Hej!
Nu vet jag inte om det är någon annan som har detta fel.
Idag så dog min sub och de bakre högtalarna.
Det knäpper bara i dem som om slutsteget är överbelastat.
Sen det andra konstiga är när jag kliver in i bilen, så åker passagerarrutan ner nån cm och sen upp igen.
Och det tredje. Varje gång jag sätter mig i bilen så är klimatanläggningen avstängd.
Någon som har dessa fel?
Min ruta åker också ner lite och sen upp
Ytterst märkligt.
Har inte kollat på min. Men en tanke slog mig. Det kan inte vara så att rutan går ner på passagerardörren för att det inte ska uppstå tryck i kupén när man stänger förardörren?
Men då borde det ju iofs vara så på alla bilar....så tanken är nog fel ändå..
Ang problemet med basen och högtalarna, har du provat att boota om datorn?
Någon/några har väl haft det felet innan och löst det med reboot om jag kommer ihåg rätt?
Jag ringde in om mitt dörr och felet med att den inte går att öppna inifrån.
De lovade en återkoppling direkt, men har inte fått någon. Går det se någonstans att man har ett "ärende"?
Hej!
Nu vet jag inte om det är någon annan som har detta fel.
Idag så dog min sub och de bakre högtalarna.
Det knäpper bara i dem som om slutsteget är överbelastat.
Sen det andra konstiga är när jag kliver in i bilen, så åker passagerarrutan ner nån cm och sen upp igen.
Och det tredje. Varje gång jag sätter mig i bilen så är klimatanläggningen avstängd.
Någon som har dessa fel?
Min ruta åker också ner lite och sen upp
Ytterst märkligt.
Har inte kollat på min. Men en tanke slog mig. Det kan inte vara så att rutan går ner på passagerardörren för att det inte ska uppstå tryck i kupén när man stänger förardörren?
Men då borde det ju iofs vara så på alla bilar....så tanken är nog fel ändå..
Ang problemet med basen och högtalarna, har du provat att boota om datorn?
Någon/några har väl haft det felet innan och löst det med reboot om jag kommer ihåg rätt?
Reboot va det första jag gjorde.
Får ta och ringa till supporten.......
Är en gammal inbiten teslatestare sen förut. Tänkte ifall det va någon annan som hade samma fel och hittade en lösning på det.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....
Har ett lite läbbigt knäppljud när jag öppnar passagerarsidans framdörr... Känns lite som att dörrens styrmekanism (med hacken för olika öppningsvinklar) drar onödigt mycket i plåten vid gångjärnen.
Har noterat liknande, plåten bågnar när man öppnar dörren. Undrar hur länge det håller?
OK. Det är lite trist. Ska kika lite närmre på det imorgon. Förmodligen fixar de till det. Men med tanke vilket strul de har haft med leveranserna så känns det som att de har fullt upp en tid framöver....
Det verkar som att bulten som håller den där på plats borde gå in i något gods på insidan av den tunnare plåten av framskärmen.... Saknas en mutter på andra sidan??? Oklart.
Har någon av er som hade detta fel forskat mer i det hela? Funderar på att ge mig ner med ett spärrskaft och se hur bulten är tänkt att vara monterad.... För Tesla service hör man ju inget från. Felanmälde för en vecka sedan.
ironjack: Har "på något sätt" "fått" en tid hos SC... d.v.s. något i stil med "VI hör av oss...", och som vanligt har ingen hört av sig. Däremot svarade de "Vi rekommenderar att du inte använder den dörren", tror du sambon är nöjd?
Hoppas verkligen att få detta fixat snart. Det är säkert inget konstigt att utföra en reparation själv, men när de avråder från att göra det själv - då kan man ju tycka att de ska rappa på lite...
Skulle sätta på stänksskydd fram idag. Hittade en fuktig grusgömma innanför inneskärmen. Jag har inte åkt grusväg.
Sett en del kring det där, tror inte en ordentlig underredsbehandling vore helt dumt på en 3:a.
Edit: Vilka stänkskydd tänkte du montera?
1 April 2016, 04:41: Reservation lagd
12 April 2019, 06:56: Pearl White SR+ Model 3 beställd
24 Juni 2019, 15:17: Uthämtad!
26 Maj 2021, 13:47: Beställning lagd
4 Juni 2021, 14:40: Uthämtad!
Skulle sätta på stänksskydd fram idag. Hittade en fuktig grusgömma innanför inneskärmen. Jag har inte åkt grusväg.
Sett en del kring det där, tror inte en ordentlig underredsbehandling vore helt dumt på en 3:a.
Edit: Vilka stänkskydd tänkte du montera?
Kollade andra sidan, inget grus.
Så den måste åkt ner i något dike med grus innan leverans, inga andra skador eller repor under dock, utöver torkad lera på insidan av däcket.
Hova stänkskydd universal small, lite avklippt nedtill
Model 3 P+ -19 Model Y LR -22 Model S Pläd -23 SigenStor (14,8kWp) Model 3 sr+ (såld), MYP (såld) Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Skulle sätta på stänksskydd fram idag. Hittade en fuktig grusgömma innanför inneskärmen. Jag har inte åkt grusväg.
Framtida rosthög? Hur ser rostskyddet ut? Tänker att det inte är prioriterat om man är baserade i Kalifornien...
Tror rostrisken mer beror på plåten och hur den är behandlad, vilket vi inte vet än.
Vissa MB var helt upprostade efter 10 år trots dom var vaxbehandlade.
