Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

MaryT
Inlägg: 2
Blev medlem: 05 aug 2019 19:12

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MaryT »

Beställde en Model 3, Blå, Dragkrok, SD+, den 23 juli. Fick preliminärt leveransdatum idag på morgonen 3-9 september. VIN-nummer finns sen idag i källkoden.
Användarvisningsbild
Coolio
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 22 jul 2019 23:19
Ort: Nyköping
Referralkod: ts.la//tomas68743

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Coolio »

Beställde 18 juli, vit LR, dragkrok. 27 juli kom prel leveransbesked 25 aug - 1 sept.

När jag beställde min Mercedes eklass ( inkl drive pilot 2016) fick jag vänta 6 månader på leverans. Ska bli spännande att jämföra Telsa och Mercedes hjälpmedel för ”autopilot”.
Model 3 LR vit 2019 FSD krok
Beställd Cybertruck tri
Model 3 LR vit 2022
Användarvisningsbild
stormakten
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 29 jul 2019 13:26

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av stormakten »

från Tesla

""Bra att du frågar eftersom det datumet inte är riktigt spikat än utan är bara en automatisk bokning. Bilen bör ankomma den 12e men vi kan inte garantera det. Har du möjlighet att köpa ombokningsbara biljetter eller återkomma till oss den 11e tex? Då vet vi med mer säkerhet om vi hinner få den klar till exakt den tiden?
Alternativt att du bokar fram avhämtningen några dagar?
Pall
Inlägg: 96
Blev medlem: 17 jun 2019 16:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Pall »

Nu är min också beställd. Kanske en dum fråga, men var kommer VIN dyka upp?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14515
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

Pall skrev:
Nu är min också beställd. Kanske en dum fråga, men var kommer VIN dyka upp?
Till höger på din sida när du loggat in.
Står också i fakturorna som kommer.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 06 jul 2019 08:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Stolpskott »

Pall skrev:
Nu är min också beställd. Kanske en dum fråga, men var kommer VIN dyka upp?
Grattis! Finns även chans att du kan se VIN-numret innan det dyker upp på din ordersida om du högerklickar på din översiktsida på din beställning (där du ser status och länkar till alla dokument) väljer "Visa sidkälla", ctrl - F (cmd + F för Mac) för att kunna söka och skriver in 5YJ, hittar du något så har du ditt VIN-nummer!
Pall
Inlägg: 96
Blev medlem: 17 jun 2019 16:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Pall »

Stolpskott skrev:
Pall skrev:
Nu är min också beställd. Kanske en dum fråga, men var kommer VIN dyka upp?
Grattis! Finns även chans att du kan se VIN-numret innan det dyker upp på din ordersida om du högerklickar på din översiktsida på din beställning (där du ser status och länkar till alla dokument) väljer "Visa sidkälla", ctrl - F (cmd + F för Mac) för att kunna söka och skriver in 5YJ, hittar du något så har du ditt VIN-nummer!
Får kolla när jag är hemma från stugan igen. Antar att det inte går på iPad. Ser för övrigt inte något VIN-nummer till höger när jag loggat in.
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 06 jul 2019 08:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Stolpskott »

Pall skrev:
Stolpskott skrev:
Pall skrev:
Nu är min också beställd. Kanske en dum fråga, men var kommer VIN dyka upp?
Grattis! Finns även chans att du kan se VIN-numret innan det dyker upp på din ordersida om du högerklickar på din översiktsida på din beställning (där du ser status och länkar till alla dokument) väljer "Visa sidkälla", ctrl - F (cmd + F för Mac) för att kunna söka och skriver in 5YJ, hittar du något så har du ditt VIN-nummer!
Får kolla när jag är hemma från stugan igen. Antar att det inte går på iPad. Ser för övrigt inte något VIN-nummer till höger när jag loggat in.
Borde gå att lägga till view-source: framför adressen om du använder/har Chrome på iPaden.
Användarvisningsbild
jak
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 26 maj 2018 10:11
Referralkod: ts.la/jan37539

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jak »

Idag dök det upp en slutfaktura under dokument. (Men det står fortfarande att dom håller på att upprätta slutfakturan...)

