VW ID.4

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14516
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW ID.4

Inlägg av taliz »

Fredrik j skrev: 23 dec 2023 21:35
taliz skrev: 23 dec 2023 21:17
Fredrik j skrev: 23 dec 2023 21:14
taliz skrev: 23 dec 2023 21:11
Fredrik j skrev: 23 dec 2023 20:11


Jag menar att många helt bilointresserade beställer model y för att så många andra gör det.
Det är väl naturligt att folk strävar efter det bästa.
Ja, och tror man sig inte kunna avgöra det själv kan man göra som många andra. Det är väl det som menas med NPC?
Absolut, men min känsla är ändå att det fortfarande är betydligt fler dönickar som kör Passat än Y. :D
Definitivt. Passat är ju bilen många har kört tidigare.
Undersökningar har väl visat att Tesla tar flest köpare från BMW och diverse andra premiummärken. VW ligger nog långt ner på listan.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
iAkita
elbilist
Inlägg: 2532
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: VW ID.4

Inlägg av iAkita »

taliz skrev: 23 dec 2023 22:01
Fredrik j skrev: 23 dec 2023 21:35
taliz skrev: 23 dec 2023 21:17
Fredrik j skrev: 23 dec 2023 21:14
taliz skrev: 23 dec 2023 21:11


Det är väl naturligt att folk strävar efter det bästa.
Ja, och tror man sig inte kunna avgöra det själv kan man göra som många andra. Det är väl det som menas med NPC?
Absolut, men min känsla är ändå att det fortfarande är betydligt fler dönickar som kör Passat än Y. :D
Definitivt. Passat är ju bilen många har kört tidigare.
Undersökningar har väl visat att Tesla tar flest köpare från BMW och diverse andra premiummärken. VW ligger nog långt ner på listan.
Fast det var väl för några år sen. Jag tror knappast de som gjort Model Y till en av de bäst säljande bilarna i Sverige kommer från BMW och andra premiummärken. (Edit: Och nej, det gör nog inte ID köparna heller).

ID4 är för övrigt en bra bil som får oförtjänt mycket skit enligt mig. Lite motorsvag framförallt i gamla versionen kanske. Men kommer man från en fossilbil framstår den som pigg (som alla elbilar).
Senast redigerad av iAkita, redigerad totalt 1 gånger.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Fredrik j
Inlägg: 10830
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: VW ID.4

Inlägg av Fredrik j »

taliz skrev: 23 dec 2023 22:01
Fredrik j skrev: 23 dec 2023 21:35
taliz skrev: 23 dec 2023 21:17
Fredrik j skrev: 23 dec 2023 21:14
taliz skrev: 23 dec 2023 21:11


Det är väl naturligt att folk strävar efter det bästa.
Ja, och tror man sig inte kunna avgöra det själv kan man göra som många andra. Det är väl det som menas med NPC?
Absolut, men min känsla är ändå att det fortfarande är betydligt fler dönickar som kör Passat än Y. :D
Definitivt. Passat är ju bilen många har kört tidigare.
Undersökningar har väl visat att Tesla tar flest köpare från BMW och diverse andra premiummärken. VW ligger nog långt ner på listan.
Det var nog mest i början men visst, VW-ägarna verkar fortfarande köpa vw i stor utsträckning.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14516
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW ID.4

Inlägg av taliz »

iAkita skrev: 23 dec 2023 22:05
ID4 är för övrigt en bra bil som får oförtjänt mycket skit enligt mig. Lite motorsvag framförallt i gamla versionen kanske. Men kommer man från en fossilbil framstår den som pigg (som alla elbilar).
Den är som alla VW. Bilar man köper med hjärnan och inte hjärtat.... och sen ångrar sig resterande ägandetiden. :lol:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Twiggy
elbilist
Inlägg: 29
Blev medlem: 13 feb 2020 12:49

Re: VW ID.4

Inlägg av Twiggy »

taliz skrev: 23 dec 2023 22:19
iAkita skrev: 23 dec 2023 22:05
ID4 är för övrigt en bra bil som får oförtjänt mycket skit enligt mig. Lite motorsvag framförallt i gamla versionen kanske. Men kommer man från en fossilbil framstår den som pigg (som alla elbilar).
Den är som alla VW. Bilar man köper med hjärnan och inte hjärtat.... och sen ångrar sig resterande ägandetiden. :lol:
Det kan jag skriva under på. Den funkar, men speciellt rolig är den inte.
iAkita
elbilist
Inlägg: 2532
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: VW ID.4

