Nu släppte det igen

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14558
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av taliz »

rosjon skrev:
Nytänkande vad gäller leveransen! Varför inte en leveransansvarig som via Skype presenterar bilen och hjälper till live på touchscreen.
Kostar ju personalens tid..

En video på skärmen, och en chatbot som svarar på ev. frågor ;)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
ascii
Inlägg: 57
Blev medlem: 18 jan 2019 16:33

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av ascii »

Imorse kom det efterlängtade samtalet. Min bil är färdig! Hämtad vid Trosta i eftermiddags. Lycka!
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av perre »

steely skrev:
Tog leverans av min 3:a LR idag kl 1100, gick snabbt och smidigt. ca 40 bilar leverade idag på Trosta vilken var en lugn dag..normalt är ca 200 !!
Nja. Jag frågade i tisdags hur många bilar de leverat som mest en dag och fick svaret ca 80.
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av TeslaTissel »

HenrikC skrev:
Varför levererar inte Tesla bilarna nära kunden istället? De kan ju skicka nyckeln till telefonen. Istället för att ni stackare ska åka och inte hämta era bilar så skulle det komma det ett meddelande när bilen lastats av på närmaste ICA Maxi ihop med en bild som visar att den var hel vid leverans.

Det där gick det rykten om redan i januari - att bilarna skulle levereras ut till kunden direkt.
Antagligen ett missförstånd då man ombads skriva sin leveransadress, men vitsen med det var ju för Tesla att se vilken som var närmast öht.

Men med antalet verkliga levereranser så.... :D
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av vigge50 »

Ni som varit ute vid Trosta senaste dagarna(eller igår), är det fortfarande väldigt många bilar? Samma fråga kan ju såklart ställas om Mölndal och kanske Malmö ifall man hämtar bilen på samma ställe som de lagrar bilarna.
Användarvisningsbild
FlyingBlue
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 08 dec 2018 10:30
Ort: Norrköping
Referralkod: ts.la/Roger53431

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av FlyingBlue »

vigge50 skrev:
Ni som varit ute vid Trosta senaste dagarna(eller igår), är det fortfarande väldigt många bilar? Samma fråga kan ju såklart ställas om Mölndal och kanske Malmö ifall man hämtar bilen på samma ställe som de lagrar bilarna.
Hämtade igår klockan 9, mycket nöjd! Fick OTA igår kväll +5% power, ännu mer nöjd!

Det är väldigt många bilar på Trosta och det stod en trailer och lossade inne på området samt ytterligare 2 på kö utanför.
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Användarvisningsbild
Dj Mastergrind
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 30 maj 2018 15:42

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av Dj Mastergrind »

packe skrev:
Sitter på leveranscentrat i Trosta just nu och väntar på leverans :o :shock: 8-) . Det var många treor utanför.

Som jag skrivit innan så ville de först leverera till Malmö pga att Sixt leasing är skrivet där, men det ändrades genom trevlig telefonsamtal i tisdags. Sedan fick jag mejl igår om leverans på lördag. Jag är bortrest på lördag så jag ringde i förmiddags för att ändra tid och då föreslog de leverans idag (!) så nu sitter jag här. Men när jag väl kommit hit verkar mina regplåtar vara kvar i Malmö... Och de försökte lösa detta men det gick ej och de erbjöd att köra ut bilen till mig imorgon och stå för min taxiresa hem. Fair enough. Men när jag var på väg ut genom dörren springer de efter mig och säger att de visst kan lösa detta idag. Berg-och dalbana :D Men nu sitter jag här som sagt och väntar. Spännande!!!

