Standard range plus Kan beställas nu.

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Jeppe_E »

ippii skrev:
Jeppe, har du testat TM3? Jag är van vid Tyskarna och Volvo. Säger inte att den är bättre än dem, men känslan är helt klart i nivå min BMW F20 och F30. Tycker helt klart att TM3 är vassare än Volvo CMA.
Inte provkört, men jag tillbringade nästan en timme på SC i Malmö ensam med bilen.

Jag reagerade bara över uttrycket lyxbil, för i mina ögon är Model 3 ingen lyxbil. Jag upplevde materialvalen som helt okej. Inte som den senaste årsmodellen av Volvo som jag tittade på strax efter. Jag tycker jag har hög kvalitet i min XC650 från 2011. Men när jag klev in i både Model 3 och Volvo XC40 nu i år så.. damn. Vilken skillnad. Jag är jättedösugen på en elbil och hade väl lite bestämt mig för att vänta och se vad Polestar skulle erbjuda och den har jag intre sett IRL än. Men shit, Tesla ställde verkligen till det för mig nu. 5400 kr/mån är riktigt bra. Sist jag räknade på den Model 3 jag kunde tänka mig, låg månadskostnaden på 7000 kr
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3632
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Tellus »

Jeppe_E skrev:
Swede1 skrev:
Zalman3 skrev:
Om man kan köpa en Tesla för 471.700kr netto.
Då kommer priset på Nissan, Kia, Hyundai med flera sänkas rejält!

Vad har den för batteri, 60kWh?
Mjae, topputrustad Hyundai Kona för ca 400’ netto jmf medelutrustad Model 3 ca 470’ netto. Inkl autopilot är lite unike selling point, ingen annan biltillverkare har lika bra autopilot idag. Plus att man kan ladda på några supercharger stationer, unikt. Tesla har app så man kan få en varm bil på vintern också, viktigt för mig.

Rödfärg 22, fasligt dyrt, vit interiör 11 ok. 500 ’ efter bonus, ja nu är den möjlig att köpa för mig. Fyrhjulsdrift vill man gärna ha på vintern dock.

Nu kostar den faktiskt ungefär vad jag gissade, 550 ’.

Och som sagt när sker leverans? Tidigast i juli antar jag, kanske dröjer jättelänge beroende på efterfrågan i USA, Norge mm. Men Kia Hyundai, kan ju inte heller leverera förrän om 6-12 månader.

Kan Tesla leverera många halvlyxbilar med autopilot och tillgång till supercharger laddare för under 500’ så ligger VW passat/golf, Volvo s60/40, bmw 3 serie, MB, Audi mfl illa till. Särskilt Bmw 3 serie tappar till Tesla model 3. Teknikintresserade som gillar att köra bil och med en del pengar.

Ut och testa, får se vilken bil som passar mig bäst.

Tesla sänker uppenbarligen priset tills efterfrågan motsvarar produktionskapaciteten. Helt rätt.
Alltså förlåt.. men det enda som är lyxigt med en Tesla Model 3 är priset. Tekniken är asgrym, men sett rent till materialval och hur bilen är hopsatt är mer standard. Högre än koreanerna, men lägre än BMW, Audi och Volvo.

AP i bilen är inte mycket bättre än andra, i den utformning som den levereras idag. Det är en Adaptiv farthållare med LKA.

Jättepositiv utveckling som ändå sätter en viss press på andra tillverkare, som planerat att släppa bilar i samma klass som TM3.
Nja det där med BMW Audi och Volvo skulle vara bätte är jag mycket tveksam till.
Många jobbarkompisar har nyare BMW och Audis, massa problem, dyra reparationer och service, år efter år samma visa.
Har dessutom ett gäng Volvo XC90 på jobbet. Absolut sämsta infotainment jag varit med om, man behöver en co driver bara för att sköta fm radion. Materialen känns inte alls bättre än model3 och det tänds ofta upp olika felmeddelanden. Sedan är mittskärmen (där hastighetsmätaren sitter) så plottrig med typ 60 ikoner så den är oanvändbar, utöver hastighet och tanknivå som man kan lätt se. ”Autopiloten” i Volvo suger, den varnar inte ens innan den vill köra in i räcket, gröna ratten lyser fast den har noll koll på bilen.
Tyskarna har redan haft sin storhetstid, det var innan millenieskiftet, nu är dom oftast sämre än en KIA totalt sett.
Oj det blev off topic, förlåt.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av ippii »

