanlig!
7BC5A1CA-DAFD-4E59-8D92-E5C9CCC45B21.jpeg
Det var faktiskt märkbart få vita model 3 på parkeringen. Kändes bra :]
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1873
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av bjelkeman »

Såg en röd på förmiddagen och en vit nu, båda vid Ödeshög laddandes.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
MEL
Teslaägare
Inlägg: 215
Blev medlem: 12 mar 2014 23:01

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av MEL »

Anekdot skrev:
Första inlägget på forumet (som jag dock följt i ca 3år) efter man blivit ny glad förstagångs elbil/Tesla-ägare :D

Hämtade ut vår M3 LR Vit 19” igår.
Leveransupplevelsen har dock mycket kvar att önska, det kändes mer som att de bara ville gå igenom de mest grundläggande och sedan bli av med en så fort som möjligt. Det var flera på kö i vänthallen så jag förstår kanske varför, men hoppades ändå på att få ”min halvtimme”, vilket blev ca 15-20min. Nåja, lite trist.

Jag påpekade även att ena bakdörren stod ut lite när den var stängd, alltså inte låg jämt med linjen på bilen som på andra sidan. Men hon hävdade att det var inom de godkända ramarna för ”felmarginal” eller nåt liknande. Hon sa att jag kunde ta en bild och skicka till ett service center i Stockholm om jag verkligen störde mig på det. (Hallå det är en helt ny bil, ska den inte vara felfri?)

Allt som allt, inte imponerad av leveranspersonal - men väldigt imponerad av bilen! Superskön och tyst att köra! Vilket j*kla drag också :lol:
Nu gäller det bara att lusläsa alla manualer så man förstår vad det är man köpt :)
Välkommen till forumet! Trist att leveransupplevelsen inte var bättre. Det låter som att den hade en del övrigt att önska. Jag upplevde att en del av de Tesla-anställda på plats var ganska nya på jobbet, men påtalar man något måste det verkligen kännas att det tas på allvar. Samtidigt - kul att du är nöjd med kraften i bilen, lätt beroendeframkallande...
Användarvisningsbild
MEL
Teslaägare
Inlägg: 215
Blev medlem: 12 mar 2014 23:01

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av MEL »

Liibo skrev:
Någon av er som fått era teslor som bytte första tiden ni fick för att hämta den :)?

Fått en tid nästa fredag och har inte vinterdäck på :)
Jag flyttade fram min leverans några dagar p.g.a sportlovet. Vill du flyttta fram leveransen längre finns nog risken att du tappar ditt VIN och kanske får en bil som kommer med en senare båt... Vem vet - det kanske hinner bli vår på riktigt tills nästa fredag!
Användarvisningsbild
MrStarhouse
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 15 apr 2016 16:23
Ort: Örebro

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av MrStarhouse »

TiborBlomhall skrev:
MrStarhouse skrev:
Nu har jag fått ”preliminär” lev tid 15/3 kl 16 i Trosta.
Frågan är hur preliminär en sån är. Måste åka tåg, undrar när man vågar boka biljett? Eller om man bör ta ombokningsbar biljett.
Ett gott råd: ta ombokningsbar biljett.
:D
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14516
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av taliz »

Anekdot skrev:
taliz skrev:
Anekdot skrev:
Hämtade ut vår M3 LR Vit 19” igår.
Pics! Vit och 19" är precis vad jag siktar på, verkar inte så vanlig!
7BC5A1CA-DAFD-4E59-8D92-E5C9CCC45B21.jpeg
Det var faktiskt märkbart få vita model 3 på parkeringen. Kändes bra :]
Grymt snygg!
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare
Inlägg: 1004
Blev medlem: 22 okt 2014 21:35
Ort: Hönö