Men då, om ni har Sixt Leasing, och särskilt om ni fått Malmö som leveransort felaktigt, dubbelkolla så de skickar plåtarna också :P
Hur gick det? Jag är i samma sits som dig, Sixt leasing och från början vill de leverera i Malmö. Har tid i morgon i Trosta så det är spännande nu. Tänker inte ta ut något i förskott utan bara hoppas på att det går vägen.
Model Y Performance, White Pearl
Model 3 LR/DM, Deep Blue, 19”, svart premiuminteriör, AP - SÅLD
Användarvisningsbild
Megaman
Teslaägare
Inlägg: 51
Blev medlem: 29 sep 2017 09:03

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av Megaman »

Fyra trailers varav en halvfull påväg upp! Körde förbi norr om Malmö imorse.
Håll ut mina vänner :mrgreen:
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av anna__ »

Är det någon som kan länka till delivery check list lite snabbt?
Användarvisningsbild
State of Charge
Inlägg: 5
Blev medlem: 10 jan 2019 08:47

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av State of Charge »

Då verkar det vara dags. Efter 4(!) olika inbokade och avbokade tider denna vecka fick jag nu en tid som jag tror på: Tisdag 2 April 13:00 Mölndal. Enl. telefonsamtal med Tesla nyss så finns bilen redan på plats och skyltarna är på. Betalningen är klar.

Måtte inget gå fel nu så det blir slut på den här skitupplevelsen av Teslas leveransstrul!

Stod lågt fram i kön och reserverade 31/3. Beställde på Nyårsafton 31/12. AWD LR Midnight silver 18".
Orm
Inlägg: 42
Blev medlem: 10 mar 2019 11:17

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av Orm »

Samma här, inställd leverans. Min bil står fortfarande kvar i Belgien. Stått där i över två veckor nu! Tesla bara beklagar och kan inte förklara varför. Dom ska höra av sig till mig på måndag. Rena lotteriet om man får en bil eller inte och jag drog tydligen en nitlott :evil:
Model 3 Performance, Röd med vit inredning, FSD
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av TeslaTissel »

Megaman skrev:
Fyra trailers varav en halvfull påväg upp! Körde förbi norr om Malmö imorse.
Håll ut mina vänner :mrgreen:
Vi försöker! Sommartid på söndag i varje fall. Alltid något se fram emot.
Blev ju snuvad på min bil tack vare att DNB skrivit fel i avbetalningskontraktet. Struligt och min betalning blev tack vare det hängande.. Så tog Tesla just den kärran till annan kund...
- Vem fick den frxten? 207819 eller vart tog den vägen

och nu väntar jag på en ny bil som matchar min order.

JAg kommer säkert bli nöjd ändå.

Jag får sitta och torrsimulera körning med Model 2 Performance i vårsolen så länge. :D

Suck!
Användarvisningsbild
packe
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 01 mar 2019 18:00

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av packe »

Dj Mastergrind skrev:
packe skrev:
Sitter på leveranscentrat i Trosta just nu och väntar på leverans :o :shock: 8-) . Det var många treor utanför.

Som jag skrivit innan så ville de först leverera till Malmö pga att Sixt leasing är skrivet där, men det ändrades genom trevlig telefonsamtal i tisdags. Sedan fick jag mejl igår om leverans på lördag. Jag är bortrest på lördag så jag ringde i förmiddags för att ändra tid och då föreslog de leverans idag (!) så nu sitter jag här. Men när jag väl kommit hit verkar mina regplåtar vara kvar i Malmö... Och de försökte lösa detta men det gick ej och de erbjöd att köra ut bilen till mig imorgon och stå för min taxiresa hem. Fair enough. Men när jag var på väg ut genom dörren springer de efter mig och säger att de visst kan lösa detta idag. Berg-och dalbana :D Men nu sitter jag här som sagt och väntar. Spännande!!!

