Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av Jocce »

Googlade men hittade ingenting direkt.

Om man har en personlig skylt, men som INTE är kopplad till företagets namn, blir denna förmånspliktig då?


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Verdi

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av Verdi »

Jocce skrev:
Googlade men hittade ingenting direkt.

Om man har en personlig skylt, men som INTE är kopplad till företagets namn, blir denna förmånspliktig då?


/Jocce

Betala den med privata pengar så slipper du fundera.
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av Jocce »

Verdi skrev:


Betala den med privata pengar så slipper du fundera.
Absolut en möjlighet, men vill ändå utforska ämnet.
Men OM man köper den privat, hur löser man det? Då den måste beställas till bilen som är skriven på firman osv.


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Verdi

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av Verdi »

Jocce skrev:
Verdi skrev:


Betala den med privata pengar så slipper du fundera.
Absolut en möjlighet, men vill ändå utforska ämnet.
Men OM man köper den privat, hur löser man det? Då den måste beställas till bilen som är skriven på firman osv.


/Jocce

Skylten är väl personlig och hör inte till bilen väl? Är bara att betala från eget konto så syns det ju inte i bokföringen.
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av Jocce »

Verdi skrev:

Skylten är väl personlig och hör inte till bilen väl? Är bara att betala från eget konto så syns det ju inte i bokföringen.

Skylten är personlig men inte kopplad till mig som person. Kopplad till bilägaren.
Jag har ju "JOCCE" på min privata bil. Denna kan jag inte sätta på företagets bil (ens om jag äger företaget), utan att skriva över skylten på företaget.


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av mati »

Du måste ändå beställa via snigelpost eftersom beställning med BankID inte funkar för företag. Sen betalar du med privata pengar och allt är fingemang.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av Jocce »

mati skrev:
Du måste ändå beställa via snigelpost eftersom beställning med BankID inte funkar för företag. Sen betalar du med privata pengar och allt är fingemang.
Ah så kan man göra.
Ska se på alternativet.

Men frågan kvarstår, är det förmånspliktigt om jag INTE betalar det med egna pengar?


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
fimpen
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 09 sep 2017 14:03
Ort: Arvika

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av fimpen »

Hej

Ja, det är förmånspliktigt, och för femtioelfte gången, det spelar INGEN roll om du betalar med privata pengar eller inte. Extrautrustning, men några speciellt angivna undantag, medför ökat förmånsvärde oavsett. Det verkar råda en allmän okunskap om detta här på forumet, dvs att du kan köpa vinterhjul privat och slippa förmånsvärde osv. Så är det alltså INTE.

Att sedan ingen kommer att upptäcka det i bokföringen osv. är en annan sak. Precis som om du skulle betala snickaren svart...

/F
MXP Raven -19
MS 85 -14 (till salu)
MS LR -23 (hämtas snart...)
Beställd: Cybertruck tri motor AWD
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av Jocce »

fimpen skrev:
Hej

Ja, det är förmånspliktigt, och för femtioelfte gången, det spelar INGEN roll om du betalar med privata pengar eller inte. Extrautrustning, men några speciellt angivna undantag, medför ökat förmånsvärde oavsett. Det verkar råda en allmän okunskap om detta här på forumet, dvs att du kan köpa vinterhjul privat och slippa förmånsvärde osv. Så är det alltså INTE.

Att sedan ingen kommer att upptäcka det i bokföringen osv. är en annan sak. Precis som om du skulle betala snickaren svart...

/F

Källa på båda påståendena tack?


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av mati »

Jocce skrev:
Källa på båda påståendena tack?
Den källan skulle jag också gärna vilja se. Att fast monterade tillbehör, så som dragkrokar, autopilot, foliering osv, är förmånspliktiga, även om de har betalats med privata pengar, har ju diskuterats tidigare. Och det är i viss mån logiskt eftersom det är en del av bilen. Men det råder väl också allmän konsensus över att vinterhjul och annat löst bråte inte ingår i detta. Ett gäng fälgar, barnstolar, lastgaller, etc, som jag har haft liggandes från tidigare privatägda bilar behöver man ju knappast börja betala förmånsskatt på när man byter till tjänstebil. Och tvärtom blir de ju inte förmånsbefriade igen när jag byter tillbaka till en privatägd bil och tar med mig grejerna.
Jag köpte en hel del löst tillbehör till min första privatägda Tesla, vinterdäck, solkskydd, laddsladd (okej, undantaget förmånsskatt, men ändå), mattor osv, som jag naturligtvis även använde i min andra Tesla som inte var privatägd. Skulle jag då plötsligt behövt betala förmånsskatt för dessa saker som jag har haft långt innan jag ens hade förmånsbilen? Ähm, inte så troligt.
Personliga skyltar är kanske lite speciellt. Jag vet inte, men jag har svårt att tro att de betraktas som fastmonterad tillbehör. Det är ju samma sak egentligen. Man kan ju faktiskt ha en privatägd bil vid sidan av tjänstebilen, och man har då all rätt i världen att sätta skyltarna på den bilen också, eftersom man äger skyltarna. Det är ju bara ringa transportstyrelsen och be dem att flytta dem till den andra bilen. Det kostar inget och det får man göra hur ofta man vill. Skulle man då behöva betala förmånsskatt för den tiden som skyltarna sitter på tjänstebilen? Samma sak gäller ju andra "lösa" tillbehör som barnstolar och annat jox som går att flytta från bil till bil. Det är väl därför regeln är utformad på det viset.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av fth »

mati skrev:
Jocce skrev:
Källa på båda påståendena tack?
Den källan skulle jag också gärna vilja se.
[...]
Skulle jag då plötsligt behövt betala förmånsskatt för dessa saker som jag har haft långt innan jag ens hade förmånsbilen? Ähm, inte så troligt.
Källan är nog Skatteverket, och enligt deras formulering så skall nog egentligen allt tas med som underlag för förmånsbeskattning:
Som extrautrustning räknas all utrustning som har samband med bilens funktion eller den åkandes komfort och förströelse. Det saknar betydelse för förmånsvärderingen om utrustningen anskaffas i samband med att bilen levereras eller vid ett senare tillfälle eller om utrustningen redan fanns hos förmånsgivaren innan bilen anskaffades. Det saknar också betydelse för vilket ändamål utrustningen anskaffats, t.ex. för bilens körsäkerhet eller för förarens eller passagerares bekvämlighet (SKV A 2012:29, avsnitt 2.2).

Extrautrustningen kan vara fast monterad på bilen eller monterad på så sätt att den lätt går att avlägsna men är avsedd att utnyttjas på bilen.
Huruvida man tar upp saker man redan hade när bilen skaffades eller inte är väl upp till var och ens samvete, men enligt Skatteverket är det nog så att all extrautrustning på bilen utgör underlag för beskattning, oavsett när/hur den införskaffades.

https://www4.skatteverket.se/rattsligva ... utrustning

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fimpen
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 09 sep 2017 14:03
Ort: Arvika

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av fimpen »

Jocce skrev:


Källa på båda påståendena tack?


/Jocce
Hej

Saxat från skatteverkets hemsida:

” Räknas som extrautrustning

Som extrautrustning räknas all utrustning som har samband med bilens funktion eller den åkandes komfort och förströelse. Det saknar betydelse för förmånsvärderingen om utrustningen anskaffas i samband med att bilen levereras eller vid ett senare tillfälle eller om utrustningen redan fanns hos förmånsgivaren innan bilen anskaffades. Det saknar också betydelse för vilket ändamål utrustningen anskaffats, t.ex. för bilens körsäkerhet eller för förarens eller passagerares bekvämlighet (SKV A 2012:29, avsnitt 2.2).
Extrautrustningen kan vara fast monterad på bilen eller monterad på så sätt att den lätt går att avlägsna men är avsedd att utnyttjas på bilen.
Till extrautrustning hör exempelvis automatisk växellåda, antisladd- och antispinnsystem, nivåreglering, farthållare, extraljus, luftkonditionering, klimatanläggning, sollucka, eljusterbara säten, elektriska fönsterhissar, eluppvärmd vindruta, elmanövrerade backspeglar, krockkudde, sidokrockskydd, dragkrok, vinterdäck, motorvärmare, kupévärmare, centrallås, larmanordning, takräcke, lastbox, barnbilstol, metalliclack, tonade rutor, läderklädsel, personlig bilskylt, radio, bandspelare, CD/DVD-spelare, bränsledator, färddator, väg- och trafikinformationssystem, GPS-navigator och kollisionsvarnare.”

Personlig regskylt särskilt omnämnd till och med, och det spelar ingen roll vem som betalt för grejornna.

Ens of discussion?

/F
MXP Raven -19
MS 85 -14 (till salu)
MS LR -23 (hämtas snart...)
Beställd: Cybertruck tri motor AWD
hooked
Inlägg: 335
Blev medlem: 29 nov 2016 17:36

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av hooked »

fimpen skrev:
Jocce skrev:


Källa på båda påståendena tack?


/Jocce
Hej

Saxat från skatteverkets hemsida:

” Räknas som extrautrustning

Som extrautrustning räknas all utrustning som har samband med bilens funktion eller den åkandes komfort och förströelse. Det saknar betydelse för förmånsvärderingen om utrustningen anskaffas i samband med att bilen levereras eller vid ett senare tillfälle eller om utrustningen redan fanns hos förmånsgivaren innan bilen anskaffades. Det saknar också betydelse för vilket ändamål utrustningen anskaffats, t.ex. för bilens körsäkerhet eller för förarens eller passagerares bekvämlighet (SKV A 2012:29, avsnitt 2.2).
Extrautrustningen kan vara fast monterad på bilen eller monterad på så sätt att den lätt går att avlägsna men är avsedd att utnyttjas på bilen.
Till extrautrustning hör exempelvis automatisk växellåda, antisladd- och antispinnsystem, nivåreglering, farthållare, extraljus, luftkonditionering, klimatanläggning, sollucka, eljusterbara säten, elektriska fönsterhissar, eluppvärmd vindruta, elmanövrerade backspeglar, krockkudde, sidokrockskydd, dragkrok, vinterdäck, motorvärmare, kupévärmare, centrallås, larmanordning, takräcke, lastbox, barnbilstol, metalliclack, tonade rutor, läderklädsel, personlig bilskylt, radio, bandspelare, CD/DVD-spelare, bränsledator, färddator, väg- och trafikinformationssystem, GPS-navigator och kollisionsvarnare.”

Personlig regskylt särskilt omnämnd till och med, och det spelar ingen roll vem som betalt för grejornna.

Ens of discussion?

/F
Definitivt inte end of discussion, snarare tvärtom.

Läser man texten kan man utgå från att det gäller tillbehör som FÖRETAGET bekostat antingen nu, eller som FÖRETAGET köpt in till tidigare ägd bil. Dvs, det är något som FÖRETAGET betalt som då ska tas upp av förmånstagaren som del av förmånsvärdet.

Har däremot förmånstagaren införskaffat tillbehöret med PRIVATA pengar så ska det INTE förmånsbeskattas. Det är solklart och en privat nummerplåt som köpts för PRIVATA pengar ska INTE förmånsbeskattas.
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3192
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av Leo »

Tror Skatteverket har någon allmän skrivning om förmånsvärde gäller oavsett vem som betalar.

MEN som jag förstått det gäller det när man kanske FÅR tillbehör från ett ställe och FÅR bilen från ett annat. T ex att någon ”sponsrar” dig med viss utrustning som du använder till din tjänstebil som ett annat företag förser dig med. Då finns ju ingen faktura kopplad till utrustningen på företaget som förser dig med bilen.