Jeppe_E skrev:
ippii skrev:
Jeppe, har du testat TM3? Jag är van vid Tyskarna och Volvo. Säger inte att den är bättre än dem, men känslan är helt klart i nivå min BMW F20 och F30. Tycker helt klart att TM3 är vassare än Volvo CMA.
Inte provkört, men jag tillbringade nästan en timme på SC i Malmö ensam med bilen.

Jag reagerade bara över uttrycket lyxbil, för i mina ögon är Model 3 ingen lyxbil. Jag upplevde materialvalen som helt okej. Inte som den senaste årsmodellen av Volvo som jag tittade på strax efter. Jag tycker jag har hög kvalitet i min XC650 från 2011. Men när jag klev in i både Model 3 och Volvo XC40 nu i år så.. damn. Vilken skillnad. Jag är jättedösugen på en elbil och hade väl lite bestämt mig för att vänta och se vad Polestar skulle erbjuda och den har jag intre sett IRL än. Men shit, Tesla ställde verkligen till det för mig nu. 5400 kr/mån är riktigt bra. Sist jag räknade på den Model 3 jag kunde tänka mig, låg månadskostnaden på 7000 kr
Då är jag med dig. Ingen Tesla är någon lyxbil enligt mig. Visst, det är lyxigt att ha råd med en Tesla.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4887
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av chaffis75 »

Synd de inte fått på den där kroken som tibor frågade om men samtidigt gör de saken lättare för mig för nu kan jag hålla mig och vänta lite till på vad andra märken kommer erbjuda, ja framför att se wv erbjudande i maj.

Lite tråkigt att man inte får full mjukvara funktionalitet i bilen på sr+, framförallt Spotify kan jag känna saknas men samtidigt inte de som är en deal breaker.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Swede1 »

Ok, ok, kan beställas nu, men när kan den levereras? Ni som beställt när får ni leverans enligt Tesla?
Matte
Inlägg: 286
Blev medlem: 03 okt 2014 11:12

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Matte »

Är det någon som har orkat estimera vad förmånsvärdet hamnar på?
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av ippii »

Swede1 skrev:
Ok, ok, kan beställas nu, men när kan den levereras? Ni som beställt när får ni leverans enligt Tesla?
Förmånsvärde för Long Range RWD finns redan (2.999 kr), lär vara samma för Standard Range RWD.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av vigge50 »

ippii skrev:
Swede1 skrev:
Ok, ok, kan beställas nu, men när kan den levereras? Ni som beställt när får ni leverans enligt Tesla?
Förmånsvärde för Long Range RWD finns redan (2.999 kr), lär vara samma för Standard Range RWD.
Med tanke på att den har enklare interiör så bör förmånsvärdet inte vara detsamma.
Användarvisningsbild
Bejje
Teslaägare
Inlägg: 303
Blev medlem: 17 nov 2018 18:35

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Bejje »

Swede1 skrev:
Ok, ok, kan beställas nu, men när kan den levereras? Ni som beställt när får ni leverans enligt Tesla?
Finns inga besked att ge. Beställer du en LR AWD säger hemsidan "Leverans maj", väljer du SR+ plockas den texten bort.
Jag frågade om de hade en susning när jag snackade med dem i telefon i förmiddags men då var de ovetandes.

1 April 2016, 04:41: Reservation lagd
12 April 2019, 06:56: Pearl White SR+ Model 3 beställd
24 Juni 2019, 15:17: Uthämtad!