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av mahulkp »

default skrev:
mahulkp skrev:
default skrev:
TeslaMartin skrev:
default skrev:
Får man tillbaka reservation och bokningspengarna vid leverans?
De är dragna från slutfakturan. Står som 20’ före moms
Var lite otydlig, frågan gäller om man har valt företagsleasing
Ja det ska man få om man säger till om det. Utbetalas efter ca 3 veckor enligt Tesla.
Alltså det jag menade var om de sätter tillbaka det på kortet på själva leveransdagen eller hur det faktiskt går till. Jag förstår att man får tillbaka pengarna :) Det lär visa sig på måndag hur som helst!
Som jag skrev så säger Tesla att det tar ca 3 veckor innan pengarna återbetalas. Du uppger till vilket konto det ska återbetalas när du hämtar bilen. Kolla din slutfaktura som leasingbolaget ska betala så att de 25.000 kr inte är avdragna där. Det var de på min så jag fick be dem korrigera slutfakturan så att leasingbolaget betalar hela bilen.
2 st Model 3 LR AWD
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 23 nov 2018 23:49
Ort: Växjö

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av HenrikM76 »

Anekdot skrev:
taliz skrev:
Anekdot skrev:
Hämtade ut vår M3 LR Vit 19” igår.
Pics! Vit och 19" är precis vad jag siktar på, verkar inte så vanlig!
7BC5A1CA-DAFD-4E59-8D92-E5C9CCC45B21.jpeg
Det var faktiskt märkbart få vita model 3 på parkeringen. Kändes bra :]
Riktigt snygg i vitt, den färgen och de fälgarna är utan tvekan den snyggaste och mest stilrena varianten på M3, och snygg kontrast mot glastaket med vitt.
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
Användarvisningsbild
bolleboll
Teslaägare
Inlägg: 153
Blev medlem: 18 jan 2019 03:42
Ort: Linköping

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av bolleboll »

Liibo skrev:
Någon av er som fått era teslor som bytte första tiden ni fick för att hämta den :)?

Fått en tid nästa fredag och har inte vinterdäck på :)
Hämtade min svarta LR 18" idag kl 15:00, endast sommardäck.
Jag har haft koll på väderleken och söder om Nyköping har det varit barmark. Sedan skulle det komma några mm nederbörd i fredags och sedan bli 10 grader kallt i märsta på lördagen.
Laddat för spänning helt enklet. Åkte tåg upp och såg att många småvägar hade isfläckar.
Men E4an är hur fin som helst. Det som kom ner på fredagsnatten hade smält till lunchtid i Märsta. Inga som helst problem att köra med somamrdäcken.
Dundrade på och det var bra grepp, men höll koll på temperaturen. Den gled ner till 3 och det kom lite snöblandat så jag sänkte farten en stund, men helt klart inga problem med sommardäck.
Kör omtänksamt bara :-)
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.
Användarvisningsbild
bolleboll
Teslaägare
Inlägg: 153
Blev medlem: 18 jan 2019 03:42
Ort: Linköping

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av bolleboll »

Kan ju skriva några ord om min leverans upplevelse.
Hade tagit tåget till Arlanda och bokade taxi för att åka ut till Trosta Park.
Det var Tesla skyltat inne på Trosta gård men om man har lite adrenalin så kan man bomma dessa och det tog en vända in på gården innan taxin kom rätt.

Det stod många bilar uppradade men det var inte helt sjlävklart vilken byggnad man skulle in i. Det var en stor Tesla flagga vid en byggnad som inte såg att ha några spår i snön, och byggnaden som var leveransbyggnad var grå, och ingen reklam från Tesla var synlig. Jag frågade någon kille som smög runt bilarna var jag skulle gå. Dörren till leveranshuset hade ett glasfönster som det stod Tesla på. Men det gick inte att se från distans.

