Kartdata offline
Moderator: Redaktion
Kartdata offline
Hej,
Jag har en fråga om kartorna i Model 3. Ligger det data offline, lagrat i bilen eller måste den alltid ta ner datan från mobilnätet?
När jag körde Model 3 så märkte jag lite "Buffring" när man zoomade runt i kartan och jag blev nyfiken på hur mycket som fungerar när det inte finns mobiltäckning.
Jag har en fråga om kartorna i Model 3. Ligger det data offline, lagrat i bilen eller måste den alltid ta ner datan från mobilnätet?
När jag körde Model 3 så märkte jag lite "Buffring" när man zoomade runt i kartan och jag blev nyfiken på hur mycket som fungerar när det inte finns mobiltäckning.
Model 3 SR+ - Beställd 12/8 2019 - Levererad 18/9 2019
Re: Kartdata offline
Jag har märkt att kartan inte följer med om bilen förflyttas men hjulen står still. Typ bilfärja.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Navigeringskartan är offline, iaf delvis, och Google, dvs stora skärmen, är Online.Ulfie2 skrev:Hej,
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Du menar vanliga kartan är offline och satellitkartan är online? Finns ju bara en skärmjpetters skrev:Navigeringskartan är offline, iaf delvis, och Google, dvs stora skärmen, är Online.Ulfie2 skrev:Hej,

Okej, då är jag med.
Satelitbilderna är online och den andra kartdatan är iaf delvis offline-lagrad. Låter rimligt.
Satelitbilderna är online och den andra kartdatan är iaf delvis offline-lagrad. Låter rimligt.
Ja, svarade utifrån S/X perspektiv. Sorry.kikat skrev:Du menar vanliga kartan är offline och satellitkartan är online? Finns ju bara en skärmjpetters skrev:Navigeringskartan är offline, iaf delvis, och Google, dvs stora skärmen, är Online.Ulfie2 skrev:Hej,
Model S: Plaid, Deep Blue
mobilkopplingen har varit nere över en månad på min model 3, sattelitkartan har ändå funkat väldigt bra, så den verkar spara ner mycket offline.
Har inte rört mig så långt utanför de trakter jag var när uppkopplingen funkade.
Har inte rört mig så långt utanför de trakter jag var när uppkopplingen funkade.
När kartdata laddas hem så är det drygt 6GB data som laddas ner. Misstänker att det är för hela världen eftersom det verkar vara lika stor data i USA som här.hannes_e skrev:mobilkopplingen har varit nere över en månad på min model 3, sattelitkartan har ändå funkat väldigt bra, så den verkar spara ner mycket offline.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
6 gb är ju ganska mycket!Svenssons skrev:När kartdata laddas hem så är det drygt 6GB data som laddas ner. Misstänker att det är för hela världen eftersom det verkar vara lika stor data i USA som här.hannes_e skrev:mobilkopplingen har varit nere över en månad på min model 3, sattelitkartan har ändå funkat väldigt bra, så den verkar spara ner mycket offline.
Det låter riktigt bra om det är så pass.
Jag som brukar köra i Europa som enligt tesla inte ligger i Europa ( forna Yugoslavien ) ( tesla säger att vi ska ha uppkoppling i Europa men menar ?
Hur som helst så är det så att det går att navigera men även kartor i lilla skärmen ( för oss som har den
) inte blir fullständiga alltså den visar blå väg men kan tex inte se vägar runtomkring.
Vad det gäller stora skärmen så är det en del cache som trillar in och detta är med men inte mer än så
Hur som helst så är det så att det går att navigera men även kartor i lilla skärmen ( för oss som har den

Vad det gäller stora skärmen så är det en del cache som trillar in och detta är med men inte mer än så
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Bilen använder offline, nerladdade kartor för att kalkylera GPS rutten (kombinerat med online trafikdata).
Däremot visas det online karta i navigatorn, både kartvyn och satellitvyn körs online från Internet.
Även sökrutan körs online.
Däremot visas det online karta i navigatorn, både kartvyn och satellitvyn körs online från Internet.
Även sökrutan körs online.