Vilken AP har jag egentligen?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bodes_dad
Teslaägare

Inlägg av Bodes_dad »

Man borde ju veta vad man köpt, men jag blir lite osäker när jag loggar in på Tesla.com och knappar in på min profil.

Jag köpte en lagerbil nu sista Mars, med följande specs:
PastedGraphic-6.png
Men när jag loggar in ser jag följande erbjudande att uppgradera AP, också här till 55k:
PastedGraphic-5.png
Så kanske inte helt konstigt att jag trodde jag redan köpt detta paket från början då det är samma pris och namn. Bilen står hos en vän i väntan på att jag blir av med min gamla, så kan inte kolla vilka funktioner jag har för tillfället heller. Har frågat tesla men inget svar på mailen än. Kan det vara så att dom bara glömt att aktivera uppgraderade AP, och att det därför syns som erbjudande under min profil?

Mvh
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Hur kan du få ”uppgraderad autopilot” och ”total självkörningsförmåga” till att vara samma sak?

Det förstnämnda är på engelska ”enhanced autopilot” och det andra ”full self driving”.
Det är två olika paket.

Det förstnämnda säljs inte längre, utan det är en korsning mellan den mer begränsade AP som säljs nu, och FSD.
Den innehåller allt i dagens AP och några av funktionerna i FSD, tex summon och NoA(om/när det kommer hit).
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Bodes_dad
Teslaägare

Re: Vilken AP har jag egentligen?

Inlägg av Bodes_dad »

Läste bara den övre rubriken som du säkert förstår. Men tack för snabbt svar, mänskliga faktorn blir slutsatsen..
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Bodes_dad skrev:
Läste bara den övre rubriken som du säkert förstår. Men tack för snabbt svar, mänskliga faktorn blir slutsatsen..
Ah du menar ”Uppgradering Autopilot” som står överst i andra bilden?
Det noterade jag inte ens. :)
Håller med om att det kan verka förvirrande. Men det jag skrev skall stämma hursomhelst.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Bodes_dad
Teslaägare

Inlägg av Bodes_dad »

Det gör det säkert. Läsförståelsen är nedsatt pga av pappaledighet här. :)
HappyX

Inlägg av HappyX »

Du är i samma sits som jag. Du har EAP - enhanced auto pilot. Dvs du har alla funktioner som finns idag men inte ALLA de nya som förmodligen kommer med FSD. Jag har ingen aning själv vad det kommer betyda i framtiden.
Skriv svar