26 Maj 2021, 13:47: Beställning lagd
4 Juni 2021, 14:40: Uthämtad!
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av anna__ »

Bejje skrev:
Swede1 skrev:
Ok, ok, kan beställas nu, men när kan den levereras? Ni som beställt när får ni leverans enligt Tesla?
Finns inga besked att ge. Beställer du en LR AWD säger hemsidan "Leverans maj", väljer du SR+ plockas den texten bort.
Jag frågade om de hade en susning när jag snackade med dem i telefon i förmiddags men då var de ovetandes.
Jag tror det lär dröja ett par månader, hösten kanske
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av ippii »

vigge50 skrev:
ippii skrev:
Swede1 skrev:
Ok, ok, kan beställas nu, men när kan den levereras? Ni som beställt när får ni leverans enligt Tesla?
Förmånsvärde för Long Range RWD finns redan (2.999 kr), lär vara samma för Standard Range RWD.
Med tanke på att den har enklare interiör så bör förmånsvärdet inte vara detsamma.
Det beror på vilket humör SKV är den dagen det sätts. Inte alls omöjligt att SKV:s "jämförbara bil" blir densamma som tidigare, därmed ev. samma förmånsvärde.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av gellerstam »

ippii skrev:
Swede1 skrev:
Ok, ok, kan beställas nu, men när kan den levereras? Ni som beställt när får ni leverans enligt Tesla?
Förmånsvärde för Long Range RWD finns redan (2.999 kr), lär vara samma för Standard Range RWD.

Dock kan det bli billigare beroende på vald extrautrustningen. Detta efter som färgen har blivit billigare och AP nu mera är standard och inte extrautrustning. Detta gäller iof alla varianter och inte bara SR+ RWD

40kkr mindre i extrautrustningspåslag på en LR AWD blir ca 700kr i lägre förmånsvärde/månad brutto. -> ca 25kkr på 36månader. :-)

(Har priset på 19"-hjul, vinterhjul och vit inredning också blivit billigare? )
((SR+ RWD får inte välja 19" vinterhjul i konfiguratorn.))
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14516
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av taliz »

anna__ skrev:
Bejje skrev:
Swede1 skrev:
Ok, ok, kan beställas nu, men när kan den levereras? Ni som beställt när får ni leverans enligt Tesla?
Finns inga besked att ge. Beställer du en LR AWD säger hemsidan "Leverans maj", väljer du SR+ plockas den texten bort.
Jag frågade om de hade en susning när jag snackade med dem i telefon i förmiddags men då var de ovetandes.
Jag tror det lär dröja ett par månader, hösten kanske
Garanterat vill de leverera innan kvartalet är slut.
Så runt midsommar bör gälla för de flesta som beställer nu.

Blir det ett galet tryck och man inte får in ordern i tid hamnar man antagligen i nästa kvartals leverans.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Swede1 »

Ringde Tesla MoS, ”uppskattad” leveranstid en månad!?! Tesla har fått upp produktionen. Tjejenfrågade nån... Otroligt snabbt i såna fall, när Kia och Hyundai ska ha uppåt ett år på sig för att klämma fram en elbil. Ring gärna nån mer och fråga specifikt om short range plus.

En månads leveranstid! :shock: ”uppskattad”

Så jag skulle ha en ny tm3 den 12 maj?

Ni som beställt, vad har ni för uppskattad leveranstid?
Senast redigerad av Swede1, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Jeppe_E »

ippii skrev:
Jeppe_E skrev:
ippii skrev:
Jeppe, har du testat TM3? Jag är van vid Tyskarna och Volvo. Säger inte att den är bättre än dem, men känslan är helt klart i nivå min BMW F20 och F30. Tycker helt klart att TM3 är vassare än Volvo CMA.
Inte provkört, men jag tillbringade nästan en timme på SC i Malmö ensam med bilen.

Jag reagerade bara över uttrycket lyxbil, för i mina ögon är Model 3 ingen lyxbil. Jag upplevde materialvalen som helt okej. Inte som den senaste årsmodellen av Volvo som jag tittade på strax efter. Jag tycker jag har hög kvalitet i min XC60 från 2011. Men när jag klev in i både Model 3 och Volvo XC40 nu i år så.. damn. Vilken skillnad. Jag är jättedösugen på en elbil och hade väl lite bestämt mig för att vänta och se vad Polestar skulle erbjuda och den har jag intre sett IRL än. Men shit, Tesla ställde verkligen till det för mig nu. 5400 kr/mån är riktigt bra. Sist jag räknade på den Model 3 jag kunde tänka mig, låg månadskostnaden på 7000 kr
Då är jag med dig. Ingen Tesla är någon lyxbil enligt mig. Visst, det är lyxigt att ha råd med en Tesla.

