Släpvagnskörning med Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1151
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av MangeT »

Sjukt trist Mati. Trodde faktiskt att allt ordnat sig för dig med bytet till E-tron. Har inte någon av Kias eller Hyundais elbilar krok?
Mercedes EQC antar jag har krok men är ju en betydligt dyrare bil och ni har ju precis fått ta en ekonomisk smäll med bytet från Tesla till Audi.
Ingen demomodell inne av E-tron som ni kan byta till? Har förstått att ni har mycket utrustning på er bil men om kroken är så viktig kanske det får avgöra ändå?
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av mati »

Nej, demobilarna är sålda. Och ett byte till en annan bil som EQC eller MX har jag helt enkelt inte råd med. Det går inte. Andra elbilar med krok och rätt dragvikt finns inte. Jag får i så fall kanske återgå till märket jag körde innan, Mazda. Det var inget fel på bilarna, förutom att de inte gick på el. Men man får väl kompromissa. Kan man inte få både och, så får man prioritera. Jag har prioriterat eldriften i tre år och fick leva med inskränktheten utan dragkrok. Nu är det kanske dags att ändra prioriteringen igen. Vi har ju e-Golfen. Helt utan eldrift blir vi ju inte.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av TechNerd »

mati skrev:
Jag kan ju inte köra omkring i en lånebil på obestämd tid och samtidigt betala leasing och förmånsskatt för min bil. Och om jag har båda bilarna hemma så måste jag väl betala förmån för båda om jag har förstått det hela rätt? Det blir ju smått konstigt och det tänker jag inte göra heller. Då är det bättre att byta ner sig till en betydligt billigare bil, en som har dragkrok.
Det där är en gråzon...
Du kan hävda att du bara kan använda ett fordon åt gången (om ex din fru redan har en egen bil, och barnen som bor hemma inte har körkort) och bara betala förmånsvärde för den dyraste bilen.

Vet flera som gör så och fått godkänt av revisor, men vet inte om det någonsin har prövats.
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av mati »

Så är det ju. Vi är två personer i hushållet och vi har varsin bil. Det går rimligen inte att köra alla tre bilar samtidigt. Men vinterhjul måste man också betala förmånsskatt för, trots att det sitter fyra sommarhjul på bilen och trots att det garanterat inte går att använda alla hjul samtidigt.
Det är inte själva användandet som beskattas, utan tillgången. Bara den blotta möjligheten att jag kan välja mellan olika bilar gör ju att jag måste betala förmån för samtliga. Annars hade man ju kunnat skaffa en massa förmånsbilar till sig själv, och så hävdar man att det inte går att köra mer än en bil åt gången, och slipper betala förmånsskatt för de andra. Nej, det tror jag inte på.
I så fall får jag parkera min e-tron hos återförsäljaren under tiden jag har lånebil. Då betalar jag förmån för lånebilen, och leasing för min egen. Tveksamt om jag tycker det är en bra lösning.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 18 sep 2014 13:08
Ort: Stockholm/Fellingsbro

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av Alfred »

Alltså allt annat än att Audi levererar bilen ni beställt är ju ett avtalsbrott av dem som borde ge dig rätt att backa ur köpet utan ekonomisk förlust. Har förstått av tidigare inlägg att du inte tycker om att behöva ta strid för att få rätt, men om ni byter in bilen mot en annan (oavsett drivmedel) så är det ju du som äter kostnaden för deras misstag.

Du får naturligtvis göra som du vill, men jag skulle verkligen uppmuntra dig att ta striden. Det behöver inte bli krångligt, bara ge dem en tydlig deadline. Innan man kan häva köpet måste ju leverantören ha fått chansen att rätta till problemet, men den har de ju fått nu.

Om du säger till dem att de har fram till 1/10 att hitta en lösning och att du annars drar igång processen för att häva köpet borde det finnas en stor chans att de faktiskt lägger manken till och ser till att få fram en lösning på detta. Att de inte lyckas få fram en krok till din bil tycker jag bara låter som att de av någon anledning ännu inte varit tillräckligt motiverade att lösa problemet. Säkert önsketänkande från deras sida om att kroken nog kommer närsomhelst, men om du ger dem en skarp deadline kombinerad med hotet om ekonomisk sanktion ger du dem en anledning att sluta bara vänta och hoppas.

