8/3 Södermalm - Trosta - Moers (och Ionity)
Moderator: Redaktion
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
• Avsaknaden av instrumentbräda har jag helt vant mig vid nu. Mittskärmens hastighetsinfo är mycket bra placerad i synfältet. Jag trodde jag skulle ogilla detta, men nu känns det bra.
• Skärmen är för liten. Man kan inte använda navigation och energidisplay samtidigt, t.ex. detta gillar jag inte alls (jag har svart bälte i körning på energidisplay)
• I bilarna som har instrumentbräda ser man eleganta inzoomningar med köranvisningar när navigatorn används. Detta saknas det helt en motsvarighet för i Model 3, vilket kommer ställa till det när jag kör in i typ Italienska städer. Men det blir ju ändå inte av denna helg.
• Vindrutetorkarna är otroligt bra. Det är värt att upprepas. Autowipers likaså.
• Jag hade inte med mig liggunderlag men provade ändå att sova på nedfällda baksäten. Fin utsikt uppåt, rymligt och bekvämare än på Model S, här finns inte ”trappsteget” mellan sätesrygg och bagage. Bra djup. Hatthyllan störde inte alls, vilket jag hade trott den skulle göra. Höjden är bra.
För övrigt var det regnigt i Danmark. Som om någon skulle vara förvånad över det.
• Skärmen är för liten. Man kan inte använda navigation och energidisplay samtidigt, t.ex. detta gillar jag inte alls (jag har svart bälte i körning på energidisplay)
• I bilarna som har instrumentbräda ser man eleganta inzoomningar med köranvisningar när navigatorn används. Detta saknas det helt en motsvarighet för i Model 3, vilket kommer ställa till det när jag kör in i typ Italienska städer. Men det blir ju ändå inte av denna helg.
• Vindrutetorkarna är otroligt bra. Det är värt att upprepas. Autowipers likaså.
• Jag hade inte med mig liggunderlag men provade ändå att sova på nedfällda baksäten. Fin utsikt uppåt, rymligt och bekvämare än på Model S, här finns inte ”trappsteget” mellan sätesrygg och bagage. Bra djup. Hatthyllan störde inte alls, vilket jag hade trott den skulle göra. Höjden är bra.
För övrigt var det regnigt i Danmark. Som om någon skulle vara förvånad över det.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
- Inlägg: 1057
- Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
- Ort: Solna
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Förresten - har du möjlighet att testa Ionity på vägen? Borde ju vara billigare än SuC just nu
Model S Standard Range Raven
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Billigare än gratis? (Jag förutsätter att boreno beställt med referral )jeppe_sthlm skrev:Förresten - har du möjlighet att testa Ionity på vägen? Borde ju vara billigare än SuC just nu
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Är det inte så att stora kartan gör autozoom istället på Model 3? Dvs, när du kör i städer så ser du ganska detaljerat på kartan i inzoomat läge på motsvarande sätt man gör i lilla kartan bakom ratten på Model S/X?boreno skrev:• I bilarna som har instrumentbräda ser man eleganta inzoomningar med köranvisningar när navigatorn används. Detta saknas det helt en motsvarighet för i Model 3, vilket kommer ställa till det när jag kör in i typ Italienska städer. Men det blir ju ändå inte av denna helg.
Kanske är någon inställning som avgör om zoomen görs eller inte?
Hur är det med laddhastigheten på SuC? Får du bra flås och har det varit några skillnader mellan olika ställen du besökt?
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Har bara goda erfarenheter. De lagar ju maten från grunden och jag tycker de gör det OK. Deras äggröra (utan speck!) är jättebra.jeppe_sthlm skrev:Var på den laddaren i somras. Vi hade ätit på BK för många gånger och gick över till tradarhaket vid macken. Sämre mat har jag nog inte ätit..
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Jag har planerat att testa. Måste tvätta bilen först, man måste ju komma fram med stil.jeppe_sthlm skrev:Förresten - har du möjlighet att testa Ionity på vägen? Borde ju vara billigare än SuC just nu
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Det gör den, det finns ingen inställning. Men jag upplever skillnaden som marginell, vill ha mer och längre till vänster i synfältet.helix skrev:Är det inte så att stora kartan gör autozoom istället på Model 3?
