Leveransupplevelse Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av TeslaTissel »

Johnalm skrev:
ippii skrev:
Även om jag ej provkört någon Tesla tidigare så fick jag bara 6 månaders SuC. :x

Någon som fått 6 + 3?
På mitt konto står det bara free supercharging, hoppas det fortsätter så :twisted:
Ja, jag fick totalt nio månader.
Passar ju bra om det blir utlandsresa och många släktbesök?
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av TeslaTissel »

Bjelke skrev:
Ja hade jag haft möjlighet att göra så så skulle jag gjort det iaf

”Bjelke”! Det gick och jag blev väldigt nöjd!

De hade ställt den längst in med baken vänd mot sydöst. ( bara ett par hundra bilar kvar på området )
Busenkelt hitta min svarta Model 3 Performance då hjulen avslöjar den direkt samt den skarpa bakspoilern

- Passning kaross Check!
- Skador Check!
- Inredning Check!
- Detaljer Check!
- Undersida Check!
- Trösklar Check!
- Spolilern på bakluckan... Uff :( Enda felet!

Blev fundersam och gick in igen, där sade de att den antagligen ligger i bakluckan. Men de kunde inte hjälpa mig kontrollera.
Stötte ihop med en man som tydligen var platschef. Nämnde det för honom och gav honom chessienumret som han gick över med till bilen och kontrollerade det igen. Fick uppfattningen han bockade av något i sin fickdator. Bra så.
Hoppas jag hittar den i bakluckan eller att den är monterad nästa vecka?
Bara att sätta in betalningen. Skönt att den var så fin och felfri!

Spännande.
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av anna__ »

Önskar att man kunde hitta bilarna i Malmö...
Vart dom nu gömt dom :(
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Bjelke »

TeslaTissel skrev:
Bjelke skrev:
Ja hade jag haft möjlighet att göra så så skulle jag gjort det iaf

”Bjelke”! Det gick och jag blev väldigt nöjd!

De hade ställt den längst in med baken vänd mot sydöst. ( bara ett par hundra bilar kvar på området )
Busenkelt hitta min svarta Model 3 Performance då hjulen avslöjar den direkt samt den skarpa bakspoilern

- Passning kaross Check!
- Skador Check!
- Inredning Check!
- Detaljer Check!
- Undersida Check!
- Trösklar Check!
- Spolilern på bakluckan... Uff :( Enda felet!

Blev fundersam och gick in igen, där sade de att den antagligen ligger i bakluckan. Men de kunde inte hjälpa mig kontrollera.
Stötte ihop med en man som tydligen var platschef. Nämnde det för honom och gav honom chessienumret som han gick över med till bilen och kontrollerade det igen. Fick uppfattningen han bockade av något i sin fickdator. Bra så.
Hoppas jag hittar den i bakluckan eller att den är monterad nästa vecka?
Bara att sätta in betalningen. Skönt att den var så fin och felfri!

Spännande.
Bra där :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av TeslaTissel »

Bjelke skrev:
TeslaTissel skrev:
Bjelke skrev:
Ja hade jag haft möjlighet att göra så så skulle jag gjort det iaf

”Bjelke”! Det gick och jag blev väldigt nöjd!

De hade ställt den längst in med baken vänd mot sydöst. ( bara ett par hundra bilar kvar på området )
Busenkelt hitta min svarta Model 3 Performance då hjulen avslöjar den direkt samt den skarpa bakspoilern

- Passning kaross Check!
- Skador Check!
- Inredning Check!
- Detaljer Check!
- Undersida Check!
- Trösklar Check!
- Spolilern på bakluckan... Uff :( Enda felet!

Blev fundersam och gick in igen, där sade de att den antagligen ligger i bakluckan. Men de kunde inte hjälpa mig kontrollera.
Stötte ihop med en man som tydligen var platschef. Nämnde det för honom och gav honom chessienumret som han gick över med till bilen och kontrollerade det igen. Fick uppfattningen han bockade av något i sin fickdator. Bra så.
Hoppas jag hittar den i bakluckan eller att den är monterad nästa vecka?
Bara att sätta in betalningen. Skönt att den var så fin och felfri!

