Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

kennethstockholm
Inlägg: 5
Blev medlem: 22 feb 2024 08:37
Referralkod: ts.la/andreas826759

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av kennethstockholm »

jag beställde för en vecka sedan, rwd
har fått regnr, men inget vinnummer, är inte det konstigt?
Användarvisningsbild
pom
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 22 jan 2024 17:36

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av pom »

Jorgensen skrev: 01 mar 2024 08:52
Hej
Ny medlem som väntar på MY SR. Jobbig tid som all väntan. Beställde 20/2, fick relativt snabbt upp ett uppskattat leveransintervall, 28/2-9/3. I veckan kom reg.nummer upp i appen, men förväntad leverans försvann. Ska man se det som ett bra eller dåligt tecken :?:
Jag är i exakt samma läge, har enbart reg.nummer inget annat tillgängligt. Jag tar det som att det verkar iaf vara på g och att nästa steg blir att få ett exakt leveransdatum och betalningsinstruktioner. Beställde 28/1
Användarvisningsbild
Jorgensen
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 21 feb 2024 12:18

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Jorgensen »

Min visar reg. nummer i appen men inte WIN. Men Tesla Win Finder hittar WIN nummer
Användarvisningsbild
uncle_bob
Teslaägare
Inlägg: 108
Blev medlem: 13 aug 2019 13:42

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av uncle_bob »

kennethstockholm skrev: 01 mar 2024 09:13
jag beställde för en vecka sedan, rwd
har fått regnr, men inget vinnummer, är inte det konstigt?
Gissar att det har att göra med hur de hanterar skyltar nu iom strejken, de två tidigare temlorna jag köpt har inte fått regnummer före VIN men jag beställde en nu 15/2 och fick regnummer mer eller mindre direkt dock ingen synligt VIN men gick jag in och kollade källkoden/VIN Finder så fanns där ett VIN som någon vecka senare blev synligt, tar leverans på måndag.
ph_hederstedt
Inlägg: 14
Blev medlem: 29 jan 2024 21:24

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av ph_hederstedt »

Känns som att proppen gått ur leveranserna i Göteborg nu. Jag hämtar min MY RWD på tisdag och de har skickat sms flera dagar i rad att de gärna ser att man hämtar bilen tidigare på grund av många bilar på gården. Körde några mil söderut på E6 idag och mötte 4st lastbilar lastade med MY på väg mot GBG.
JuliusSwe
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 feb 2024 17:23

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av JuliusSwe »

Beställde en Model Y rwd förra veckan. Men sedan ändrade idag till performance, står att leverans datum är mellan 15-29mars. Hoppas verkligen att jag hinner ta ut den innan 31 mars. Håller tummarna att det blir bra :?
Användarvisningsbild
mYperformance
Inlägg: 19
Blev medlem: 19 feb 2024 21:47

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av mYperformance »

JuliusSwe skrev: 04 mar 2024 15:04
Beställde en Model Y rwd förra veckan. Men sedan ändrade idag till performance, står att leverans datum är mellan 15-29mars. Hoppas verkligen att jag hinner ta ut den innan 31 mars. Håller tummarna att det blir bra :?

Du gjorde nog rätt, att korrigera dig själv i din beställning ;)
Model Y Performance-24
JuliusSwe
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 feb 2024 17:23

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av JuliusSwe »

mYperformance skrev: 04 mar 2024 18:40
JuliusSwe skrev: 04 mar 2024 15:04
Beställde en Model Y rwd förra veckan. Men sedan ändrade idag till performance, står att leverans datum är mellan 15-29mars. Hoppas verkligen att jag hinner ta ut den innan 31 mars. Håller tummarna att det blir bra :?

Du gjorde nog rätt, att korrigera dig själv i din beställning ;)
Ja pris skillnaden va till slut inte så stor. Vad för konfiguration beställde du då? Färg? drag? etc..
Användarvisningsbild
TeslaTKASP
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 24 okt 2022 11:55

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av TeslaTKASP »

Beställde en klassisk vit Y LongRange (lagerbil) i lördags - hämtar upp den imorgon onsdag i Jönköping. :D Oväntat snabbt.
Användarvisningsbild
Nateer
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 08 feb 2024 16:51
Referralkod: ts.la/oscar429660

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Nateer »

Ni som har beställt nyligen, hur lång tid tog det från ni beställde tills ni fick bilen?
Användarvisningsbild
TeslaTKASP
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 24 okt 2022 11:55

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av TeslaTKASP »

Nateer skrev: 05 mar 2024 10:49
Ni som har beställt nyligen, hur lång tid tog det från ni beställde tills ni fick bilen?
Som jag skrev - lade en beställning på en lagerbil i lördags. Allt är klart för leverans, och jag ska hämta den imorgon. Så 4 dagar. :)
Användarvisningsbild
Nateer
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 08 feb 2024 16:51
Referralkod: ts.la/oscar429660

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Nateer »

TeslaTKASP skrev: 05 mar 2024 10:58
Nateer skrev: 05 mar 2024 10:49
Ni som har beställt nyligen, hur lång tid tog det från ni beställde tills ni fick bilen?
Som jag skrev - lade en beställning på en lagerbil i lördags. Allt är klart för leverans, och jag ska hämta den imorgon. Så 4 dagar. :)
Wow, det är precis lagom. Fick själv vänta cirka 2 veckor :)
Användarvisningsbild
avtryck
Teslaägare
Inlägg: 50
Blev medlem: 03 mar 2021 20:47
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av avtryck »

Nateer skrev: 05 mar 2024 10:49
Ni som har beställt nyligen, hur lång tid tog det från ni beställde tills ni fick bilen?
Jag beställde en silverfärgad MYP den 13 februari och hämtar den nu på torsdag, det vill säga 7 mars.

-Jimmy
Silver Model Y P 2024 med svart inredning
Blå Model 3 LR 2021 med svart inredning
Användarvisningsbild
mYperformance
Inlägg: 19
Blev medlem: 19 feb 2024 21:47

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av mYperformance »

JuliusSwe skrev: 05 mar 2024 08:08
mYperformance skrev: 04 mar 2024 18:40
JuliusSwe skrev: 04 mar 2024 15:04
Beställde en Model Y rwd förra veckan. Men sedan ändrade idag till performance, står att leverans datum är mellan 15-29mars. Hoppas verkligen att jag hinner ta ut den innan 31 mars. Håller tummarna att det blir bra :?

Du gjorde nog rätt, att korrigera dig själv i din beställning ;)
Ja pris skillnaden va till slut inte så stor. Vad för konfiguration beställde du då? Färg? drag? etc..
Inget mer än det vanliga. Vit MYP , svarta säten, drag ingår i MYP så. :)
Model Y Performance-24
Användarvisningsbild
mYperformance
Inlägg: 19
Blev medlem: 19 feb 2024 21:47

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av mYperformance »

avtryck skrev: 05 mar 2024 13:54
Nateer skrev: 05 mar 2024 10:49
Ni som har beställt nyligen, hur lång tid tog det från ni beställde tills ni fick bilen?
Jag beställde en silverfärgad MYP den 13 februari och hämtar den nu på torsdag, det vill säga 7 mars.

-Jimmy
Den färgen är snygg!
Model Y Performance-24
ph_hederstedt
Inlägg: 14
Blev medlem: 29 jan 2024 21:24

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av ph_hederstedt »

Nateer skrev: 05 mar 2024 10:49
Ni som har beställt nyligen, hur lång tid tog det från ni beställde tills ni fick bilen?
Jag beställde en MY RWD, vit standard range 29/1 och hämtade den idag. Väldigt smidig process måste jag säga.
Användarvisningsbild
Knews
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 13 feb 2024 13:06

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Knews »

ph_hederstedt skrev: 05 mar 2024 22:18
Nateer skrev: 05 mar 2024 10:49
Ni som har beställt nyligen, hur lång tid tog det från ni beställde tills ni fick bilen?
Jag beställde en MY RWD, vit standard range 29/1 och hämtade den idag. Väldigt smidig process måste jag säga.
Hur fungerar hämtningen?
patrickarlsson
Inlägg: 35
Blev medlem: 25 jan 2024 07:43

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av patrickarlsson »

Jag väntar fortfarande på min, upphämtningsdatum 18/3. Detta datum sattes för två veckor sedan. Ringde TA och frågade om det kanske fanns chans för tidigare upphämtning då jag sett att liknande spec. bilar med liknande beställningsdatum har haft upp till 1 veckas tidigare leverans, han svarade då att det kan bli tidigare men även att det kan bli senare.

Så nu börjar man ju bli lite orolig att det kanske börjar glida och kanske hamnar på fel sida månaden. Och med tanke på att berlin ligger nere nu igen, men jag antar att min bil som jag haft VIN och reg.nummer på i över två veckor redan är tillverkad och då inte påverkas :o
kennethstockholm
Inlägg: 5
Blev medlem: 22 feb 2024 08:37
Referralkod: ts.la/andreas826759

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av kennethstockholm »

tänker lite samma, har man fått vin och regnr så borde leveransen hinna innan månadsskiftet
Användarvisningsbild
davorb
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 24 dec 2023 21:49

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av davorb »

Nateer skrev: 05 mar 2024 10:49
Ni som har beställt nyligen, hur lång tid tog det från ni beställde tills ni fick bilen?
Ej MY, utan M3... men tog tre veckor för mig. Ej lagerbil.
patrickarlsson
Inlägg: 35
Blev medlem: 25 jan 2024 07:43

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av patrickarlsson »

Fick precis detta :cry:

Tesla-uppdatering: På grund av transportförseningar behöver vi senarelägga din upphämtning.
Din nya och tidigast möjliga upphämtningsdag är 22/3-24 på samma tid som innan. Vänligen återkom via SMS om du behöver uppdatera din tid.
Vi beklagar förseningen. Tack för förståelsen.
T E S L A - Göteborg
Användarvisningsbild
Jorgensen
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 21 feb 2024 12:18

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Jorgensen »

Bokat 18/3 för MY SR, hoppas det håller :shock:
Användarvisningsbild
pom
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 22 jan 2024 17:36

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av pom »

Fick igår både VIN och Reg.nr i appen med estimerad leverans 20-31Mars. Trodde verkligen inte jag skulle vara i riskzonen för att missa 1.99 när jag la beställning 28/1.
Teslasemitruck
Inlägg: 38
Blev medlem: 08 dec 2023 21:05

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Teslasemitruck »

Det är väll bara att hävda att man ska utnyttja ångerrätten om bilen kommer i början av april istället. Så får man räntan ändå. Tesla brukar iaf låta redan beställda bilar också få en prissänkning när nya precis sänkts.
Ambient
Inlägg: 4
Blev medlem: 05 mar 2024 20:50

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Ambient »

Hej, ny på forumet här :)

Jag skulle ha hämtat ut min MYLR idag men fick besked igår att den stod still på en lastbil i Tyskland och att de försökt få tag i firman men inte fått något besked :|

Fick samtalet vid 12-snåret och läste idag att det skett en attack mot fabriken utanför Berlin, så det hänger säkert ihop.
Skriv svar