Inlägg av iAkita »

taliz skrev: 23 dec 2023 22:19
iAkita skrev: 23 dec 2023 22:05
ID4 är för övrigt en bra bil som får oförtjänt mycket skit enligt mig. Lite motorsvag framförallt i gamla versionen kanske. Men kommer man från en fossilbil framstår den som pigg (som alla elbilar).
Den är som alla VW. Bilar man köper med hjärnan och inte hjärtat.... och sen ångrar sig resterande ägandetiden. :lol:
Om man ångrar det eller inte beror på vilka behov man har. Pendlar man som jag nästan 14 mil i motorvägsfart (och lite till) så är ID4 ett tyst och bekvämt alternativ. Bättre än många av konkurrenterna, i och med den finfina fjädringen, HUD:en, en bra adaptiv farthållare, självstyrning som inte måste aktiveras varje gång man byter fil, massagestolar, fantastiska adaptiva matrix-ljus och vettig förbrukning sett till biltyp och fälgstorlek. Visst, jag skulle inte vara först upp på bron efter betalstationen varje dag i en ID4, men ärligt talat, vad spelar körglädje för roll när man mest pendlar motorväg? Då är det bekvämlighet och funktionalitet som gäller, iallafall för mig. Och vad det gäller de bitarna är ID4 bra.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14516
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW ID.4

Inlägg av taliz »

iAkita skrev: 23 dec 2023 23:52
taliz skrev: 23 dec 2023 22:19
iAkita skrev: 23 dec 2023 22:05
ID4 är för övrigt en bra bil som får oförtjänt mycket skit enligt mig. Lite motorsvag framförallt i gamla versionen kanske. Men kommer man från en fossilbil framstår den som pigg (som alla elbilar).
Den är som alla VW. Bilar man köper med hjärnan och inte hjärtat.... och sen ångrar sig resterande ägandetiden. :lol:
Om man ångrar det eller inte beror på vilka behov man har. Pendlar man som jag nästan 14 mil i motorvägsfart (och lite till) så är ID4 ett tyst och bekvämt alternativ. Bättre än många av konkurrenterna, i och med den finfina fjädringen, HUD:en, en bra adaptiv farthållare, självstyrning som inte måste aktiveras varje gång man byter fil, massagestolar, fantastiska adaptiva matrix-ljus och vettig förbrukning sett till biltyp och fälgstorlek. Visst, jag skulle inte vara först upp på bron efter betalstationen varje dag i en ID4, men ärligt talat, vad spelar körglädje för roll när man mest pendlar motorväg? Då är det bekvämlighet och funktionalitet som gäller, iallafall för mig. Och vad det gäller de bitarna är ID4 bra.
För min del var det nog faktiskt mest inredningen som störde. Särskilt de små, plastiga och fula skärmarna. Sen var brunt och grått ingen snygg kombo i 1st…
Ja och sen laddhastigheten då.
De har ju fixat det nu i ID7 som tur är.
Refresh är väl lite bättre även om den fula rattskärmen består.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Kubi
Inlägg: 271
Blev medlem: 23 feb 2020 09:14

Re: VW ID.4

Inlägg av Kubi »

taliz skrev: 24 dec 2023 10:49
iAkita skrev: 23 dec 2023 23:52
taliz skrev: 23 dec 2023 22:19
iAkita skrev: 23 dec 2023 22:05
ID4 är för övrigt en bra bil som får oförtjänt mycket skit enligt mig. Lite motorsvag framförallt i gamla versionen kanske. Men kommer man från en fossilbil framstår den som pigg (som alla elbilar).
Den är som alla VW. Bilar man köper med hjärnan och inte hjärtat.... och sen ångrar sig resterande ägandetiden. :lol:
Om man ångrar det eller inte beror på vilka behov man har. Pendlar man som jag nästan 14 mil i motorvägsfart (och lite till) så är ID4 ett tyst och bekvämt alternativ. Bättre än många av konkurrenterna, i och med den finfina fjädringen, HUD:en, en bra adaptiv farthållare, självstyrning som inte måste aktiveras varje gång man byter fil, massagestolar, fantastiska adaptiva matrix-ljus och vettig förbrukning sett till biltyp och fälgstorlek. Visst, jag skulle inte vara först upp på bron efter betalstationen varje dag i en ID4, men ärligt talat, vad spelar körglädje för roll när man mest pendlar motorväg? Då är det bekvämlighet och funktionalitet som gäller, iallafall för mig. Och vad det gäller de bitarna är ID4 bra.
För min del var det nog faktiskt mest inredningen som störde. Särskilt de små, plastiga och fula skärmarna. Sen var brunt och grått ingen snygg kombo i 1st…
Ja och sen laddhastigheten då.
De har ju fixat det nu i ID7 som tur är.
Refresh är väl lite bättre även om den fula rattskärmen består.
Herregud.

