Vit interiör, första intrycket?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1595
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av pefreli »

Okej, frågan kring vit interiör har varit uppe tidigare...

Men jag har sjuklig beslutsvånda kring om jag ska välja vit eller svart interiör. :roll:

Vad är första intrycket för er som valt vit? Är ni nöjda med ert val (kanske ledande fråga...)?

Störande reflektioner från passagerarsätet i skärmen eller från den vita listen på panelen?
Andra +/-?

”Känslan” i bilen dag/natt?
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av perre »

Kan bara säga att jag känner mig upplyft och glad i min model 3 med vit interiör och betryckt och nedstämd i demobilarna med svart interiör. Men det är ju jag det.
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av anna__ »

Jag har vit och skulle nästa gång välja svart!
Det är snyggt och så men har en vit bil och kan ibland känna att sätena ser gula ut när solen kommer på, också hittat en del märken från frabriken som är svåra att ta bort och som inte hade synts på svart, däremot gillar jag den vita panelen bättre än trä.
Dessutom lyser vita säten upp mer och tar ögonen från själva bilen o det e ju tråkigt :lol:
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av perre »

anna__ skrev:
Jag har vit och skulle nästa gång välja svart!
Det är snyggt och så men har en vit bil och kan ibland känna att sätena ser gula ut när solen kommer på, också hittat en del märken från frabriken som är svåra att ta bort och som inte hade synts på svart, däremot gillar jag den vita panelen bättre än trä.
Dessutom lyser vita säten upp mer och tar ögonen från själva bilen o det e ju tråkigt :lol:
Ja det var ett lyft att komma ifrån träpanelen. Den kändes lite malplacerad tyckte jag.
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14562
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av taliz »

Jag har ingen bil än, men lär välja svart.
Dels ser kalkylen ut att bli på marginalen, så det finns inte plats för extrakostnaden.
Dels tycker jag det borde vara vita paneler på fler ställen likt i Model X. Att stolarna är vita ser man ju inte så mkt när man sitter där...

Jag är inte 40 än, men dröminredningen hade varit motsvarande den krämfärgade med ljust trä som finns till Model S.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1595
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av pefreli »

anna__ skrev:
Jag har vit och skulle nästa gång välja svart!
Det är snyggt och så men har en vit bil och kan ibland känna att sätena ser gula ut när solen kommer på, också hittat en del märken från frabriken som är svåra att ta bort och som inte hade synts på svart, däremot gillar jag den vita panelen bättre än trä.
Dessutom lyser vita säten upp mer och tar ögonen från själva bilen o det e ju tråkigt :lol:
Vad tror du om att tona rutorna? Kan det råda bot på den gula känslan?

Jag tänker mig också vit bil... ;)
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 09 dec 2018 19:27
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av UrbanL »

Jag tycker att den vita inredningen gör för en mer rymlig, upplyftande känsla. Nattetid är det riktigt markant, man blir pigg helt enkelt.

När det gäller skötsel av klädseln finns det ju mängder av tips och åsikter på nätet, men hittills - med två små barn (billigt baksätesskydd från Jula + bakåtvänd barnstol resp. kudde) så har klädseln varit problemfri. Däremot så är det den svarta plasten på dörrarna/insteg som blir skitiga och slitna av lera.

Det har synts lite färgavfällning på förarsätet från blåjeansen, men det försvann direkt med ett drag med en våtservett... Så klädseln verkar vara såpass lättrengjord som Tesla säger. På svart klädsel ser man väl helt enkelt inte skiten, men den är väl lika lätt att göra ren kan man tro?

Jag är helnöjd med ultrawhite. Och som sagt, det ser bättre ut med vitt än trä framtill. Jag hade gärna sett att även mittkonsolen var vit, för den är nu en riktig damm- och fettmagnet i sin blanka svarta plast.

Men detta är ju förstås tycke och smak...
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av Laban »

Väldigt nöjd efter 200 mil. Hur det är efter 10 000 mil får jag återkomma om :-)
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1595
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av pefreli »

Laban skrev:
Väldigt nöjd efter 200 mil. Hur det är efter 10 000 mil får jag återkomma om :-)
Vad är det som gör dig nöjd? Berätta gärna lite mer om varför du är nöjd. :)
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
ascii
Inlägg: 57
Blev medlem: 18 jan 2019 16:33

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av ascii »

Jag gillar min vita inredning.

Jag ser direkt om sätena är äckliga (många småbarn i min närhet) men de är jättelätta att göra rena. Känns mycket fräshare än svarta säten som man inte kan se när de är smutsiga.