Nej, det är väl egentligen inte lyxigt. Visst, 5400 kr/mån är ju en ansenlig summa pengar varje månad. Men räknat till TOC, så ger SR+ en klart bättre kalkyl än t.ex. en S60 R-Design T5.

Uppskattningsvis: 6500 kr/mån för Tesla Model 3 SR+ och med mitt körmönster ca 7000-7500 kr/mån för en uppspecad S60 R-Design T5 för 410.000 kr
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Jeppe_E »

Swede1 skrev:
Ringde Tesla MoS, ”uppskattad” leveranstid en månad!?! Tesla har fått upp produktionen. Tjejenfrågade nån... Otroligt snabbt i såna fall, när Kia och Hyundai ska ha uppåt ett år på sig för att klämma fram en elbil. Ring gärna nån mer och fråga specifikt om short range plus.

En månad! :shock:

Jag förhåller mig skeptisk till den informationen. Om inte annat är det i så fall ett tecken på att Model 3 inte säljer enligt förväntan. Det tar ju för böveln 21 dagar att få bilarna till Europa. Det skulle ju innebära att de börjat tillverka och lasta SR+ till Europa redan, innann de ens öppnade upp designstudion.

Jag ser hellre att det tar 2-3 månader och att bilen blir ordentligt hopskruvad.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14516
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av taliz »

Jeppe_E skrev:
Swede1 skrev:
Ringde Tesla MoS, ”uppskattad” leveranstid en månad!?! Tesla har fått upp produktionen. Tjejenfrågade nån... Otroligt snabbt i såna fall, när Kia och Hyundai ska ha uppåt ett år på sig för att klämma fram en elbil. Ring gärna nån mer och fråga specifikt om short range plus.

En månad! :shock:

Jag förhåller mig skeptisk till den informationen. Om inte annat är det i så fall ett tecken på att Model 3 inte säljer enligt förväntan. Det tar ju för böveln 21 dagar att få bilarna till Europa. Det skulle ju innebära att de börjat tillverka och lasta SR+ till Europa redan, innann de ens öppnade upp designstudion.

Jag ser hellre att det tar 2-3 månader och att bilen blir ordentligt hopskruvad.
Sluta skriva massa strunt nu jeppe, tryck på beställ! I know you want to! :D
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Jeppe_E »

taliz skrev:

Sluta skriva massa strunt nu jeppe, tryck på beställ! I know you want to! :D
:lol: :lol: :lol:

Det är nära nu ska du veta :)
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Matte
Inlägg: 286
Blev medlem: 03 okt 2014 11:12

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Matte »

Jeppe_E skrev:
taliz skrev:

Sluta skriva massa strunt nu jeppe, tryck på beställ! I know you want to! :D
:lol: :lol: :lol:

Det är nära nu ska du veta :)
Det sjuka är att det blev/är nära att beställa en Long range. Tesla lyckas verkligen skapa sug
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av apkungen »

TiborBlomhall skrev:
Ringde Tesla och frågade hur mycket Standard Range (utan plus) nu kostar i Sverige då. Enligt hemsidan kan man ringa in och beställa.

Korta svaret var "vi vet inte"

Långa svaret är nog "vad-f*n-har-de-hittat-på-nu-i-USA-igen-utan-att-berätta-oss-vi-har-ingen-aning-förrän-vi-har-fått-tag-på-nån-over-there-som-kan-berätta-vad-f*n-det-är-som-händer"
I "kvittot" som jag har fått står det ju "Model 3 Standard Range Plus bakhjulsdrift" 50700 kr

Så antar att SR kostar just 50700 kr mindre.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Jeppe_E »

apkungen skrev:
TiborBlomhall skrev:
Ringde Tesla och frågade hur mycket Standard Range (utan plus) nu kostar i Sverige då. Enligt hemsidan kan man ringa in och beställa.