Vore ju synd och skam om du behövde backa tillbaka till ICE-bil nu när det faktiskt äntligen börjar finnas gott om alternativ för den som vill ha elbil med krok.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av mati »

Min erfarenhet och känsla med sådana strider är att jag kommer förlora dem. Oavsett om jag har rätt eller inte. Man vill ju helst hålla rättsväsendet på så långt avstånd som möjligt. Annars kan man lika väl kasta tärning. Nej, mina tidigare erfarenheter med sånt är inte bra alls.
Men det behöver ju kanske inte gå så långt. Att hota med att häva köpet är säkert ett sätt. Frågan är bara om det verkligen hjälper.
Du har nog helt rätt i att jag är alldeles för snäll för att undvika strid. Jag får tyvärr inget stöd för detta hemma, sambon lever i en värld där allting löser sig med automatik, hon tycker alltså inte att jag ska lägga energi på sånt. Och då blir det dålig stämning hemma. Det vill jag såklart inte heller. Nu blir det lite extra konstigt eftersom hon vill gärna åka iväg med husvagnen, så jag känner en jäkla press, samtidigt så får jag inte hetsa upp mig och lägga för mycket energi på dragkrokseländet. Det blir moment-22 i kubik.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 18 sep 2014 13:08
Ort: Stockholm/Fellingsbro

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av Alfred »

Jag förstår, låter onekligen som en jobbig rävsax om ni tänker olika på hemmafronten. Vi är ju alla funtade på olika sätt och jag hör nog definitivt till kategorin envisa jävlar som står på sig tills de får rätt. Men ditt fall är ju verkligen en slam dunk så gör ont att du ska behöva ta smällen på en bil till. Tror aldrig att du kommer behöva ta till rättsliga åtgärder, det är så uppenbart fel av dem att de borde skärpa sig illa kvickt om de för ett ögonblick tror att du menar allvar.

Du behöver inte vara otrevlig eller jobbig, du behöver bara kontakta dem och berätta att du nu sätter en deadline för när åtgärden måste vara genomförd, att du annars häver köpet eftersom de inte levererat enligt avtal och att du efter samtalet kommer skriva samma sak i ett mejl så att det finns dokumenterat att budskapet är framfört.

Kombinera med att berätta att du gärna vill vara en nöjd kund och att du älskar bilen i övrigt (vilket du ju verkar göra), så att allt är lugnt om de bara ser till att fixa den här detaljen nu. De får ringa dem de behöver ringa på generalagenten eller i Tyskland, men kroken behöver komma på plats nu.

Det tar inte många minuter att göra detta och behöver inte innebära att du sedan faktiskt går vidare med att häva köpet om inget händer. Det valet har du ju kvar. Oftast räcker de med att de tror att du ska göra det för att de ska skärpa till sig.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av mati »

Låter onekligen bättre än att ta en ekonomisk smäll till. Jag får väl också bli en envis jävel då. Det känns bra att få stöd här i alla fall. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2073
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av gellerstam »

Kom igen nu Mati. Alfred verkar ju ha stenkoll på detta, föreslår att du ringer Alfred och pratar igenom detta. (PMa Alfred om hans telefonnummer, går säkert bra.? ) Där efter så är du antingen stärkt i övertygelsen att vänta är rätt eller så får du inspiration till att göra det där lite lätt obekväma samtalet.

Hoppas du lyckas motivera din handlare att ta tag i detta nu.

(Är det inte ett alternativ att Audi eller handlaren beställer en ny bil från fabrik åt dig som du kan byta in din mot? med samma spec. och krok monterat från fabrik. Funkar det med Leasingavtal/värdeminskningen för milen på din bil m.m. ? Eller blir det fel på ngt vis? Jag killgissar att en sådan lösning blir svårare och svårare ju längre tiden och milen går? )
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 18 sep 2014 13:08
Ort: Stockholm/Fellingsbro

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av Alfred »

gellerstam skrev:
Kom igen nu Mati. Alfred verkar ju ha stenkoll på detta, föreslår att du ringer Alfred och pratar igenom detta. (PMa Alfred om hans telefonnummer, går säkert bra.? )
Vet inte hur mycket jag kan säga som inte redan är sagt, men ställer självklart upp om Mati vill.
mati skrev:
Låter onekligen bättre än att ta en ekonomisk smäll till. Jag får väl också bli en envis jävel då. Det känns bra att få stöd här i alla fall. :)
Lycka till! Vi är nog många som hejar på dig här!
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Verdi

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av Verdi »

mati skrev:
Alfred skrev:
Vad händer om du hotar med att häva köpet eller anmäla dem? Om det kommer andra bilar med krok från fabrik borde ju ÅF som sista utväg kunna ta delar från en annan bil för att montera på din?
Ja, det kan man tycka. Men de har sålt demobilarna som jag har förstått det, den möjligheten finns alltså inte kvar. Enda alternativet är då verkligen att häva köpet, och det kommer jag nog behöva göra i så fall. Jag kan ju inte köra omkring i en lånebil på obestämd tid och samtidigt betala leasing och förmånsskatt för min bil. Och om jag har båda bilarna hemma så måste jag väl betala förmån för båda om jag har förstått det hela rätt? Det blir ju smått konstigt och det tänker jag inte göra heller. Då är det bättre att byta ner sig till en betydligt billigare bil, en som har dragkrok.