Andra bilar helt utan rostskyddsmassa kan vara i princip rostfria efter 15år, tex Toyota Prius gen2 kom 2004 och är ej rostiga om dom inte varit omlackade.
Model 3 P+ -19 Model Y LR -22 Model S Pläd -23 SigenStor (14,8kWp) Model 3 sr+ (såld), MYP (såld) Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Hej!
Nu vet jag inte om det är någon annan som har detta fel.
Idag så dog min sub och de bakre högtalarna.
Det knäpper bara i dem som om slutsteget är överbelastat.
Sen det andra konstiga är när jag kliver in i bilen, så åker passagerarrutan ner nån cm och sen upp igen.
Och det tredje. Varje gång jag sätter mig i bilen så är klimatanläggningen avstängd.
Någon som har dessa fel?
Hade detta ljudfel på vår AMG löstes genom att boota om bilen ( i AMG fall ta bort + polen på batteriet i några min )
Fick till mig att styrenheten inte kunde tolka fiber signalen och hängde sig.
Så shutdown bör lösa problemet.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Skulle sätta på stänksskydd fram idag. Hittade en fuktig grusgömma innanför inneskärmen. Jag har inte åkt grusväg.
Sett en del kring det där, tror inte en ordentlig underredsbehandling vore helt dumt på en 3:a.
Edit: Vilka stänkskydd tänkte du montera?
Kollade andra sidan, inget grus.
Så den måste åkt ner i något dike med grus innan leverans, inga andra skador eller repor under dock, utöver torkad lera på insidan av däcket.
Hova stänkskydd universal small, lite avklippt nedtill
Hihi, hade faktiskt inte åkt grusväg då jag hittade gruset.
Bilden med grusvägen togs igår och det var hastighetsbegränsning 15km/t på ”parkeringen”
Annars är jag väldigt allergisk mot grusvägar.
Model 3 P+ -19 Model Y LR -22 Model S Pläd -23 SigenStor (14,8kWp) Model 3 sr+ (såld), MYP (såld) Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Skulle sätta på stänksskydd fram idag. Hittade en fuktig grusgömma innanför inneskärmen. Jag har inte åkt grusväg.
Sett en del kring det där, tror inte en ordentlig underredsbehandling vore helt dumt på en 3:a.
Edit: Vilka stänkskydd tänkte du montera?
Kollade andra sidan, inget grus.
Så den måste åkt ner i något dike med grus innan leverans, inga andra skador eller repor under dock, utöver torkad lera på insidan av däcket.
Hova stänkskydd universal small, lite avklippt nedtill
Använde medföljande Hova skruv bara till översta fästet.
Dom två nedre använde jag befintliga hål i bilen men köpte längre clips https://www.navringar.se/plastclips/
Model 3 P+ -19 Model Y LR -22 Model S Pläd -23 SigenStor (14,8kWp) Model 3 sr+ (såld), MYP (såld) Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Använde medföljande Hova skruv bara till översta fästet.
Dom två nedre använde jag befintliga hål i bilen men köpte längre clips https://www.navringar.se/plastclips/
Snyggt!
Ser ju ut att passa riktigt bra mot karossformen, kan ju tro att det är original. Vilka clips beställde du?
Använde medföljande Hova skruv bara till översta fästet.
Dom två nedre använde jag befintliga hål i bilen men köpte längre clips https://www.navringar.se/plastclips/
Snyggt!
Ser ju ut att passa riktigt bra mot karossformen, kan ju tro att det är original. Vilka clips beställde du?
Har du satt bak också?
Tack
Dessa clips https://www.navringar.se/plastclips-pl-2025
Dom var nästan lite för korta, men funka med lite våld.
Ej provat bak, men läst nått inlägg om att dom ej passar bra där, kanske nån annan modell passar bättre bak.
Model 3 P+ -19 Model Y LR -22 Model S Pläd -23 SigenStor (14,8kWp) Model 3 sr+ (såld), MYP (såld) Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Använde medföljande Hova skruv bara till översta fästet.
Dom två nedre använde jag befintliga hål i bilen men köpte längre clips https://www.navringar.se/plastclips/
Snyggt!
Ser ju ut att passa riktigt bra mot karossformen, kan ju tro att det är original. Vilka clips beställde du?
Har du satt bak också?
Tack
Dessa clips https://www.navringar.se/plastclips-pl-2025
Dom var nästan lite för korta, men funka med lite våld.
Ej provat bak, men läst nått inlägg om att dom ej passar bra där, kanske nån annan modell passar bättre bak.
Får ingen ström till mobilen via USB-uttagen fram. Bak fungerar med samma sladd.
Får inte fram sentry mode -kameran. Heller längre.
Säkring för USB som gått? Vad gör man? Måste man till sc? Brukar de vara tillmötesgående med tider? Ska förbi Malmö på torsdag exempelvis.
Kan de felsöka på distans?
Byta själv?
Ingen mer med samma fel? Har anmält det och tesla har felsökt och säger sig hittat felet och väntar på delar... segt med en stockholms-resa för att laga usb-portar
Tjena, jag hade precis inne bilen för exakt samma fel. SC påstod att en e-säkring hade gått och det enda dom behövde göra va att boota om med "hard reboot", dvs. trycka på power off på skärmen och vänta någon minut.
Det kändes lite shady med tanke på att jag, precis som du använt laddare i bakre USB utan problem men nu funkar iaf. alla portar inkl. sentry mode-inspelning.