Korta svaret var "vi vet inte"

Långa svaret är nog "vad-f*n-har-de-hittat-på-nu-i-USA-igen-utan-att-berätta-oss-vi-har-ingen-aning-förrän-vi-har-fått-tag-på-nån-over-there-som-kan-berätta-vad-f*n-det-är-som-händer"
I "kvittot" som jag har fått står det ju "Model 3 Standard Range Plus bakhjulsdrift" 50700 kr

Så antar att SR kostar just 50700 kr mindre.
Nej, 50700 kr är både för partial premium och lite längre räckvidd.

Påslaget för Premium var 5000 USD, påslager för Partial Premium var 2500 USD. Finns inte på kartan att SR är 50k billigare än SR+. Möjligen 25-30.000 kr. Men som jag tidigare sa, så är SR+-modellen lite väl högt prissatt i Sverige jämfört med LR AWD.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Bejje
Teslaägare
Inlägg: 303
Blev medlem: 17 nov 2018 18:35

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Bejje »

Jeppe_E skrev:
Swede1 skrev:
Ringde Tesla MoS, ”uppskattad” leveranstid en månad!?! Tesla har fått upp produktionen. Tjejenfrågade nån... Otroligt snabbt i såna fall, när Kia och Hyundai ska ha uppåt ett år på sig för att klämma fram en elbil. Ring gärna nån mer och fråga specifikt om short range plus.

En månad! :shock:

Jag förhåller mig skeptisk till den informationen. Om inte annat är det i så fall ett tecken på att Model 3 inte säljer enligt förväntan. Det tar ju för böveln 21 dagar att få bilarna till Europa. Det skulle ju innebära att de börjat tillverka och lasta SR+ till Europa redan, innann de ens öppnade upp designstudion.

Jag ser hellre att det tar 2-3 månader och att bilen blir ordentligt hopskruvad.
Man kan ju hoppas att det går såpass fort men jag är väldigt skeptisk till det. Butikspersonalens tjejgissningar ska man nog ta med ett par badkar salt.
Hade Tesla varit säkra på sin sak borde de kunnat skrivit ut det. Nog för att Elon tidigare sa att MR skulle komma till Europa i Maj och nuvarande LR beställningar ska komma i Maj (Mao borde några skepp komma i maj med bilar) men om de hinner klämma om SR+ där också vette tusan.

Men iofs, nu anger de 2-4veckors leveranstid på en SR+ i USA så vem vet?

1 April 2016, 04:41: Reservation lagd
12 April 2019, 06:56: Pearl White SR+ Model 3 beställd
24 Juni 2019, 15:17: Uthämtad!

26 Maj 2021, 13:47: Beställning lagd
4 Juni 2021, 14:40: Uthämtad!
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Mickep »

Vet inte tycker SR+ är dyr.
för 110 000 till får man long range med premium. känns som om det förväntade priset skulle vara 475 000 istället för 550 000. dvs 75 000 skillnad. vad är 100 km på en laddning och premium värt?
Verdi

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Verdi »

Mickep skrev:
Vet inte tycker SR+ är dyr.
för 110 000 till får man long range med premium. känns som om det förväntade priset skulle vara 475 000 istället för 550 000. dvs 75 000 skillnad. vad är 100 km på en laddning och premium värt?

Du får en LR RWD för 588' (+ ev avgift på 10 papp). Men under 600' iaf. Och antagligen samma förmånsvärde.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14516
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av taliz »

Mickep skrev:
Vet inte tycker SR+ är dyr.
för 110 000 till får man long range med premium. känns som om det förväntade priset skulle vara 475 000 istället för 550 000. dvs 75 000 skillnad. vad är 100 km på en laddning och premium värt?
540 blir det inkl "leveransavgift". Men då ingår ju AP. Dvs ca 506 utan.
Förväntat var väl runt 480 utan AP, så 26k mer är ju inte farligt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar