Nytt rekord?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 11 jan 2015 14:39
Ort: Häggvik, Sollentuna

Nytt rekord?

Inlägg av AnteF »

Nytt rekord tror jag och det trodde bärgarna också. :mrgreen:

Tog 1,6 km efter att jag hämtat ut den i Trosta sen så klappade min nya Raven X ihop och sprutade ur sig felmeddelanden på hög. Pull over safely osv. Sen helt död. Gasade på halvdant i 80 och nåt smällde till i fronten. Kan vara drivpaketet.

Lyckades svänga in på en busshållplats (Ösby) iaf och fick vänta in bärgare. Rekordet tidigare från Trosta var en ny Porsche som kom ca 3 km enligt dem. Slog dem med marginal. :lol:

Bärgarna skötte det snyggt och har fått lånebil av Tesla. Kan inte klaga på omhändertagandet även om det säkert var lite pinsamt för dem. :mrgreen: Får se vad som är fel.
D0B5A6B0-B894-4378-9CF6-11FD0D52AA6F.jpeg
3EC4B5EE-205B-4D85-B0AA-210FE3F54A19.jpeg
B3513111-7591-47DD-87F1-022FC66A27C5.jpeg
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Sponsra min Roadster2! http://---
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19593
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nytt rekord?

Inlägg av Bjelke »

Imponerande.... Typ....
Tur att du kunde få en loaner iaf :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
granlundii
Inlägg: 292
Blev medlem: 10 apr 2019 08:35

Re: Nytt rekord?

Inlägg av granlundii »

Helt fantastiskt :?
Nissan Leaf 2014
Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 11 jan 2015 14:39
Ort: Häggvik, Sollentuna

Re: Nytt rekord?

Inlägg av AnteF »

Bjelke skrev:
Imponerande.... Typ....
Tur att du kunde få en loaner iaf :)
Det var inga problem. En P90D. Men den laddade segt på Superchargern. 45kW vid 50% SOC.
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Sponsra min Roadster2! http://---
Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 11 jan 2015 14:39
Ort: Häggvik, Sollentuna

Re: Nytt rekord?

Inlägg av AnteF »

granlundii skrev:
Helt fantastiskt :?
Eller hur? Första dan på semestern oxo. ❤️
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Sponsra min Roadster2! http://---
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14567
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Nytt rekord?

Inlägg av taliz »

OT men tonade rutor från fabrik?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Nytt rekord?

Inlägg av Svenssons »

taliz skrev:
OT men tonade rutor från fabrik?
Model X har tonade bakrutor från fabrik ja.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Nytt rekord?

Inlägg av MarcusC »

Det känns nästan som du hade en ofantlig tur ändå.

Tänk om bilen hade kraschat inne hos Tesla när de provkör den inför leverans, tex i Tilburg. Då hade leveransen skjutits upp på obestämd tid.
Nu fick du ändå ta leverans och har en låne-tesla :D
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 11 jan 2015 14:39
Ort: Häggvik, Sollentuna

Re: Nytt rekord?

Inlägg av AnteF »

MarcusC skrev:
Det känns nästan som du hade en ofantlig tur ändå.

Tänk om bilen hade kraschat inne hos Tesla när de provkör den inför leverans, tex i Tilburg. Då hade leveransen skjutits upp på obestämd tid.
Nu fick du ändå ta leverans och har en låne-tesla :D
Haha. Så kan man se på det. Får se om jag får nån återkoppling idag. :)
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Sponsra min Roadster2! http://---
Användarvisningsbild
worldcitizen
Teslaägare
Inlägg: 47
Blev medlem: 02 maj 2019 13:07
Ort: Stockholm

Re: Nytt rekord?

Inlägg av worldcitizen »

Oj! Trist för dig o familjen. Undras vad det var för fel. Väntar på min, verkar vara 3,5 månader som gäller dvs att jag får den i mitten på aug. Beställde 30 april.
2014 Model S85d
2019 Model X Performance
2024 Model Y Performance, quicksilver.
NinjaNiklas

Re: Nytt rekord?

Inlägg av NinjaNiklas »

Har haft flera teslor... varför får dom inte tyskarna att bygga dessa? D e så ofantligt dålig kvalitet så d e helt galet. Plast Corvette var det man kunde jämföra tidigare, men nu ere tesla, sämre craftmanship får man leta efter.