Har inte märkt några störande reflektioner från den vita panelen i framrutan heller. Önskar bara att locken på mittkonsollen också var vita, men jag har köpt en wrap för att råda bot på detta.

Har bara kört 150 mil än, för att vara säker på att jaag inte ångrar mer skulle jag behöva se att den är lika lätt att hålla ren efter 5000 mil.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11853
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av HelectriC »

Vita sätena är riktigt coola och ALLA kommenterar de :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av ippii »

Jag gillar mina svarta väldigt mycket, känns ombonat och lugnt i kupén. Väldigt luftig känsla ändå, pga. glastaket. Träet (som faktiskt är trä) tycker jag är snyggt, minimalistikt skandinaviskt, påminner lite om B&O från förr i tiden. En sak jag verkligen gillar med svart är alcantaraklädseln man får i dörrsidorna när man väljer helsvart.

Jag var väldigt kluven kring vad jag skulle välja, men min flickvän fick bestämma och hon ville absolut inte ha vit (något om att det såg ut som en nagelsalong ;) ).
Tror vad man än väljer så blir det bra.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av Laban »

pefreli skrev:
Laban skrev:
Väldigt nöjd efter 200 mil. Hur det är efter 10 000 mil får jag återkomma om :-)
Vad är det som gör dig nöjd? Berätta gärna lite mer om varför du är nöjd. :)
Snyggt !! Passar bra ihop med blå färg utvändigt. Sen får man också någon extra kommentar här och där. Dock en del som tycker att man är galen som valde just vitt, men det får man ta :D
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
4900
Inlägg: 32
Blev medlem: 04 jan 2019 17:45

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av 4900 »

Har vita säten och svart bil, ursnyggt tycker jag. Har kört knappt 200 mil, ingen avfällning eller fläckar - är supernöjd. Supernöjd med hela bilen dessutom :) .
Jag köpte en impregnering för någon hundring och tog nästan direkt, sen tar jag fuktad trasa varannan helg fast jag inte ser fläckar - tar någon minut bara och känns bra att göra.
Jag kommer välja vitt framöver igen, ingen tvekan. Den 18-åriga dottern sa för övrigt, "den vita inredningen gör ju hela bilen".
Användarvisningsbild
steely
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 03 sep 2018 12:18
Ort: Täby

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av steely »

Svart är safe och snyggt till 3an, tror du kommer ångra dig om du tar vit och inte får bort skiten från säterna...såg en youtube där en stackare hade prövat alla möjliga lösningsmedel och tvättråd men gick bara inte att få bort.
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av Liibo »

Alla tycker Vit inredning är snyggast. Men många vågar av någon anledning inte välja vit.

Med svart inredning så blir det en sån enormt mer tråkigare bil. Bara sätta sig inne i en vit inredning, så blir man positiv för allt är så ljust.

Sen är alla inte lika ohygieniska som tesla björn och äta i bilen, samt aldrig tvätta nya Jeans så dom färgar av sig.

Skulle det däremot hända ,så är det bara lämna in den till bra bilvårdsfirma, så fixar dom det hur enkelt som helst med 70 % spritlösning, ånga och lite borstar.

Men i Sverige är det ju väldigt mycket att man hellre ska vara på den säkra sidan och vara en i ledet. Tur är dock att vissa vågar gå utanför denna box :)
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av ippii »

Liibo skrev:
Alla tycker Vit inredning är snyggast.
Vad är det för jäkla uttalande?
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
hooked
Inlägg: 335
Blev medlem: 29 nov 2016 17:36

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av hooked »

Liibo skrev:
Alla tycker Vit inredning är snyggast. Men många vågar av någon anledning inte välja vit.

Med svart inredning så blir det en sån enormt mer tråkigare bil. Bara sätta sig inne i en vit inredning, så blir man positiv för allt är så ljust.
Håller inte alls med :)

Jag tycker det vita är alldeles för vitt. Det ljusa innertaket skär sig också mot det kritvita och som om inte det var nog ser det ut som det sitter två vitklädda gubbar i bilen när man ser den från utsidan.

Men smaken är olika och de som gillar vitt ska såklart välja det.
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1595
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av pefreli »

Hur upplever ni era bilar på kvällen? När jag provkörde den svarta tyckte jag det var för lite ”mysbelysning” i bilen.

Med vit inredning blir det kanske en annan känsla i kupén?

Förbaskat svårt det här, det lutar kanske åt att jag fegar ur och tar svart ändå... :?

