Center Console, värt pengarna eller behålla utrymmet?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

JLB1974
Inlägg: 1
Blev medlem: 03 dec 2020 13:34

Center Console, värt pengarna eller behålla utrymmet?

Inlägg av JLB1974 »

Hej,

går i funderingar på att köpa och placera in en center console i min Tesla S, 2015. Läser lite i trådarna och många verkar gilla utrymmet som det är. Har ni några visa tankar? Har också sett en silikonversion som innehåller mugghållare etc, något som provat den och i sådana fall, är ni nöjda?
Mvh
Johan
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5572
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Center Console, värt pengarna eller behålla utrymmet?

Inlägg av Gustafsson »

JLB1974 skrev:
Hej,

går i funderingar på att köpa och placera in en center console i min Tesla S, 2015. Läser lite i trådarna och många verkar gilla utrymmet som det är. Har ni några visa tankar? Har också sett en silikonversion som innehåller mugghållare etc, något som provat den och i sådana fall, är ni nöjda?
Mvh
Johan
Säger som jag brukar - kolla med Vimmerby bildemontering, en beg kan inte kosta många kronor. När jag köpte min första tesla 2015 var det det första jag köpte till.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Bernando
Teslaägare
Inlägg: 350
Blev medlem: 20 feb 2020 12:48
Ort: Bromma

Re: Center Console, värt pengarna eller behålla utrymmet?

Inlägg av Bernando »

Gustafsson skrev:
JLB1974 skrev:
Hej,

går i funderingar på att köpa och placera in en center console i min Tesla S, 2015. Läser lite i trådarna och många verkar gilla utrymmet som det är. Har ni några visa tankar? Har också sett en silikonversion som innehåller mugghållare etc, något som provat den och i sådana fall, är ni nöjda?
Mvh
Johan
Säger som jag brukar - kolla med Vimmerby bildemontering, en beg kan inte kosta många kronor. När jag köpte min första tesla 2015 var det det första jag köpte till.
När jag köpte min så hade jag också tankar på mittkonsol, men tyckte det var för dyrt. Nu har jag vant mig, och när jag hade en lånebil med mittkonsol så störde jag mig på den. Tyckte den bara var i vägen och tog plats. Ofta har antingen jag min datorväska med mig, eller så har frugan sin handväska, och då passar det fint med utrymmet
MS P85 2014
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19603
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Center Console, värt pengarna eller behålla utrymmet?

Inlägg av Bjelke »

Silikon-varianten hade jag på min första och tyckte det var supernajs :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Seregon
Teslaägare
Inlägg: 486
Blev medlem: 05 apr 2016 09:37
Ort: Uppsala

Re: Center Console, värt pengarna eller behålla utrymmet?

Inlägg av Seregon »

Jag kör på silikonvarianten och är väldigt nöjd med det lagom antalet fack för lite blandade småprylar som inte riktigt får plats någon annanstans.
Model S85D -15, "Voltaire"
Användarvisningsbild
StoffeZ
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 29 okt 2019 11:36

Re: Center Console, värt pengarna eller behålla utrymmet?

Inlägg av StoffeZ »

Jag beställde en mittkonsoll från taptes till min 85d jag hade tidigare. Jag tyckte det var ett rejält lyft - såg ut som originalet!
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2340
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Center Console, värt pengarna eller behålla utrymmet?

Inlägg av mans71 »

Störde mig först på det men tycker nu att det är inte så dumt att ha utrymmet där så att jag kan slänga ner laptopväskan där :)
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
Henkens
Teslaägare
Inlägg: 341
Blev medlem: 10 sep 2019 13:53
Ort: Dvärsätt

Re: Center Console, värt pengarna eller behålla utrymmet?

Inlägg av Henkens »

StoffeZ skrev:
Jag beställde en mittkonsoll från taptes till min 85d jag hade tidigare. Jag tyckte det var ett rejält lyft - såg ut som originalet!
Jag tyckte att den var bra. Det var lätt att gömma saker där i.
Nu sålt den bilen och konsolen dock.
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Skriv svar