Det är nog de fallen som Skatteverket är ute efter att reglera med den skrivningen som sen många (även handläggare på Skatteverket) misstolkar att det även ska gälla när du t ex köpt en egen barnstol, vinterdäck, takbox för egna pengar.

Sen om det monteras fast på bilen blir det säkert en gråzon, särskilt om företaget får en kostnad för att montera fast det även fast du köpt själva grejorna.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
Cay
Teslaägare
Inlägg: 111
Blev medlem: 27 maj 2017 20:25

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av Cay »

Vad är detta för svammel från fimpen (sic) et al?! Det står väl fullkomligt klart för var och en att all extrautrustning som du som brukare av en tjänstebil förvärvar till bilen, naturligtvis INTE adderas till ev förmånsvärde. Det är ju din privata egendom.

Att sedan hänvisa till lagtexter gör saken än mer flagrant. Huvudfrågan är så klart vem som betalar- företag- eller förmånstagare.
Användarvisningsbild
para
Teslaägare
Inlägg: 51
Blev medlem: 12 maj 2019 20:26

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av para »

Varför skulle man vilja betala 6000kr privat för en skylt till en företagsbil?

Köper företaget skylten och det hamnar på förmånsvärdet blir ju nettokostnaden typ 50kr/månad.
M3 LR AWD Highland, vit -2024
Ska säljas: Tesla Model 3 LR AWD, vit -2021
Såld: Tesla Model 3 LR AWD, svart -2019
Såld: Kia eNiro AdvPlusTech
Användarvisningsbild
Front242
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 31 maj 2019 07:34
Ort: Bankeryd

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av Front242 »

Hur kan det påverka förmånsvärdet om man betalar med skattade pengar undrar jag
Användarvisningsbild
para
Teslaägare
Inlägg: 51
Blev medlem: 12 maj 2019 20:26

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av para »

Front242 skrev:
Hur kan det påverka förmånsvärdet om man betalar med skattade pengar undrar jag
Beror på vad du köper.
En bilbarnstol, fälgar, mattor som du betalar helt privat och företaget inte ersätter dig för är ju dina egna. De påverkar inte förmånsvärdet.
En personlig skylt till företagets bil tillhör företaget, oavsett vem som betalt den. Den ska man betala förmånsvärde för. Man kan INTE flytta en personlig skylt mellan privat bil och företagsbil som nån tidigare påstod.

Allt som företaget betalar, ersätter dig för eller ”får med på köpet” ska man betala förmånsvärde för. Även mjukvara som Polestar-trim eller acc-boost.
Undantag är alkolås, körjournal och nått mer....

Det finns inga gratis luncher
M3 LR AWD Highland, vit -2024
Ska säljas: Tesla Model 3 LR AWD, vit -2021
Såld: Tesla Model 3 LR AWD, svart -2019
Såld: Kia eNiro AdvPlusTech
Användarvisningsbild
erbo73
Teslaägare
Inlägg: 314
Blev medlem: 14 aug 2014 20:22
Ort: Mora

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av erbo73 »

”Allt, och då menas verkligen allt, som din granne nu, eller i en eventuell framtid, skulle kunna känna den minsta tillstymmelse till avundsjuka till, skall på fordonet påföras ett förmånsvärde som minst motsvarar det kontanta värde avundsjukan motsvaras. Vem som betalat det är irrelevant”
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av mati »

para skrev:
Man kan INTE flytta en personlig skylt mellan privat bil och företagsbil som nån tidigare påstod.
Är du säker på det? Det är väl bara att företaget måste medge att rätten till användandet av skylten övergår till någon annan (den som har köpt skylten i det fallet). Men det kanske inte är gratis som jag påstod. Så kan det ju vara.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1779
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av tor-ake »

Jag köpte en moped på firmakortet hos min förförra arbetsgivare, för att åka i stan mellan olika möten, och ringde då till skatteverket för att fråga om råd.