Även i fakturan står det att beräknad leverans är den 15:e, så det närmar sig!
Tidigare: Model 3 LR AWD, svart/svart med krok.
Tillfälligt:VW Id.4
Avbeställd: Ioniq 5 AWD med krok.
Nu: Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Matthiaz
Teslaägare
Inlägg: 143
Blev medlem: 25 jun 2019 08:36

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Matthiaz »

Står fortfarande att dom håller på med slutfaktura för mig även bara 3v kvar till preliminär leverans. När man får slutfakturan ska den betalas direkt? Eller precis innan leverans? Har beställt som företags leasing från Tesla.
Såg en blå M3 med dragkrok, aero fälgar och svart inredning som laddade i Nordstans P-hus (Göteborg) idag, exakt samma spec som jag beställt(fast den var dual motor, min blir SR+). Första gången jag ser en blå på nära håll. Har nog valt rätt färg som tog blå! stog en svart bredvid...
M3, LR, vit/svart, drag, levererad 2021-03-23
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 06 jul 2019 08:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Stolpskott »

Matthiaz skrev:
Står fortfarande att dom håller på med slutfaktura för mig även bara 3v kvar till preliminär leverans. När man får slutfakturan ska den betalas direkt? Eller precis innan leverans? Har beställt som företags leasing från Tesla.
Såg en blå M3 med dragkrok, aero fälgar och svart inredning som laddade i Nordstans P-hus (Göteborg) idag, exakt samma spec som jag beställt(fast den var dual motor, min blir SR+). Första gången jag ser en blå på nära håll. Har nog valt rätt färg som tog blå! stog en svart bredvid...
Inte helt hundra men tror jag läst någonstans att de vill ha in betalningen senast 7 dagar innan leverans.

Ni som har förväntad leverans i slutet av augusti, har ni redan fått ett registreringsnummer? Har förväntad leverans sista veckan i augusti men inget registreringsnummer än om man söker på VIN-numret :(
Användarvisningsbild
jak
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 26 maj 2018 10:11
Referralkod: ts.la/jan37539

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jak »

Stolpskott skrev:
Ni som har förväntad leverans i slutet av augusti, har ni redan fått ett registreringsnummer? Har förväntad leverans sista veckan i augusti men inget registreringsnummer än om man söker på VIN-numret :(
Jag har leverans om en vecka, men har inte lyckats söka på VIN och hitta något regnr. Men jag är osäker på vad som är den bäst fungerande tjänsten för att söka - jag googlade och testade de jag hittade.
Tidigare: Model 3 LR AWD, svart/svart med krok.
Tillfälligt:VW Id.4
Avbeställd: Ioniq 5 AWD med krok.
Nu: Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
PontusT
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 03 aug 2019 09:01

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PontusT »

Matthiaz skrev:
Står fortfarande att dom håller på med slutfaktura för mig även bara 3v kvar till preliminär leverans. När man får slutfakturan ska den betalas direkt? Eller precis innan leverans? Har beställt som företags leasing från Tesla.
Såg en blå M3 med dragkrok, aero fälgar och svart inredning som laddade i Nordstans P-hus (Göteborg) idag, exakt samma spec som jag beställt(fast den var dual motor, min blir SR+). Första gången jag ser en blå på nära håll. Har nog valt rätt färg som tog blå! stog en svart bredvid...
Slutbetalning sker 5-10d innan leverans enligt https://www.tesla.com/sv_SE/support/fre ... -pay-ahead
Model 3 Performance.
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 06 jul 2019 08:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Stolpskott »

jak skrev:
Stolpskott skrev:
Ni som har förväntad leverans i slutet av augusti, har ni redan fått ett registreringsnummer? Har förväntad leverans sista veckan i augusti men inget registreringsnummer än om man söker på VIN-numret :(
Jag har leverans om en vecka, men har inte lyckats söka på VIN och hitta något regnr. Men jag är osäker på vad som är den bäst fungerande tjänsten för att söka - jag googlade och testade de jag hittade.
Ah okok, de gör det så tätt inpå alltså. Brukar kolla på car.info eller biluppgifter.se, skulle gissa på att de hämtar någorlunda likadant från transportstyrelsen.
Användarvisningsbild
jak
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 26 maj 2018 10:11
Referralkod: ts.la/jan37539

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jak »

Stolpskott skrev:
Ah okok, de gör det så tätt inpå alltså. Brukar kolla på car.info eller biluppgifter.se, skulle gissa på att de hämtar någorlunda likadant från transportstyrelsen.
Ingen träff på mitt VIN på någon av dom. Det är väl bara hoppas att dom hinner med att fixa regnr och plåtar på en vecka.