God Jul på dig.
toppo
elbilist
Inlägg: 201
Blev medlem: 28 aug 2022 08:35

Re: VW ID.4

Inlägg av toppo »

Enligt ÅF så har den uppdaterade versionen enbart 135 kW snabbladdning på den bakhjulsdrivna med 286 hk. Dock får 4motion och GTX snabbladdning för på 175 kW, detsamma verkar gälla den uppdaterade versionen av Enyaq. Men kan det verkligen stämma, det är ju samma batteri? Någon som sett några andra siffror?
XC40 Recharge ER RWD MY24
Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14516
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW ID.4

Inlägg av taliz »

toppo skrev: 28 dec 2023 14:51
Enligt ÅF så har den uppdaterade versionen enbart 135 kW snabbladdning på den bakhjulsdrivna med 286 hk. Dock får 4motion och GTX snabbladdning för på 175 kW, detsamma verkar gälla den uppdaterade versionen av Enyaq. Men kan det verkligen stämma, det är ju samma batteri? Någon som sett några andra siffror?
Är det samma? Har dom inte två batterileverantörer nuförtiden?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
toppo
elbilist
Inlägg: 201
Blev medlem: 28 aug 2022 08:35

Re: VW ID.4

Inlägg av toppo »

taliz skrev: 28 dec 2023 15:51
toppo skrev: 28 dec 2023 14:51
Enligt ÅF så har den uppdaterade versionen enbart 135 kW snabbladdning på den bakhjulsdrivna med 286 hk. Dock får 4motion och GTX snabbladdning för på 175 kW, detsamma verkar gälla den uppdaterade versionen av Enyaq. Men kan det verkligen stämma, det är ju samma batteri? Någon som sett några andra siffror?
Är det samma? Har dom inte två batterileverantörer nuförtiden?
Är det så? Jag har inte sett något om det, är ju samma storlek på batteriet i alla fall men det klart att om det är oroliga leverantörer kan det ju vara det som skiljer.
XC40 Recharge ER RWD MY24
Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
iAkita
elbilist
Inlägg: 2532
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: VW ID.4

Inlägg av iAkita »

toppo skrev: 28 dec 2023 14:51
Enligt ÅF så har den uppdaterade versionen enbart 135 kW snabbladdning på den bakhjulsdrivna med 286 hk. Dock får 4motion och GTX snabbladdning för på 175 kW, detsamma verkar gälla den uppdaterade versionen av Enyaq. Men kan det verkligen stämma, det är ju samma batteri? Någon som sett några andra siffror?
Det var väl samma sak förut? Det lite lustiga i sammanhanget är att modellen med 135 kW peak laddade några minuter snabbare till 80% än modellen med 175 kW peak, pga plattare laddkurva.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14516
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW ID.4

Inlägg av taliz »

Ja den med 135kw är ju inte dålig om man gör längre stopp.
Men kurvan som ID7 har är ju ändå klart trevligare.
Rätt säker på att det är två olika leverantörer. LG är ju den ena, den andra har jag glömt...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
iAkita
elbilist
Inlägg: 2532
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: VW ID.4

Inlägg av iAkita »

taliz skrev: 28 dec 2023 17:33
Ja den med 135kw är ju inte dålig om man gör längre stopp.
Men kurvan som ID7 har är ju ändå klart trevligare.
Rätt säker på att det är två olika leverantörer. LG är ju den ena, den andra har jag glömt...
Absolut, ID7 verkar ha en betydligt bättre laddkurva än ID4/5 både vad det gäller peak och att behålla effekten över tid.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 930
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: VW ID.4

Inlägg av R_Edvinsson »

iAkita skrev: 28 dec 2023 17:14
toppo skrev: 28 dec 2023 14:51
Enligt ÅF så har den uppdaterade versionen enbart 135 kW snabbladdning på den bakhjulsdrivna med 286 hk. Dock får 4motion och GTX snabbladdning för på 175 kW, detsamma verkar gälla den uppdaterade versionen av Enyaq. Men kan det verkligen stämma, det är ju samma batteri? Någon som sett några andra siffror?
Det var väl samma sak förut? Det lite lustiga i sammanhanget är att modellen med 135 kW peak laddade några minuter snabbare till 80% än modellen med 175 kW peak, pga plattare laddkurva.
Vi som har uppdaterade äldre bilar fick 135kw peak med 3.2, men verkligheten säger mer 155-165kw under rätta förhållanden.
Men trots högre peak laddar jag inte snabbare 10-80% nu än när det var peak på 125kw.
toppo
elbilist
Inlägg: 201
Blev medlem: 28 aug 2022 08:35