Men då, om ni har Sixt Leasing, och särskilt om ni fått Malmö som leveransort felaktigt, dubbelkolla så de skickar plåtarna också :P
Hur gick det? Jag är i samma sits som dig, Sixt leasing och från början vill de leverera i Malmö. Har tid i morgon i Trosta så det är spännande nu. Tänker inte ta ut något i förskott utan bara hoppas på att det går vägen.
Det gick bra tillslut! Hade tid 17:00 och kom iväg strax efter 19:00. Dock kunde de inte länka appen till mitt Teslakonto, men fick tips idag att återställa lösenordet och vipps så fanns bilen där. Men den dyker fortfarande inte upp när jag loggar på via deras hemsida. Men det löser sig säkert. Allt funkar, inga skavanker vad jag sett och på väg till Idre nu. Fasen alltså vilken bil!
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 11 feb 2015 16:45
Ort: Djursholm

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av TeslaMartin »

Tjoho - hämtade ut frugans röda P3D idag vid 17:00. Hade redan hämtat en Model 3 i början av mars så kunde skippa ”genomgång av bilen”.

Beställde denna 16/3 och leverans idag. Helt ok leveranstid!

Var dock läskigt då de ringde 16:00 och jag hörde på rösten att något var fel - registreingsskyltarna hade inte hunnit komma... så frågan var ”vill du hämta ändå eller vänta? Vi kan ordna tillfälliga skyltar” - Valde att hämta och fick fina handgjorda skyltar :mrgreen:

Annars gick det bra - frugan nöjd! :D
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av jpetters »

Apropå leveranser så var jag idag på mitt lokala SC i Zug (i Schweiz) och det var nästan tomt på folk. Det var tydligen "all hands on deck" vid delivery center utanför Zürich då de skulle levereras lika många bilar idag och imorgon som de någonsin tidigare gjort på ett helt kvartal(!), och då sålde de rätt så bra här nere redan innan Model 3.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av TeslaTissel »

TeslaMartin skrev:
Tjoho - hämtade ut frugans röda P3D idag vid 17:00. Hade redan hämtat en Model 3 i början av mars så kunde skippa ”genomgång av bilen”.

Beställde denna 16/3 och leverans idag. Helt ok leveranstid!

Var dock läskigt då de ringde 16:00 och jag hörde på rösten att något var fel - registreingsskyltarna hade inte hunnit komma... så frågan var ”vill du hämta ändå eller vänta? Vi kan ordna tillfälliga skyltar” - Valde att hämta och fick fina handgjorda skyltar :mrgreen:

Annars gick det bra - frugan nöjd! :D

Då har du haft flyt! Verkligen.
(Handgjorda) skyltar - haha. :lol:
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av TeslaTissel »

jpetters skrev:
Apropå leveranser så var jag idag på mitt lokala SC i Zug (i Schweiz) och det var nästan tomt på folk. Det var tydligen "all hands on deck" vid delivery center utanför Zürich då de skulle levereras lika många bilar idag och imorgon som de någonsin tidigare gjort på ett helt kvartal(!), och då sålde de rätt så bra här nere redan innan Model 3.
Hur många blev det i Schweiz??

Intressant, Zug vet jag var det ligger. (Har varit där några gånger) Gissar att Schweizarna också har beställt många men glömt hur många enligt den statistik vi hade i februari?
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av Monark1954 »

Alla har inte otur.
28/12 Betalade handpenning.
Januari, väljer Sixt med finansiell leasing.
Ringer Tesla två gånger och vet att bilen "är på väg".
18/3 Slutfaktura med VIN
26/3 Förregistrerad får Reg nr då jag ringer transportstyrelsen.
Få snyggt mejl, sms, och bokning på Teslakontot med hämtning lördag 30/3 16:00
Söker sanorlikheten att skyltar hinner fram och hittar någon bil där det gått fort.
Får snyggt påminnelsemejl där kompletteringar efterfrågas, ringer då allt redan finns vilket bekräftas.
29/3 fredag sent. Blir uppringd, vill kolla att jag kommer och får veta att bilen och regplåtar finns. Blir tydligt lovad gratis frakt av vinterdäcken till hemorten. Trevligt samtal även om han fick kolla lite.
30/3. Tidplanering för att ta sig till Trosta. Helt säkra på att jag får en bil som med hög sannorlikhet är i gott skick.
30/3. Får mejlbekräftelse från Tesla via bilvision att ägarbyte och begäran om påställning är utförd. Toppen, behöver inte vara orolig om att köre hem med en ej påställd bil.
"Beställ i december få biler senast mars". Ja, åtminstone jag verkar ha fått bilen i utlovad tid. Betalade handpenning sent och får bilen sent i mars.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av anna__ »