Dock så är jag glad å nöjd med mina teslor, när dom funkar :p
Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 11 jan 2015 14:39
Ort: Häggvik, Sollentuna

Re: Nytt rekord?

Inlägg av AnteF »

NinjaNiklas skrev:
Har haft flera teslor... varför får dom inte tyskarna att bygga dessa? D e så ofantligt dålig kvalitet så d e helt galet. Plast Corvette var det man kunde jämföra tidigare, men nu ere tesla, sämre craftmanship får man leta efter.

Dock så är jag glad å nöjd med mina teslor, när dom funkar :p
Tycker inte det stämmer. Har haft min P85D i över fyra år å den har gått som en klocka förutom främre DU som byttes 2015.

Och som bärgarna sade, det är sällan sånt här händer. Det vanligaste är batteritorsk och väl optimistiska taxichaffisar i bilar med kasst kalibrerade BMS.
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Sponsra min Roadster2! http://---
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Nytt rekord?

Inlägg av NEO »

AnteF skrev:
NinjaNiklas skrev:
Har haft flera teslor... varför får dom inte tyskarna att bygga dessa? D e så ofantligt dålig kvalitet så d e helt galet. Plast Corvette var det man kunde jämföra tidigare, men nu ere tesla, sämre craftmanship får man leta efter.

Dock så är jag glad å nöjd med mina teslor, när dom funkar :p
Tycker inte det stämmer. Har haft min P85D i över fyra år å den har gått som en klocka förutom främre DU som byttes 2015.

Och som bärgarna sade, det är sällan sånt här händer. Det vanligaste är batteritorsk och väl optimistiska taxichaffisar i bilar med kasst kalibrerade BMS.
Inte haft ett enda driftstopp på 80000km. Mitt huvudbatteri dog på SC under service, annars har det varit småpiss.
Användarvisningsbild
kalle_sala
Teslaägare
Inlägg: 136
Blev medlem: 28 apr 2019 15:44
Ort: Sala

Re: Nytt rekord?

Inlägg av kalle_sala »

worldcitizen skrev:
Oj! Trist för dig o familjen. Undras vad det var för fel. Väntar på min, verkar vara 3,5 månader som gäller dvs att jag får den i mitten på aug. Beställde 30 april.
Har du fått leveranstiden bekräftad av Teslas leveransavdelning? Jag beställde den 26 april och har fått prel. leveranstid den 26 juli. Trosta Park (MX100D).

Fått bekräftat att bilen är i Sverige och förregistrerad med reg. nr.

Till TS: sjukt tråkigt! Blir orolig nu för egen del.
Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 11 jan 2015 14:39
Ort: Häggvik, Sollentuna

Re: Nytt rekord?

Inlägg av AnteF »

worldcitizen skrev:
Oj! Trist för dig o familjen. Undras vad det var för fel. Väntar på min, verkar vara 3,5 månader som gäller dvs att jag får den i mitten på aug. Beställde 30 april.
Ingen uppdatering än. De hör av sig idag. Bilen har varit död sedan den lade av i måndags. Ser den inte i appen fortfarande.....
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Sponsra min Roadster2! http://---
Användarvisningsbild
MSO
Teslaägare
Inlägg: 653
Blev medlem: 13 apr 2015 10:47

Re: Nytt rekord?

Inlägg av MSO »

kalle_sala skrev:
worldcitizen skrev:
Oj! Trist för dig o familjen. Undras vad det var för fel. Väntar på min, verkar vara 3,5 månader som gäller dvs att jag får den i mitten på aug. Beställde 30 april.
Har du fått leveranstiden bekräftad av Teslas leveransavdelning? Jag beställde den 26 april och har fått prel. leveranstid den 26 juli. Trosta Park (MX100D).

Fått bekräftat att bilen är i Sverige och förregistrerad med reg. nr.

Till TS: sjukt tråkigt! Blir orolig nu för egen del.
Gratismil och fri gaspedal i lånad Tesla kan väl aldrig gå in som "sjukt tråkigt"... Snarare VINST! :D :lol: :o
  1. 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Skriv svar