Re: VW ID.4

Inlägg av toppo »

taliz skrev: 28 dec 2023 17:33
Ja den med 135kw är ju inte dålig om man gör längre stopp.
Men kurvan som ID7 har är ju ändå klart trevligare.
Rätt säker på att det är två olika leverantörer. LG är ju den ena, den andra har jag glömt...
Det står batterimoduler från CATL på ID4 RWD så om 4Motion och GTX har från LG så kan ju det vara förklaringen till att dessa klarar 175 kW. Frågan blir ju då om de fyrhjulsdrivna har samma laddkurva som ID7 och hur mycket som skiljer mellan bakhjulsdrivna och fyrhjulsdrivna i praktiken.
XC40 Recharge ER RWD MY24
Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Hoppsan_84
Inlägg: 264
Blev medlem: 09 dec 2020 22:19

Re: VW ID.4

Inlägg av Hoppsan_84 »

Har en ID.4 som jag köpte ny i April 2021 med ca 11700mil på mätaren.
Gillar bilen men har haft lite lite bekymmer med snabbladdning sen ny i form av obefintlig kylning/värmning av batteriet.
Efter påtryckningar från mig och många om och men så hittade verkstaden idag felet vilket visade bero på att transport pluggen för inloppet på HV batteriet aldrig demonterades vid tillverkning vilket resulterat i noll cirkulation av batteriets kylvätska.

Hur som helst hur mycket skada om någon kan man tänka sig att batteriet tagit av detta?
Tänker kanske inte främst på degradering vilket jag skulle kunna mäta utan mer på saker som lithium plating eller liknande.

Även om jag inte planerar att behålla bilen många år till kanske det är värt att försöka få VW att stoppa i ett helt nytt batteri.

Br
Frunken
elbilist
Inlägg: 56
Blev medlem: 26 nov 2023 23:28

Re: VW ID.4

Inlägg av Frunken »

toppo skrev: 28 dec 2023 14:51
Enligt ÅF så har den uppdaterade versionen enbart 135 kW snabbladdning på den bakhjulsdrivna med 286 hk. Dock får 4motion och GTX snabbladdning för på 175 kW, detsamma verkar gälla den uppdaterade versionen av Enyaq. Men kan det verkligen stämma, det är ju samma batteri? Någon som sett några andra siffror?
Jag var inne i början på veckan och pratade och enligt den säljaren så var det bara GTX som fick 175 KW laddning, RWD o 4Motion endast 135 KW... Frågan är vad som stämmer?

Tyvärr har de inte fått in den uppdaterade varianten ännu.
Hoppsan_84
Inlägg: 264
Blev medlem: 09 dec 2020 22:19

Re: VW ID.4

Inlägg av Hoppsan_84 »

Frunken skrev: 28 feb 2024 16:54
toppo skrev: 28 dec 2023 14:51
Enligt ÅF så har den uppdaterade versionen enbart 135 kW snabbladdning på den bakhjulsdrivna med 286 hk. Dock får 4motion och GTX snabbladdning för på 175 kW, detsamma verkar gälla den uppdaterade versionen av Enyaq. Men kan det verkligen stämma, det är ju samma batteri? Någon som sett några andra siffror?
Jag var inne i början på veckan och pratade och enligt den säljaren så var det bara GTX som fick 175 KW laddning, RWD o 4Motion endast 135 KW... Frågan är vad som stämmer?

Tyvärr har de inte fått in den uppdaterade varianten ännu.
Har sett åt minstone 170 kW på min pro (RWD). Men då ska batteri tempen vara perfekt.
Frunken
elbilist
Inlägg: 56
Blev medlem: 26 nov 2023 23:28

Re: VW ID.4

Inlägg av Frunken »

Hoppsan_84 skrev: 28 feb 2024 17:41
Frunken skrev: 28 feb 2024 16:54
toppo skrev: 28 dec 2023 14:51
Enligt ÅF så har den uppdaterade versionen enbart 135 kW snabbladdning på den bakhjulsdrivna med 286 hk. Dock får 4motion och GTX snabbladdning för på 175 kW, detsamma verkar gälla den uppdaterade versionen av Enyaq. Men kan det verkligen stämma, det är ju samma batteri? Någon som sett några andra siffror?
Jag var inne i början på veckan och pratade och enligt den säljaren så var det bara GTX som fick 175 KW laddning, RWD o 4Motion endast 135 KW... Frågan är vad som stämmer?