Ändras transportstyrelsen appen direkt till påställd eller det tar nån dag?
Min står som avställd fortfarande
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1562
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av Klintan »

anna__ skrev:
Ändras transportstyrelsen appen direkt till påställd eller det tar nån dag?
Min står som avställd fortfarande
Närmaste helgfria vardag kl 19:30 går tydligen jobbet för ägarbyte. Du ska ha fått ett mail med bekräftelse om ägarbyte och försäkring från Bilvision, om du inte fått det är det något som gått snett.
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av anna__ »

Klintan skrev:
anna__ skrev:
Ändras transportstyrelsen appen direkt till påställd eller det tar nån dag?
Min står som avställd fortfarande
Närmaste helgfria vardag kl 19:30 går tydligen jobbet för ägarbyte. Du ska ha fått ett mail med bekräftelse om ägarbyte och försäkring från Bilvision, om du inte fått det är det något som gått snett.
Suck...
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1873
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av bjelkeman »

Jag var tvungen och ringa Tesla Service för att få min påställd. De hade de glömt verkar det som ... :shock:
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10350
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av Legato »

bjelkeman skrev:
Jag var tvungen och ringa Tesla Service för att få min påställd. De hade de glömt verkar det som ... :shock:
Hmm min är påställd men två ägarbyten... Risk för strul med miljöbonusen?

2019-03-25Trafikstatus
Påställd och får användas i trafik

2019-03-25Registrerad
Registrerad för trafik i Sverige

2019-03-25Ägarbyte
Ny brukare

2019-03-12Besiktigad
Typgodkännande av EEG-intyg.

2019-03-12Trafikstatus
Avställd och får ej användas i trafik

2019-03-12Förregistrerad
Förregistrerad och tilldelad regnummer

2019-03-12Ägarbyte
Ny brukare
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19579
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av Bjelke »

Legato skrev:
bjelkeman skrev:
Jag var tvungen och ringa Tesla Service för att få min påställd. De hade de glömt verkar det som ... :shock:
Hmm min är påställd men två ägarbyten... Risk för strul med miljöbonusen?

2019-03-25Trafikstatus
Påställd och får användas i trafik

2019-03-25Registrerad
Registrerad för trafik i Sverige

2019-03-25Ägarbyte
Ny brukare

2019-03-12Besiktigad
Typgodkännande av EEG-intyg.

2019-03-12Trafikstatus
Avställd och får ej användas i trafik

2019-03-12Förregistrerad
Förregistrerad och tilldelad regnummer

2019-03-12Ägarbyte
Ny brukare
Det ser ok ut eftersom den ställdes på efter ägarbyte till dig :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10350
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Nu släppte det igen

Inlägg av Legato »

Bjelke skrev:
Legato skrev:
bjelkeman skrev:
Jag var tvungen och ringa Tesla Service för att få min påställd. De hade de glömt verkar det som ... :shock:
Hmm min är påställd men två ägarbyten... Risk för strul med miljöbonusen?

2019-03-25Trafikstatus
Påställd och får användas i trafik

2019-03-25Registrerad
Registrerad för trafik i Sverige

2019-03-25Ägarbyte
Ny brukare

2019-03-12Besiktigad
Typgodkännande av EEG-intyg.

2019-03-12Trafikstatus
Avställd och får ej användas i trafik

2019-03-12Förregistrerad
Förregistrerad och tilldelad regnummer

2019-03-12Ägarbyte
Ny brukare
Det ser ok ut eftersom den ställdes på efter ägarbyte till dig :)
Ahh så det är det som gäller? Skönt :D
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Skriv svar