Kanske är någon inställning som avgör om zoomen görs eller inte?
Återkommer med detta i min sammanfattning, TeslaFi har koll.helix skrev:Hur är det med laddhastigheten på SuC? Får du bra flås och har det varit några skillnader mellan olika ställen du besökt?
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Rade. 150km, 229Wh/km. Nu vänder vinden! Toppfart 201km/h. Nokian 20” vinterdäck. Ska inte köra så snabbt på dem.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
• Keyless driving fungerar utmärkt. Man parar mobilen och använder nyckelkortet en gång, sedan är bilen redo varje gång mobilen kommer i närheten och man kan lämna nyckelkortet i plånboken.
• Man ska inte lämna mobilen i bilen när man går och kissar. Då kan ju någon köra iväg med bilen.
• Man ska inte lämna jackan (med plånboken i jackfickan) i bilen och vara stolt över att man kom ihåg att ta med mobilen när man går och kissar. Då kan ju någon köra iväg med bilen.
Nymodigheter!
• Man ska inte lämna mobilen i bilen när man går och kissar. Då kan ju någon köra iväg med bilen.
• Man ska inte lämna jackan (med plånboken i jackfickan) i bilen och vara stolt över att man kom ihåg att ta med mobilen när man går och kissar. Då kan ju någon köra iväg med bilen.
Nymodigheter!
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
boreno skrev:• Keyless driving fungerar utmärkt. Man parar mobilen och använder nyckelkortet en gång, sedan är bilen redo varje gång mobilen kommer i närheten och man kan lämna nyckelkortet i plånboken.
• Man ska inte lämna mobilen i bilen när man går och kissar. Då kan ju någon köra iväg med bilen.
• Man ska inte lämna jackan (med plånboken i jackfickan) i bilen och vara stolt över att man kom ihåg att ta med mobilen när man går och kissar. Då kan ju någon köra iväg med bilen.
Nymodigheter!
Kul och intressant läsning, tycker också att det är en Björn Nyland känsla på det hela.
keep up the good work!
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Några finna youtube klipp had varit najs...
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Åkte igår kväll från Stockholm till Jönköping... Min S (med 19") drog i snitt 280 wh/km vilket är "rekord" för min del. Extremt mycket motvind samt snöblandat regn känns som förklaringen. Kanske var liknande väder för dig?boreno skrev:När radarn lägger av funkar varken AP eller farthållare.Andr3as skrev:Fungerar ”vanliga” farthållaren eller sa den ifrån med alla hjälpmedel?
Jag jämför framför allt med Model S med 19" och 21" däck. Har kört mycket med båda. Däckljudet är högt i 3an men nu kör jag ju med splitternya 20" vinterdäck så det är inte så konstigt. Allt sammantaget är kupén tystare än i Model S.helix skrev:Det där att den är tystare än S låter såklart positivt, men blev nästan förvånad då det har klagats på däckljud med mera. Jämför du med 21" på S eller vad är referensen? Apropå ljud - hur upplever du stereon jämfört med i Model S?
Också lite nyfiken på vad du tycker om strålkastarna nu när det blir en del mörkerkörning och även ute i skogarna vid Toftaholm?
Stereon är riktigt bra (bilen har premiumljud, vilket våra Model S också har). Inställning i eq är 4.0/2.5/0.0/1.0/0.0. Diskanten är inte lika spikartad som i Model S. Har satt immersive sound på high och lagt balansen strax bakom framsätena.
Strålkastarna är lysande! Mycket bättre helljus än på Model S och X.
Ja, jag är lite förbryllad. 20" med nya vinterdäck och motvind är min preliminära förklaring.Pontus skrev:Konstigt med så hög förbrukning. Jag har kört 3000 mil nu och såg att jag ligger på 162 Wh/km och mycket i motorvägsfart. Kanske vädret och att det är en P?
