Tre stycken oanvända sensorer till Model S före september -14. VIN-nummer under 50 000.
300kr/st eller 800kr för tre inkl. frakt.
Behövde bara en när bilen skulle säljas så dessa blev över...
Finns på Tjörn om du vill hämta.
3st TPMS-sensorer före VIN 50 000
Moderator: Redaktion
Re: 3st TPMS-sensorer före VIN 50 000
Mina sensorer bråkar, så kan hända att jag behöver köpa nya. Är det något särskilt som gör att dessa passar VIN under 50k? (Har VIN 45k på min)
MS P85 2014
Ja dom bytte system vid 50k så det är olika sensorer före och efter. Däcksfirmor har mätare så dom kan kolla vilka givare som batteriet är slut på.
Lita inte rakt av på chassinumret dock. Det är tillverkningstid som gäller (och de tillverkades inte i strikt chassinummerordning). I praktiken är det nog alla pre-AP-bilar i Sverige dessa passar till. Förvisso byttes system strax innan AP kom, men frågan om någon bil med nyare TPMS, men utan AP levererades till Sverige.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Tack bylund. Min är pre-AP, så de funkar då antagligen. Måste felsöka mina existerande lite mer bara.bylund skrev:Lita inte rakt av på chassinumret dock. Det är tillverkningstid som gäller (och de tillverkades inte i strikt chassinummerordning). I praktiken är det nog alla pre-AP-bilar i Sverige dessa passar till. Förvisso byttes system strax innan AP kom, men frågan om någon bil med nyare TPMS, men utan AP levererades till Sverige.
MS P85 2014