Eller så gör jag det enkelt för mig och lämnar beslutet till frugan... :mrgreen:
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av Liibo »

ippii skrev:
Liibo skrev:
Alla tycker Vit inredning är snyggast.
Vad är det för jäkla uttalande?
Oj var det känsligt ämne eller valde du svart men ångrat dej? ;)

ALLA jag pratat med som även har svart inredning säger samma sak. Vit är snyggast MEN det är så svårt att hålla rent får jag bara höra.
Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare
Inlägg: 394
Blev medlem: 10 jun 2015 11:49

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av mjwahl »

Liibo skrev:
ippii skrev:
Liibo skrev:
Alla tycker Vit inredning är snyggast.
Vad är det för jäkla uttalande?
Oj var det känsligt ämne eller valde du svart men ångrat dej? ;)

ALLA jag pratat med som även har svart inredning säger samma sak. Vit är snyggast MEN det är så svårt att hålla rent får jag bara höra.
Du vet, det är lite samma sak som när du har köpt en ny jacka som du i affären var lite osäker på om den verkligen är snygg. När du ändå slår till på jackan och sedan träffar vänner och bekanta och utbrister "kolla min nya jacka som jag har köpt". Vad tror du de svarar då? De som tycker att den ser ut som skit kommer säga - oj, snygg jacka - färgen klär verkligen dig, men själv skulle jag inte våga köpa en ljusgrön mockajacka. Jag är rädd för fläckar.
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av kler »

Nu är det EXTREMT viktigt att vi alla kan enas om vad som objektivt är snyggast, för då kan ju Tesla sen helt enkelt ta bort alla andra konfigurationer.
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av Liibo »

mjwahl skrev:
Liibo skrev:
ippii skrev:
Liibo skrev:
Alla tycker Vit inredning är snyggast.
Vad är det för jäkla uttalande?
Oj var det känsligt ämne eller valde du svart men ångrat dej? ;)

ALLA jag pratat med som även har svart inredning säger samma sak. Vit är snyggast MEN det är så svårt att hålla rent får jag bara höra.
Du vet, det är lite samma sak som när du har köpt en ny jacka som du i affären var lite osäker på om den verkligen är snygg. När du ändå slår till på jackan och sedan träffar vänner och bekanta och utbrister "kolla min nya jacka som jag har köpt". Vad tror du de svarar då? De som tycker att den ser ut som skit kommer säga - oj, snygg jacka - färgen klär verkligen dig, men själv skulle jag inte våga köpa en ljusgrön mockajacka. Jag är rädd för fläckar.

Vad yrar du om??

Antingen är du helt virrig eller så har du tagit lite för mycket whiskey idag ;)
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av ippii »

Liibo skrev:
mjwahl skrev:
Liibo skrev:
ippii skrev:
Liibo skrev:
Alla tycker Vit inredning är snyggast.
Vad är det för jäkla uttalande?
Oj var det känsligt ämne eller valde du svart men ångrat dej? ;)

ALLA jag pratat med som även har svart inredning säger samma sak. Vit är snyggast MEN det är så svårt att hålla rent får jag bara höra.
Du vet, det är lite samma sak som när du har köpt en ny jacka som du i affären var lite osäker på om den verkligen är snygg. När du ändå slår till på jackan och sedan träffar vänner och bekanta och utbrister "kolla min nya jacka som jag har köpt". Vad tror du de svarar då? De som tycker att den ser ut som skit kommer säga - oj, snygg jacka - färgen klär verkligen dig, men själv skulle jag inte våga köpa en ljusgrön mockajacka. Jag är rädd för fläckar.

Vad yrar du om??

Antingen är du helt virrig eller så har du tagit lite för mycket whiskey idag ;)
Sant, förutom att han har helt rätt. :)
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Vit interiör, första intrycket?

Inlägg av ippii »

Liibo skrev:
ippii skrev:
Liibo skrev:
Alla tycker Vit inredning är snyggast.
Vad är det för jäkla uttalande?
Oj var det känsligt ämne eller valde du svart men ångrat dej? ;)

ALLA jag pratat med som även har svart inredning säger samma sak. Vit är snyggast MEN det är så svårt att hålla rent får jag bara höra.
Inte känsligt alls! Ångrar faktiskt att jag inte tog vit, hade känts som mindre risk för inbrott om tjuvarna trott att det satt två Michelin-gubbar i framsätena och vaktade bilen. :)

Jag tror inte att du övertygar folk genom att skriva ALLA med stora bokstäver fler gånger...
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Skriv svar