Nu är jag i Löddeköpinge efter 183km op 100min med 246Wh/km. Men då har jag kanske inte kört helt optimalt
65% av denna sträckan kunde jag köra på AP.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Ja, det var samma. Så då låg jag ca 40Wh/km lägre. Nu känns det lite bättre, tack där!Legato skrev:Åkte igår kväll från Stockholm till Jönköping... Min S (med 19") drog i snitt 280 wh/km vilket är "rekord" för min del. Extremt mycket motvind samt snöblandat regn känns som förklaringen. Kanske var liknande väder för dig?
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Jag låter naturen göra jobbet istället [/i]
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Så länge du tar med dig mobilen borde du kunna lämna jackan med plankan i bil då ingen borde kunna ta sig in även om kortet ligger i jackan. Tror dock att har du läst upp med kortet måste du låsa bilen med kortet dvs den gör inte det auto magiskt om du går där ifrån med mobilen.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Nu ska jag testa Ionity. Jag är i Rhein, 238km körda med 248Wh/km. Mestadels ösregn i sidvind, 8°C. Autopilot ca 90% av körtiden.
Det blåste stenhårt och haglade när jag körde in. Hela bilen gungade när jag stod still vid trafikljuset
Vad är det här för skit, varför placerar Ionity en laddstation mitt i en hagelstorm?! Det skulle Elon aldrig ha godkänt!!
Det blåste stenhårt och haglade när jag körde in. Hela bilen gungade när jag stod still vid trafikljuset
Vad är det här för skit, varför placerar Ionity en laddstation mitt i en hagelstorm?! Det skulle Elon aldrig ha godkänt!!
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Följande är en sann historia. Namnen på involverade parter har bytts ut för att inte skapa olägenheter för de som förtjänar det.
Det var en lördag, den 9 Mars 2019. Herr Borr-eno var ute och körde i Ryskland med sin elbil, en Mussla, och behövde ladda. Han stannade i Rejne för att prova på Jånitju's laddstation. De håller på att bygga upp ett nät av snabbladdare över hela Europa, och världen, så det passade Borr-eno perfekt. Väl framme stod regnet som spö i backen, och vinden låg på hårt:
Med paraplyet i hand gick Borr-eno fram till stationen som visade sig ha en stor skärm med ett föredömligt enkelt användargränssnitt. Ett par knapptryckningar så var språket ändrat och tre pedagogiska symboler visade vad som nu skulle göras:
1. Koppla in sladden i Musslan
2. Betala för laddningen, ladda hur mycket du vill för 8 Euro
3. Häng tillbaka sladden i laddstolpen när laddningen är färdig
Borr-eno tog ut sladden, kilade fast paraplyet under armen, öppnade Musslans laddlucka med ett lätt tryck och stack in kontakten. Skärmen visade att det nu var dags för steg 2, betalningen. Rimligt, tyckte Borr-eno och följde instruktionerna. Först skannade han en QR kod på stolpen med sin telefon. En mycket trevlig webbsida öppnades omedelbart i regnet, med två prominenta knappar - en för att logga in med sitt konto, och en för att logga in som gäst. Borr-eno tryckte på gästknappen och fick då en lista på alla stolparna som fanns på stationen. Underligt, tänkte Borr-eno, som själv utvecklat många gränssnitt genom åren. Så skulle inte jag ha byggt det. Men han ruskade av sig regnet och valde alternativet som stämde överens med numret på stolpen. Därefter fick han mata in sina kreditkortsuppgifter och väl gjort genomfördes betalningen och webbsidan meddelade att laddningen nu startats. Borr-eno tittade på skärmen, som nu visade att laddningen var färdig och att sladden skulle tillbaka till stolpen.
Med viss förvirring försökte Borr-eno att vänta ut stolpen. Kanske var den bara trött och långsam, det var ju helg och allt? Men ingenting hände. Borr-eno hängde tillbaka sladden och provade en gång till. Kopplade in sladden, valde stolpe på webbsidan och betalade igen. Borr-eno blev inte förvånad, men heller inte tillfredsställd, över att resultatet blev detsamma.
Nu bestämde sig Borr-eno för att prova en ny taktik. Kanske var han för långsam med betalningen? Han gick in på sidan, genomförde betalningen, som denna tredje gång envisades med att kräva en SMS-kod för säkerhets skull. Paraplyet blåste sönder, dyngsur och med skakande kalla händer letade han upp koden och skrev in den. Sedan kopplade han in sladden i Musslan och tryckte på "Betala" för tredje gången.
Nu hände det grejjer. Musslan musslade, stolpen blippade och ändrade färg. Och laddningen startade. Nöjd, men blöt och kall, satte sig Borr-eno i Musslan igen och tittade på skärmen. Vad skulle det bli för fart på snabbladdningen? 50kW?
Med sjunkande hjärta läste Borr-eno på Musslans skärm att laddningen avbrutits. Han gick tillbaka till stolpen, som nöjt meddelade att laddningen var klar! Batteriet hade fått 0.042kWh på 7 sekunder!
Nu blev Borr-eno något upprörd:
Fortsättning i nästa meddelande.
Det var en lördag, den 9 Mars 2019. Herr Borr-eno var ute och körde i Ryskland med sin elbil, en Mussla, och behövde ladda. Han stannade i Rejne för att prova på Jånitju's laddstation. De håller på att bygga upp ett nät av snabbladdare över hela Europa, och världen, så det passade Borr-eno perfekt. Väl framme stod regnet som spö i backen, och vinden låg på hårt:
Med paraplyet i hand gick Borr-eno fram till stationen som visade sig ha en stor skärm med ett föredömligt enkelt användargränssnitt. Ett par knapptryckningar så var språket ändrat och tre pedagogiska symboler visade vad som nu skulle göras:
1. Koppla in sladden i Musslan
2. Betala för laddningen, ladda hur mycket du vill för 8 Euro
3. Häng tillbaka sladden i laddstolpen när laddningen är färdig
Borr-eno tog ut sladden, kilade fast paraplyet under armen, öppnade Musslans laddlucka med ett lätt tryck och stack in kontakten. Skärmen visade att det nu var dags för steg 2, betalningen. Rimligt, tyckte Borr-eno och följde instruktionerna. Först skannade han en QR kod på stolpen med sin telefon. En mycket trevlig webbsida öppnades omedelbart i regnet, med två prominenta knappar - en för att logga in med sitt konto, och en för att logga in som gäst. Borr-eno tryckte på gästknappen och fick då en lista på alla stolparna som fanns på stationen. Underligt, tänkte Borr-eno, som själv utvecklat många gränssnitt genom åren. Så skulle inte jag ha byggt det. Men han ruskade av sig regnet och valde alternativet som stämde överens med numret på stolpen. Därefter fick han mata in sina kreditkortsuppgifter och väl gjort genomfördes betalningen och webbsidan meddelade att laddningen nu startats. Borr-eno tittade på skärmen, som nu visade att laddningen var färdig och att sladden skulle tillbaka till stolpen.
Med viss förvirring försökte Borr-eno att vänta ut stolpen. Kanske var den bara trött och långsam, det var ju helg och allt? Men ingenting hände. Borr-eno hängde tillbaka sladden och provade en gång till. Kopplade in sladden, valde stolpe på webbsidan och betalade igen. Borr-eno blev inte förvånad, men heller inte tillfredsställd, över att resultatet blev detsamma.
Nu bestämde sig Borr-eno för att prova en ny taktik. Kanske var han för långsam med betalningen? Han gick in på sidan, genomförde betalningen, som denna tredje gång envisades med att kräva en SMS-kod för säkerhets skull. Paraplyet blåste sönder, dyngsur och med skakande kalla händer letade han upp koden och skrev in den. Sedan kopplade han in sladden i Musslan och tryckte på "Betala" för tredje gången.
Nu hände det grejjer. Musslan musslade, stolpen blippade och ändrade färg. Och laddningen startade. Nöjd, men blöt och kall, satte sig Borr-eno i Musslan igen och tittade på skärmen. Vad skulle det bli för fart på snabbladdningen? 50kW?