Ställer du av din E-Tron och kan bevisa att den står så att du inte kommer åt den hos ÅF så slipper du förmån på den.
Erxon
elbilist
Inlägg: 406
Blev medlem: 17 jun 2018 22:00

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av Erxon »

Mati, I förra veckan var jag hos Audi i Järva Krog.
De hade en sån blå jag tror du har med en dragkork i skuffen...
Så det finns blå med drag...
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av mati »

Erxon skrev:
Mati, I förra veckan var jag hos Audi i Järva Krog.
De hade en sån blå jag tror du har med en dragkork i skuffen...
Så det finns blå med drag...
Det är klart det finns. Jag har köpt den hos Toveks bil. De finns på många ställen i Sverige. Nånstans måste de ju ha en demobil med dragkrok som de kan slakta. Om viljan finns.
Jag gör såhär nu. Nästa vecka ska bilen ändå in till service. De ska uppdatera nån gateway eller vad det nu var. Då får de behålla bilen och jag tar lånebilen med mig hem. Sen vill jag inte ha den tillbaka förrän det sitter en krok på den. De får två veckor på sig, dvs månaden ut, att ordna det. Har den ingen krok den 1 oktober kräver jag att få häva köpet. Det får de även i skriftlig form samma dag som jag lämnar in min bil nästa vecka.
Rimligt?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av Walker »

mati skrev:
Erxon skrev:
Mati, I förra veckan var jag hos Audi i Järva Krog.
De hade en sån blå jag tror du har med en dragkork i skuffen...
Så det finns blå med drag...
Det är klart det finns. Jag har köpt den hos Toveks bil. De finns på många ställen i Sverige. Nånstans måste de ju ha en demobil med dragkrok som de kan slakta. Om viljan finns.
Jag gör såhär nu. Nästa vecka ska bilen ändå in till service. De ska uppdatera nån gateway eller vad det nu var. Då får de behålla bilen och jag tar lånebilen med mig hem. Sen vill jag inte ha den tillbaka förrän det sitter en krok på den. De får två veckor på sig, dvs månaden ut, att ordna det. Har den ingen krok den 1 oktober kräver jag att få häva köpet. Det får de även i skriftlig form samma dag som jag lämnar in min bil nästa vecka.
Rimligt?
Mer än rimligt!! Stå på dig!
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4190
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av nek0 »

I juli 2017 köpte jag en Superb "2018" modell fick den på en fredag och nästa dag åkte på semester. På resan upptäckte jag att den inte hade utrustning som ska vara på 2018 modell och skickade mejl från Tyskland till säljaren. Fick inget svar och efter en månad när jag kom hem ringde jag till säljaren som då var på semester. Först i oktober fick jag tag på honom och klagade. Han kunde inte svara på frågorna och bad om att återkomma nästa dag. Han ringde 2 dagar senare och frågade hur jag vill att vi ska göra. Beställa en ny med rätt utrustning eller återköp. Det blev ny beställning.
Fick en ny i januari 2018 och det kostade mig 5 tusen för att jag kört bilen i ca 6 månader och hade kört 1000 mil. Att det blev bara 5 tusen berodde på att jag köpt flera bilar av honom och att han gjorde fel. Annars räknar man 0,5% av bilens pris per månad plus 0,5% / 100mil.
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 18 sep 2014 13:08
Ort: Stockholm/Fellingsbro

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av Alfred »