Spännande.
Bra där :)

Tack! Inte mycket folk där, bara en bil hämtades den timme jag var där, tror jag?
Personalen flyttade ett par stycken, det var allt.
Användarvisningsbild
richdub
Teslaägare
Inlägg: 98
Blev medlem: 25 dec 2018 12:05

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av richdub »

Såg du om de flesta bilarna hade regplåtar på sig möjligtvis?
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av TeslaTissel »

richdub skrev:
Såg du om de flesta bilarna hade regplåtar på sig möjligtvis?
Jodå, inte så många, snarare väldigt få.
Kikade på samtliga bilar ev ren nyfikenhet, en del hade transport-nummer och diverse tejper, några med anteckningar gjorda med krita på frontrutan.
De flesta var rentvättade och bara en aning dammiga.

Personalen körde runt ett par bilar, man fick tänka lite annorlunda och passa sig, de HÖRS ju inte!
Användarvisningsbild
MartinH
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 04 aug 2015 21:37
Ort: Tullinge

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av MartinH »

Hämtade min blåa M3 i fredags morse och har haft "ok" leverans. Inte helt perfekt och så har jag aldrig haft en bil i den här prisklassen tidigare (stretchar från 160k...). Tidig reservation i MOS och beställning 5/12 så jag hoppades att bli en av de första. Min är också en av de som förregistrerades innan det tog stopp. I samband med beställningen hade jag ansökt om DNBs-privatlån som beviljades inom några minuter. Tror det var det som gjorde att jag fick ett samtal redan 13/2 om att min bil "var nära nu". Dock hade jag vid den tidpunkten bestämt mig för att ta den som personalbil vilket drog ut på tiden och inte var klart då (arbetsgivaren bytte leverantör i samma veva). När jag meddelade att den skulle finansieras via leasing istället fick jag en känsla av "jaha..." från Teslas sida. Hur som helst, när alla papper var klara och tog det ytterligare ett tag (ca 2 veckor) innan de ringde i måndags kväll och undrade när jag kunde komma, kanske "i morgon eller på onsdag" :!: . Det passade (tyvärr) inte mig så jag bokade in 9.00 i fredags. Kom dit i goood tid ("du är lite tidig, vi har inte satt på kaffet än" :) ). Hittade inga felaktigheter alls på bilen och 70-80% laddning, så bara att köra därifrån. De ställde på bilen samma morgon, så man ska inte vara orolig om det inte är gjort kvällen innan. Har läst en hel del om sms-utskick och mejl, men inte fått något av dessa. Först inget, sedan inget, sedan "kan du komma i morgon?". Så logistik och kommunikation behöver de jobba på... Ett litet smolk i glädjebägaren är att de tappat bort min fria supercharging trots att jag tog upp det vid leveransen och det "säkert fanns med" (utan att kontrollera en extra gång). Blir till att ringa dem. Onödigt både för mig som kunde och onödigt extraarbete åt dem.
Model 3 2019 - LR - AWD - Premium - AP - Deep Blue
V70 Bi-fuel 2005
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1873
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av bjelkeman »

Man undrar ju om de inte blir lite sura om fler kommer och letar efter sina bilar utan att vara inbjudna. Det är ju frestande. :D
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
okaenrique
Inlägg: 80
Blev medlem: 01 feb 2018 13:35
Ort: Stockholm

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av okaenrique »

bjelkeman skrev:
Man undrar ju om de inte blir lite sura om fler kommer och letar efter sina bilar utan att vara inbjudna. Det är ju frestande. :D
jag var där idag bara för hitta plats , min leverans på fredag , Jag vågade inte fråga om min bil :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
default
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 05 mar 2019 19:25

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av default »

Någon som fått sin Type-2 sladd hemskickad ännu? Pratade med Tesla i mitten på förra veckan och de skulle kontakta servicecentret som skulle kontakta mig men icke!
electricfeel
Inlägg: 37
Blev medlem: 20 sep 2017 16:42
Ort: Helsingborg

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av electricfeel »

default skrev:
Någon som fått sin Type-2 sladd hemskickad ännu? Pratade med Tesla i mitten på förra veckan och de skulle kontakta servicecentret som skulle kontakta mig men icke!
Det där med att någon ska kontakta någon för att kontakta dig funkar inte jätte bra när dem har massa att göra nu iom leveranserna, lätt att ditt ärende faller mellan stolarna (tråkigt nog). Ring servicecentret direkt själv så ska du nog se att Type-2 sladden kommer snabbt!
Användarvisningsbild
Paul N
Teslaägare
Inlägg: 145
Blev medlem: 27 aug 2018 13:56

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Paul N »

TeslaTissel skrev:
Bjelke skrev:
Ja hade jag haft möjlighet att göra så så skulle jag gjort det iaf

”Bjelke”! Det gick och jag blev väldigt nöjd!

De hade ställt den längst in med baken vänd mot sydöst. ( bara ett par hundra bilar kvar på området )
Busenkelt hitta min svarta Model 3 Performance då hjulen avslöjar den direkt samt den skarpa bakspoilern

- Passning kaross Check!
- Skador Check!
- Inredning Check!
- Detaljer Check!
- Undersida Check!
- Trösklar Check!
- Spolilern på bakluckan... Uff :( Enda felet!

Blev fundersam och gick in igen, där sade de att den antagligen ligger i bakluckan. Men de kunde inte hjälpa mig kontrollera.
Stötte ihop med en man som tydligen var platschef. Nämnde det för honom och gav honom chessienumret som han gick över med till bilen och kontrollerade det igen. Fick uppfattningen han bockade av något i sin fickdator. Bra så.
Hoppas jag hittar den i bakluckan eller att den är monterad nästa vecka?
Bara att sätta in betalningen. Skönt att den var så fin och felfri!

Spännande.

Kunde du hämta bilen utan full betalning först? Eller har jag missat något i tråden??
//P
Användarvisningsbild
Weirdoz
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 12 dec 2018 22:08

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Weirdoz »

Skulle hämta idag i Malmö, ca 20mil iväg. Var söder om Helsingborg i går så ringde SC och frågade ännu en gång om jag inte kunde passa på och hämta. Fick prata med en riktigt bra person som planerade om oss till ett par timmar fram!

Trevlig bemötande, lugnt tempo (iom söndag?) men innan jag fick se bilen så blev jag informerad att den ”har en spricka i taket”.
Efter lite dialog så kom vi fram till att göra leveransen och boka takbyte :| - fick avboka folieringen. Fanns även rätt rejäla skador på listen längs förarsidan som ska bytas.
Pratade med en ”polerare-kille” (ej från tesla) innan leveransen som sa att det var väldigt mkt jobb på 3orna med repor och skador.

Överlag bra bemött men så tråkigt med skadad bil från start.

Kommer från BMW i3, så första provturen blev jag mest förvånad över det kraftiga vägljudet!
5AB4EF3C-6D0D-473D-9CFC-0952DC1C46CB.jpeg
Model 3, svart LR AWD, 18", AP+FSD. Special "krossat tak edition"
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av anna__ »

Weirdoz skrev:
Skulle hämta idag i Malmö, ca 20mil iväg. Var söder om Helsingborg i går så ringde SC och frågade ännu en gång om jag inte kunde passa på och hämta. Fick prata med en riktigt bra person som planerade om oss till ett par timmar fram!

Trevlig bemötande, lugnt tempo (iom söndag?) men innan jag fick se bilen så blev jag informerad att den ”har en spricka i taket”.
Efter lite dialog så kom vi fram till att göra leveransen och boka takbyte :| - fick avboka folieringen. Fanns även rätt rejäla skador på listen längs förarsidan som ska bytas.
Pratade med en ”polerare-kille” (ej från tesla) innan leveransen som sa att det var väldigt mkt jobb på 3orna med repor och skador.

Överlag bra bemött men så tråkigt med skadad bil från start.

Kommer från BMW i3, så första provturen blev jag mest förvånad över det kraftiga vägljudet!
Är det en P?
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Surfaren »

Paul N skrev:
Kunde du hämta bilen utan full betalning först? Eller har jag missat något i tråden??
Du missade att han bara var där och studerade sin bil. Han hämtade den inte.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3301
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Niklas Z »

Weirdoz skrev:
Kommer från BMW i3, så första provturen blev jag mest förvånad över det kraftiga vägljudet!
Vad har din bil för däck?
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Liibo »

default skrev:
Någon som fått sin Type-2 sladd hemskickad ännu? Pratade med Tesla i mitten på förra veckan och de skulle kontakta servicecentret som skulle kontakta mig men icke!
Hämtade min i fredags, och den låg redan i bilen :)
Användarvisningsbild
Weirdoz
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 12 dec 2018 22:08

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Weirdoz »

anna__ skrev:

Är det en P?
Nej - dock specialversionen "krossat tak edition", förhoppningsvis en limited edition
Niklas Z skrev:
Vad har din bil för däck?
Standard sommardäck som följde med; Michelin
Model 3, svart LR AWD, 18", AP+FSD. Special "krossat tak edition"
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Surfaren »

Weirdoz skrev:
dock specialversionen "krossat tak edition", förhoppningsvis en limited edition
broken-glass-lemr.jpg
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Paul N
Teslaägare
Inlägg: 145
Blev medlem: 27 aug 2018 13:56

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Paul N »

Surfaren skrev:
Paul N skrev:
Kunde du hämta bilen utan full betalning först? Eller har jag missat något i tråden??
Du missade att han bara var där och studerade sin bil. Han hämtade den inte.
Aha tack.
//P
Användarvisningsbild
Weirdoz
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 12 dec 2018 22:08

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Weirdoz »

Surfaren skrev:
Weirdoz skrev:
dock specialversionen "krossat tak edition", förhoppningsvis en limited edition
broken-glass-lemr.jpg
:lol:
Model 3, svart LR AWD, 18", AP+FSD. Special "krossat tak edition"
Användarvisningsbild
MikaelE
Teslaägare
Inlägg: 49
Blev medlem: 28 feb 2018 22:44
Ort: Vällingby

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av MikaelE »

default skrev:
Någon som fått sin Type-2 sladd hemskickad ännu? Pratade med Tesla i mitten på förra veckan och de skulle kontakta servicecentret som skulle kontakta mig men icke!
Jag tröttnade och ringde SC förra veckan. Hade vid leverans fått besked om att kabeln skulle skickas hem. Nu fick jag besked om att de inte skickar kablar, dock inga problem att lägga undan en som jag kunde komma för bi och plocka upp.
Detta var Upplands-väsby
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Liibo »

Hämtade min perfomance i Fredags på Trosta.

Allt exterior såg jättebra ut. Men hittade massvis med svarta streck på mina vita säten och sa till om detta. Någon som har någon ide hur det kan vara svarta gummi streck typ på sätena?

Dom hämtade någon kille som hade hand om rekonden och han hade mirakelvamp i handen, och jag frågade om han verkligen skulle gnugga den på sätena eftersom skyddet som är på kommer ju gnuggas bort.

Men han gnuggade på, och körde båda sätena och även baksätet.

Någon som vet om det verkligen är lugnt att gnugga mirakelsvamp på sätena? För vad jag hört så slipar ju mirakelsvampen, och har han stått och gnuggat så är skyddet helt borta.

För övrigt extremt nöjd, och accerlationen är helt brutal, och det känns som man får blodstop i huvudet :D
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av anna__ »

Liibo skrev:
Hämtade min perfomance i Fredags på Trosta.

Allt exterior såg jättebra ut. Men hittade massvis med svarta streck på mina vita säten och sa till om detta. Någon som har någon ide hur det kan vara svarta gummi streck typ på sätena?

Dom hämtade någon kille som hade hand om rekonden och han hade mirakelvamp i handen, och jag frågade om han verkligen skulle gnugga den på sätena eftersom skyddet som är på kommer ju gnuggas bort.

Men han gnuggade på, och körde båda sätena och även baksätet.

Någon som vet om det verkligen är lugnt att gnugga mirakelsvamp på sätena? För vad jag hört så slipar ju mirakelsvampen, och har han stått och gnuggat så är skyddet helt borta.

För övrigt extremt nöjd, och accerlationen är helt brutal, och det känns som man får blodstop i huvudet :D
Haha!
Jag hade huvudvärk efter att testat P :D
Skriv svar