Gävle nere i 3-4 tim 18 aug

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Calle
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 29 jun 2014 22:21

Gävle nere i 3-4 tim 18 aug

Inlägg av Calle »

Försökte ladda i Gävle SC idag men den var ur funktion i ca 4 timmar.. Livet blev genast ngt mer komplicerat...de (tesla) ringde dock upp när den var öppen igen så fick det bli lite andra ärenden istället...
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Gävle nere i 3-4 tim 18 aug

Inlägg av bylund »

Någon info om vad som hade hänt?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Gävle nere i 3-4 tim 18 aug

Inlägg av Martinen »

Sånt här e ju en enda som jag är rädd för på mina långturer.
Det är en av anledningarna till att det kan vara idé att göra som i vissa andra länder att man bygger laddare med bara 4 platser, men betydligt tätare mellan dom.

Tur att det var så kort tid.
Användarvisningsbild
Plinder
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 05 jun 2015 21:09
Ort: Spånga, Stockholm

Re: Gävle nere i 3-4 tim 18 aug

Inlägg av Plinder »

Ja, lite trist att komma dit med 2% kvar i batteriet och 3-4 timmar är ganska lång tid speciellt när man inte vet hur lång tid det tar att fixa. Ok om man är själv, men med barnen blir det jobbigare. Nu går det väl att snoka rätt på en röd handske eller annat uttag i närheten, men då är man ju knappast iväg inom 20 minuter :)

Jag har bara haft min bil en månad och det har alltid funkat för mig att ladda de 4-5 ggr jag laddat vid en SuC, men jag känner ändå på mig att problem som dessa måste vara ovanliga.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Gävle nere i 3-4 tim 18 aug

Inlägg av Martinen »

Ja det är nog ovanligt.

Jag har själv aldrig hört talas om några som varit helt ur funktion. Bara enstaka laddare.
joel80
elbilist
Inlägg: 3081
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Gävle nere i 3-4 tim 18 aug

Inlägg av joel80 »

Nästa gång du fastnar vid SC i Gävle får du höra av dig.. Har i allafall en 3-fas 16A vid huset. ;)

Synd att dom inte gör som i USA.. där fixade ju Tesla fram bärgare som körde skytteltrafik till närmsta fungerande laddare åt det håll man skulle..
:)

The second thing to note is how Tesla responded. They sent a technician right away and, here’s the extraordinary part, they’ve arranged to get their customers to the next Supercharger with minimal wait and inconvenience. Drivers are reporting that a flatbed truck is there within five or ten minutes. That is incredible customer service!
http://pluginsites.org/remarkable-custo ... rchargers/
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Skriv svar