mati skrev:
Erxon skrev:
Mati, I förra veckan var jag hos Audi i Järva Krog.
De hade en sån blå jag tror du har med en dragkork i skuffen...
Så det finns blå med drag...
Det är klart det finns. Jag har köpt den hos Toveks bil. De finns på många ställen i Sverige. Nånstans måste de ju ha en demobil med dragkrok som de kan slakta. Om viljan finns.
Jag gör såhär nu. Nästa vecka ska bilen ändå in till service. De ska uppdatera nån gateway eller vad det nu var. Då får de behålla bilen och jag tar lånebilen med mig hem. Sen vill jag inte ha den tillbaka förrän det sitter en krok på den. De får två veckor på sig, dvs månaden ut, att ordna det. Har den ingen krok den 1 oktober kräver jag att få häva köpet. Det får de även i skriftlig form samma dag som jag lämnar in min bil nästa vecka.
Rimligt?
Helt rimligt, men två veckor är också kort tid. Överväg att förvarna dem om detta så tror jag att du ökar chansen till framgång. Oavsett håller vi tummarna för att det äntligen blir ordning för dig och att du får bilen du förtjänar!
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19576
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
Erxon skrev:
Mati, I förra veckan var jag hos Audi i Järva Krog.
De hade en sån blå jag tror du har med en dragkork i skuffen...
Så det finns blå med drag...
Det är klart det finns. Jag har köpt den hos Toveks bil. De finns på många ställen i Sverige. Nånstans måste de ju ha en demobil med dragkrok som de kan slakta. Om viljan finns.
Jag gör såhär nu. Nästa vecka ska bilen ändå in till service. De ska uppdatera nån gateway eller vad det nu var. Då får de behålla bilen och jag tar lånebilen med mig hem. Sen vill jag inte ha den tillbaka förrän det sitter en krok på den. De får två veckor på sig, dvs månaden ut, att ordna det. Har den ingen krok den 1 oktober kräver jag att få häva köpet. Det får de även i skriftlig form samma dag som jag lämnar in min bil nästa vecka.
Rimligt?
Du får söka jobb/uppdrag på Northvolt i Västerås, jag pratade nyss med en kille som jobbar där med batterikemi osv :) och han körde en e-tron MED dragkrok... (på väg upp till blivande fabriken)
Vad är det för lånebil du får förresten?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
Vad är det för lånebil du får förresten?
De vill ge mig en Q5, men jag vet inte om jag ska acceptera det. Jag vill ha en likvärdig bil, eller så får de åtminstone stå för fossilsoppan som lånebilen går på. Det är väl det minsta man kan kräva. Annars betalar jag ju dubbelt, den dyra leasingkostnaden för en elbil och den dyra soppan för lånebilen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av Walker »

mati skrev:
Bjelke skrev:
Vad är det för lånebil du får förresten?
De vill ge mig en Q5, men jag vet inte om jag ska acceptera det. Jag vill ha en likvärdig bil, eller så får de åtminstone stå för fossilsoppan som lånebilen går på. Det är väl det minsta man kan kräva. Annars betalar jag ju dubbelt, den dyra leasingkostnaden för en elbil och den dyra soppan för lånebilen.
Dåligt skött av Audi. Jag lider verkligen med dig.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5525
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av Gustafsson »

Du kommer nog sakta men säkert tillbaks till Tesla-sekten igen :-).
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av Walker »

Gustafsson skrev:
Du kommer nog sakta men säkert tillbaks till Tesla-sekten igen :-).
Häva köpet och ta en 3’a?
Väger vagnen under tonnet?
Nya släpvikten på 3’an är ju 1000 kg
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Verdi

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av Verdi »

Walker skrev:
Gustafsson skrev:
Du kommer nog sakta men säkert tillbaks till Tesla-sekten igen :-).
Häva köpet och ta en 3’a?
Väger vagnen under tonnet?
Nya släpvikten på 3’an är ju 1000 kg

Mati har väl stora hundar?
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2073
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av gellerstam »

Verdi skrev:
Walker skrev:
Gustafsson skrev:
Du kommer nog sakta men säkert tillbaks till Tesla-sekten igen :-).
Häva köpet och ta en 3’a?
Väger vagnen under tonnet?
Nya släpvikten på 3’an är ju 1000 kg

Mati har väl stora hundar?
Japp, har skrivit flera ggr att det inte funkar med M3.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av mati »

gellerstam skrev:
Verdi skrev:
Walker skrev:
Gustafsson skrev:
Du kommer nog sakta men säkert tillbaks till Tesla-sekten igen :-).
Häva köpet och ta en 3’a?
Väger vagnen under tonnet?
Nya släpvikten på 3’an är ju 1000 kg

Mati har väl stora hundar?
Japp, har skrivit flera ggr att det inte funkar med M3.
Precis. Det var därför jag avbokade 3:an. Den kommer aldrig funka för mina hundar.
Vagnen är dessutom på 1300kg, det skulle alltså inte gå i alla fall.

För att vara ärlig så har tanken om en MX funnits i mitt huvud. Men jag har inte råd. Och service-helvetet kan jag vara utan.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2073
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron

Inlägg av gellerstam »

mati skrev:
gellerstam skrev:
Verdi skrev:
Walker skrev:
Gustafsson skrev:
Du kommer nog sakta men säkert tillbaks till Tesla-sekten igen :-).
Häva köpet och ta en 3’a?
Väger vagnen under tonnet?
Nya släpvikten på 3’an är ju 1000 kg

Mati har väl stora hundar?
Japp, har skrivit flera ggr att det inte funkar med M3.
Precis. Det var därför jag avbokade 3:an. Den kommer aldrig funka för mina hundar.
Vagnen är dessutom på 1300kg, det skulle alltså inte gå i alla fall.
Med BE körkort så är väl vagnen biff. Värre att lösa hundbiten då. Även om det finns de som löst även detta. Tänker på https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Tesla Model Y
Skriv svar