Alla personer var mycket trevliga men det var ingen "Audi" känsla över entren. Några Tesla affischer och man fick en kaffekopp från en termos storlek större. Lite kalt kanske, men det spelar inte så stor roll. Alla som hämtade var glada och pratsamma så det kändes bra ändå.
När det var min tur gick vi nerför trappen och i trappen berättade DM att han kommer att gå igenom de viktigaste sakerna och sedan skulle jag skriva under leveranskontraket. Redan här poängterades det underförstått att man var tvungen att snabba på lite.
Men mycket trevlig DM och gick igenom en del detaljer.
Sedan kom vi till kopplingen till mobilen.... DM sade att de hade levererat 300 bilar och det hade inte varit något problem för någon annan.... jaha...
Appen man laddar ner har haft en bild föreställande den bil jag beställt och med mitt förnamn. Sedan har det funnit en låda (referrals grejor) och sedan ett kryss i högra övre hörnet. Om jag har tryckt på det krysset så har jag alltid fått frågan om jag vill logga ut, inget annat.
DM sade att så var det innan leverans, med under leveransen så ska man trycka på krysset och få sync med bilen över bluetooth och internet databasen.
Men inte för mig. App rackaren ville bara logga ut.
DM sade att han kunde ingen android så han kunde inte riktigt hjälpa mig. Jag provade att cleara cache, ta bort alla data, forcerad stängning och tom ominstallation av appen. Inget hjälpte. Så fort jag tryckte på krysset vill den logga ut.
DM kallade på en annan kille och hade bad mig göra samma sak som vi redan gjort. Dm ville då gå vidare med visning och tyckte att jag kunde fixa appen hemma.... Njjjjjeeeee tänkte jag, det är mycket möjligt att något gått snett hos Tesla så jag skulle inte lämna byggnaden förrän detta var löst. Den andra killen sade att jag skulle logga in på websidan istället. Där skulle man nämligen få upp en röd ruta som sade att man skulle acceptera leverans.
Jag hade aldrig fått denna ruta och när vi loggade in så stod det fortfarande att Tesla höll på att upprätta slutfaktura och skulle kontakta mig för betalning...
Han pep iväg och kom tillbaka lite senare. De hade pushat ut min registrering igen och när jag loggade in på websidan kom den röda accept knappen upp :-)
Tillbaka till appen så hända samma skit. Tryckte på krysset och appj***eln vill logga ut. Även med ominstallation... DM vill ännu en gång gå vidare och tyckte jag kunde lösa detta hemma...
När man har jobbat med mjukvarufelsökning under mertiden av sitt liv så började hjärnan gå igång.
Det skulle kunna vara så att Tesla appen inte riktigt har alla getter hemma ännu. Den kan ha lagt kvar något skräp i runtime minnet.
Jag clearade cache, tog bort data, avinstallerade och gjorde en microsoft omstart.
Installerade om och vips fungerade allt som det skulle.

Så se till att ni har fått denna röda accept knapp av leverans på websidan, och sktier sig appen i Android, gör som jag gjorde så blir ni gladare.
Appen blir ju ganska viktig eftersom den kommer att bli primary key ( om man nu vill det förstås ) Jag hade Android version 9 på en Sony Xperia XZ2 52.0.A.3.202.

Detta blev lite stressande för DM så han glömde visa Frunken med varningstrianglen, plus att jag inte fick någon information om 14 dagars försäkringen.
Se till att ni får telefonnumret till TryggHansa så ni vet var ni ska ringa om det händer något på väg hem.
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.
Användarvisningsbild
MEL
Teslaägare
Inlägg: 215
Blev medlem: 12 mar 2014 23:01

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av MEL »

Jag fick upp nya bilen i appen först ett par timmar efter leverans. Känns helt nödvändigt att få det att funka då korten inte är direkt smidiga. Kommer dock alltid ha ett kort i plånboken som back-up (och där tar det ju inte så mycket plats). Jag har även noterat att om jag har gamla bilen uppe i appen kan jag inte öppna dörren automatiskt, utan måste då först växla över till M3..
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av themax »

bolleboll skrev:
Kan ju skriva några ord om min leverans upplevelse.
Hade tagit tåget till Arlanda och bokade taxi för att åka ut till Trosta Park.
Det var Tesla skyltat inne på Trosta gård men om man har lite adrenalin så kan man bomma dessa och det tog en vända in på gården innan taxin kom rätt.

Det stod många bilar uppradade men det var inte helt sjlävklart vilken byggnad man skulle in i. Det var en stor Tesla flagga vid en byggnad som inte såg att ha några spår i snön, och byggnaden som var leveransbyggnad var grå, och ingen reklam från Tesla var synlig. Jag frågade någon kille som smög runt bilarna var jag skulle gå. Dörren till leveranshuset hade ett glasfönster som det stod Tesla på. Men det gick inte att se från distans.

Alla personer var mycket trevliga men det var ingen "Audi" känsla över entren. Några Tesla affischer och man fick en kaffekopp från en termos storlek större. Lite kalt kanske, men det spelar inte så stor roll. Alla som hämtade var glada och pratsamma så det kändes bra ändå.
När det var min tur gick vi nerför trappen och i trappen berättade DM att han kommer att gå igenom de viktigaste sakerna och sedan skulle jag skriva under leveranskontraket. Redan här poängterades det underförstått att man var tvungen att snabba på lite.
Men mycket trevlig DM och gick igenom en del detaljer.
Sedan kom vi till kopplingen till mobilen.... DM sade att de hade levererat 300 bilar och det hade inte varit något problem för någon annan.... jaha...
Appen man laddar ner har haft en bild föreställande den bil jag beställt och med mitt förnamn. Sedan har det funnit en låda (referrals grejor) och sedan ett kryss i högra övre hörnet. Om jag har tryckt på det krysset så har jag alltid fått frågan om jag vill logga ut, inget annat.
DM sade att så var det innan leverans, med under leveransen så ska man trycka på krysset och få sync med bilen över bluetooth och internet databasen.
Men inte för mig. App rackaren ville bara logga ut.
DM sade att han kunde ingen android så han kunde inte riktigt hjälpa mig. Jag provade att cleara cache, ta bort alla data, forcerad stängning och tom ominstallation av appen. Inget hjälpte. Så fort jag tryckte på krysset vill den logga ut.
DM kallade på en annan kille och hade bad mig göra samma sak som vi redan gjort. Dm ville då gå vidare med visning och tyckte att jag kunde fixa appen hemma.... Njjjjjeeeee tänkte jag, det är mycket möjligt att något gått snett hos Tesla så jag skulle inte lämna byggnaden förrän detta var löst. Den andra killen sade att jag skulle logga in på websidan istället. Där skulle man nämligen få upp en röd ruta som sade att man skulle acceptera leverans.
Jag hade aldrig fått denna ruta och när vi loggade in så stod det fortfarande att Tesla höll på att upprätta slutfaktura och skulle kontakta mig för betalning...
Han pep iväg och kom tillbaka lite senare. De hade pushat ut min registrering igen och när jag loggade in på websidan kom den röda accept knappen upp :-)
Tillbaka till appen så hända samma skit. Tryckte på krysset och appj***eln vill logga ut. Även med ominstallation... DM vill ännu en gång gå vidare och tyckte jag kunde lösa detta hemma...
När man har jobbat med mjukvarufelsökning under mertiden av sitt liv så började hjärnan gå igång.
Det skulle kunna vara så att Tesla appen inte riktigt har alla getter hemma ännu. Den kan ha lagt kvar något skräp i runtime minnet.
Jag clearade cache, tog bort data, avinstallerade och gjorde en microsoft omstart.
Installerade om och vips fungerade allt som det skulle.

Så se till att ni har fått denna röda accept knapp av leverans på websidan, och sktier sig appen i Android, gör som jag gjorde så blir ni gladare.
Appen blir ju ganska viktig eftersom den kommer att bli primary key ( om man nu vill det förstås ) Jag hade Android version 9 på en Sony Xperia XZ2 52.0.A.3.202.

Detta blev lite stressande för DM så han glömde visa Frunken med varningstrianglen, plus att jag inte fick någon information om 14 dagars försäkringen.
Se till att ni får telefonnumret till TryggHansa så ni vet var ni ska ringa om det händer något på väg hem.
Jag loggade in när jag gick ner för trappan i Trosta och hade konfigurerat det viktigaste innan jag öppnat bildörren. Teslas app på iOS verkar onekligen ha mindre problem än på Android...
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
bolleboll
Teslaägare
Inlägg: 153
Blev medlem: 18 jan 2019 03:42
Ort: Linköping

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av bolleboll »

Efter lite sömn och mera tankegångar så kan det vara så att det som behövdes var någon minut efter att man hade accepterat leveransen via röda knappen.

Så antingen var det problem med:
1. Tesla hade glömt sista leverans konfigen eller Tesla hade gjort sista leverans konfigen men det blivit något galet och Tesla gjorde om konfigen.
2. Jag var antingen tvungen att vänta någon minut innan allt slog igenom i alla system, eller så var det problem med Tesla appen som inte clearade all data vid avinstallation utan krävdes omstart.

MEL, lustigt att behöva vänta ett par timmar på att appen skulle fungera. Hade du Android??
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Liibo »

HenrikM76 skrev:
Anekdot skrev:
taliz skrev:
Anekdot skrev:
Hämtade ut vår M3 LR Vit 19” igår.
Pics! Vit och 19" är precis vad jag siktar på, verkar inte så vanlig!
7BC5A1CA-DAFD-4E59-8D92-E5C9CCC45B21.jpeg
Det var faktiskt märkbart få vita model 3 på parkeringen. Kändes bra :]
Riktigt snygg i vitt, den färgen och de fälgarna är utan tvekan den snyggaste och mest stilrena varianten på M3, och snygg kontrast mot glastaket med vitt.
Vitt är fint absolut. Men i nordiskt klimat är nog svart och grå snyggast.

Har själv en vit idag och den är typ ren 2 min efter tvätt :)
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av anna__ »

Liibo skrev:
HenrikM76 skrev:
Anekdot skrev:
taliz skrev:
Anekdot skrev:
Hämtade ut vår M3 LR Vit 19” igår.
Pics! Vit och 19" är precis vad jag siktar på, verkar inte så vanlig!
7BC5A1CA-DAFD-4E59-8D92-E5C9CCC45B21.jpeg
Det var faktiskt märkbart få vita model 3 på parkeringen. Kändes bra :]
Riktigt snygg i vitt, den färgen och de fälgarna är utan tvekan den snyggaste och mest stilrena varianten på M3, och snygg kontrast mot glastaket med vitt.
Vitt är fint absolut. Men i nordiskt klimat är nog svart och grå snyggast.

Har själv en vit idag och den är typ ren 2 min efter tvätt :)
Svart är nog inte ultimat heller? ;)
Användarvisningsbild
default
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 05 mar 2019 19:25

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av default »

default skrev:
Får man tillbaka reservation och bokningspengarna vid leverans?
Nu kan jag svara på min egen fråga och man fick inte tillbaka de 25k vid leverans. Leveranskillen menade att jag ska få dom av DNB medan jag menade att jag har betalt Tesla 25k och nu har dessutom DNB betalt Tesla hela bilens pris och jag alltså borde få tillbaka 25k av Tesla men det gick inte att få något gehör för. Blir att sätta sig i telefonkö imorgon igen :)

För övrigt är jag mycket nöjd med bilen! En dröm att köra :)

Jo just det. Fick ingen typ-2 kabel och verkar ha samma glipa på batterilisten som redan postats i tråden