Med sjunkande hjärta läste Borr-eno på Musslans skärm att laddningen avbrutits. Han gick tillbaka till stolpen, som nöjt meddelade att laddningen var klar! Batteriet hade fått 0.042kWh på 7 sekunder!
Nu blev Borr-eno något upprörd:
Fortsättning i nästa meddelande.
Senast redigerad av boreno, redigerad totalt 3 gång.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Han satte sig i Musslan och körde till närmaste Mussla laddstation.
Med 5% kvar i batteriet kom han så fram, och där sken solen över de enkla laddstolparna. Han klev ur bilen, tog sladden ur stolpen, öppnade laddluckan med ett lätt tryck och tryckte in sladden. I skrivande stund tar Musslan emot 97kW, och bilen har laddat till 51%.
You can't make this shit up.
Med 5% kvar i batteriet kom han så fram, och där sken solen över de enkla laddstolparna. Han klev ur bilen, tog sladden ur stolpen, öppnade laddluckan med ett lätt tryck och tryckte in sladden. I skrivande stund tar Musslan emot 97kW, och bilen har laddat till 51%.
You can't make this shit up.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland (och Ionity)
Det är ju naturligtvis inbyggt i mjukvaran att det inte ska gå att ladda Musslor! "As designed".
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland (och Ionity)
Precis, och med kortbetalning, i Tyskland!Jerker skrev:Det är ju naturligtvis inbyggt i mjukvaran att det inte ska gå att ladda Musslor! "As designed".
Model Y LR.
Model S70D
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7089
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland (och Ionity)
I rättvisans namn så ligger sannolikt problemet hos Model 3, inte hos Ionity. Model 3 har ju stora problem att ladda på de flesta ”vanliga” CCS-laddare, det finns massor av filmer om detta, t.ex från Teslabjörn.
Förhoppningsvis är det ”bara” ett mjukvaruproblem som kan åtgärdas snart, men det är iaf inte bara på Ionity-stationer som du kan få problem att ladda.
/fth
Förhoppningsvis är det ”bara” ett mjukvaruproblem som kan åtgärdas snart, men det är iaf inte bara på Ionity-stationer som du kan få problem att ladda.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland
Jag menade bara att det är kul att du ger en extra braboreno skrev:Vilka detaljer vill du ha?Bjelke skrev:Konstigt att radarn lägger av, den sitter väl lika skyddad som på facelift? Är det en "mesigare " typ
på model 3?
I övrigt kul med lite mer detaljerad rapportering
och detaljerad rapportering
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland (och Ionity)
Laddar man på rätt sätt så funkar det att ladda model 3! Finns filmer på youtube! Man måste starta laddaren först sedan stoppar man in laddkabeln! Funkar inte om men sätter in laddkabeln först i bilen!
Tesla Model P3D röd med vit inredning!
Renault Zoe Intense 41 kWh -18
Renault Zoe Intense 41 kWh -18
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland (och Ionity)
Teslabjörn har väl haft samma problem med flera andra bilar, Kona och iPace tex? Jag hävdar att problemet inte ligger i bilen.fth skrev:I rättvisans namn så ligger sannolikt problemet hos Model 3, inte hos Ionity. Model 3 har ju stora problem att ladda på de flesta ”vanliga” CCS-laddare, det finns massor av filmer om detta, t.ex från Teslabjörn.
Förhoppningsvis är det ”bara” ett mjukvaruproblem som kan åtgärdas snart, men det är iaf inte bara på Ionity-stationer som du kan få problem att ladda.
/fth
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: 8/3 Södermalm - Trosta - Tyskland (och Ionity)
Så du betalade 24€ för 0.042kWh?
Det påminner om Fortum som avbryter laddning om kortet är för gammal. Istället för typ "problem med kortet" meddelar skärmen "laddning avbruten av kund". Logiskt.
Kan det vara så att du har Nordea kort och glömt låsa upp den för internetbetalning?
Det påminner om Fortum som avbryter laddning om kortet är för gammal. Istället för typ "problem med kortet" meddelar skärmen "laddning avbruten av kund". Logiskt.
Kan det vara så att du har Nordea kort och glömt låsa upp den för internetbetalning?