Tyvärr har de inte fått in den uppdaterade varianten ännu.
Har sett åt minstone 170 kW på min pro (RWD). Men då ska batteri tempen vara perfekt.
Ok, visste inte att gamla batteriet klarade så hög laddning.
Försökte se på deras hemsida ang. laddhastigheten, men hittade inget nytt.

Nya id4 är definitivt ett intressant alternativ nu.
Användarvisningsbild
Sportbilsentusiasten
Inlägg: 334
Blev medlem: 31 okt 2023 06:41

Re: VW ID.4

Inlägg av Sportbilsentusiasten »

Hoppsan_84 skrev: 28 feb 2024 15:27
Har en ID.4 som jag köpte ny i April 2021 med ca 11700mil på mätaren.
Gillar bilen men har haft lite lite bekymmer med snabbladdning sen ny i form av obefintlig kylning/värmning av batteriet.
Efter påtryckningar från mig och många om och men så hittade verkstaden idag felet vilket visade bero på att transport pluggen för inloppet på HV batteriet aldrig demonterades vid tillverkning vilket resulterat i noll cirkulation av batteriets kylvätska.

Hur som helst hur mycket skada om någon kan man tänka sig att batteriet tagit av detta?
Tänker kanske inte främst på degradering vilket jag skulle kunna mäta utan mer på saker som lithium plating eller liknande.

Även om jag inte planerar att behålla bilen många år till kanske det är värt att försöka få VW att stoppa i ett helt nytt batteri.

Br
Bra om de byter batteriet. Helt klart inte bra.
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
toppo
elbilist
Inlägg: 201
Blev medlem: 28 aug 2022 08:35

Re: VW ID.4

Inlägg av toppo »

Frunken skrev: 28 feb 2024 16:54
toppo skrev: 28 dec 2023 14:51
Enligt ÅF så har den uppdaterade versionen enbart 135 kW snabbladdning på den bakhjulsdrivna med 286 hk. Dock får 4motion och GTX snabbladdning för på 175 kW, detsamma verkar gälla den uppdaterade versionen av Enyaq. Men kan det verkligen stämma, det är ju samma batteri? Någon som sett några andra siffror?
Jag var inne i början på veckan och pratade och enligt den säljaren så var det bara GTX som fick 175 KW laddning, RWD o 4Motion endast 135 KW... Frågan är vad som stämmer?

Tyvärr har de inte fått in den uppdaterade varianten ännu.
Enligt spec är det ju olika batteri på RWD och 4Motion så jag tror ändå det är det som är skillnaden, och att alltså även 4Motion laddar snabbare. Borde inte dröja allt för länge innan det dyker upp tester på youtube.
XC40 Recharge ER RWD MY24
Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Användarvisningsbild
Front242
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 31 maj 2019 07:34
Ort: Bankeryd

Re: VW ID.4

Inlägg av Front242 »

På Skoda Enyac är det ju 175kw på 4 motion och uppåt.
Frunken
elbilist
Inlägg: 56
Blev medlem: 26 nov 2023 23:28

Re: VW ID.4

Inlägg av Frunken »

toppo skrev: 28 feb 2024 20:58
Frunken skrev: 28 feb 2024 16:54
toppo skrev: 28 dec 2023 14:51
Enligt ÅF så har den uppdaterade versionen enbart 135 kW snabbladdning på den bakhjulsdrivna med 286 hk. Dock får 4motion och GTX snabbladdning för på 175 kW, detsamma verkar gälla den uppdaterade versionen av Enyaq. Men kan det verkligen stämma, det är ju samma batteri? Någon som sett några andra siffror?
Jag var inne i början på veckan och pratade och enligt den säljaren så var det bara GTX som fick 175 KW laddning, RWD o 4Motion endast 135 KW... Frågan är vad som stämmer?

Tyvärr har de inte fått in den uppdaterade varianten ännu.
Enligt spec är det ju olika batteri på RWD och 4Motion så jag tror ändå det är det som är skillnaden, och att alltså även 4Motion laddar snabbare. Borde inte dröja allt för länge innan det dyker upp tester på youtube.
Ok, då var inte säljaren påläst gällande vilken batterityp det var i RWD vs 4Motion.

Nya motorn och mjukvaran gör ju id4 till ett betydligt bättre alternativ nu än tidigare.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4887
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: VW ID.4

Inlägg av chaffis75 »

Jag tycker de enda problem jag numera har med min id3 (tja typ en id4 tycker jag) är att de saknas batteri förvärmning så man får bra ladd hastighet även i kyla. Sen visat är den inte den bästa bilen men absolut en bra bruksbil.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Skriv svar