Fick prata med en tant som sade att det finns en enkel regel för de fall att det inte finns en specifik uttryckt reglering, och det är att den anställde skall betala skatt på marknadsvärdet, och arbetsgivaren sociala avgifter för detsamma, och sedan är det reglerat och klart.

Det krångliga uppstår först när värdet skall reduceras på grund av att prylen i fråga används i tjänsten. På mopeden gjorde jag så att jag dividerade antalet privata kilometrar med kilometrar i tjänsten och betalade in utefter det. INTE värt besväret att föra körjournal på en moped f.ö.

Men betalar man privat (eller med nettoavdrag) så är ju all skatt för den prylen redan inbetald, och saken är utagerad.

Ett enkelt samtal till skatteverket om man är osäker. Skattetanten är sträng men hjälpsam ;-)
Senast redigerad av tor-ake, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Verdi

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av Verdi »

Cay skrev:
Vad är detta för svammel från fimpen (sic) et al?! Det står väl fullkomligt klart för var och en att all extrautrustning som du som brukare av en tjänstebil förvärvar till bilen, naturligtvis INTE adderas till ev förmånsvärde. Det är ju din privata egendom.

Att sedan hänvisa till lagtexter gör saken än mer flagrant. Huvudfrågan är så klart vem som betalar- företag- eller förmånstagare.
Så måste det ju vara. Allt annat vore vansinne. Lite sunt förnuft måste väl ändå till och med Skatteverket besitta? Förmånsbeskatta saker som inte är någon förmån? Aldrig hört något dummare.

Ja, det finns säkert skrivelser som tyder på det men i verkligheten har jag svårt att se att det skulle gå så långt.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av mati »

Verdi skrev:
Lite sunt förnuft måste väl ändå till och med Skatteverket besitta? ...
Nja, det gör de bevisligen inte. Oss har de t.ex. för några år sedan avkrävt tankkvitton för privatägda Teslan. När de så småningom tvingades inse att det är omöjligt att tanka en elbil började de hitta på en massa dumheter. T.ex. skulle vi bevisa att det kostade oss lika mycket att ladda bilen som det skulle kostat att tanka den. Det gällde alltså reseavdraget till och från jobbet. Så nej, sunt förnuft lär inte vara vanligt förekommande hos skattemyndigheten.
Men jag skulle nog inte dra mig för att driva det hur långt som helst om de skulle komma på idén att förmånsbeskatta saker som jag köpt med mina privata pengar för privat bruk.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8574
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av Pontus »

Problemet i den här frågan är väl bara om skylten måste ägas av företaget men betalas med privata pengar. För helt klart ska ju du betala förmån för saker som företaget äger, oavsett vem som betalat dvs bilfirmarabatt eller annat som försöker med på köpet, sedan blir det ju ett jättekonstigt läge när användaren har betalat saken men ger bort den till företaget.
Det lär ju i så fall också bli krångel teoretiskt när du vill ha tillbaka skylten från företaget, det lär ju inte vara tillåtet att ta skylten utan att betala marknadsmässigt pris för det.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8574
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Förmånsvärde personlig registeringsskylt?

Inlägg av Pontus »

Att fråga skatteverket kan ibland vara bra men deras svar får väl inte användas som om det vore en regel? Jag hade någon liknande fråga om förmånsvärdet för många år sedan och pratade med tre olika personer på skatteverket och fick tre olika svar.
Träffade också någon som fått skatteverkets inspektion på sig och han påstod att dom så att vi bryr oss inte om tillvalet på bilen eftersom dessa är på en separat faktura. Så han betalade aldrig förmån på tillvalet till sin Tesla. Lät lite suspekt att någon som jobbar på skatteverket skulle säga så men kanske hade han tur och kom undan med en helt klar skattesmitning :?
Med andra ord känns det inte som att man kan lita på alla uppgifter från skatteverket som man får muntligen.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar