Etron på supercharger
Moderator: Redaktion
Etron på supercharger
Den här står just nu på Superchargern i Gävle.
Jag blir så sjukt nyfiken. Varför??
Det fanns massor av lediga platser närmare macken.
En Etron-ägare borde ju inte vara så emot elbilar att han/hon medvetet vill blockera laddplatser.
En Etron kan ju inte ladda på en tesla-supercharger.
Har personen just köpt en Etron och inte ännu insett att hen inte kan ladda på en supercharger? Möjligt, men låter väl lite osannolikt? Och i så fall, varför står man kvar när man inte får igång laddningen?
Nån som har teorier?
En Etron-ägare borde ju inte vara så emot elbilar att han/hon medvetet vill blockera laddplatser.
Har personen just köpt en Etron och inte ännu insett att hen inte kan ladda på en supercharger? Möjligt, men låter väl lite osannolikt? Och i så fall, varför står man kvar när man inte får igång laddningen?
Nån som har teorier?
- metchristian
- Teslaägare
Re: Etron på supercharger
stackarn kanske inte är medveten om att de bara funkar på tesla bilar och helt febrilt letar efter hur man ska få igång laddningen...andersm skrev:Den här står just nu på Superchargern i Gävle.
Nån som har teorier?
En nyligen konverterad fossilbilist kanske? Det är inget nytt fenomen att elbilar av andra märken försöker ladda på SuC. Finns många sådana bilder på forumet.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Är nog bara en som trollar vissas värsta mardröm.
Är en kul bild att visa på teslaforum och vänta på reaktioner.
Nog bara en som hittat en passande parkeringsplats.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Han tycker det är dags att Tesla öppnar upp sitt laddnätverk fur alle! För 4 kr/kwh!
Tack för alla förslag!
Det mest sannolika är nog ändå att det är en protest mot att bara Tesla kan ladda på en supercharger?
Antingen det, eller så var ägaren inne på restaurangen och desperat försökte hitta någon som kunde berätta hur man betalar för och aktiverar laddarna där ute
.
Nånstans på nätet läste jag att Audi gjort reklam för Etron genom att parkera den vid superchargers (fast inte på själva laddplatserna hoppas jag). Den här ägdes dock av Dnb, så jag antar att den här är såld till kund.
Det mest sannolika är nog ändå att det är en protest mot att bara Tesla kan ladda på en supercharger?
Antingen det, eller så var ägaren inne på restaurangen och desperat försökte hitta någon som kunde berätta hur man betalar för och aktiverar laddarna där ute

Nånstans på nätet läste jag att Audi gjort reklam för Etron genom att parkera den vid superchargers (fast inte på själva laddplatserna hoppas jag). Den här ägdes dock av Dnb, så jag antar att den här är såld till kund.
Den här posten var verkligen inte avsedd som en trollpost. Jag är verkligen sjukt nyfiken på hur en Etron hamnar på en tesla supercharger-laddplats!Mickep skrev:Är nog bara en som trollar vissas värsta mardröm.
(Det är inte min Etron, jag har en tesla model s och var på plats för att ladda den)
Etron på supercharger
Det finns gott om folk som inte alls är insatta i hur det funkar med elbil, och köper en ändå.
Eller lånar en...
Minns på teslabjörns livestream hur en med en Fiat 500e högg tag i Björn vid Löddeköpinge och panikslaget undrade hur han skulle ladda sin bil.
Björn svarade snabbt "den stödjer inte snabbladdning".
Eller lånar en...
Minns på teslabjörns livestream hur en med en Fiat 500e högg tag i Björn vid Löddeköpinge och panikslaget undrade hur han skulle ladda sin bil.
Björn svarade snabbt "den stödjer inte snabbladdning".
Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Fem nollor, fyra i grillen och en bakom ratten
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Bara okunskap...
Har flera ggr stött på folk som försökt. VW Golf GTE, Mini phev och ett par elbilar.
Har flera ggr stött på folk som försökt. VW Golf GTE, Mini phev och ett par elbilar.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ser ofta folk som blockerar laddplatser med sina fossilfordon... (inte just SUperchargers då jag inte är där speciellt ofta)
Men han kanske tänkte elbil? jo jag har en, borde kunna parkera här
Men han kanske tänkte elbil? jo jag har en, borde kunna parkera här
M3 LR AWD Midnight Silver
Bästa kommentaren idag!TiborBlomhall skrev:Han såg väl priserna på Ionity och är desperat

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Det är faktiskt så illa att Audi parkerade e-tron på laddplatserna vid SuC när de försökte göra reklam, men i detta fall är det nog en förvirrad förare.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Precis. Kom en gång fram till en tesla destinationsladdare där en Volvo XC40 stod ikopplad. Snubben måste blivit glad när han kom ut och såg att han laddat 0%. Sån tur är fanns det fler platser, hade blivit något förbannad om man fått stå utan laddning pga att snubben glömde kolla huruvida han faktiskt fick någon charge.Legato skrev:Bara okunskap...
Tesla M3 LR AWD 2020, Midnight Silver, 19" Sport
Tobberoth skrev:Precis. Kom en gång fram till en tesla destinationsladdare där en Volvo XC40 stod ikopplad. Snubben måste blivit glad när han kom ut och såg att han laddat 0%. Sån tur är fanns det fler platser, hade blivit något förbannad om man fått stå utan laddning pga att snubben glömde kolla huruvida han faktiskt fick någon charge.Legato skrev:Bara okunskap...
Låser laddaren fast i en icke-Tesla då? Är det inte bara att rycka ut kontakten?
Jag testade inte eftersom det fanns andra platser. Oavsett hade sladden inte nått min bil även om den lossnat.Verdi skrev:Tobberoth skrev:Precis. Kom en gång fram till en tesla destinationsladdare där en Volvo XC40 stod ikopplad. Snubben måste blivit glad när han kom ut och såg att han laddat 0%. Sån tur är fanns det fler platser, hade blivit något förbannad om man fått stå utan laddning pga att snubben glömde kolla huruvida han faktiskt fick någon charge.Legato skrev:Bara okunskap...
Låser laddaren fast i en icke-Tesla då? Är det inte bara att rycka ut kontakten?
Tesla M3 LR AWD 2020, Midnight Silver, 19" Sport
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Många destionationsladdare är iofs ställda i läget som tillåter alla bilar att ladda, ibland även de som har "röda skylten", jag gissar att Tesla inte kan/vill beivra detta.Tobberoth skrev:Precis. Kom en gång fram till en tesla destinationsladdare där en Volvo XC40 stod ikopplad. Snubben måste blivit glad när han kom ut och såg att han laddat 0%. Sån tur är fanns det fler platser, hade blivit något förbannad om man fått stå utan laddning pga att snubben glömde kolla huruvida han faktiskt fick någon charge.Legato skrev:Bara okunskap...
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- Generalbogge
- Teslaägare
Tycker man ser detta mer och mer. Både Teslor och andra laddbara bilar(icke Teslor), som parkerar på laddplatser utan att plugga in. Kanske inte så ofta på SuC, men inne i städer på diverse parkeringsplatser eller parkeringshus, tycker jag mig se att detta beteende ökar.andersm skrev:Den här posten var verkligen inte avsedd som en trollpost. Jag är verkligen sjukt nyfiken på hur en Etron hamnar på en tesla supercharger-laddplats!Mickep skrev:Är nog bara en som trollar vissas värsta mardröm.
(Det är inte min Etron, jag har en tesla model s och var på plats för att ladda den)