Tillägg: Någon som vet hur man får fram dokumenten på konto-sidan efter man fått leverans? De syns inte i högerkolumnen längre
Användarvisningsbild
MEL
Teslaägare
Inlägg: 215
Blev medlem: 12 mar 2014 23:01

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av MEL »

bolleboll skrev:

MEL, lustigt att behöva vänta ett par timmar på att appen skulle fungera. Hade du Android??
Jag har IPhone. Kan ha varit hos Tesla som det släpade för på myTesla låg bilen upplagd med reservationsnummer istället för VIN även om jag haft VIN-nummer på fakturan sen början av februari. Detta ändrades också ett par timmar efter leverans och jag fick VIN istället för RN direkt på inloggningssidan.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av TiborBlomhall »

Fick min Model 3 igår kväll. (ÄNTLIGEN!!!) :D

Efter att ha skrivit på alla "papper" (leveransspecialisten sköter allt från sin egen mobil) gick vi så ner en trappa för att titta på min bil...

Tomt.

Ingen bil.

Dude, where is my car?! :?

Leveransspecialisten förvirrad, ler en sån där "feel the pain Harold" leende.
Hon halar fram mobilen och ringer i panik.

Aha, den står ute vid Superchargern. (Tesla har ställt upp en mobil Supercharger utanför leveranslokalen för att toppa upp bilar som haft för lite kräm i batterierna.)

Phuh, vi går ut och där står hon ju.

Blir leveranskontroll av bilen vid -5 grader. Huttrar. Bilen så där lagom skitig. Inte skitig "per se" men långt ifrån showroom shine. Och inga strålkastarljus, bara trött kvälssol. Kontrollen blir kanske inte lika grundlig som det skulle varit inomhus. Men jag hittar inga direkta fel, förutom karossglipan vid vänster bakhjul mot stötfångaren som är i smalaste laget - men det bjuder vi på, no biggie.

Inuti sitter allt där det ska. Typ2 laddkabel låg i bagageutrymmet, tillsammans med UMC och kåporna till sommarhjulen. Sommarhjulen ligger på däckhotell enligt Tesla (blir kul att få loss dem därifrån - med tanke på Teslas track record på klara besked).

Allt ser bra ut och fungerar bra. Förutom SOS systemet som behöver service enligt displayen. Andra här på forumet har sagt det meddelandet försvinner av sig självt efter nån dag - jag håller tummarna.

Svängde till vänster ut från Trosta Park och tog gamla vägen hem. Kul småslingrig väg att köra - fast inte lika kul om man samtidigt vill pilla lite på displayen.

Mänskliga sinnet är konstigt. Nu har jag bara nåt vagt minne kvar av informationsstrulet innan leverans. Man glömmer liksom bort allt det där bakom ratten ;)

Nu drar jag till Arlanda och parkerar bilen där - ska iväg till USA och titta på Model Y.

:D att åka :cry: att lämna bilen i 5 dagar.

Hoppas bara inte min splitternya Model 3 kommer kännas "meh" efter att ha tittat på Y på torsdag :?
Användarvisningsbild
strejf
Teslaägare
Inlägg: 246
Blev medlem: 03 sep 2016 22:56
Ort: Örnsköldsvik

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av strejf »

TiborBlomhall skrev:
Fick min Model 3 igår kväll. (ÄNTLIGEN!!!) :D
Stort grattis Tibor!
Tesla Investerare
Tesla Model 3 2019
Användarvisningsbild
Grovsnus
Teslaägare
Inlägg: 89
Blev medlem: 14 maj 2018 21:59
Ort: Sandviken

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Grovsnus »

Grattias
Tesla Model P3D röd med vit inredning!
Renault Zoe Intense 41 kWh -18
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Crappy »

Äntligen!
Grattis
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av ippii »

Grattis Tibor!
Ska hämta min bil i Malmö (enligt Tesla-kontot) och i Märsta (enligt FFH-fakturan jag fick igår). Blir till att reda ut innan fredag... :)
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Skriv svar