Jag pratade med Tesla leverans i går, och personen jag pratade med verkade tycka att allt var under kontroll.
Tidigare: Model 3 LR AWD, svart/svart med krok.
Tillfälligt:VW Id.4
Avbeställd: Ioniq 5 AWD med krok.
Nu: Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
mwest
Teslaägare
Inlägg: 134
Blev medlem: 07 aug 2019 19:59

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mwest »

Beställde igår en LR RWD och fick ett mail igårkväll om leverans mellan 21-28 augusti. Hur nära inpå får man veta mer exakt datum ungefär?
Model 3 LR RWD Midnight Silver/svart, 18", beställd 7/8 -19 och uthämtad 2/9 -19
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
Användarvisningsbild
wilfried
Teslaägare
Inlägg: 120
Blev medlem: 23 jan 2017 14:47

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av wilfried »

mwest skrev:
Beställde igår en LR RWD och fick ett mail igårkväll om leverans mellan 21-28 augusti. Hur nära inpå får man veta mer exakt datum ungefär?
För mig var det 6 dagar innan leveransen.
2021/03- Model 3 P AWD, Röd flerlagersfärg, S/V interiör

2019/03-2021/02 Model 3 LR AWD+, Svart, S/V interiör
2017/03-2019/03 Nissan Leaf Tekna 30kWh
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1583
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av pefreli »

Går LR RWD att beställa nu igen? :shock:
Eller lagerbil?
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Användarvisningsbild
mwest
Teslaägare
Inlägg: 134
Blev medlem: 07 aug 2019 19:59

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mwest »

Fanns fyra lagerbilar kvar igår, bytte från en SR+ till LR RWD. De står i Holland.
Model 3 LR RWD Midnight Silver/svart, 18", beställd 7/8 -19 och uthämtad 2/9 -19
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
Användarvisningsbild
xp2002
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 04 maj 2019 23:34

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av xp2002 »

mwest skrev:
Fanns fyra lagerbilar kvar igår, bytte från en SR+ till LR RWD. De står i Holland.
Köpte du från den Hollänska sidan?
Model 3 performance, #teamwhite
Användarvisningsbild
mwest
Teslaägare
Inlägg: 134
Blev medlem: 07 aug 2019 19:59

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mwest »

Nej, jag ringde till Tesla i Solna och pratade med en säljare där som hjälpte mig.
Model 3 LR RWD Midnight Silver/svart, 18", beställd 7/8 -19 och uthämtad 2/9 -19
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
Användarvisningsbild
nx00
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 aug 2017 08:28

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av nx00 »

Har en M3P på ingång men ska byta ner mig till SR+.
Fastnade i fällan, ”bara några kr till”. Sen var man där haha.

Kommer klara mig galant på SR. Hopps bara jag får en bil snarast. Får ringa imorgon.
Kia Ceed SW PHEV
Tesla Model 3 Performance
VW ID.3 1st Max
Tesla Model 3 SR+
Användarvisningsbild
xp2002
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 04 maj 2019 23:34

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av xp2002 »

mwest skrev:
Nej, jag ringde till Tesla i Solna och pratade med en säljare där som hjälpte mig.
Aha, intressant då kan man ju scanna de andra ländernas sidor efter en config som man vill ha. Det ligger fortfarande 4st lr rwd på den Holländska sidan.
Model 3 performance, #teamwhite
Användarvisningsbild
jak
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 26 maj 2018 10:11
Referralkod: ts.la/jan37539

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jak »

Det är spännande att vara i väntrummet. Nu dök VIN-nr upp "på riktigt" på sidan, dvs jag behöver inte längre gå till koden. Undrar vad skillnaden är jämfört med tidigare? Eller är det bara att det är mindre än en vecka kvar till leverans?
Tidigare: Model 3 LR AWD, svart/svart med krok.
Tillfälligt:VW Id.4
Avbeställd: Ioniq 5 AWD med krok.
Nu: Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LarsL »

Ni som har Nordea hur fixade ni PDF kvitto? Jag verkar få ge upp och göra ett kontoutdrag och skrivna ut till PDF.
Skriv svar